kkbk.blog.hu

Kultúra, poetapolitika, vers, vita, igazság, szociális érzékenység, Nemzet, forradalom, meg amit akartok.


Térjünk mindannyian konszenzusra.

Az aktaszerű posztok folyamatosan frissülhetnek, a fontos témákban frissülnek is.

posztos írkák

istCsend vala, felleg alól szállt fel az éjjeli hold. Szél kele most, mint sír szele kél; s a csarnok elontott Oszlopi közt lebegő rémalak inte felém. És mond:http://m.cdn.blog.hu/kk/kkbk/image/000/magyar%20partok333.JPG

"Füstöl a víz, lóg a káka kókkadón a pusztaságba" Holt Vidék kkbeka KáKánBéKa

Máté, 7. fejezet

15 Őrizkedjetek pedig a hamis prófétáktól, akik juhoknak ruhájában jőnek hozzátok, de belől ragadozó farkasok.
16 Gyümölcseikről ismeritek meg őket.
17 Ekképpen minden jó fa jó gyümölcsöt terem; a romlott fa pedig rossz gyümölcsöt terem.
18 Nem teremhet jó fa rossz gyümölcsöt; romlott fa sem teremhet jó gyümölcsöt.
19 Minden fa, amely nem terem jó gyümölcsöt, kivágattatik és tűzre vettetik

 

Naptár

április 2017
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Utolsó írka

  • tesz-vesz: annyira titkosították a nyomozati anyagot, hogy a következő részekben a poszt részévé tettem képek formájában, mutassátok meg lépold józsefnének, a proli boszorkánynak. (2017.04.23. 22:18) Toroczkai, a gyilkosvédő, néppárti alelnök
  • fehérfarkas: A marokkó-andalúz civilizációról (vagyis a mórókról) és építészetéről, művészetéről, jelentősebb városairól, történelméről szóló magyar nyelvű doksifilmek. (angolul rengeteg van, de magyaros sajna nagyon kevés, és egy részék nem túl jó minőségben van fent a jutyúbon) Spanyolország: Ami... (2017.04.14. 20:14) Casablanca és Marokkó - a Nyugat és az iszlám
  • Utolsó 20

információ

A bölcsesség alapja a kétkedés.


Ha van egy minőségi írása közéleti témában, versmegzenésítése, jó témája, filmje, ötlete, linkje, híre, információja
küldje el nekünk, feldogozzuk egyszer talán, és le is közölhetjük
kkbkorkukacgmail.com
vagy írja be a kommentekbe, csomót nem kérünk.
az értelmes kommentekre igyekszünk válaszolni, mert fontos a párbeszéd, főként félreértések esetén.
Ezen oldal semmilyen komment- és posztíró véleményével nem azonosul,
így kívánja megőrizni saját függetlenségét, elvét, illetve a szólás- és véleményszabadságot.

Az aktaszerű posztok folyamatosan frissülhetnek, a fontos témákban frissülnek is.

codex

 

