kkbk.blog.hu

Kultúra, poetapolitika, vers, vita, igazság, szociális érzékenység, Nemzet, forradalom, meg amit akartok.

 

Sok helyről jöhetünk, de csak egyfelé tarthatunk, ha valóban értelmesek vagyunk és tisztességesek:

 

Ez az irány pedig a "nemzeti" szociáldemokrácia,
a jóléti állam, ahol minden jóravaló csoport és gondolat képviseltetheti magát, és ahol elég gazdag az alsó középosztály is, hogy vállalkozni tudjon az új ötleteivel és jó iskoláival.

Meg kell teremteni a lehetőséget, hogy a szegény ember gyereke is tudós lehessen; a tehetségtelen gazdagokat pedig el kell zavarni a krumpliföldekre.

Minden adófizető polgár szociáldemokráciában és jogállamban akar élni - csak nem tud róla.

Térjünk mindannyian konszenzusra.

posztos írkák

Nagyon fontos

ist


Csend vala, felleg alól szállt fel az éjjeli hold.

Szél kele most, mint sír szele kél; s a csarnok elontott
Oszlopi közt lebegő rémalak inte felém.
És mond:

magyar_partok333.JPG

"Füstöl a víz, lóg a káka kókkadón a pusztaságba" Holt Vidék kkbeka KáKánBéKa

Máté, 7. fejezet

15 Őrizkedjetek pedig a hamis prófétáktól, akik juhoknak ruhájában jőnek hozzátok, de belől ragadozó farkasok.
16 Gyümölcseikről ismeritek meg őket.
17 Ekképpen minden jó fa jó gyümölcsöt terem; a romlott fa pedig rossz gyümölcsöt terem.
18 Nem teremhet jó fa rossz gyümölcsöt; romlott fa sem teremhet jó gyümölcsöt.
19 Minden fa, amely nem terem jó gyümölcsöt, kivágattatik és tűzre vettetik

 

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Utolsó írka

  • Tesz vesz XVI.: Egyszerre lépett ki a Mi Hazánkból tizenhat tag Vácon – számolt be a Vác.hu Csereklye Krisztina közleménye alapján. Csereklye a kilépést azzal indokolta, hogy bizalmi válság alakult ki az országos elnökség irányába, de szerepet játszott „a radikális, bajtársi szemléletünkkel összeegyezte... (2024.04.04. 16:57) Miért fideszes a Mi hazánk?
  • Tesz vesz XVI.: Andrew Carnegie nemcsak Hanauer (2024.03.20. 13:33) Bana, az exjobbikosok buta kommentölő messiása
  • Utolsó 20

információ

A bölcsesség alapja a kétkedés.

 

A hír szent, a vélemény szabad - Pulitzer József

Ha van egy minőségi írása közéleti témában, versmegzenésítése, jó témája, filmje, ötlete, linkje, híre, információja
küldje el nekünk, feldogozzuk egyszer talán, és le is közölhetjük
kkbkorkukacgmail.com
vagy írja be a kommentekbe, csomót nem kérünk.
az értelmes kommentekre igyekszünk válaszolni, mert fontos a párbeszéd, főként félreértések esetén.
Ezen oldal semmilyen komment- és posztíró véleményével nem azonosul,
így kívánja megőrizni saját függetlenségét, elvét, illetve a szólás- és véleményszabadságot.

Az aktaszerű posztok folyamatosan frissülhetnek, a fontos témákban frissülnek is.

codex

 

