kkbk.blog.hu

Kultúra, poetapolitika, vers, vita, igazság, szociális érzékenység, Nemzet, forradalom, meg amit akartok.

 

Sok helyről jöhetünk, de csak egyfelé tarthatunk, ha valóban értelmesek vagyunk és tisztességesek:

 

Ez az irány pedig a "nemzeti" szociáldemokrácia,
a jóléti állam, ahol minden jóravaló csoport és gondolat képviseltetheti magát, és ahol elég gazdag az alsó középosztály is, hogy vállalkozni tudjon az új ötleteivel és jó iskoláival.

Meg kell teremteni a lehetőséget, hogy a szegény ember gyereke is tudós lehessen; a tehetségtelen gazdagokat pedig el kell zavarni a krumpliföldekre.

Minden adófizető polgár szociáldemokráciában és jogállamban akar élni - csak nem tud róla.

Térjünk mindannyian konszenzusra.

posztos írkák

Nagyon fontos

ist


Csend vala, felleg alól szállt fel az éjjeli hold.

Szél kele most, mint sír szele kél; s a csarnok elontott
Oszlopi közt lebegő rémalak inte felém.
És mond:

magyar_partok333.JPG

"Füstöl a víz, lóg a káka kókkadón a pusztaságba" Holt Vidék kkbeka KáKánBéKa

Máté, 7. fejezet

15 Őrizkedjetek pedig a hamis prófétáktól, akik juhoknak ruhájában jőnek hozzátok, de belől ragadozó farkasok.
16 Gyümölcseikről ismeritek meg őket.
17 Ekképpen minden jó fa jó gyümölcsöt terem; a romlott fa pedig rossz gyümölcsöt terem.
18 Nem teremhet jó fa rossz gyümölcsöt; romlott fa sem teremhet jó gyümölcsöt.
19 Minden fa, amely nem terem jó gyümölcsöt, kivágattatik és tűzre vettetik

 

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Utolsó írka

  • Tesz vesz XVIII.: Kivonultak a kormánypárti tagok az akku-ipart tárgyaló parlamenti bizottsági ülésről de hogy vegyem emberszámba a fideszes szavazókat ilyen kivonulások után? mire való a bizottsági ülés a parlamentben?! www.youtube.com/watch?v=civvmOryvXk (2024.04.19. 10:29) Pár kérdés a fideszesekhez
  • Tesz vesz XVI.: Egyszerre lépett ki a Mi Hazánkból tizenhat tag Vácon – számolt be a Vác.hu Csereklye Krisztina közleménye alapján. Csereklye a kilépést azzal indokolta, hogy bizalmi válság alakult ki az országos elnökség irányába, de szerepet játszott „a radikális, bajtársi szemléletünkkel összeegyezte... (2024.04.04. 16:57) Miért fideszes a Mi hazánk?
  • Utolsó 20

információ

A bölcsesség alapja a kétkedés.

 

A hír szent, a vélemény szabad - Pulitzer József

Ha van egy minőségi írása közéleti témában, versmegzenésítése, jó témája, filmje, ötlete, linkje, híre, információja
küldje el nekünk, feldogozzuk egyszer talán, és le is közölhetjük
kkbkorkukacgmail.com
vagy írja be a kommentekbe, csomót nem kérünk.
az értelmes kommentekre igyekszünk válaszolni, mert fontos a párbeszéd, főként félreértések esetén.
Ezen oldal semmilyen komment- és posztíró véleményével nem azonosul,
így kívánja megőrizni saját függetlenségét, elvét, illetve a szólás- és véleményszabadságot.