Archívum

Címkék

1848 (6) 1920 (8) 1956 (40) 2006 (12) 4k (2) 64 (1) ábrányi (2) ácsné (6) aczél (3) ádám (2) áder (2) ady (20) afrika (3) akác (1) ákos (1) aktuális (8) aláírás (1) áldozat (34) alfödi (1) alföldi (15) alkotmány (4) állam (3) állat (1) almássy (1) ambrus (1) amerika (1) andrás (1) andrásfalvy (1) angol (13) ángyán (29) ángyén (1) animacio (24) antal (2) antall (9) antikultura (110) apáti (2) apor (1) arab (6) arany (6) argentína (2) arisztokrácia (5) arkan (1) arnoth (1) arokaso (33) árulólapok (5) árvai (1) ascher (2) ásotthalom (1) assange (1) aszódi (1) attila (1) audi (2) autó (3) autonomia (1) autonómia (1) ávh (1) azer (2) azori (1) b (2) babarcy (1) babics (1) babits (5) bacsa (1) bagemihl (1) bagó (1) bajnai (9) bakáts (1) bakó (1) balassagyarmat (1) balaton (1) balatoni (2) balavány (1) balázs (2) balczó (9) balikó (1) bálint (1) balla (1) balog (1) balogh (1) balsai (1) bandó (1) bándy (1) bank (68) bankrendszer (1) bara (1) baranyay (1) barcs (1) bárd (1) bárdok (1) bárdos (2) barings (1) báró (1) bartók (1) bartos (2) bartus (2) bátorfi (1) batthyány (3) bauer (3) bayer (6) bbc (1) bede (1) bélaság (1) belénessy (1) belga (2) bencsik (4) béndek (1) bene (2) benedek (1) benkő (2) benzin (13) berecz (1) bereznay (1) berija (2) berkesi (1) bertalan (1) bertha (2) bertók (1) berzeviczy (1) berzsenyi (1) bessenyei (1) bethlen (1) biden (1) bilderberg (1) bíró (4) birodalom (1) bíróság (1) biszku (18) bitay (1) bkv (1) blaskó (4) blog (3) blunt (1) bmw (1) Bochkor (1) bocskor (1) bodoky (9) bodrogi (1) bogár (6) bogdán (2) bokor (1) bokros (5) bölcskei (1) boldizsár (1) boldoghy (1) bolgár (1) bombagyár (1) bonafarm (1) bono (1) borókai (1) boros (5) boross (2) boruzs (1) bosnyák (1) botul (1) brádi (1) brády (6) Bremgarten (1) brenner (1) brezovics (1) bródy (2) bubla (1) budaházy (10) budai (5) budapest (1) bugár (1) bűn (38) búr (1) burány (1) burma (1) bush (1) buza (1) buzánszky (1) Casablanca (2) cegléd (1) ceglédi (1) ceta (1) chaplin (1) Charlie Hebdo (1) che (2) chikán (1) chomsky (1) cia (1) Cicciolina (1) Címkék (7) ciprasz (1) citadella (1) clark (1) colbert (1) coolidge (1) corrie (1) corvinus (1) csalad (10) csángó (1) csányi (12) császár (1) csecsen (1) cseh (15) csendőrség (1) csengey (1) csepel (2) csepreghy (1) csepregi (1) cserdi (1) cserháti (1) csernus (1) csetnik (1) csiba (2) csintalan (1) csipes (1) csizmadia (1) csókay (2) csonka (1) csontos (2) csoóri (5) csurka (6) cukor (1) czeglédy (1) czeizel (1) czene (1) czettler (1) czike (11) czomba (1) c kategória (63) dajcs (1) Dallaire (1) damm (1) dán (2) dancsó (2) dániel (2) daróczi (3) darvas (2) debrecen (2) délvidék (2) demcsák (1) demeter (2) demján (2) demokrácia (4) demszky (12) dénes (2) dés (1) deutsch (3) devizahitelesek (10) dézsi (1) dézsy (2) dienes (2) dietmar (1) Dieudonné (1) Digest (1) dobay (1) dobozi (2) dobrai (1) doku (1) dombóvári (1) donáth (1) dörner (5) dorosz (4) dózsa (3) drábik (8) draskovics (2) dr morvai krisztina (27) dudits (1) dunaszerdahely (1) dúró (2) dzsudzsák (1) eccleston (2) eger (1) egervári (1) egészség (18) Egyesült Arab Emírségek (1) egyház (2) egyiptom (4) Egyiptom (3) elcoteq (1) élelmiszer (1) éliás (1) elitposzt (75) elnökség (4) elvis (1) ember (14) endre (2) endrésik (1) ensz (1) eörsi (6) eötvös (1) ép-kar (1) erdély (7) erdő (2) erdogan (1) erdős (2) erőss (1) érpatak (2) ertsey (5) erzsébet (1) Esperay (1) esterházy (5) eszenyi (1) eszes (1) esztergom (7) eu (46) europai (4) everest (1) evola (1) fabricius (1) fábry (3) facebook (5) fagyálló (1) faludy (1) falusi (1) farage (4) farkas (2) fazekas (2) fehérlófia (1) fekete (4) feketejános (4) fekszi (1) felcsút (1) felcsuti (1) felvidék (1) fenyő (1) ferenczy (1) ferihegy (1) ficsor (1) fidesz (346) film (105) filó (1) fischer (4) flaisz (1) fliegauf (1) flier (1) fodor (4) földes (1) földesi (1) földvári (1) forditas (1) forrai (1) francia (7) freedman (1) freud (1) friderikusz (3) friss (1) fülkeforradalom (1) fülöp (3) gábor (1) gajdics (1) gál (3) galácz (1) galambos (1) galilei (1) galkó (1) garancsi (1) garas (1) gaudi (7) gazdaság (14) gdp (2) gedeon (1) gellért (4) génmódosított (3) gera (1) gereben (1) gerendai (2) gerendás (1) gergényi (6) gerő (1) geszti (1) gina (1) giró (1) glattfelder (1) gmo (1) gőgös (1) gój (1) gömöri (1) göncz (3) gonda (1) goodfriend (1) görgey (2) gorilla (1) görög (5) gosztonyi (2) grant (1) grass (2) gróf (1) groó (1) gulyás (1) guyana (1) guyon (1) gyárfás (3) gyöngyösi (7) gyöngyöspata (12) győr (1) györgy (1) györgyey (1) györgyi (1) győri (1) győrkös (1) gyulai (1) gyurcsány (20) gyurta (1) habán (1) habony (4) habsburg (1) hack (1) hadházy (3) hagyó (4) hajdú (5) hajdu (1) hajnal (2) hajós (1) halász (3) hamvas (1) hankiss (4) harangozó (1) hargitay (1) haris (1) harrach (3) hász-fehér (1) hatvany (4) havas (1) havasi (2) havros (1) haza (1) hazugsággyár (1) heffentrager (1) hegedüs (1) hegedűs (2) heim (1) héjja (1) heller (4) hellókarácsony (1) hende (1) herceg (1) herczeg (3) herczog (1) herényi (1) hering (1) hernádi (2) hetesi (2) híd (1) himnusz (1) hitel (4) hitgyülekezete (6) hitler (4) hoffman (2) hoffmann (3) hofi (1) hök (1) hold (1) hollán (1) holland (1) hóman (1) homoki (1) homoszexuális (9) horn (4) hornok (3) hornyák (1) horthy (36) horvát (4) horváth (16) hosszú (3) hrabovzsky (1) humor (87) hunvald (2) húsvét (1) huszár (1) huszti (1) huth (4) hutteritak (1) ideologia (2) idiota (2) igazság (3) igazságszolgáltatás (1) iklad (1) illés (4) illiberális (2) illyés (1) imf (3) incze (3) index (1) indoeurópaiak (2) infláció (2) ipar (2) ír (2) irak (3) Irán (2) irán (5) írnok (1) ISIS (6) iskola (20) iszlám (6) ivády (2) iványi (2) izabella (2) izland (1) izrael (1) jakab (1) jáksó (2) jakupcsek (1) jancsó (2) janics (2) jankovics (2) jános (4) janukovics (1) jány (1) járai (1) jászberényi (1) jászi (2) jeles (1) jensen (1) jezsuita (1) Jézus (2) jobbik (120) jobboldali (1) jog (1) johan (1) johnperkins (2) jones (1) jövő (1) jövőkép (1) józsef (5) judaizmus (1) juhász (7) julian (1) junker (1) juszt (1) kabai (1) kádár (3) kadirov (1) kaffka (1) kahn (1) kajászó (1) kakas (1) kaláka (1) kalifátus (2) kálium (1) káliumsó (1) kálmán (2) kaltenbach (2) kamatozású (1) kaminski (1) kánaán (1) kanada (1) Kancsendzönga (1) kányádi (3) kapitalizmus (1) kaposvár (1) kapronczay (2) kapu (1) karácsony (10) karafiáth (1) karinthy (2) kármán (1) károli (1) károlyi (7) kárpát (1) karsai (1) kásler (3) kaslik (1) kassák (1) kasza (1) Katar (1) katar (2) katrein (1) kazincbarcika (1) kazinczy (1) kdnp (32) kedvenc (60) kékfrank (2) kémrepülő (1) kende (1) kennedy (2) kepes (1) képíró (2) kerdvenc (1) kerényi (4) keres (1) keresztény (5) keresztenyseg (30) kereszténység (8) keresztes (1) keresztúri (1) kéri (2) kern (1) kertész (7) Kesznyéten (1) kilián (1) kína (4) király (8) királyság (1) kisgazda (2) kisgergely (1) kishantos (2) kiskunhalas (1) kiss (3) klára (1) klebelsberg (3) klein (1) klímaváltozás (1) klub (1) knézy (1) kocsis (6) koeman (1) kohászat (1) kóka (6) kóla (1) kölcsey (1) kollár (2) kolompár (2) koltay (1) komlós (1) kommunista (5) kommunizmus (1) koncz (2) kondor (1) kongresszus (1) konrád (5) kónya (3) konyár (1) konzerv (4) konzervatív (4) kopátsy (2) kopp (1) koppány (1) körmend (2) kornis (3) korona (5) korondi (1) kőrösi (2) korten (1) körtvélyesi (1) kósa (1) kossuth (2) kőszeg (2) kosznovszki (1) koszorús (1) koszta (1) kosztolányi (2) kovács (8) kovalik (2) kövér (14) köves (1) kozenkay (1) közgazdász (2) közgép (2) kozma (1) krassó (1) krasznahorkai (1) krasznai (3) kratochvil (1) krausz (1) Krawiec (1) krím (3) krug (1) kuba (2) kukorelly (3) kulcs (1) kulka (2) kultura (59) kun (3) kuncze (1) kunó (2) kunszabó (4) kuruc (2) l. (1) labanc (2) laborc (3) lackfi (1) ladik (2) lakat (1) lakatos (2) lánczi (1) lanto (1) lantos (6) lányi (2) laogai (1) lászló (3) latinovits (26) lator (1) lauda (1) lázár (17) lazáry (1) legszebb (1) léhmann (3) leisztinger (2) lendvai (2) lengyel (4) lenhardt (4) lenkei (1) lenkey (1) lepen (1) lépold (1) lévai (1) lezsák (2) líbia (1) lipták (1) liszt (1) litván (1) lmp (55) lobbi (1) lomb (1) lomnici (2) london (1) lóránt (2) lovakrul (3) lukács (3) mack (1) mackensen (1) maczó (2) madách (1) madár (2) madárirtás (1) mádl (1) mága (1) magvasi (1) magyar (13) magyarorszag (2) magyarország (126) magyarzene (1) makovecz (5) mal (2) maléter (3) malév (2) malina (2) málna (1) málta (1) mandela (2) mandiner (12) mann (1) mansfeld (1) márai (1) marcell (1) marianum (2) Marokkó (2) Marrakech (2) martinovics (1) márton (2) martonyi (7) marx (1) matolcsy (4) matovic (1) matyi (1) máv (1) mdf (20) mécs (4) medgyaszay (1) medgyessy (4) média (8) media (6) meggyes (2) megyeri (1) mekka (1) meleg (1) merkel (6) mese (2) mesterházy (6) mészáros (6) metró (2) mezőgazdaság (12) mici (4) micimackó (3) microsoft (1) mihály (2) mihók (1) mikes (1) miklós (1) mindszenty (2) mirkóczki (3) miskolc (2) mítosz (4) mma (1) mohácsi (5) Mohamed (2) Mohammed (2) mol (1) molnár (3) monarchia (5) mong (2) monitor (1) monsanto (3) móra (1) morell (1) móricz (2) morszi (1) morvai (1) moszkva (1) moys (1) msz (1) mszmp (1) mszp (160) mta (2) mubarak (1) mugabe (1) müller (1) multikulti (6) mundruczó (1) murányi (1) musk (1) muszty (1) művészet (1) múzeumok (2) muzorewa (1) nacl (1) nádas (1) nagy (3) nagyatády (1) nagykőrös (1) nánási (1) nav (3) navarro (1) navracsics (3) navracsis (1) negatív (1) nemes (1) német (14) németh (11) némethné (1) németország (5) nemzeti (4) nép (1) népesség (1) ner (1) nigel (1) nobel (4) nógrádi (1) norvégia (1) nosztalgia (10) novák (10) nsa (1) nulan (1) nyáry (1) Nyékládháza (1) nyelv (3) nyelvcsalád (5) nyelvtan (4) nyemcov (2) nyerges (5) nyíri (1) nyitrai (1) nyugat (1) nyugdíj (6) obama (5) occisor! (13) ókor (1) ókovács (1) olaf (1) olaj (1) olajszőkítés (1) olajügyek (1) olasz (1) olduva (1) olduvai (1) olimpia (2) olvasó (1) onfray (1) ontológia (1) orbán (109) orbán kormány (1) ördög (1) orgován (1) origo (1) örmény (1) orosz (17) orvos (2) őstörténet (3) ostrom (1) oszama (2) osztie (1) osztolykán (2) paizs (1) pakisztán (3) paks (3) paksy (1) palácsik (1) palesztina (1) pálffy (6) pálinkás (1) palya (1) panama (1) pándi (1) pap (12) pápa (1) papa (1) papademosz (1) papcsák (2) papp (2) parászka (1) paraszt (1) parks (1) parlament (4) parti (1) pásztor (1) pásztory (1) patai (1) patkány (1) patkó (1) patonai (1) paul (1) páva (1) pavarotti (2) pázmány (6) pécs (12) pécsi (5) peled (1) pénz (9) pénzrendszer (1) perczel (6) perjés (1) perkovátz (2) perzsa (2) Perzsia (2) peták (1) péter (1) péterfalvi (1) pethő (1) pető (1) petőcz (1) petőfi (4) petri (1) petró (1) picasso (1) pincebörtön (1) pincebörtönök (1) pintér (10) poetapolitika (7) pogány (2) pogátsa (3) pokorni (2) polcz (1) polgármester (3) polt (6) pongrátz (5) popper (1) pörzse (4) pősze (2) posztkommunista (89) pozsgai (1) pozsgay (3) pozsonyi (1) prezi (1) princz (1) prohászka (3) prolikrata (45) prolisztokrácia (34) prózavers (1) pruck (1) pszichológia (2) publicisztika (4) puch (1) puch lászló (1) puskás (1) pusztai (1) putyin (5) puzsér (11) pyatt (1) quaestor (1) rab (1) rábaközi (1) rabár (3) rachel (1) rácz (2) ráday (1) radics (1) radio (1) radnóti (2) raffael (1) raffay (5) rainer (1) rajcsányi (3) rákóczi (1) rákosi (2) rap (1) raskó (2) rasszista (1) rasszizmus (1) Readers (1) reagan (1) reakció (2) rédly (1) református (1) regnum (2) rejtvény (1) rendőr (7) repülő (1) réthelyi (3) retkes (1) rétvári (1) revizio (1) rezesova (1) rezi (1) rickman (1) rijád (3) rizner (1) rmdsz (1) rockefeller (1) rogán (10) röhrig (1) román (4) románia (3) ron (1) róna (2) roosevelt (2) rothschild (1) royalista (2) rózsa (1) ruanda (1) rubint (1) rushdie (1) ruttner (2) safik (1) sajto (5) sajtó (3) sáling (1) sándor (1) sarajevo (1) sarka (2) sárossy (1) Sátoraljaújhely (1) saul (1) schamschula (2) schenk (1) schiff (3) schiffer (15) schmidt (2) schmitt (10) sebestyén (1) sebő (2) selmeczi (2) semjén (3) seregi (1) seres (3) seuso (1) shaw (1) sickratman (1) siemens (1) síklaky (1) sikó (1) simicska (12) simon (4) simonyi (2) simor (9) siófok (2) skultéty (2) smith (1) snowden (2) (1) soltész (1) sólyom (4) somogy (1) sopron (1) soros (6) spanyol (3) spiró (3) sport (1) stadler (1) staudt (1) stefán (1) stefka (2) steiner (1) Stiglitz (1) stohl (6) storcz (1) strabag (1) stumpf (6) suchman (1) süveges (1) sváby (1) svájc (1) svédország (1) sz (1) szabadkőműves (18) szabadpénz (1) szabó (12) szajlai (1) szakály (1) szalai (1) szalay (2) szamosvölgyi (1) szamuely (2) számvetés (3) szaniszló (1) szanyi (7) szarvas (1) szatmári (1) szaúd (3) szaúdi királyság (3) Szaúd Arábia (3) száva (1) szávay (1) századvég (1) szcientológia (3) szdsz (52) széchenyi (6) szegedi (7) szeivolt (1) székely (8) székelyföld (2) szekeres (1) székhelyi (1) szekszárd (2) szél (4) széles (2) szemere (1) szemerey (1) szendi (2) szendrő (1) szent (5) szentencia (1) szentendre (1) szentkorona (1) szepesi (1) szerb (2) szerbia (4) szíjjártó (1) szijjártó (4) szilágyi (5) szilvásvárad (1) szilvásy (4) szima (9) színház (7) Szíria (2) szíria (5) szitka (1) szlovák (10) sznob (1) szó (1) szőcs (3) szodoma (1) szolnoki (1) szombathely (1) szombathelyi (1) szörényi (1) szovjet (2) szózat (1) szűrös (3) tab (1) takaró (1) takáts (4) tákos (1) tállai (1) tallér (1) tamás (3) tamáska (1) tánc (1) tánczos (3) tandori (1) tarlós (7) tárnok (1) tarr (5) társadalom (1) tarsoly (1) tasnádi (3) tasz (3) techet (1) technika (12) ted (2) téglás (1) tej (1) tejfalussy (1) tek (2) teket (1) teleki (1) telekom (1) templom (1) tér (3) térey (1) terror (4) tesz (5) tétényi (5) tgm (2) tibet (1) tímár (1) tisza (3) tiszavasvári (3) tíz (1) tmrsz (9) tóbiás (1) tőke (2) tőkés (2) tolerancia (1) toma (1) tomcat (1) torgyán (2) tormay (33) törőcsik (1) töröcskei (1) toroczkai (5) toroczkay (2) török (5) Törökország (3) törös (1) tortenele (1) történelem (4) tortenelem (90) tóth (7) tóthkároly (2) trianon (8) trockij (1) ttip (1) tudomany (25) tudomány (5) turbucz (1) turcsány (1) turner (2) túró (1) türr (1) tutsek (1) tv2 (5) ügynök (1) ujhelyi (1) ujsagiras (2) ukrán (7) ungváry (4) unio (2) unvári (1) uruguay (1) USA (4) usa (66) usztics (3) Vácszentlászló (1) vadai (3) vágó (3) vajda (1) vajna (3) vajta (1) választás (1) valéria (1) vallas (15) vallás (9) vámos (1) vámosi (1) vámosszabadi (1) vanczák (1) vankó (1) várady (1) váralja (1) varga (9) varga-damm (1) várhelyi (1) várhidi (1) vári (2) várnai (1) várszegi (1) vásárhelyi (1) vass (3) vasút (1) vatikán (1) vázsonyi (1) védegylet (3) veér (1) végh (1) vér (1) vérbíró (1) verdi (1) veres (1) verestóy (1) vers (221) vespa (1) veszprém (3) vida (2) video (37) víg (1) viktor (1) vilagrend (7) vilmos (1) vita (1) vitéz (1) vitézy (1) vizi (1) volner (10) vona (24) vona-szabó (1) vörösiszap (2) vörösmarty (1) vukics (2) walesi (1) weiszfeld (1) welsi (1) welszi (1) weöres (2) wiesel (1) wikileaks (7) wittner (5) witzmann (1) woodman (1) wtc (1) wu (1) ybl (1) zách (1) zach (1) zacher (1) zagyva (2) zaharcsenko (1) závada (1) zay (1) zeitgeist (1) zelnik (2) zene (159) zétényi (3) zichy (2) zold (37) zoltai (2) zoroasztrianizmus (1) zsák (2) zsanett (1) zsidó (3) zsidók (3) zs kategória (248) zugló (2)