Archívum

Címkék

1848 (6) 1920 (8) 1956 (40) 2006 (12) 2rule (1) 444 (1) 4k (2) 64 (1) ábrányi (2) ácsné (6) aczél (3) ádám (2) áder (2) ady (20) afrika (4) akác (1) ákos (1) aktuális (8) aláírás (1) áldozat (34) alfödi (1) alföldi (16) alkotmány (4) állam (3) állat (1) almássy (1) álmos (1) ambrus (1) amerika (1) andrás (1) andrásfalvy (1) angol (14) ángyán (29) ángyén (1) animacio (24) antal (2) antall (11) antikultura (111) apáti (3) apor (1) arab (7) arany (6) argentína (2) arisztokrácia (5) arkan (1) arnoth (1) arokaso (33) árulólapok (5) árvai (1) ascher (2) ásotthalom (1) assange (1) aszódi (2) ateizmus (2) attila (1) audi (2) autó (3) autonomia (1) autonómia (1) ávh (1) azer (3) azori (1) b (2) babarcy (1) babics (1) babits (5) bacsa (1) bagemihl (1) bagó (1) bajnai (10) bakáts (1) bakó (1) balassagyarmat (1) balaton (2) balatoni (2) balavány (1) balázs (2) balczó (10) balikó (1) bálint (1) balla (1) balog (2) balogh (2) balsai (1) bana (1) bandó (1) bándy (1) bank (70) bankrendszer (1) bara (1) baranyay (1) barcs (1) bárd (1) bárdok (1) bárdos (2) barings (1) báró (1) bartók (1) bartos (2) bartus (2) bátorfi (1) batthyány (3) bauer (3) bayer (6) bbc (1) becsó (1) bede (1) békés (1) bélaság (1) belénessy (1) belga (2) bencsik (4) béndek (1) bene (2) benedek (1) benkő (2) benzin (13) berecz (1) bereznay (1) berija (2) berkesi (1) bertalan (1) bertha (2) bertók (1) berzeviczy (1) berzsenyi (1) bessenyei (1) bethlen (1) biden (1) bige (1) bilderberg (1) bíró (4) birodalom (1) bíróság (1) biszku (18) bitay (1) bkv (1) blaskó (4) blog (3) blunt (1) bmw (1) Bochkor (1) bocskor (1) bodoky (10) bodrogi (1) bogár (6) bogdán (2) bokor (1) bokros (5) bölcskei (1) boldizsár (1) boldoghy (1) bolgár (1) bologna (1) bombagyár (1) bonafarm (1) bono (1) borkai (1) borókai (1) boros (5) boross (2) boruzs (1) bosnyák (2) bőtös (1) botul (1) brádi (1) brády (6) Bremgarten (1) brenner (1) brezovics (1) bródy (2) bubla (1) budaházy (12) budai (5) budapest (1) bugár (1) bűn (38) búr (1) burány (1) burma (1) bush (2) buza (1) buzánszky (1) carlin (1) Casablanca (2) cegléd (1) ceglédi (1) ceta (1) chaplin (1) Charlie Hebdo (1) che (2) chikán (1) chomsky (1) cia (1) Cicciolina (1) Címkék (7) ciprasz (1) citadella (1) clark (1) colbert (1) coolidge (1) corrie (1) corvinus (1) csalad (10) csángó (1) csányi (13) császár (1) csecsen (1) cseh (15) csendőrség (1) csengey (1) csepel (2) csepreghy (1) csepregi (1) cserdi (1) cserháti (1) csernus (1) csetnik (1) csiba (2) csintalan (1) csipes (1) csiszár (1) csizmadia (1) csókay (2) csonka (1) csontos (2) csoóri (5) csurka (6) cukor (1) czeglédy (1) czeizel (1) czene (1) czettler (1) czike (11) czomba (1) c kategória (63) dajcs (1) Dallaire (1) damm (1) dán (2) dancsó (2) dániel (2) dan reed (1) daróczi (3) darvas (2) debrecen (3) délvidék (2) demcsák (1) demeter (2) demján (2) demokrácia (5) demszky (12) dénes (2) dés (1) deutsch (3) devizahitelesek (10) dézsi (1) dézsy (2) dienes (2) dietmar (1) Dieudonné (1) Digest (1) diktatúra (1) dk (1) dobay (1) dobozi (2) dobrai (1) dobrev (1) dodik (1) dojcsák (1) doku (3) dombóvári (1) donáth (1) dopping (1) dörner (5) dorosz (4) dotoho (1) dózsa (3) drábik (8) draskovics (2) dr morvai krisztina (27) dudits (1) dunaszerdahely (1) dúró (4) dzsudzsák (1) eccleston (2) eger (1) egervári (1) egészség (19) Egyesült Arab Emírségek (1) egyház (2) Egyiptom (3) egyiptom (4) együtt (1) elcoteq (1) élelmiszer (1) éliás (1) elitposzt (80) elnökség (4) elvis (1) ember (14) endre (2) endrésik (1) ensz (1) eon (1) eörsi (6) eötvös (1) ép-kar (1) erdély (7) erdő (2) erdogan (2) erdős (2) erőss (1) érpatak (2) ertsey (5) erzsébet (1) ésik (1) Esperay (1) esterházy (6) eszenyi (1) eszes (1) esztergom (7) eu (50) europai (4) everest (1) evola (1) Fábián (2) fábián (1) fabricius (1) fábry (3) facebook (5) fagyálló (1) faludy (1) falusi (1) farage (4) farkas (2) fazekas (2) fehérlófia (1) fehér kenyér (1) fekete (4) feketejános (4) fekszi (1) felcsút (1) felcsuti (1) felvidék (1) fenyő (1) ferenczy (1) ferihegy (1) ficsor (1) fidesz (369) film (106) filó (1) fischer (4) flaisz (1) fliegauf (1) flier (1) fodor (5) földes (1) földesi (1) földvári (1) forditas (1) forrai (1) francia (8) freedman (2) freud (1) friderikusz (3) friss (1) fülkeforradalom (1) fülöp (3) gábor (1) gajdics (1) gál (3) galácz (1) galambos (1) galilei (1) galkó (1) garancsi (1) garas (1) gárer (1) gaudi (7) gay (1) gazdaság (14) gdp (2) gedeon (1) gelencsér (1) gellért (4) génmódosított (3) geotermia (1) gera (1) gereben (1) gerendai (2) gerendás (1) gergényi (8) gerő (1) geszti (1) gina (1) giró (1) glattfelder (1) glutén (1) gmo (1) göd (1) gőgös (1) gój (1) gömöri (1) göncz (3) gonda (1) goodfriend (1) görgey (2) gorilla (1) görög (5) gosztonyi (2) grant (1) grass (2) gróf (1) groó (1) gulyás (2) guyana (1) guyon (1) gyárfás (3) gyöngyösi (8) gyöngyöspata (12) gyóni (1) győr (2) györgy (1) györgyey (1) györgyi (1) győri (1) győrkös (1) gyulai (1) gyurcsány (23) gyurta (1) habán (1) habony (5) habsburg (1) hack (1) hadházy (7) hagyó (4) hajdu (1) hajdú (5) hajnal (2) hajós (1) halász (3) hamvas (1) hankiss (4) harangozó (1) hargitay (1) haris (1) harrach (3) hász-fehér (1) hatvany (4) havas (1) havasi (2) havros (1) haza (1) hazugsággyár (1) heffentrager (1) hegedüs (1) hegedűs (2) heim (1) héjja (1) heller (4) hellókarácsony (1) hende (1) herceg (1) herczeg (3) herczog (1) herényi (1) hering (1) hernádi (2) hetesi (2) híd (1) himnusz (1) hitel (4) hitgyülekezete (6) hitler (4) hoffman (2) hoffmann (3) hofi (1) hök (1) hold (1) hollán (1) holland (1) holoda (1) hóman (1) homoki (1) homoszexuális (10) Hőnyi (1) horn (4) hornok (3) hornyák (1) horoszkóp (1) horthy (36) horvát (4) horváth (16) hosszú (4) hrabovzsky (1) humor (94) hunvald (2) húsvét (1) huszár (1) huszti (1) huth (4) hutteritak (1) ideologia (4) idiota (2) igazság (3) igazságszolgáltatás (1) II. Erzsébet (1) iklad (1) illés (4) illiberális (2) illyés (1) ima (1) imf (3) incze (3) index (2) indoeurópaiak (2) infláció (2) inotai (1) ipar (2) ír (2) irak (3) Irán (2) irán (5) írnok (1) ISIS (6) iskola (20) Isten (1) isten (1) iszlám (6) ivády (2) iványi (2) izabella (2) izland (1) izrael (1) jakab (3) jáksó (2) jakupcsek (1) jámbor (1) jancsó (2) janet jackson (1) janics (2) jankovics (2) jános (4) janukovics (1) jány (1) jan kuciak (1) ján kuciak (1) járai (1) jászberényi (1) jászi (2) jegybank (1) jeles (1) jensen (1) jezsuita (1) Jézus (2) Jimmy Safechuck (1) jobbik (129) jobboldali (1) jog (1) johan (1) johnperkins (2) jones (1) jordán (1) Jordie Chandler (1) josip tot (1) jövő (1) jövőkép (1) józsef (5) judaizmus (1) juhász (8) julian (1) juncker (1) junker (1) juszt (1) kabai (1) kádár (3) kadirov (1) kaffka (1) kahn (1) kajászó (1) kakas (1) kaláka (1) kalifátus (2) kálium (1) káliumsó (1) kálmán (2) kaltenbach (2) kálvinista (2) kamatozású (1) kaminski (1) kánaán (1) kanada (1) Kancsendzönga (1) kányádi (3) kapitali (1) kapitalizmus (1) kaposvár (1) kapronczay (2) kapu (1) karácsony (12) karafiáth (1) karass (1) karinthy (2) kármán (1) károli (1) károlyi (7) kárpát (1) karsai (1) kásler (5) kaslik (1) kassai (1) kassák (1) kasza (1) Katar (1) katar (2) katrein (1) kaya ibrahim (1) kazincbarcika (1) kazinczy (1) Kazinczy (1) kdnp (32) kedvenc (69) kékfrank (2) kele (1) kémrepülő (1) kende (1) kennedy (2) kepes (1) képíró (2) kerdvenc (1) kerényi (4) keres (1) keresztény (5) kereszténység (8) keresztenyseg (30) keresztes (1) keresztúri (1) kéri (2) kern (1) kertész (8) Kesznyéten (1) kétfarkú kutya (1) kilián (1) kína (4) kincses (1) király (8) királyság (1) kisgazda (2) kisgergely (1) kishantos (2) kiskunhalas (1) kiss (3) klára (1) klebelsberg (3) klein (1) klímaváltozás (1) klub (1) knézy (1) kocsis (6) kóczián (1) koeman (1) kohászat (1) kóka (6) kóla (1) kölcsey (1) kollár (2) kolompár (2) koltay (1) komlós (1) komment (1) kommentár (1) kommunista (5) kommunizmus (2) koncz (2) kondor (1) kongresszus (1) konrád (5) kónya (3) konyár (1) konzerv (4) konzervatív (4) kopátsy (2) kopp (1) koppány (1) körmend (2) kornis (3) korona (6) koronavírus (2) korondi (1) kőrösi (2) korten (1) körtvélyesi (1) kósa (1) kossuth (2) kőszeg (2) kosznovszki (1) koszorús (1) koszta (1) kosztolányi (2) kóté (1) kötvény (1) kovács (9) kovalik (2) kővári (1) kövér (14) köves (1) kozenkay (1) közgazdász (2) közgép (2) kozma (1) krassó (2) krasznahorkai (1) krasznai (1) kratochvil (1) krausz (1) Krawiec (1) krím (3) krug (1) kuba (2) kubatov (1) kukorelly (3) kulcs (2) kulka (2) kultúra (1) kultura (59) kun (3) kuncze (1) kunó (2) kunszabó (4) kuruc (2) l. (1) labanc (2) laborc (3) lackfi (1) ladik (2) lakat (1) lakatos (2) lánczi (1) lanto (1) lantos (8) lányi (2) laogai (1) lascsik (1) lászló (3) latinovits (26) lator (1) latoya jackson (1) lauda (1) lázár (17) lazáry (1) leaving neverland (1) legszebb (1) léhmann (3) leisztinger (2) lendvai (2) lengyel (5) lenhardt (4) lenkei (2) lenkey (1) lepen (1) lépold (1) letelepedési kötvény (1) lévai (1) lezsák (2) Le pen (1) líbia (1) lipták (1) liszt (1) litván (1) lmp (55) lobbi (1) lomb (1) lomnici (2) london (1) lóránt (2) lovakrul (3) lovas (1) lovasíjász (1) lukács (3) M&Ms (2) Macaulay Culkin (1) mack (1) mackensen (1) maczó (2) madách (1) madár (2) madárirtás (1) mádl (1) mága (1) mager (1) magor (1) magvasi (1) magyar (13) magyarorszag (2) magyarország (126) magyarzene (1) Magyar Hang (1) makovecz (6) mal (2) maléter (3) malév (2) malina (2) málna (1) málta (1) mandela (2) mandiner (14) mann (1) mansfeld (1) márai (1) marcell (1) marianum (2) márki (1) Marokkó (2) Marrakech (2) martinovics (1) márton (2) martonyi (7) marx (1) matolcsy (4) matovic (1) mátra (1) matyi (1) máv (1) mdf (21) mécs (4) medgyaszay (1) medgyessy (4) media (6) média (8) megadja (1) meggyes (2) megyeri (1) mekka (1) meleg (1) merkel (6) mese (2) mesterházy (6) mészáros (8) metró (3) mezőgazdaság (12) mhm (1) michael jackson (2) mici (4) micimackó (3) microsoft (1) mihály (2) mihók (1) mikes (1) miklós (1) mindszenty (2) mirkóczki (4) miskolc (2) mítosz (4) mi hazánk (1) mma (1) mohácsi (5) Mohamed (2) Mohammed (2) mok (1) mol (2) molnár (3) momentum (1) monarchia (5) mong (2) monitor (1) monsanto (3) móra (1) morell (1) móricz (2) morszi (1) morvai (1) moszkva (1) moys (1) msz (1) mszmp (1) mszp (164) MTA (1) mta (2) mubarak (1) mugabe (2) müller (1) multikulti (6) mundruczó (1) murányi (1) musk (1) muszty (1) művészet (1) múzeumok (2) muzorewa (1) nacl (1) nádas (2) nagy (4) nagyatády (1) nagykőrös (1) nagy gergely (1) nánási (1) nav (3) navarro (1) navracsics (3) navracsis (1) negatív (1) nemes (1) német (14) németh (12) némethné (1) németország (5) nemzeti (4) neoliberalizmus (1) nép (1) népesség (1) ner (1) neverland (1) nigel (1) nobel (4) nógrádi (1) norvégia (1) nosztalgia (10) novák (13) nsa (1) nulan (1) nyáry (1) Nyékládháza (1) nyelv (3) nyelvcsalád (5) nyelvtan (5) nyemcov (2) nyerges (5) nyíri (1) nyitrai (1) nyugat (1) nyugdíj (6) obama (5) occisor! (13) ókor (1) ókovács (1) olaf (1) olaj (1) olajszőkítés (1) olajügyek (1) olasz (1) olduva (1) olduvai (1) olimpia (4) olvasó (1) onfray (1) ontológia (1) orbán (121) orbán kormány (1) ördög (1) orgován (1) origo (1) örmény (2) orosz (19) orvos (2) őstörténet (3) ostrom (1) oszama (2) osztie (1) osztolykán (2) otp (1) paizs (1) pakisztán (3) paks (4) paksy (1) palácsik (1) palesztina (1) pálffy (6) pálinkás (2) palya (1) panama (2) pándi (1) pap (12) papa (1) pápa (1) papademosz (1) papcsák (2) papp (3) parászka (1) paraszt (1) parks (1) parlament (4) parti (1) partizán (1) pásztor (1) pásztory (1) patai (1) patkány (1) patkó (1) patonai (1) paul (1) páva (1) pavarotti (2) pázmány (6) pécs (12) pécsi (5) pegasus (1) peled (1) pénz (9) pénzrendszer (1) perczel (6) perintfalvi (1) perjés (1) perkovátz (2) perzsa (2) Perzsia (2) peták (1) péter (1) péterfalvi (1) pethő (1) pető (2) petőcz (1) petőfi (4) petri (1) petró (1) picasso (1) piketty (2) pincebörtön (1) pincebörtönök (1) pintér (10) placebo (1) placebó (1) plutokrácia (1) poetapolitika (7) pogány (2) pogátsa (4) pokorni (2) polcz (1) polgármester (3) polgárőr (1) polt (7) pongrátz (5) popper (1) portik (1) pörzse (4) pősze (2) posztkommunista (89) powell (1) pozsgai (1) pozsgay (4) pozsonyi (1) pránanadi (1) prezi (1) princz (1) prohászka (3) prolikrata (45) prolisztokrácia (34) prózavers (1) pruck (1) pszichológia (2) publicisztika (4) puch (1) puch lászló (1) puskás (2) pusztai (1) putyin (6) puzsér (14) pyatt (1) quaestor (1) rab (1) rábaközi (1) rabár (3) rachel (1) rácz (2) ráday (1) radics (1) radio (1) radnóti (2) raffael (1) raffay (5) rahimkulov (1) rainer (1) rajcsányi (3) rákay (1) rákóczi (1) rákosi (2) ranitzki (1) rap (1) raskó (3) rasszista (1) rasszizmus (1) Readers (1) reagan (1) reakció (2) rédly (1) református (1) regnum (2) reichmann (1) rejtvény (1) rendőr (7) repülő (1) réthelyi (3) retkes (1) rétvári (1) revizio (1) rezesova (1) rezi (1) rezsi (1) rickman (1) rijád (3) rizner (1) rmdsz (1) rockefeller (1) rogán (10) röhrig (1) román (5) románia (3) ron (1) róna (3) roosevelt (2) rothschild (1) royalista (2) rózsa (1) ruanda (1) rubint (1) rushdie (1) ruttner (2) safik (1) sajtó (3) sajto (5) sáling (1) sándor (1) sápi (1) sarajevo (1) sarka (2) sárossy (1) Sátoraljaújhely (1) saul (1) schamschula (2) schenk (1) schiff (3) schiffer (15) schmidt (2) schmitt (10) sebestyén (1) sebő (2) sekielski (1) selmeczi (2) semjén (3) seregi (1) seres (3) seuso (1) shaw (1) sickratman (1) siemens (1) sikér (1) síklaky (1) sikó (1) simicska (15) simon (4) simonyi (2) simor (9) siófok (2) skrabski (1) skultéty (2) smith (1) snowden (3) (1) soltész (1) sólyom (4) somogy (1) sopron (1) soros (7) spanyol (3) spiró (3) sport (2) stadler (1) staudt (1) stefán (1) stefka (2) steiner (1) Stiglitz (2) stiglitz (1) stohl (6) storcz (1) strabag (1) stumpf (6) suchman (1) süle (1) süveges (1) sváby (1) svájc (1) svéd (2) svédország (2) sz (1) szabadkőműves (18) szabadpénz (1) szabó (12) szájer (1) szajlai (1) szakács (1) szakály (1) szalai (3) szalay (2) Szalay-Bobrovniczky (1) szamosvölgyi (1) szamuely (2) számvetés (3) szaniszló (1) szanyi (7) szarvas (1) szatmári (1) szaúd (4) szaúdi királyság (3) Szaúd Arábia (3) száva (1) szávay (1) századvég (1) szcientológia (4) szdsz (53) széchenyi (6) szegedi (7) szeivolt (1) székely (8) székelyföld (2) szekeres (1) székhelyi (1) szekszárd (2) szél (4) szele (1) Szelényi (1) széles (2) szemere (1) szemerey (1) szendi (2) szendrő (1) szent (5) szentencia (1) szentendre (1) szentkorona (1) szepesi (1) szerb (3) szerbia (4) szexi kenyér (11) szijjártó (4) szíjjártó (1) szilágyi (6) szilvásvárad (1) szilvásy (4) szima (9) színház (7) szíria (5) Szíria (2) szitka (1) szlovák (11) sznob (1) szó (1) szőcs (3) szodoma (1) szöllősi (2) szolnoki (1) szombathely (1) szombathelyi (1) szörényi (1) szotyori (1) szotyori-lázár (1) szovjet (2) szózat (1) szűrös (3) tab (1) takaró (2) takáts (4) tákos (1) tállai (1) tallér (1) tamás (3) tamáska (1) tanártüntetés (1) tánc (1) tánczos (3) tandori (1) tarlós (8) tárnok (1) tarr (5) társadalom (1) tarsoly (1) tasnádi (3) tasz (3) techet (1) technika (12) ted (2) téglás (1) tej (1) tejfalussy (1) tek (2) teket (1) teleki (1) telekom (1) telex (1) templom (1) tér (3) térey (1) terror (4) tesz (5) tétényi (5) tgm (2) thatcher (1) tibet (1) tikvicki (1) tímár (1) tisza (3) tiszavasvári (3) tíz (1) tmrsz (9) tóbiás (1) tőke (2) tőkés (2) tolerancia (1) toma (1) tomcat (1) torgyán (2) tormay (33) tornyospálca (1) törőcsik (1) töröcskei (1) toroczkai (10) toroczkay (3) török (5) Törökország (3) törös (1) tortenele (1) tortenelem (90) történelem (4) tóth (8) tóthkároly (2) trianon (9) trockij (1) trump (1) ttip (1) tudomány (8) tudomany (26) turbucz (1) turcsány (1) turner (2) túró (1) türr (1) tusup (1) tutsek (1) tv2 (5) ügynök (1) uj (1) ujhelyi (1) ujsagiras (2) ukrán (7) ungár (1) ungváry (4) unio (2) unvári (1) uruguay (1) USA (5) usa (69) usztics (3) Vácszentlászló (1) vadai (3) vágó (3) vajda (1) vajna (3) vajta (1) választás (1) valéria (1) vallás (11) vallas (16) valláspszichológia (2) vámos (1) vámosi (1) vámosszabadi (1) vanczák (1) vankó (1) várady (1) váralja (1) varga (9) varga-damm (1) várhelyi (1) várhidi (1) vári (2) várnai (2) várszegi (1) vásárhelyi (1) vass (4) vasút (2) vaszily (1) vatikán (1) vázsonyi (1) védegylet (3) veér (1) végh (1) vér (1) vérbíró (1) verdi (1) veres (1) verestóy (1) vers (224) vespa (1) veszprém (3) vida (2) video (37) víg (1) viktor (1) vilagrend (7) vilmos (1) vita (1) vitéz (1) vitézy (1) vizi (1) volner (11) vona (27) vona-szabó (1) vörösiszap (2) vörösmarty (1) vukics (2) Wade Robson (1) waldmann (1) walesi (1) weiszfeld (1) welsi (1) welszi (1) weöres (2) who (1) wiesel (1) wikileaks (7) wittner (5) witzmann (1) woodman (1) wtc (1) wu (1) ybl (1) zách (1) zach (1) zacher (1) zagyva (2) zaharcsenko (1) závada (1) zay (1) zeitgeist (1) zelnik (2) zene (163) zétényi (3) zichy (2) Zimbabwe (1) zimbardo (1) zold (37) zoltai (2) zoroasztrianizmus (1) zsák (2) zsanett (1) zsidó (3) zsidók (3) zsóri (1) zs kategória (249) zugló (2)

KKBK

Kultúra, poetapolitika, vers, vita, igazság, szociális érzékenység, Nemzet, forradalom, meg amit akartok. Térjünk mindannyian konszenzusra.

Horn Gyula "képtelen meghalni" - Wittner Mária

2011.03.26. 13:19 | tesz-vesz | 40 komment

Címkék: 1956 jobbik novák endre horn wittner

Novák Előd élesen kritizálta a kormánypárti képviselőket az alkotmányvitában. A jobbikos politikus egyebek mellett megjegyezte, hogy még a Horn-kormány is komolyabban vette a nemzeti együttműködést, mint most a Fidesz. Wittner Mária erre reagálva visszautasította a párhuzamot, hóhérnak nevezte Horn Gyulát és sajnálkozott, hogy a volt kormányfő „nem képes meghalni”.

Novák Előd élesen kritizálta a kormánypárti képviselőket az alkotmányvitában. A jobbikos politikus hosszan sorolta az új alaptörvény tervezetében található vesszőhibákat, amin a kormánypárti politikusok felháborodtak. Ezt fokozta, hogy felhívta a figyelmet a Fidesz-KDNP képviselőinek „vándorolására”, akik az éppen felszólaló frakciótársuk közelében ülnek le, hogy a tévénézők azt higgyék, sokan vannak a teremben. Mindezek után kijelentette, hogy az annak idején szintén kétharmados Horn-kormány „komolyabban vette a nemzeti együttműködést, mint Önök, akik oly sokszor használják ezt a kifejezést”.

hogy lehet ilyen ostobaságot mondani?

Novák szavaira indulatosan reagált kétperces hozzászólásában Wittner Mária. Visszautasította a párhuzamot, lehóhérozta Horn Gyulát, majd azzal folytatta hogy

„Köszönöm szépen Önnek, hogy Horn Gyulát a nemzet nagy királyának kiáltotta ki. Ha nem tudná, Horn Gyula hóhér volt. Hóhér volt a javából" - jelentette ki a képviselő. Wittner Mária úgy folytatta: "és most pontosan a miniszterelnökünknek a jóvoltából, az Önök, az én adómból és mindenki adójából, de emberségből, már három éve ott kezelik és ott vergődik a Honvéd Kórházban, mert képtelen meghalni". Majd rendreutasította Novákot a kioktató „nyelvtanóra” miatt. Novák viszonválaszában sajnálkozott, hogy „Marika néni” félreértette a szavait. Azzal indokolta a Horn-Orbán párhuzamot, hogy „még ők is, akik azért nagyon a legalja az egész Országgyűlésnek és az egész magyar társadalomna” is komolyabban veszik az együttműködést, mint a Fidesz.

A fideszes Hoppál Péter is hozzászólt a vitához. Furcsállta, hogy Novák Előd személyében egy olyan képviselő oktatja ki őket a helyesírásról, aki csupán középfokú végzettséggel bír.

Frissítés

Bocsánatkérésre szólította fel Wittner Máriát Mesterházy Attila, aki szerint védhetetlenek és elfogadhatatlanok Wittner szavai. Az MSZP elnöke szerint senki sem fogalmazhat meg ilyen mondatokat, nemcsak egy volt kormányfővel, hanem egyetlen magyar állampolgárral szemben sem.

Frissítés

Mi a tisztelet kultúrájának pártján vagyunk, de itt egy kegyetlen megtorlásba és diktatúrába torkolló szabadságharc túlélőinek egymás közötti vitájáról van szó. Ez is azt bizonyítja, hogy a múlt nagy vitái még mindig itt vannak közöttünk.” - reagált Wittner szavaira a Fidesz-frakció sajtóosztálya.


 

hamarosan jöhet a Hóhér Vigyázz c doku.

van rá igény?

A bejegyzés trackback címe:

https://kkbk.blog.hu/api/trackback/id/tr952769699

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Koncz.Balázs 2011.03.26. 07:59:55

A 0 minden irányból 0 barátom. Horn ugyan úgy működött együtt az szdsz-en kívül mindenkivel, mint most a fidesz.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.03.26. 11:06:55

@Koncz.Balázs: ezért tiltotta be a nem baloldali szervezeteket?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.03.26. 11:09:12

@Koncz.Balázs: illetve a horn és a nemzeti szavakat egymás mellé tenni ostobaság.

novák szavai még ugyanúgy ostobák

és a fent említett szervezetet az szdsz akarta megszerezni.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.03.26. 15:02:29

Wittner Mária kijelentése, avagy egy méltánytalanság krónikája
Olvasson többet a témában! vélemény, Ablonczy Bálint, Wittner Mária, Horn Gyula.
2011. március 26. 10:37

Rossz látni, amikor egy hős leveri a saját tetteivel magasra állított erkölcsi mércét.