KKBK

Kultúra, poetapolitika, vers, vita, igazság, szociális érzékenység, Nemzet, forradalom, meg amit akartok. Térjünk mindannyian konszenzusra.

Radnóti Miklósné és Radnóti Miklós

2014.02.16. 01:14 | tesz-vesz | 19 komment

Címkék: radnóti zs kategória

Él egy kilencvenhét esztendős hölgy a Pozsonyi úton, abban a lakásban, amit házasságkötésük, 1935 óta béreltek férjével. A második emeleti névtáblán ma is ez olvasható: dr. Radnóti Miklós. Felesége, a magyar irodalom legszebb szerelmes verseinek ihletője, Gyarmati Fanni, akit a környéken mindenki csak Fifi néniként ismer és szeret, egész életében hű maradt a költőhöz.

 

A költő és Gyarmati Fanni szerelme 17 éves korukban kezdődött, majd miután Radnóti Miklós Szegeden ledoktorolált, 1935. augusztus 11-én házasodtak össze. Kapcsolatuk példamutató és erős volt, akárcsak a versekben. Büszkék voltak arra is, hogy a szerelmet nem a másik fél kisajátításaként, hanem kölcsönös bizalmon, elfogadáson alapuló kapcsolatnak fogják fel. Fanni nemcsak szerelme, hanem igazi társa volt a költőnek: kritikus és barát éppen úgy, mint feleség. Olyan házasságot akartak megvalósítani, amelyet ma is szinte lehetetlennek látunk, nem csoda hát, ha akkoriban ijesztően modernnek számított. Férfi és nő között teljes egyenrangúság és feltétel nélküli elfogadás - ez volt a viszony alapja, amelybe semmiképp sem fér bele a birtoklási vágy.

 

 

kilencvennyolcadik életévében járó özv. Radnóti Miklósné ez év március negyedikén Pozsonyi úti lakásában a szőnyegben megbotlott és csontját törte. Egy heti kórházi kezelés után az Országos Baleseti és Sürgősségi Intézet sebészetéről átszállították a Mazsihisz Amerikai úti Szeretetkórházába. A döntést háziorvosa, dr. Langermann hozta.

Bevitték az özvegyet a zsidókórházba akarata ellenére. A renegát özvegyét. Mármint akit „ők” annak hivnak.

“miért is „renegát”, miért is „áruló” szegény Radnóti Miklós. Például azért, mert egykoron „botcsinálta közösségnek” nevezte a zsidóságot. Meg azért, mert „a "hazája" és nem és nem saját, még kevésbé megtagadott hittársai sorsán aggódott”.

Kulcsmondat:

http://www.nepszava.hu/articles/article.php?id=281962

-         Mert származásilag hozzánk tartozik, annak ellenére, hogy kitért.


Folyamatosan szidja a zsidókat az özvegy és haza akar menni, de ők eldöntik ő kicsoda:

 

- Miközben a betegét vizsgálta, özv. Radnóti Miklósné az emberiségről, az emberről lesújtó szavakat mondott. Felidézi?
- Nem. Én azt nem. Soha. Rossz vért szülne. De hát Radnóti Miklósnénak ezek a mondatai is mind ugyanabból a makacsságból eredeztethetők, hogy nem érti meg, akármit is csinál, akkor is az marad, aki. Ahogy a megboldogult férje is.

És ebben a cikkben leirják, hogy mit üzent, pirossal kiemelve:

 

2009. november 15. 08:38
Falusy Márton - HunHír.Hu

Egy amerikai zsidó, Radnóti halálának évfordulója alkalmából ugyanis nemcsak a halott költőbe, hanem ma is élő özvegyébe, a 97 éves Gyarmati Fanniba is belerúgott egy nagyot. Meg a keresztényekbe. A magyarokba. Az egész országba. A sajtó pedig – zsidó és nem-zsidó része egyaránt - kussol. Ennél mélyebbre süllyedni már nem lehet. Meg kell tehát szólalni végre.

A napokban emlékeztünk meg Radnóti Miklós magyar költő halálának 65. évfordulójáról. Az emlékező cikkek sorában napvilágot látott egy felettébb ocsmány írás. Egy New York-ban élő zsidó „Radnóti Miklós öröksége” című írását a Mazsihisz hivatalos lapja, az Új Élet című, kéthetente megjelenő hecclap közölte november elsején. Éppen a költő halálának évfordulója előtt. Azóta két hét telt el. Vártam, türelmesen vártam, hátha valaki észreveszi ezt a förmedvényt. A média azonban hallgatott, s ma is hallgat. Elméláztam azon, vajon a jobboldali sajtó két díszzsidaja, Georg Zöllner (alias Vámos György) és Alexander Schlimm (alias Csintalan Sándor) miért nem teszik szóvá ezt a nyelvi bűntettet? Az említett amerikai zsidó Radnóti halálának évfordulója alkalmából ugyanis nemcsak a halott költőbe, hanem ma is élő özvegyébe, a 97 éves Gyarmati Fanniba is belerúgott egy nagyot. Meg a keresztényekbe. A magyarokba. Az egész országba. A sajtó pedig – zsidó és nem-zsidó része egyaránt - kussol. Ennél mélyebbre süllyedni már nem lehet. Meg kell tehát szólalni végre.

Hogy némi távlatot nyerjünk a cikk értelmezéséhez, előbb az Új Élet említett számának egy másik, rövid cikkecskéjével foglalkozom néhány mondat erejéig. A főszerkesztő, Kardos Péter főrabbi néhány mondatos glosszáját azzal indítja, hogy őt bizony liberális rabbiként emlegetik, de a liberalizmusnak is van határa. A sábbát megtartásáról van szó. Ott nincs mese: a zsinagóga falai között szigorúan veszi a törvényt. Megemlíti, hogy korábban például egy templomlátogató azt kérte tőle, hogy a zsinagóga előtti parkolóban sábbát idejére néhány helyet biztosítsanak neki, ő viszont ezt a kérést visszautasította. Sábbát az sábbát, nem szabad autózni. Majd ezzel zárja az írását: „Azt viszont, hogy egy zsidó iskola saját ünnepségsorozata alkalmával nyilvánosan meghirdesse, hogy egy órával a sábbát bejövetele után autóbusszal menjenek a zsinagógába – ez még nem volt. Ezért kár volt Anna http://www.villamosok.hu/nza/3661-15a.jpgFrankról Scheiber Sándorra változtatni az iskola nevét.” Döbbenetes, micsoda züllés ütötte fel a fejét a nagy múltú zsidó felekezeti iskolában! Persze a zsidók dolga, hogy sábbátkor lóháton, léggömbön vagy békaügetésben közelítik meg az imaházukat, ez minket nem érdekel. A fenti cikkecskét csupán azért idéztem, hogy az alább ismertetett cikk fényében ítélje meg az olvasó: milyen ember lehet ez a metélt lelkű Kardos főrabbi. Egyfelől azon háborog, hogy zsidó iskolások a sábbát beállta (s nem bejövetele – az a galiciai zsidók ideözönlésére megfelelő szó) után buszoznak az imaházba, másfelől nyugodt lelkiismerettel közöl lapjában egy olyan cikket, amelyre az elmúlt évtizedekben még nem volt példa a hazai sajtóban. Persze nemcsak az ő lelkét terheli felelősség: az Új Élet című zsidó hecclap kiadója a Mazsihisz, annak ügyvezető igazgatója, Zucker Gerzson obsitos munkásőr szintén növelte amúgy is terjedelmes bűnlajstromát.

S akkor most lássuk az amerikai zsidó szerző cikkét, illetve annak néhány részletét. Akit a teljes szöveg érdekel, azt arra kérem, hogy – hányingerét leküzdve – látogasson el az írás végén található linkre.

A cikk első bekezdését csonkítatlanul idézem: „2006 októberében meglátogattuk Jeruzsálemben az építészetileg, de főleg esztétikailag monumentális remekművet, az új holokausztmúzeumot. Végtelen, cikkcakkos folyosója a zsidóság sorsát szimbolizálja a gyűlölettel és üldözésekkel teli tizenhét évszázad igája alatt, a napimádó ’Nagy’ Konstantintól Hitlerig. A kiállítás aránytalanul csekély része foglalkozik a vészkorszak rövid, de talán egyik legtragikusabb fejezetével, az 1944-45. évi magyarországi apokalipszissel. Egy rosszul megvilágított, elrejtett sarokban felfedeztem Radnóti Miklós fényképét héber és magyar nyelvű, nehezen olvasható életrajzával és az 1946-os évben exhumált holttestét burkoló esőkabát zsebében megtalált, utolsó kilenc versét tartalmazó noteszének fénymásolatával, a Hetedik eclogánál kinyitva. Hazaérkezésem után nem sokkal New York-ból felhívtam özvegyét, hogy beszámoljak a fenti benyomásokról. A válasz és annak hideg, megvető hangneme meghökkentett. Később, miután újragondoltam a beszélgetést, rájöttem, hogy nem kellett volna meghökkennem a válaszon: Én katolizáltam. Nincs semmi közöm hozzájuk.”