„Ez jutott eszembe, amikor olvastam, hogy Wittner Mária ötvenhatos szabadságharcos a parlament alkotmányügyi vitájában arról beszélt, Horn Gyula korábbi miniszterelnök »hóhér volt« és a »mi adónkból finanszírozzák a kórházi kezelését«, »három éve ott vergődik a Honvéd Kórházban, mert képtelen meghalni«.

Rossz látni, hogy a kemény, hajlíthatatlan egykori halálra ítélt, majd 13 (!) évet börtönben töltő Wittner Mária képtelen a méltányosságra. Szándékosan nem megbocsátást írtam. Semmiféle erkölcsi alapom nincs ugyanis arra, hogy egy meggyötört, tönkretett életű embertől valamilyen álságos megbékélést követeljek. Azt, hogy rózsaszín vattafelhőbe burkolja a múltat és olyanok nyakába boruljon, akikkel esetleg annak idején akár még lőhettek egymásra. De Wittner Mária most közéleti szereplő, parlamenti képviselő, akinek már csak helyzete miatt is illene kordában tartania indulatát.

Horn Gyula múltjáról sok közéleti vita folyt, nyilván az elkövetkező évtizedekben még számtalanszor fogunk erről beszélni. Ám ezt a témát akkor előhúzni, amikor az érintett még köztünk van, de már képtelen a védekezésre, nem vall túl nagy keresztényi könyörületre.”

* Heti Válasz Ablonczy Bálint: Wittner Mária kijelentése, avagy egy méltánytalanság krónikája

-

Vhailor tortenelemportal.hu 2011. március 26. 11:02

* 8
* 25

Hát ha valami, akkor ez a magyar politika rákfenéje, a "borítsunk fátylat a múltra" mentalitás.

1989-ben fel kellett volna egy pár komcsit akasztani, a maradék visszahúzódott volna és nem mérgezné tovább a közéletet. Ez nem történt meg, most pedig azon csodálkozik mindenki, hogy lehet az, hogy 20(!) év után szt tisztekkel van tele a közélet, hogy valaki azon háborodik fel, hogy Biszku Béla "bácsit" a gonosz "nácikok" zaklatját és még bíróság elé is akarják állítani. Hogy az MTA-ról, vagy a felsőoktatásró, vagy a médiáról ne is beszéljek.

Ők nem félnek, azért szemtelenedtek el, és azért háborodnak ennyire fel Wittner Mária kijelentésén, pedig csak a tényeket konstatálta.
bbjnick bbjnick.blog.hu 2011. március 26. 11:04

* 9
* 28

@Ablonczy Bálint:!

Tessék több Szophoklést, Shakespearét vagy Dosztojevszkijt, Móricz Zsigmondot ... olvasni, akkor meg tetszik majd érteni, hogy miről beszélt Wittner Mária. A méltánytalanságot nem Wittner követte el, hanem azok a droid óvodás zseblipsik, azok a szodomiták és azok a gonoszságba beleőrült vörösök követik el, akik most a pöcegödör erkölcsi magaslatából prédikálnak, kioktatják őt (ú. é. Wittnert).

ü
bbjnick
Válaszok:
heisenberg | 2011. március 26. 11:21
drieno 2011. március 26. 11:07

* 6
* 22

Már elnézést, horn gyula egyértelműen és bevallottan pufajkás volt, a saját véleménye erről pedig az volt, hogy "na és"!

Ennek fényében bálintka mondatai, miszerint:
"Horn Gyula múltjáról sok közéleti vita folyt, nyilván az elkövetkező évtizedekben még számtalanszor fogunk erről beszélni. Ám ezt a témát akkor előhúzni, amikor az érintett még köztünk van, de már képtelen a védekezésre, nem vall túl nagy keresztényi könyörületre" egyszerűen értelmezhetetlenek.

Adott egy minősített hazaáruló, aki fegyverrel támadt a saját népére, idegen fegyveres erők mellett, és egy szabadságharcos, aki tizenvalahányévet töltött börtönben, előbb halálra, majd életfogyt-ra ítélték, mert az ávó és az oroszok ellen harcolt.
Nem érdekel a keresztényi könyörület, amíg a nyomorult hazaárulókat végre el nem ítélik, és végre bocsánatot nem kérnek. Megjegyzem, a törvény se könyörületből nem foglalkozik velük, hanem mert rejtélyesen kimaradt a btk nem elévülő bűntettek felsorolásából a hazaárulás.....

Wittner Mária egyébként csak egy tényt közölt, még csak nem is mondta, hogy dögölne már meg végre....Egyébként jó sokáig fogja még húzni a horn, mert ilyen egészségesen talán egész életében nem táplálkozott, mint most....

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.03.26. 15:37:48

Hazaárulóknak nincs méltányosság. Pont.

Bloodscalp 2011.03.26. 17:18:43

@TaTa86.: és kik a hazaárulók pontosan?és mit követtek el?
tény hogy mindezt tételesen végig kellett volna venni, elmaradt.
súlyos hiba volt.
de a fidesztől kommunista elszámoltatást nem lehet objektiven elvárni-és igazából senkitől se, a magyar társadalom 20 éve nem igényelte ezt! és akik akkor ott voltak annál a kerekasztalnál remélték hogy elfelejtjük, de a "mari nénik" nem felejtenek, egyik oldalon se

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.03.26. 17:52:21

@Bloodscalp: "és kik a hazaárulók pontosan?és mit követtek el?"
Olvasd el a hazaárulás tényállását.

"a magyar társadalom 20 éve nem igényelte ezt!"
A kommunizmus szétverte a magyar társadalmat, szóval mint ilyen, az alany nem létezett.

"és akik akkor ott voltak annál a kerekasztalnál remélték hogy elfelejtjük"
Hát ja. Gondolom ez így megy: "Mit vitatkozunk azon, hogy ki kit ölt meg? A lényeg hogy ünnepeljünk."
Mert az ember azt úgy elfelejti, hogy a fiatalságát börtönben kellett töltenie, ahol a legelképesztőbb borzalmakat kellett átélnie. Azt is elfelejti, hogy további 20 évet kellett megaláztatásban élnie, mint rohadt fasiszta ellenforradalmár.

De az a hülye marinéni (szigorúan kis betűvel) itt csinálja megint a balhét!

Azért meglehetősen nehéz úgy felejteni, hogy ott ülnek a parlamentben a szabadságharc gyilkosai.

helgoland · http://kozbeszed.sk/ 2011.03.26. 22:56:47

Szegény Házmesteri felháborodott, hát egyem meg a pici szivét, Marika néni nyugodtan fogalmazhatott volna sokkal erősebben is, akkor is igaza lett volna.

Egyébként a helyesirásnak és a végzettségnek mi köze van egymáshoz? Amióta egyetemen vagyok, csak romlottam ezen a területen, viszont hőáramlást számolni azt nagyon tudok :)

Tetszik ez a blog.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.03.27. 06:43:36

@Bloodscalp: de a fidesztől kommunista elszámoltatást nem lehet objektiven elvárni"

akkor csak szubjektíven? miért?

és a fasiszta elszámoltatást lehet várni a fidesztől? zentai károly BÁCSI miért van szegény meghurcolva?

normális országban a bíróságok már rég felelősségre vonták volna a háború bűnőst, gyilkost és hazaárulót, biszkut, és horn.
mert aki fegyverrel megy a népe (nem a nemzete - mert akkor lett volna ellenforradalom 56) ellen, az hazaáruló.

de a fidesz feladata lenne megtisztitani a bíróságokat a komcsiktól. a fidesz feladata lenne teljhatalmas 2/3-nál a hazaárulás törvénybe vétele, a zentai törvény elfogadása

kkbk.blog.hu/2010/05/26/konya_peto_vita_az_igazsagtetelrol

nagyon sokat igényelték, csak a kommunistabarát fidesz nem törődött vele.
mégis amúgy hogy kéne igényelni, azt ami teljesen egyértelmű? : a bűn nem maradhat büntetés nélkül
írjunk petíciót? lesz média, ami továbbítja?
tegyük ki facebookra? ez utóbbi nem is rossz ötlet, segítsetek megfogalmazni

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.03.27. 06:53:17

@TaTa86.: @Bloodscalp: @helgoland:

ehhez mit szóltok?

Lusztrációt!

Nyílt levél Orbán Viktornak, a 2/3-os miniszterelnöknek

Tisztelt Miniszterelnök Úr!

mikor kezdődik meg az előző rendszer bűnőseinek Nürnbergi pere? Miért van Biszku Béla és Horn Gyula még szabadlábon és büntetlenül? Értem én hogy Kenediék, a posztkommunisták megsemmisítették az adatok nagy részét, de a bűn és büntethetőség ezzel még nem évül el. Hiába is állítják ellenkezőjét a Fidesz-lapok.

Világos, hogy Biszku az állampárt része volt, ehhez nem kellenek levéltári titkok. Charles Zentai ellen elfogatóparancsot adott ki a magyar bíróság egy feltételezés alapján, míg Biszku állítólag kiemelt nyugdíjat kap vagy kapott, pedig mindenki tudja és tény, hogy belügyminiszter volt, és közvetlenül felelős több száz nemcsak ártatlan, de nemzeti hős felakasztásáért is. A fasisztákat a mai napig üldözik. A kommunisták pedig a mai napig szabadon járnak (és uralkodnak).

Reméljük nem bűnük súlyát nem az áldozatuk tulajdonságai határozzák sorrendbe, mert akkor a magyar nemzetre nem köszönt rá sokkal jobb idő.

Normális országban a bíróságok már rég felelősségre vonták volna a háború bűnőst, gyilkost és hazaárulót, Biszkut, és Hornt.
De a bíróságok, úgy tűnik nem menetesek az előző rendszer maradványaitól.

Mikor kezdődik meg a lusztráció? Ez egyértelműen a 2/3-os kormány törvényalkotási feladata lenne.
Ezért küzd jelenleg is a civil Gellért Ádám.

Ugyanis egy társadalom nem lehet teljes és egész, ha a gyilkosok még köztünk vannak ártatlannak nyilvánítva. Az erkölcsi rend soha nem áll helyre, ez pedig egy örökké nyitott, beforratlan sebet ejt történelmünkön.

Őszinte válaszát köszönöm.

2011.
a magyar nép józan része

---
mi legyen még benne elvtársak?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.03.27. 07:02:46

@TaTa86.: @helgoland: @Bloodscalp:

Lusztrációt!

lusztráció
1. a bűntől, bűnösségtől vagy tisztátalanságtól való megszabadulással összefüggő vallási ceremónia
2. átvilágítási és vezeklési rendelkezéssel bíró törvénytípus
Eredete: latin

Nyílt levél Orbán Viktornak, a 2/3-os miniszterelnöknek

Tisztelt Miniszterelnök Úr!

Mikor kezdődik meg az előző rendszer bűnőseinek Nürnbergi pere? Miért van Biszku Béla és Horn Gyula még szabadlábon és büntetlenül? Értem én, hogy Kenediék, a posztkommunisták megsemmisítették az adatok nagy részét, de a bűn és büntethetőség ezzel még nem évül el. Az eltelt húsz év sem akadályozhatja meg a törvényes felelősségrevonást.
Hiába is állítják az ellenkezőjét a Fidesz-lapok.

Világos, hogy Biszku az állampárt része volt, ehhez nem kellenek levéltári titkok. Charles Zentai ellen elfogatóparancsot adott ki a magyar bíróság egy feltételezés alapján, míg Biszku állítólag kiemelt nyugdíjat kap vagy kapott, pedig mindenki tudja és tény, hogy belügyminiszter volt, és közvetlenül felelős több száz nemcsak ártatlan, de nemzeti hős felakasztásáért is. A fasisztákat a mai napig üldözik. A kommunisták pedig a mai napig szabadon járnak (és uralkodnak).

Reméljük, hogy bűnük súlyát nem az áldozatuk tulajdonságai határozzák sorrendbe, mert akkor a magyar nemzetre nem köszönt rá sokkal jobb idő.

Normális országban a bíróságok már rég felelősségre vonták volna a háború bűnőst, gyilkost és hazaárulót, Biszkut, és Hornt.
De a bíróságok, úgy tűnik nem menetesek az előző rendszer maradványaitól.

Mikor kezdődik meg a lusztráció? Ez egyértelműen a 2/3-os kormány törvényalkotási feladata lenne.
Ezért küzd jelenleg is a civil Gellért Ádám.

Ugyanis egy társadalom nem lehet teljes és egész, ha a gyilkosok még köztünk vannak ártatlannak nyilvánítva. Az erkölcsi rend soha nem áll helyre, ez pedig egy örökké nyitott, beforratlan sebet ejt történelmünkön.

Őszinte válaszát köszönöm.

2011.
a magyar nép józan része

Bloodscalp 2011.03.27. 14:28:23

@Bloodscalp: @tesz-vesz: @helgoland:
szándékosan nem akartam a nürnbergi pert írni példaként, szükség volt rá, de valahol egy kirakat per volt.
Megértem "Mari nénit (így nagybetűvel), hogy nem az a megbocsájtos típus, hogy gyűlöl a halálig-hogy ez neki mennyire jó ő tudja, mindezt a magánéletben. Most parlamenti képviselő, és nem méltó rá.
Külön történet hogy a fidesz tette azá, 5 év alatt ezt a nagy haragot felhasználta arra hogy törvényeket gyártson?elkapja biszkuékat?pellengérre állitsa hornt?lehet jönni azzal hogy a gonosz emeszpé ugyse hagyta volna, de már rég nincs az a gonosz emeszpé...nem több ő csak egy ikon-(egy kicsit kidekorálva). Szóval egy kicsit szánalmas, egy azok közül akik
tehetnek azért hogy megtudjuk pontosan ki-mit is tett '89 előtt,
de ő sem tesz semmit, csak várja a másik halálát, ...neki még van mentsége, meg van keseredve

Bloodscalp 2011.03.27. 14:38:28

@TaTa86.: szándékosan nem akartam a nürnbergi pert írni példaként, szükség volt rá, de valahol egy kirakat per volt.
Megértem "Mari nénit (így nagybetűvel), hogy nem az a megbocsájtos típus, hogy gyűlöl a halálig-hogy ez neki mennyire jó ő tudja, mindezt a magánéletben. Most parlamenti képviselő, és nem méltó rá.
Külön történet hogy a fidesz tette azá, 5 év alatt ezt a nagy haragot felhasználta arra hogy törvényeket gyártson?elkapja biszkuékat?pellengérre állitsa hornt?lehet jönni azzal hogy a gonosz emeszpé ugyse hagyta volna, de már rég nincs az a gonosz emeszpé...nem több ő csak egy ikon-(egy kicsit kidekorálva). Szóval egy kicsit szánalmas, egy azok közül akik
tehetnek azért hogy megtudjuk pontosan ki-mit is tett '89 előtt,
de ő sem tesz semmit, csak várja a másik halálát, ...neki még van mentsége, meg van keseredve

Mellesleg, előkerülnek ezek a "mindenki tudja hogy".. biszku&tsai bűnös volt...miben pontosan?ha mindenki tudja van szemtanú is, és akkor csak egy lépés a bírósági eljárás-nem a Gellért féle mert az csak pótcselekvés (ahogy a biszku film is)

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.03.27. 15:28:56

@Bloodscalp: Tény, hogy hülye helyzet, és hogy Wittner dühe(, igazad van, nyugodtan lehet írni gyűlöletet) sokat nem segít az ügyön, az is igaz, hogy a frakció amelynek a padsoraiban W. ül nem csinál semmit.
Igazából nem is értem, miért maradt képviselő, nemrég még azt nyilatkozta, hogy az előző volt az uccsó.

Egyébként én nem is feltétlenül Nümberget akarnék, már azzal is megelégednék, hogyha kikényszerítenénk egy "múlttal való szembenézést".