A szerző megleli ebben a rettenetes szenvedés-múzeumban Radnóti Miklós fényképét, életrajzát és egyebeket, s hazatérve a New York nevű héber főhadiszállásra, felhívja a költő özvegyét, Gyarmati Fannit. A 97 éves özvegyasszony azonban nem örül a hívásnak, s közli az amerikai zsidóval: „Nincs semmi közöm hozzájuk”. Igazat mondott. Nemcsak neki, Radnóti Miklósnak sincs semmi köze hozzájuk.

A szerző azután beavat minket egy nagy-nagy titokba: „Évek óta foglalkoztat ennek a renegát versírónak a sorsa, aki utolsó költeményeivel magasztosult világirodalmi poétává.” Radnóti tehát renegát. Ezt a szót régebben „hitehagyott” jelentésben használták, ma azonban a jelentése egyértelmű, csak fel kell ütni az idegen szavak szótárát: „áruló”. Radnóti Miklós magyar költő tehát az amerikai zsidó szerző – és természetesen a Mazsihisz szerint – áruló. A szerző rögvest fel is teszi a kérdést: „Mi keresnivalója van Radnóti Miklósnak a zsidó holokauszt szentélyében?” A válasz egyszerű: semmi. Minden magyar ember tudja ezt. Nem ő – és özvegye – tehet arról, hogy egyesek a „holocaust” zsákjába akarják begyömöszölni. Ezt persze a szerző is tudja, s elkezdi bizonygatni, miért is „renegát”, miért is „áruló” szegény Radnóti Miklós. Például azért, mert egykoron „botcsinálta közösségnek” nevezte a zsidóságot. Meg azért, mert „a "hazája" és nem és nem saját, még kevésbé megtagadott hittársai sorsán aggódott”.
A hazát a szerző idézőjelbe teszi, ezzel is gúnyolódva Radnótin. A költő ugyanis tényleg hazájának tekintette Magyarországot, soha nem tette idézőjelbe a „haza” szót. Mert nem volt gyökértelen. Ellentétben a sakter-lelkű szerzővel.

Az amerikai zsidó szerző azután azt kezdi bizonygatni, hogy ez a „renegát”, „áruló” Radnóti bizony nagyon hálátlan, szívtelen ember volt. Hisz mindent a zsidóknak köszönhetett, mégis a magyar haza sorsáért aggódott. A szerző így érvel: „Az országban ahol élt, egzisztenciája kizárólag zsidó segítségen, adományokon függött. Nagybátyja, Grosz Dezső egy életen át pénzelte. Házassága után méltóságos címet viselő apósánál étkezett feleségével. A Baumgarten-díjat, amellyel 1937-ben kitüntették, egy zsidó mecénás alapította, a Lipótvárosi Kaszinó 250 pengős díját pedig szintén egy zsidó orvos adományozta. Nem kapott tanári állást állami iskolákban, de elvetette még a gondolatát is annak, hogy az ország számos zsidó gimnáziuma és polgári iskolái valamelyikéhez nyújtson be pályázatot, "gerincességből", mivel ő már régen "mélyen katolikusnak" érezte magát. Ugyanebből az okból utasította vissza gyámja, Grosz Dezső feleségének ajánlatát, hogy a pesti hitközségnél könyvtárosi vagy valami hasonló állást vállaljon. Utolsó behívásakor viszont kétségbeesetten keresett segítséget ugyanennél a hitközségnél.” Az utolsó mondat hazugság. Igen, hazugság, hazugság, ezerszer is hazugság. S a többi állítás? Beteg agyra vall mind. A Baumgarten-díj a korszak legjelentősebb hazai irodalmi díja volt, szinte minden jeles költő, író, kritikus megkapta. A díjjal irodalmi teljesítményt honoráltak – nem pedig zsidó hitvallást, faji büszkeséget. Ez utóbbit Auschwitzban díjazták.

A szerző kitartó, sorolja tovább Radnóti bűneit. Felidézi, mit írt naplójába a költő, amikor egy barátja tanácsára 1942 őszén meglátogatott egy kárpátaljai zsinagógát:„Nagy csalódás, új, csúf kis templom, néhány tincses gyerek és zsidó sivárság, unalom. Este újra bombázzák Pestet.” Igen, Radnótit jobban izgatta az ország – és benne a főváros sorsa, mint a „zsidó sivárság”, meg „néhány tincses gyerek”. Mi ezzel a baj? Radnóti magyar volt és katolikus.

Amikor a költő már a bori munkatábor lakója, egyik levelében arra kéri feleségét, hogy küldjön egy pár beszegett fehér karszalagot. A „renegátok”, a keresztény hitre tértek ugyanis ezt a megkülönböztető jelet viselték. Nézzük, hogyan kommentálja ezt szerző: „Borban oltalma alá veszi dr. Junger József, a Magyar Cionista Szövetség fiatal alelnöke, aki a "fehér karszalag" miatt érzett gyanúja ellenére mindent elkövet, hogy az adott körülmények között elviselhetővé tegye a költő életét. Dr. Junger József elejét vette annak is, hogy Radnótit – akárcsak egyszer is – "kikössék"." Az említett cionista tehát gyanakodott. Mert a nem-zsidóra ugye a zsidó gyanakszik, így írja elő a Tan. Hiába, a „renegátok” sorsa nehéz. A zsidók nem szeretik őket. De ez a Junger gyerek felülemelkedett a gyanakodáson, s Radnóti csak neki köszönheti, hogy élete a táborban elviselhető volt. Érti ugye a kedves Olvasó? Radnóti mindent a zsidóknak köszönhet, pedig megtagadta őket.

Bezzeg a keresztények, azok nem fogadták be maguk közé a költőt. Idézem újra a zsidó szerzőt: „Amikor kiüríteni kezdték a tábort, a végkimerülésig elcsigázott Radnótinak sikerült bejutnia az "első lépcsőbe". Minél hamarább haza akart jutni. Halálmenet. Az irgalmat hirdető vallás irgalmatlan hívei ütik, verik, ölik Jézus vallásának követőit. Radnóti már nem tud gyalogolni. Huszonegy társával együtt felteszik egy szekérre, két magyar katona kíséretével. Kényelmetlen terhüktől igyekeznek megszabadulni, mivel egyetlen kórház sem hajlandó felvenni ezeket a zsidókat. Győr után pár kilométerre, Abdán megállnak. Egy paraszttól szereznek ásókat. A zsidókkal, akik még tudnak valamit dolgozni, megásatnak egy nem túl mély gödröt. Puskalövés veri fel a falu és környékének csendjét. Két év múlva, 1946 júniusának végén kiásták az abdai tömegsírt, amelyben megtalálták Radnóti földi maradványait….” Ebben a szövegrészletben ez a rész a lényeg: a keresztények, „az irgalmat hirdető vallás irgalmatlan hívei” ölik meg a keresztény hitre tért zsidókat. Ezt már nem óhajtom kommentálni, mert amúgy is kerülget már a hányinger.

A szerző szerint Radnóti halálával „elkezdődött valami, amit sem ő, sem felesége nem kívánt”. A költő ugyanis „utolsó verseivel örökre szóló, ércnél maradandóbb emlékművet emelt a mártírhalált zsidó munkaszolgálatosoknak, akiknek kifakult karszalagjairól immár nem lehet megállapítani eredeti színüket, hogy sárgák voltak-e vagy fehérek, hogy beszegettek voltak-e vagy szélük foszladozott”. Miután az amerikai zsidó tollforgató lajstromozta a „renegát” bűneit, mégiscsak be akarja őt sorolni a „holocaust” halottai közé: „Aminthogy Petőfi neve örökre össze van kötve Segesvárral, ahol elesett, vagy az ismeretlen Radetzky marsall neve Johann Strauss lelkes indulójával, úgy fonódik össze Radnóti neve a zsidó munkaszolgálatosok sorsával.” Johann Staruss és Radnóti. Érdekes árukapcsolás. A szerző szerint nem tudható, mit kezd majd a jövő nemzedék Radnóti életével és munkásságával. Abban viszont biztos, hogy „mikor majd a költő nevét idézik, akkor azt is hozzáfűzik, hogy zsidó munkaszolgálatos volt, amikor megölték. És vagy hozzáteszik, vagy se, hogy akkor már vallást cserélt…..” Nem, a szerző ebben téved. Radnótit a jövő nemzedékek soha nem fogják zsidóként emlegetni. Mert katolikus volt. És magyar. Hányszor kell ezt elmondani ezeknek a metélteknek, hogy megértsék? Persze, nagyon fáj nekik, hogy Radnóti nem az övék.