Azért az valahol röhej, hogy 56al kapcsolatban az mszp megengedheti magának, hogy azt mondja, hogy szubjektív értékelés kérdése, és így mondjuk Mécs értékelését ugyanúgy legitimnek tartja mint Horn vagy Havas nézőpontját.

"Mellesleg, előkerülnek ezek a "mindenki tudja hogy".. "
Ebben igazad van. Jogállamban ilyen nincs.

"a bírósági eljárás-nem a Gellért féle mert az csak pótcselekvés (ahogy a biszku film is) "
Ebben nem értek egyet. Legalább ráirányított a figyelmet. A mostani eset is remekül megmutatta, hogy itt bizony nincsen rend a fejekben.
Az ugye egyenesen Monthy Pyton hogy pont az utódpárt szólítja fel lemondásra Wittnert.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.03.27. 15:32:32

@Bloodscalp: ????

mi a pótcselekvés?
a biszku-film? miért???

gellért??? miért??

eszemet eldobom

Bloodscalp 2011.03.27. 20:43:52

@tesz-vesz: mert gellért sem vagy nem azzal vádolja amivel kellene
ergo x ember jogtalan börtönbe vetése/kínzása kivégzése(?)

most akkor gondolj bele hogy nincs nürnbergi per, elmarad valamiért
...a nácik mennek az USA-ba, vagy ahol kamatoztatják a "tudásukat" - így is sokan leléptek...

a tudosokat ugye elhappolták SZU/USA vegyesen, illetve dél-amerika volt még a 3. otthonuk, nem lett volna nevetséges egy film róluk? a bűntetlen bűnösök?állitolag -ez nem konteó-a bundeswehr alapjainál nácik is segédkeztek már

helgoland · http://kozbeszed.sk/ 2011.03.27. 23:08:37

@tesz-vesz:
Én már oda jutottam, hogy a megelégednék a közéletből való teljes kitiltással is. Legalább az ilyen Gyurcsány, Kovács, Ledvai félék tűnjenek el a süllyesztőben végre. Persze ez a Fideszt is érintené, úgyhogy még hasonló sem fog végbemenni, aztán kimagyarázzák valahogy. Mint mindig.

Bloodscalp 2011.03.27. 23:31:49

azt akarom mondani, ahogy a náciknál volt egy "elkaptuk a főkolomposokat per" és rajtuk kivül is voltak perek, de a krém megúszta és nem a tudósokra gondolok

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.03.28. 13:28:00

@Bloodscalp: "de a krém megúszta"
Ez új. Kifejtenéd?

Megjegyzem: Nümberg leginkább arra volt jó, hogy mindenkiben tudatosítsák: náci=rossz. Innentől kezdve, pl a Budapestet védő SS hiába lehetett rendőrfőnök, neki többszörösen kompenzálnia kellett.

Szóval a lényeg: Németországban Nümberg után nem történhetett meg, hogy valaki kijelentse, hogy ő másképp látja Auschwitzot, szerinte nem megsemmisítő tábor volt, hanem egy józan óvintézkedés, és ő a törvényes rendet védte.

Az sem történhet meg, hogy valaki kijelentse, hogy a nemzetiszocializmus egy alapvetően szép eszme.

Bloodscalp 2011.03.28. 14:01:26

@TaTa86.: nem akarom frederick forsyth-os irányba elvinni a dolgot, az már konteo
de mindenkit biztos hogy nem kaptak el, sok tudóst ugye befogadtak
mengelét vagy bormant se (ő annyira nem volt fontos, adolf körül lebzselt csak)de a 3. 4. vonalra szerintem már nem mentek rá, simán visszaépülhettek a hatalomba

egy"rendszerváltozás" után a komcsik úgyanigy visszaépülnek, pl a fideszben, persze nagyobb befolyással

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.03.28. 16:11:27

@Bloodscalp: Akkor még mindig nem értetted meg: persze, hogy nem lehet a teljes államapparátust lecserélni, nem is kell. Sem infrastrukturálisan, sem morálisan nem kivitelezhető.

(Pl lecserélni minden iskolaigazgatót lehetetlen, és fölösleges.)

De nem is ez a gond: Németországban, még túlzásba esve is, mindenki agyába beleégették, hogy a nácizmus rossz. Igen, ott volt az exnáci a 2., 3. vonalban, de meaculpázott is rendesen.

A háború utáni korosztály, ami a módszerváltásnál most pont, kb az én korosztályomnak felel meg, pedig igencsak antináci volt.

Nálunk az a baj, hogy nem lett kimondva, hogy a Kádár-rezsim egy kollaboráns, hazaáruló, embertelen rezsim volt. Németországban nem lehetett a háború után 10 évvel Hitler-nosztalgiára építeni egy választást.
Ennek a kimondásnak része lett volna egy( valamilyen szinten kirakat)per, ahol elítélnek néhány főkomcsit, a többieknek meg jelzik, hogy nem ártana legalább eggyel hátrébb lépni.

Nem az a gond, hogy Hornt nem akasztották fel. Semmi gond nem lett volna, ha Horn egy 3. vonalbeli senki lenne mondjuk egy közgyűlés-tag, esetleg egy mezei képviselő, akinek a véleménye egyrészt nem érdekel senkit, másrészt pedig ha rákérdeznek mi volt 56-57ben, akkor szégyellősen félrenéz.
Ehelyett 2/3ados miniszterelnök lett, aki egy "Na és?"-el, illetve egy "Én másképp látom az 56os eseményeket."-el elintézi a dolgot.
Még csak meg sem kellett bánnia.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.03.28. 17:01:18

@Bloodscalp: mert mivel vádolja Gellért? és mivel is kéne?

ez miért nem jó?

beadvánnyal fordult a Nemzeti Nyomozó Irodához és a Fővárosi Főügyészséghez, amelyben arról írt, nemzetközi jogi eljárást lehetne indítani az 1956 utáni megtorlásokért felelős személyekkel szemben.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.03.28. 17:05:12

@Bloodscalp: most akkor gondolj bele hogy nincs nürnbergi per, elmarad valamiért
...a nácik mennek az USA-ba, vagy ahol kamatoztatják a "tudásukat" - így is sokan leléptek...

a tudosokat ugye elhappolták SZU/USA vegyesen, illetve dél-amerika volt még a 3. otthonuk, nem lett volna nevetséges egy film róluk? a bűntetlen bűnösök?"

ezt abszolút nem értem
úgy érted az a nevetséges, hogy nem büntette meg őket a bíróság és bűnösöknek nevezik őket?

Hitlert és Sztálint se büntette meg a bíróság, most akkor nem bűnösök, hanem angyalok?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.03.28. 17:07:21

@helgoland: nem elég

@TaTa86.: "már azzal is megelégednék, hogyha kikényszerítenénk egy "múlttal való szembenézést".

nem elég

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.03.28. 17:10:35

@TaTa86.: minimum vagyonelkobzás, börtönbüntetés.

nem ragaszkodom én mindenképpen a kötélhez.
de kókáéknak is ülni kell. ők még a kommunizmus folytatása.

Bloodscalp 2011.03.28. 17:53:01

@tesz-vesz: akkor összekevertem bocsi, a kommunista bűnök tagadására gondoltam...
mindenesetre, 2011-ben már mindenképp késik a dolog. a történelem megítélése azért nem ugyanaz mint egy bírósági ítélet
szerintem nem egy magánszemélynek kellene ilyet kezdeményezni
v. ha igen miért nem egy wittner mária?de inkább egy POFOSZ vagy maga a fidesz?