A jövő nemzedék már szerencsés lesz: addigra a „holocaust”-mánia lecseng. Minden mánia véget ér egyszer. S akkor már csak nevetni fognak a szerző azon felszólításán, hogy szükséges lenne „minden holokausztmúzeumban méltóbb helyre tenni a képét a fenti magyarázattal, tekintet nélkül felesége, Gyarmati Fifi állásfoglalására”. Nem szükséges. Sőt: tilos. Radnótit tilos zsidócsillaggal megbélyegezni. Semmi köze hozzájuk. Ahogy özvegyének sem. Akinek az állásfoglalása példamutató és tiszteletreméltó. Tanulhatunk belőle.

A cikk ismertetésének a végére értem. Az amerikai zsidó szerző neve: Dr. Berczeller Imre. Amit ez a metélttészta művelt, azt a magyar büntetőjogban úgy hívják: kegyeletsértés. Holtában gyalázta meg Radnóti Miklóst. Én most megtettem az első lépést: fölhívtam a figyelmet erre a gyalázatos, zsidó-rasszista, kirekesztő szövegre. Remélem, akad valaki e honban, aki feljelenti a szerzőt, a lap főszerkesztőjét – Kardos Pétert -, és a kiadásért felelős Mazsihisz illetékesét, Zucker Gerzsont. Ezért az ocsmányságért közösen kell viselniük a felelősséget, s a büntetésen is közösen kell osztozniuk. Radnóti Miklósnét pedig – bár semmi közöm ehhez a zsidó berczellerhez és a Mazsihisz nevű züllött bagázshoz – ezúton megkövetem. Bocsánatot kérek tőle, hogy ezt az aljasságot két hétig szó nélkül hagytuk. Hogy nem tiltakoztunk. Mi, magyarok. Keresztények és nem-keresztények. Isten éltesse sokáig, kedves Gyarmati Fanni!


U.i: A pontosság kedvéért meg kell jegyeznem, hogy az amerikai zsidó förmedvénye az Izraeli Szemle című – természetesen a rasszista Izraelben megjelenő – szennylapban látott először napvilágot, az Új Élet onnan vette át. Ez az oka annak, hogy a hírhedt rasszista, a hazánkból hála Istennek már hatvan éve eltakarodott Naftali Kraus már október 25-én hivatkozott az Izraeli Szemle cikkére, s ő is fröcsögött egyet Radnótiról a blogjában (melynek linkje alant meglelhető). Stefan Hiller miniszter által nem is oly rég Pro Cultura Hungarica kitüntetésben részesített vén zsidó szerint a „kollektív zsidó emlékezet /…/ elítéli a renegátokat. Pláne azokat, akik ’meggyőződésből’ csatlakoznak az üldözőkhöz”. Mint Radnóti. Érdekes megállapítás: Kraus szerint tehát az „üldözők” – a katolikusok. Hiszen Radnóti katolizált. Vagyis: Radnóti is üldöző volt. Önmagát üldözte. Beteg ez a Kraus, ahogy metélttársa, a Berczeller nevezetű romlott génkoktél is az. Hol is lenne a méltó helyük? ... "


Az Új élet cikke
Naftali Kraus írása

bb

 

 amúgy Fanni rendszeresen megveszi a 168 órát - mondja egy pletyka...

 

greeniea so talented, so gentle... why was he born in that country :(((((

you deleted your comment jew, but I saw that:
Hungary isnt nazi country!

greeniea: inkabb valaszoljon magyarul, az angolja egy kicsit gyenge. egyebkent sajnos az a benyomasom hogy magyarorszag igenis naci orszag maradt. nem mintha ez engem erdekelne. azok a zsidok akik most is ott elnek (annak ellenere, hogy a magyarok lelkesen segitettek a naciknak kiirtani a zsido lakossagot a masodik vilaghaboruban) ugyanazt a hibat kovetik el mint radnoti - elhitetik magukkal, hogy egy ilyen orszagot hazajuknak nevezhetnek.

az ilyen ostoba zsidókat olyan szinten utálom, mint ami te vagy

jó h nem itt élsz

márha tényleg zsidó vagy izraelben, és nem egy szélsőjobbos provokátor, aki gerjeszteni akarja az antiszemitizmust.
arra jó

látom tényleg zsidó vagy izraelben.
meséld már el nekünk a történetet, hogyan is kerültél izraelbe.
és mondd el a véleményed, h tulajdonképpen miért is Magyarországon a leghangosabbak a zsidó jajveszékelések? a kisantant országaiban miért nincs ilyen? elmondjam? mert ott már nincs annyi zsidó, mint Magyarországon

A bejegyzés trackback címe:

http://kkbk.blog.hu/api/trackback/id/tr701926847

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.05.24. 20:26:42

szóval náci radnótiné, na

JoeHorseDick · http://kifordultvilag.blog.hu 2010.05.25. 12:53:51

mondjuk Radnóti is csalta a feleségét (Beck Judittal), úgyhogy ez így tényleg egyedi látásmód a házasság (katolikus) szentségére vonatkozólag :D

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.05.26. 15:02:07

@JoeHorseDick: megbeszélték egymás közt

Radnóti elmondta, h szereti becket a feleségének

az meg elfogadta

tudi 2010.05.26. 15:49:00

Szegény özvegy, a Mauzsihisz most a nagy jótevő szerepében tetszeleg. Ugyanilyen buzgók, mikor a kárpótlást kell felvenni és elosztani maguk között.

sajlalajla 2011.08.30. 11:35:10

Kedves Teszvesz!
Egészen véletlenül akadtam erre a bejegyzésre, és kíváncsiságból kezdtem olvasni a cikkedet. Mivel nagyon intenzív érzéseket váltott ki belőlem, úgy gondoltam visszajelzek Neked.
Még a gimiben a magyar tanárom (és mellesleg a tankönyv is, amiből tanított) jónak látta minden szerzőnél az első bekezdésben közölni az illető vallási hovatartozását. Ezt azzal magyarázták, hogy a szerzők művészetének alapos ismeretéhez nélkülözhetetlen megismernünk minden körülményt, ami hatással lehetett rájuk. Én ezt el is fogadtam, bár sosem tudtam azonosulni semmilyen vallással, így nem is igazán éreztem át az ilyen jellegű műveket. A cikkedet végigolvasva arra gondoltam, hogy Berczeller úrnak valóban "beteg" a látásmódja, ha képes volt ilyen gondolatokat papírra vetni, de a Tiéd legalább annyira gonosz, mint az övé. Ugyanannak a lónak két különböző oldalára csúsztatok, és mindketten ítélkeztek Radnóti felett, mintha személyesen ismertétek volna. Mégis kik vagytok Ti? Hogy meritek őt ilyen módon megbélyegezni? Berczeller árulónak nevezi, mert az életet választotta egy olyan vallás helyett, amelyet csak örökül kapott, de sosem jelentett Neki semmit. Te ezen felhördülve a melledet vered, hogy Radnóti igenis magyar keresztény volt, és a zsidóknak csak savanyú a szőlő, mert "Radnóti nem az övék". És mégis milyen alapon, milyen jogon mered azt gondolni, hogy Radnóti a magyaroké? Mi ő, egy érdekes tárgy, amit mutogatni lehet? Gyarmati Fanni helyében én is ezt mondtam volna, ha felhív egy vadidegen, hogy a halott férjem vallási hovatartozásának utólagos megítéléséről beszélgessünk. Csak még hozzátettem volna, hogy ez marha nagy neveletlenség, és legközelebb az ilyen személyes kérdéseit tartsa meg magának.
Gusztustalannak tartom ezt a kisajátítást, könyörgöm, egy emberről beszélünk! Egy olyan emberről, aki - rengeteg akkor élt ártatlanhoz hasonlóan - néhány elmebeteg játszadozásának esett áldozatul. Ahelyett, hogy ovisokhoz hasonlóan azon civakodunk, hogy "kié volt Radnóti", inkább az embert kéne meglátni az életműve mögött. Elnézést a kifejezésért, de ki nem szarja le, hogy hogyan nevezte az istenét, és milyen imákat mondott neki? A marakodás és gúnyolódás helyett inkább az emlékét kéne tisztelni...