@TaTa86.: minden csak szándék kérdése, nem hinném hogy annyira mea culpáztak volna, inkább nyomták a parancsra cselkvés szöveget ha kellett, de az 50-es évektől már simán hősök voltak a komancs-veszély miatt, ergo megbocsátva túlkapások
itthon hasonlóan, igaz hogy eladósodtunk meg volt egy kis diktatúra, mi voltunk a legvidámabb barakk, bezzeg akkor mindenkinek volt munkája-egyedül pozsgaytól lehetett hallani hogy azért az "a rendszer nem volt túl működőképes", de erre csak "későn jöttek rá"

horn nagyon kispont volt akkor, nem hiszem hogy ideológiábol fogott fegyvert -a szöveg hogy a testvért lelötték/bár nem tudom mit tett akkor, inkább érthető mint wittner, aki elhagyta az újszülött gyerekét -olvastam róla több helyen de ez tényként van közölve
szerintem

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.03.28. 19:00:59

@Bloodscalp: a fidesz azért, mert a fidesz kommunistabarát, tippem szerint úgy küldték őket is a jobboldalra, ahogy az szdsz-t is liberális páholyba. kicsit jobban és mélyebben adják ki magukat jobboldalinak, mint az mdf, de azért nem teljesen azok , lásd a mostani Tóth Zoltán József posztot

kkbk.blog.hu/2011/03/28/toth_zoltan_jozsef_harca_es_jutalma

hogy Wittner miért nem áll fel? nem tudom, gondolom lebeszélik bármilyen törvényjavaslat benyújtásáról a narancsos kutyák.
de nyit ő is a rad. jobb felé, ld kárpátia.

a magánszemélynek meg azért kell kezdeményezni, Gellért Ádám, vagy akár a facebook, mert nem kezdeményezi más.
és igazságtalanság nem maradhat életben.

helgoland · http://kozbeszed.sk/ 2011.03.28. 19:24:39

@tesz-vesz:
Tudom, hogy nem elég, de nemnagyon tudsz mit csinálni. A mostani állapotokhoz már ez is egy hatalmas elmozdulás lenne a pozitiv irányba.

Még Wittnerhez,tényleg minden tisztelet az 56-os kiállásáért, de nem ő képviseli azt az intelektuális színvonalt, amivel végig lehetne vinni bármit is a fideszben. Ő tényleg egy HŐS varrónó, egy jelkép komoly háttér nélkül. Valószinűleg még a lehetőségeivel sincs teljesen tisztában.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.03.29. 12:14:16

@Bloodscalp: "nem hinném hogy annyira mea culpáztak volna, inkább nyomták a parancsra cselkvés szöveget ha kellett"

Még mindig nem érted. Horn meg Havas simán lenyomja a szöveget, hogy itt nyilas lázadás volt, amit le kellett verni. Még csak nem is mentegetőznek, ami ugye valamilyen szinten azért a bűn elismerése.

Jellemző pl, hogy amikor Gyurcsány azt mondta, hogy Kádár helyett Nagy Imrét kell választani, Horn beszólt, hogy nem kéne új frontot nyitni. Vagyis az MSZPn belül sokak szemében Nagy ellenforradalmár pártütő. És bizony sokaknak a legtermészetesebb dolog volt Moszkva seggének kinyalása.

Ha legalább azt mondanák, hogy parancsra tették, akkor legalább mindenki látná, hogy alapvetően rosszat csináltak, rossz oldalon álltak.

"de az 50-es évektől már simán hősök voltak a komancs-veszély miatt, ergo megbocsátva túlkapások"
Hááát... Erről azért szeretnék valamilyen bizonyítékot.
Másrészről nálunk most nincsen semmilyen diktatúra-veszély, ergo a "túlkapásokat" nincs is mire föl elnézni.
Amit mondasz, akkor érne talán, ha megtámadtuk volna "Szlovákiát", közvetlenül Kárpátalja visszaszerzése után, és Délvidék felszabadítása előtt.

Bloodscalp 2011.03.29. 13:52:44

@TaTa86.: te mondtad hogy egy teljes apparátust nem lehet lecseréli, egy katonait még kevésbé (inkább öngyilkosság lenne)
-szándék kérdése-de jött a hidegháború, az amcsik szövetségesek lettek, és a németek azok akik ott álltak moszkva alatt szóval..

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.03.29. 13:57:41

@Bloodscalp: Te miről beszélsz? Egyre nehezebben követlek.

Én példaként hoztam a német nácitlanítást, mint követendő példa. Te erre mondtad, hogy az nem is volt olyan brutális, és csak az 1. vonalat érintette.

Én erre azt mondtam, hogy az jó, itt is annyi kellett volna.

Erre erősködsz, hogy de tényleg nem volt brutális, mert volt a hidegháború, és az exnácik mind a jenkiknek az egyik oldalon, mind a muszkáknak a másik oldalon hasznosak voltak.

Én erre mondtam, hogy igen, de 89ben nem volt hidegháború, nekünk semmilyen kényszerűnk nem volt, amikért meg kellett volna tartani a komcsikat, de egyébként is megmondtam: a német nácitlanítás nekem elég lett volna.

A katonai apparátus pedig szóba sem került. A rendőri már húzósabb, de itt elsősorban a politikáról beszéltünk, annak is az első soráról, konkrétan a csúcsáról: a miniszterelnökökről, kormánypárti képviselőkről.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.03.29. 16:04:43

@Bloodscalp: @TaTa86.:

mindenképpen le kellett volna váltania Antallnak a rég vezetőket a endőrségben, katonaságban, és a fiatal hadnagyokra,tisztekre kellett volna bízni a hadsereg.
ugyanígy a médiában, a fiatal újságírókat kellett volna pozícióhoz jutattni.
dehát Antall

Bloodscalp 2011.03.29. 17:01:12

@TaTa86.: az ellenségem ellensége a barátom? a náciktól már nem kellett félniük, németország 2felészakítva és megszállva, nem azt mondom hogy nem brutális volt, a köztudatból ki kellet írtani a gondolkodást, de a hasznos embereket megtartották
szóval teljes "humán leépítés"szerintem messze nem volt

kb ez a párhuzam...
itthon ugye nem volt mégcsak "nürnbergi 22 sem" (vagy 21, mindegy), az ÁVH-sok egy az egyben megúszták, sőt valszeg ők adták a '90 utáni titkosszolgálat alapját, ami mindig fura volt, az első per, a mosonmagyaróvári sortűz (egy a sokból)vádlottjai is tagadták a bűnüket-pedig nehéz lenne, végül elítélték őket
ilyen alapon biszkut is el lehetne

@tesz-vesz: ezt mind2nek, a töriblogon találtam, kíváncsi vagyok mi lesz az eredmény
horthy-mitosz.blog.hu/2011/01/30/horthy_miklos_megitelese_2011_kerdoiv

Bloodscalp 2011.03.31. 00:56:07

@TaTa86.: épp most néztem a natgeon-n a nácivadászokat, egy klaus barbie nevű gestaposról,"a lyoni mészáros", boliviába szökött az usa tudtával, CIA informátor volt, sőt a franciáknak is kémkedett, aztán amikor már nem volt hasznos, hagyták hogy a moszad levadássza

mellesleg sokan vitatták hogy a nürnbergi pernek volt e jogi alapja, nemzetközi jogászok, és szövetséges is tisztek is, de ez persze csak egy részlet már

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.03.31. 14:04:39

@Bloodscalp: Klaus Barbie-nak menekülnie kellett a hazájából, nem lehetett német miniszterelnök, és még le is vadászták.

Ha Hornnal ezt történt volna, nekem semmi bajom nem lenne a dologgal. Sőt! A levadászását is teljesen feleslegesnek tartottam volna, szenvedjen csak Bolíviában.

Bloodscalp 2011.03.31. 18:02:46

@TaTa86.: ezt azzal kapcsolatban mondtam hogy a nácikkal együttműködtek így vagy úgy a háború után is:)

konkrétan nem tudom mivel lehet(ne) megvádolni például hornt-ez is hiba, mint wittner kurvázása, szóbeszédekből nem lesz vád

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.03.31. 20:29:04

@Bloodscalp: A nácikkal sosem működtek együtt, néhány nácival működtek együtt.

Hornt meg nem megvádolni kellett volna. Ha minimális morális tartása van a társadalomnak vagy az elitnek(, politikai, értelmiségi, média) akkor egyszerűen kivágják a múltja miatt.
süti beállítások módosítása