"Nem tudhatom, hogy másnak e tájék mit jelent,
nekem szülőhazám itt e lángoktól ölelt
kis ország, messzeringó gyerekkorom világa.
Belőle nőttem én, mint fatörzsből gyönge ága
s remélem, testem is majd e földbe süpped el."

Üdvözlettel: Boró

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.08.30. 19:45:00

@sajlalajla: "Te ezen felhördülve a melledet vered, hogy Radnóti igenis magyar keresztény volt, és a zsidóknak csak savanyú a szőlő, mert "Radnóti nem az övék". És mégis milyen alapon, milyen jogon mered azt gondolni, hogy Radnóti a magyaroké?"

nem tartom túlzottan magyarnak, és főleg nem kereszténynek, a hajdan anarchizmussal, kommunizmussal kacérkodó költőt.
miből gondolod ezt?

nem volt vallásos, az hót ziher

üdv

komplikato 2012.04.22. 00:50:44

A cikk alapját jelentő cikk tényleg vérlázító, de az írás is az. Azért elég rendesen öldöstek a nácik mindenkit aki nem tetszett nekik, miért tesznek úgy egyesek mint ha "csak" zsidókat öldököltek volna? szelektív feledékenység?
Radnóti meg nem egy "simán" kikeresztelkedett zsidó ember. Elérve a nagykorúságot hosszú évekig dolgozott vallási köteteteken keresztény témában. Ez azért nem ugyan az, mint amikor valaki bármi külső hatásra vallást vált.

roomster 2012.05.07. 19:22:55

@tesz-vesz: "hót ziher" Te idióta, fröcsögsz, közben torz jiddis szavakat használsz.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.05.08. 14:13:06

@roomster: ez van , ilyen az élet, lépj tovább

Otovszky E. 2012.08.23. 16:15:29

@sajlalajla: Kedves Boró!

Így igaz. Erről van szó.

Otovszky E. 2012.08.24. 20:54:15

@tesz-vesz: Elnézést, tegnap sebtében nem azonosítható módon válaszoltam. Erről van tehát szó, bemásolom, miről:
"Kedves Teszvesz!
Egészen véletlenül akadtam erre a bejegyzésre, és kíváncsiságból kezdtem olvasni a cikkedet. Mivel nagyon intenzív érzéseket váltott ki belőlem, úgy gondoltam visszajelzek Neked.
Még a gimiben a magyar tanárom (és mellesleg a tankönyv is, amiből tanított) jónak látta minden szerzőnél az első bekezdésben közölni az illető vallási hovatartozását. Ezt azzal magyarázták, hogy a szerzők művészetének alapos ismeretéhez nélkülözhetetlen megismernünk minden körülményt, ami hatással lehetett rájuk. Én ezt el is fogadtam, bár sosem tudtam azonosulni semmilyen vallással, így nem is igazán éreztem át az ilyen jellegű műveket. A cikkedet végigolvasva arra gondoltam, hogy Berczeller úrnak valóban "beteg" a látásmódja, ha képes volt ilyen gondolatokat papírra vetni, de a Tiéd legalább annyira gonosz, mint az övé. Ugyanannak a lónak két különböző oldalára csúsztatok, és mindketten ítélkeztek Radnóti felett, mintha személyesen ismertétek volna. Mégis kik vagytok Ti? Hogy meritek őt ilyen módon megbélyegezni? Berczeller árulónak nevezi, mert az életet választotta egy olyan vallás helyett, amelyet csak örökül kapott, de sosem jelentett Neki semmit. Te ezen felhördülve a melledet vered, hogy Radnóti igenis magyar keresztény volt, és a zsidóknak csak savanyú a szőlő, mert "Radnóti nem az övék". És mégis milyen alapon, milyen jogon mered azt gondolni, hogy Radnóti a magyaroké? Mi ő, egy érdekes tárgy, amit mutogatni lehet? Gyarmati Fanni helyében én is ezt mondtam volna, ha felhív egy vadidegen, hogy a halott férjem vallási hovatartozásának utólagos megítéléséről beszélgessünk. Csak még hozzátettem volna, hogy ez marha nagy neveletlenség, és legközelebb az ilyen személyes kérdéseit tartsa meg magának.
Gusztustalannak tartom ezt a kisajátítást, könyörgöm, egy emberről beszélünk! Egy olyan emberről, aki - rengeteg akkor élt ártatlanhoz hasonlóan - néhány elmebeteg játszadozásának esett áldozatul. Ahelyett, hogy ovisokhoz hasonlóan azon civakodunk, hogy "kié volt Radnóti", inkább az embert kéne meglátni az életműve mögött. Elnézést a kifejezésért, de ki nem szarja le, hogy hogyan nevezte az istenét, és milyen imákat mondott neki? A marakodás és gúnyolódás helyett inkább az emlékét kéne tisztelni...

"Nem tudhatom, hogy másnak e tájék mit jelent,
nekem szülőhazám itt e lángoktól ölelt
kis ország, messzeringó gyerekkorom világa.
Belőle nőttem én, mint fatörzsből gyönge ága
s remélem, testem is majd e földbe süpped el."

Üdvözlettel: Boró"

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.08.25. 15:47:06

@Otovszky E.: minek másolsz be egy kommentet ami ott van 5 cm-rel feljebb megint?
én a saját véleményedre voltam kíváncsi.

Otovszky E. 2012.08.25. 16:22:59

@tesz-vesz: Az én véleményem kábé ugyanaz, mint amit bemásoltam, azért másoltam be. Valahogy egybeesik a kettő.
Röviden: nem érti Radnótit, aki azon rugózik, hogy zsidó-e vagy magyar-e. Annak bizonygatása, hogy Radnóti Miklós magyar - és persze "egyúttal" nem zsidó - teljesen fölösleges.
Nyugodtan le lehet írni - de minek?
Ne tegezzen.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.08.30. 20:54:01

@Otovszky E.: nem hiszem hogy sikerült megérteni a posztot, amit nem én írtam, és nem és vágtam össze különböző cikkekből, hanem kedves ismerősöm.
a poszt arról szól, hogy a zsidóság hogyan vélekedik Radnótiról és feleségéről, "kitért"
a poszt főként arról szól, hogy a felesége hogyan kezeli a zsidóságot.

ilyen értelmezési hiányosságokkal muszáj nekünk beszélgetni?

Otovszky E. 2012.09.15. 12:21:35

@tesz-vesz:

De, sikerült megérteni a posztot (egyébként nagyon nehéz volt, mert annyira bonyolult az érvrendszere és kifinomult a szövege). "A zsidóság" nem "úgy vélekedik Radnótiról", ahogy azt a poszt beállítja. Sok-sok olyan zsidó van, aki nem így vélekedik. Tehát eleve hamis a kiindulás.
Node a logikával is vannak bajok, súlyosak. Nézzük ezt a két állítást:
(1) "nem volt vallásos, az hót ziher"
(2) "Mi ezzel a baj? Radnóti magyar volt és katolikus."
Tényleg, mi ezzel a baj? A katolicizmus, az véletlenül nem egy vallási irányzat? Csak mert (1) és (2) kizárja egymást. Vagy a posztoló nem úgy gondolta? Akkor lett volna szíves jelezni, hogyan.

Ez gusztustalan és aljas, mindenekelőtt hitvány - az utolsó mondat - akárki írta is:
"A díjjal irodalmi teljesítményt honoráltak – nem pedig zsidó hitvallást, faji büszkeséget. Ez utóbbit Auschwitzban díjazták."
Undorító ez a poszt - nem véletlenül "kerülgeti hányinger" a poszt szerzőjét (ez talán a még nyomokban fellelhető jóérzés jele lehet?)
"Radnóti mindent a zsidóknak köszönhet, pedig megtagadta őket."
No nem mindent. A golyókat például nem, Azt nem tőlük kapta.
Kőszegi Ábel beszéli el a győrszentmártoni téglagyár körüli történéseket:
„1 9 4 4. n o v e m b e r 8. S z e r d a. A két szekér Győrben marad le a menettől. A kocsisok a kórház elé hajtanak. Itt kell leadniuk a betegeket. A kórház feltehetőleg túlzsúfolt, nem veszik át őket. Egy iskolában berendezett szükségkórházhoz küldik a két kocsit. Az altiszt hosszasan időz benn, a kocsisok a lovakat féltik a hidegtől, pokrócot terítenek rájuk. Itt sem veszik át őket.
– Tovább! – A kocsisok haza akarnak menni. Az altiszt fenyegetőzik. Át Győrön, a bécsi országútnak. Áthajtanak a Rábca-hídon, és megállnak a vámnál, a Rákóczi-emlékmű közelében. ABDA. Ide látszanak a faluszéli házak. A katonák tanakodnak, majd egyikük átmegy szerszámokat kérni az országút túloldalán álló csárdába. A gát tetején út van, az ártéren öreg fűzfák. A két kocsis végighajt a töltésen, egészen addig, amíg a Rábca-kanyar és a fűzfák el nem takarják őket az országúttól. »R o s s z f a l u«. Az áradásoktól elpusztított régi Abda házai álltak itt egykor. Ma már csak a kápolna romjai látszanak ki a tocsogós bozótból. A kocsisok kifogják a lovakat, és a gátőrház mellett lehajtják az ártérre legelni. Néhány munkaszolgálatost leparancsolnak a kocsiról, és ásót, kapát nyomnak a kezükbe. Gödröt kell ásniuk a csalitos szélén. Egy fiatalasszony és a gátőr nézi a két kocsit és az ásó embereket.
– El innen! – kiált rájuk a kövér altiszt. Az egyik katonát az országút felé küldi őrködni, és az ásó foglyokat sietteti. Délután négy óra körül készül el a széles, de nem mély gödör.
– Leszállni! – A magatehetetleneket társaik támogatják le a töltés oldalán. Az első lövésekre a foglyok nem fordulnak el. Nézik, amint két társuk arccal bukik a gödörbe. A következők parancs nélkül állnak a sír szélére. Az altiszt és egy katona egész közelről lövi tarkón az embereket. A leggyengébbek képtelenek megállni a gödör szélén. Ezeket belelökik, és úgy lőnek rájuk. Huszonegy ember. Az utolsónak kell rájuk húzni a földet. Úgy érzi, megmenekült. Amikor fegyvert fognak rá, könyörögni kezd, majd futni próbál. Őt a két katona földeli el.
A katonák lekaparják a sarat a szerszámokról. Vállukra veszik, és indulnak. Az altiszt int a két kocsisnak, hogy jöjjenek utánuk a csárdába. Ott megköszönik a szerszámokat. Isznak. Az altiszt győzködik a kocsisokkal, hogy vigyék őket el Magyaróvárig.
– A szentségit! Visznek és kész! Holnap vagy holnapután már otthon lehetnek. Nekem meg itt a falum a közelben, és én mikor mehetek haza?
(Az egykori parasztasszony ma már úgy emlékszik vissza, hogy amikor a gátőrháznak tartott, azon a novemberi napon, látott egy középkorú férfit a munkaszolgálatosok között, aki a szekérkeréknek támaszkodva ült és írt egy nagy, fekete füzetbe. Amikor visszafelé jött a gátőrrel, akkor már a férfi nem írt, csak feküdt a gát oldalában, arccal a bécsi országút felé, és az eget nézte.)”
Tolnai Gábor kutatásai szerint „a gyilkosság 1 9 4 4. n o v e m b e r 9-én történt... C s ü t ö r t ö ki napon, délután 3 óra körül, valószínűleg 3 óra után.” Ugyanő – rövid megjegyzés kíséretében – közreadja az „egykori parasztasszonnyal”, Kugler Sándornéval készített interjú szövegét is:
„Kérdés: Hol volt az az ember, akire úgy tetszik emlékezni, hogy írt? A gát oldalán, a töltés oldalán?
Válasz: A töltés oldalán feküdt, kifelé az országútnak fordulva.
Kérdés: Hogyan nézett ki az az ember?
Válasz: Elég sovány volt, olyan harminc év körülinek nézett ki. Sovány volt.
Kérdés: Barna vagy szőke?
Válasz: Hát én azt már nem tudom megmondani, ahogy azok kinéztek...
Kérdés: Nem emlékszik ennek a fiatalembernek az öltözetére? Mi volt rajta?
Válasz: Azt hiszem, rossz magyar katonaruha, ha jól emlékszem.
Kérdés:..tetszik-e emlékezni arra, amit ma úgy neveznek, hogy viharkabát? Egy viharkabátos emberre nem emlékszik véletlenül Ilonka néni?
Válasz:???
Kérdés: Azért kérdeztem, mert Radnótin ez volt.
Válasz: Nem emlékszem arra, hogy mi volt azon, aki a töltésoldalban írt, de azt tudom, hogy írt, kifelé, a töltésoldalra fordulva.
Kérdés: Körülbelül milyen távolságból látta ezt Ilonka néni?
Válasz: Még annyira sem, mint innen a fal. Fent feküdt a töltésen, talán egy lépésre a tetőtől lejjebb volt.
Kérdés: A töltés és az emlékmű között?
Válasz: Igen, azon a tájon, a kanyarban.
Kérdés: Ilonka néni közvetlen közelről látta azt az embert, aki írt. Mire írt, és mivel írt?
Válasz: Egy noteszféle volt nála.
Kérdés: Egy notesz belsejére vagy a fedőlapjára írt?
Válasz: Én ezt nem tudom. Én azt már nem merem mondani, amit nem láttam.
Kérdés:..körülbelül milyen méretű volt, téglalap alakú notesz, vagy négyszögletes? Nem tetszik rá emlékezni?
Válasz: Én erre már tényleg nem emlékszem, láttam, hogy ír...
Kételkedő, s ugyanakkor Kuglerné szavainak nagyon is hatása alá került kérdéseinkre kapott válaszokban Ilonka néni csaknem minden esetben a valóságnak megfelelően szól, amikor a költő külsejét, életkorát jelzi, s említést tesz a »noteszről«. [...]”
A szövegrészlet ebből a könyvből: Vilcsek Béla: Radnóti Miklós. Savaria University Press, 2009.
Akinek mindenről mindig csak "a zsidók" jutnak eszébe, és ezt ilyen formában teszi közzé: "Beteg ez a Kraus, ahogy metélttársa, a Berczeller nevezetű romlott génkoktél is az. Hol is lenne a méltó helyük? ... ", аz nagyon beteg, roncsolt ember. Hát igen, az antiszemitizmus valóban betegség, súlyos lefolyással... Monomániás idioszinkrázia. Először a gondolkodást támadja meg... Aztán jön a többi...

Frederick (törölt) 2012.09.15. 20:57:23

@tesz-vesz: Ajánlom figyelmedbe Ferencz Győző: Radnóti Miklós élete és költészete c. könyvet, ahol bőven foglalkozik Radnóti Miklósnak a zsidósággal, a kommunizmussal és a katolicizmussal való viszonyával.

"A monográfia szerzője, Ferencz Győző a Radnóti-filológia kiváló ismerője, az Osiris Klasszikusok sorozat Radnóti-köteteinek gondozója. A kötetben megrajzolja az életmű életrajzi hátterét, ugyanakkor korszerű irodalomtudományi módszerekkel elemzi Radnóti egész alkotói pályáját, annak minden műfaját, így elsősorban költészetét, de részletesen kitér műfordítói, prózaírói (benne naplóírói) és kritikusi tevékenységére is. Az elemzés nyomon követi a költő szellemi fejlődését, behatóan foglalkozik viszonyával a baloldali (kommunista) mozgalomhoz, a katolicizmushoz és a zsidósághoz. Költészetében végigköveti a haláltudat és életöröm kettősségének motívumait. A szöveget gazdag képanyag kíséri (fotók, dokumentumok, kéziratok), melynek egyes darabjai itt láthatók először."

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.09.21. 15:41:07

@Otovszky E.: a posztot nem én írtam, ahogy szerintem József Attilának is voltl magyarságtudata, úgy gondolom hogy nem volt katolikus Radnóti.
nincs semmi logikai kérdés itt, csupán vélemények.
tehát akkor mi is a különbség a keresztényellenesség és az antiszemitizmust között? csupán annyi hogy az utóbbi betegség?
a keresztényellenesség nem monomániás idioszinkrázia, ami először a gondolkodást támadja meg?
nem lehet hogy mindkettőben vannak szintek?