Az aktaszerű posztok folyamatosan frissülhetnek, a fontos témákban frissülnek is.

codex

 

Archívum

Címkék

1848 (6) 1920 (8) 1956 (40) 2006 (12) 2rule (1) 444 (1) 4k (2) 64 (1) ábrányi (2) ácsné (6) aczél (3) ádám (2) áder (2) ady (20) afrika (4) akác (1) ákos (1) aktuális (8) aláírás (1) áldozat (34) alfödi (1) alföldi (16) alkotmány (4) állam (3) állat (1) almássy (1) álmos (1) ambrus (1) amerika (1) andrás (1) andrásfalvy (1) angol (14) ángyán (29) ángyén (1) animacio (24) antal (2) antall (11) antikultura (111) apáti (3) apor (1) arab (7) arany (6) argentína (2) arisztokrácia (5) arkan (1) arnoth (1) arokaso (33) árulólapok (5) árvai (1) ascher (2) ásotthalom (1) assange (1) aszódi (2) ateizmus (2) attila (1) audi (2) autó (3) autonomia (1) autonómia (1) ávh (1) azer (3) azori (1) b (2) babarcy (1) babics (1) babits (5) bacsa (1) bagemihl (1) bagó (1) bajnai (10) bakáts (1) bakó (1) balassagyarmat (1) balaton (2) balatoni (2) balavány (1) balázs (2) balczó (10) balikó (1) bálint (1) balla (1) balog (2) balogh (2) balsai (1) bana (1) bandó (1) bándy (1) bank (70) bankrendszer (1) bara (1) baranyay (1) barcs (1) bárd (1) bárdok (1) bárdos (2) barings (1) báró (1) bartók (1) bartos (2) bartus (2) bátorfi (1) batthyány (3) bauer (3) bayer (6) bbc (1) becsó (1) bede (1) békés (1) bélaság (1) belénessy (1) belga (2) bencsik (4) béndek (1) bene (2) benedek (1) benkő (2) benzin (13) berecz (1) bereznay (1) berija (2) berkesi (1) bertalan (1) bertha (2) bertók (1) berzeviczy (1) berzsenyi (1) bessenyei (1) bethlen (1) biden (1) bige (1) bilderberg (1) bíró (4) birodalom (1) bíróság (1) biszku (18) bitay (1) bkv (1) blaskó (4) blog (3) blunt (1) bmw (1) Bochkor (1) bocskor (1) bodoky (10) bodrogi (1) bogár (6) bogdán (2) bokor (1) bokros (5) bölcskei (1) boldizsár (1) boldoghy (1) bolgár (1) bologna (1) bombagyár (1) bonafarm (1) bono (1) borkai (1) borókai (1) boros (5) boross (2) boruzs (1) bosnyák (2) bőtös (1) botul (1) brádi (1) brády (6) Bremgarten (1) brenner (1) brezovics (1) bródy (2) bubla (1) budaházy (12) budai (5) budapest (1) bugár (1) bűn (38) búr (1) burány (1) burma (1) bush (2) buza (1) buzánszky (1) carlin (1) Casablanca (2) cegléd (1) ceglédi (1) ceta (1) chaplin (1) Charlie Hebdo (1) che (2) chikán (1) chomsky (1) cia (1) Cicciolina (1) Címkék (7) ciprasz (1) citadella (1) clark (1) colbert (1) coolidge (1) corrie (1) corvinus (1) csalad (10) csángó (1) csányi (13) császár (1) csecsen (1) cseh (15) csendőrség (1) csengey (1) csepel (2) csepreghy (1) csepregi (1) cserdi (1) cserháti (1) csernus (1) csetnik (1) csiba (2) csintalan (1) csipes (1) csiszár (1) csizmadia (1) csókay (2) csonka (1) csontos (2) csoóri (5) csurka (6) cukor (1) czeglédy (1) czeizel (1) czene (1) czettler (1) czike (11) czomba (1) c kategória (63) dajcs (1) Dallaire (1) damm (1) dán (2) dancsó (2) dániel (2) dan reed (1) daróczi (3) darvas (2) debrecen (3) délvidék (2) demcsák (1) demeter (2) demján (2) demokrácia (5) demszky (12) dénes (2) dés (1) deutsch (3) devizahitelesek (10) dézsi (1) dézsy (2) dienes (2) dietmar (1) Dieudonné (1) Digest (1) diktatúra (1) dk (1) dobay (1) dobozi (2) dobrai (1) dobrev (1) dodik (1) dojcsák (1) doku (3) dombóvári (1) donáth (1) dopping (1) dörner (5) dorosz (4) dotoho (1) dózsa (3) drábik (8) draskovics (2) dr morvai krisztina (27) dudits (1) dunaszerdahely (1) dúró (4) dzsudzsák (1) eccleston (2) eger (1) egervári (1) egészség (19) Egyesült Arab Emírségek (1) egyház (2) Egyiptom (3) egyiptom (4) együtt (1) elcoteq (1) élelmiszer (1) éliás (1) elitposzt (80) elnökség (4) elvis (1) ember (14) endre (2) endrésik (1) ensz (1) eon (1) eörsi (6) eötvös (1) ép-kar (1) erdély (7) erdő (2) erdogan (2) erdős (2) erőss (1) érpatak (2) ertsey (5) erzsébet (1) ésik (1) Esperay (1) esterházy (6) eszenyi (1) eszes (1) esztergom (7) eu (50) europai (4) everest (1) evola (1) fábián (1) Fábián (2) fabricius (1) fábry (3) facebook (5) fagyálló (1) faludy (1) falusi (1) farage (4) farkas (2) fazekas (2) fehérlófia (1) fehér kenyér (1) fekete (4) feketejános (4) fekszi (1) felcsút (1) felcsuti (1) felvidék (1) fenyő (1) ferenczy (1) ferihegy (1) ficsor (1) fidesz (369) film (106) filó (1) fischer (4) flaisz (1) fliegauf (1) flier (1) fodor (5) földes (1) földesi (1) földvári (1) forditas (1) forrai (1) francia (8) freedman (2) freud (1) friderikusz (3) friss (1) fülkeforradalom (1) fülöp (3) gábor (1) gajdics (1) gál (3) galácz (1) galambos (1) galilei (1) galkó (1) garancsi (1) garas (1) gárer (1) gaudi (7) gay (1) gazdaság (14) gdp (2) gedeon (1) gelencsér (1) gellért (4) génmódosított (3) geotermia (1) gera (1) gereben (1) gerendai (2) gerendás (1) gergényi (8) gerő (1) geszti (1) gina (1) giró (1) glattfelder (1) glutén (1) gmo (1) göd (1) gőgös (1) gój (1) gömöri (1) göncz (3) gonda (1) goodfriend (1) görgey (2) gorilla (1) görög (5) gosztonyi (2) grant (1) grass (2) gróf (1) groó (1) gulyás (2) guyana (1) guyon (1) gyárfás (3) gyöngyösi (8) gyöngyöspata (12) gyóni (1) győr (2) györgy (1) györgyey (1) györgyi (1) győri (1) győrkös (1) gyulai (1) gyurcsány (23) gyurta (1) habán (1) habony (5) habsburg (1) hack (1) hadházy (7) hagyó (4) hajdú (5) hajdu (1) hajnal (2) hajós (1) halász (3) hamvas (1) hankiss (4) harangozó (1) hargitay (1) haris (1) harrach (3) hász-fehér (1) hatvany (4) havas (1) havasi (2) havros (1) haza (1) hazugsággyár (1) heffentrager (1) hegedüs (1) hegedűs (2) heim (1) héjja (1) heller (4) hellókarácsony (1) hende (1) herceg (1) herczeg (3) herczog (1) herényi (1) hering (1) hernádi (2) hetesi (2) híd (1) himnusz (1) hitel (4) hitgyülekezete (6) hitler (4) hoffman (2) hoffmann (3) hofi (1) hök (1) hold (1) hollán (1) holland (1) holoda (1) hóman (1) homoki (1) homoszexuális (10) Hőnyi (1) horn (4) hornok (3) hornyák (1) horoszkóp (1) horthy (36) horvát (4) horváth (16) hosszú (4) hrabovzsky (1) humor (94) hunvald (2) húsvét (1) huszár (1) huszti (1) huth (4) hutteritak (1) ideologia (4) idiota (2) igazság (3) igazságszolgáltatás (1) II. Erzsébet (1) iklad (1) illés (4) illiberális (2) illyés (1) ima (1) imf (3) incze (3) index (2) indoeurópaiak (2) infláció (2) inotai (1) ipar (2) ír (2) irak (3) irán (5) Irán (2) írnok (1) ISIS (6) iskola (20) Isten (1) isten (1) iszlám (6) ivády (2) iványi (2) izabella (2) izland (1) izrael (1) jakab (3) jáksó (2) jakupcsek (1) jámbor (1) jancsó (2) janet jackson (1) janics (2) jankovics (2) jános (4) janukovics (1) jány (1) jan kuciak (1) ján kuciak (1) járai (1) jászberényi (1) jászi (2) jegybank (1) jeles (1) jensen (1) jezsuita (1) Jézus (2) Jimmy Safechuck (1) jobbik (129) jobboldali (1) jog (1) johan (1) johnperkins (2) jones (1) jordán (1) Jordie Chandler (1) josip tot (1) jövő (1) jövőkép (1) józsef (5) judaizmus (1) juhász (8) julian (1) juncker (1) junker (1) juszt (1) kabai (1) kádár (3) kadirov (1) kaffka (1) kahn (1) kajászó (1) kakas (1) kaláka (1) kalifátus (2) kálium (1) káliumsó (1) kálmán (2) kaltenbach (2) kálvinista (2) kamatozású (1) kaminski (1) kánaán (1) kanada (1) Kancsendzönga (1) kányádi (3) kapitali (1) kapitalizmus (1) kaposvár (1) kapronczay (2) kapu (1) karácsony (12) karafiáth (1) karass (1) karinthy (2) kármán (1) károli (1) károlyi (7) kárpát (1) karsai (1) kásler (5) kaslik (1) kassai (1) kassák (1) kasza (1) katar (2) Katar (1) katrein (1) kaya ibrahim (1) kazincbarcika (1) Kazinczy (1) kazinczy (1) kdnp (32) kedvenc (69) kékfrank (2) kele (1) kémrepülő (1) kende (1) kennedy (2) kepes (1) képíró (2) kerdvenc (1) kerényi (4) keres (1) keresztény (5) keresztenyseg (30) kereszténység (8) keresztes (1) keresztúri (1) kéri (2) kern (1) kertész (8) Kesznyéten (1) kétfarkú kutya (1) kilián (1) kína (4) kincses (1) király (8) királyság (1) kisgazda (2) kisgergely (1) kishantos (2) kiskunhalas (1) kiss (3) klára (1) klebelsberg (3) klein (1) klímaváltozás (1) klub (1) knézy (1) kocsis (6) kóczián (1) koeman (1) kohászat (1) kóka (6) kóla (1) kölcsey (1) kollár (2) kolompár (2) koltay (1) komlós (1) komment (1) kommentár (1) kommunista (5) kommunizmus (2) koncz (2) kondor (1) kongresszus (1) konrád (5) kónya (3) konyár (1) konzerv (4) konzervatív (4) kopátsy (2) kopp (1) koppány (1) körmend (2) kornis (3) korona (6) koronavírus (2) korondi (1) kőrösi (2) korten (1) körtvélyesi (1) kósa (1) kossuth (2) kőszeg (2) kosznovszki (1) koszorús (1) koszta (1) kosztolányi (2) kóté (1) kötvény (1) kovács (9) kovalik (2) kővári (1) kövér (14) köves (1) kozenkay (1) közgazdász (2) közgép (2) kozma (1) krassó (2) krasznahorkai (1) krasznai (1) kratochvil (1) krausz (1) Krawiec (1) krím (3) krug (1) kuba (2) kubatov (1) kukorelly (3) kulcs (2) kulka (2) kultúra (1) kultura (59) kun (3) kuncze (1) kunó (2) kunszabó (4) kuruc (2) l. (1) labanc (2) laborc (3) lackfi (1) ladik (2) lakat (1) lakatos (2) lánczi (1) lanto (1) lantos (8) lányi (2) laogai (1) lascsik (1) lászló (3) latinovits (26) lator (1) latoya jackson (1) lauda (1) lázár (17) lazáry (1) leaving neverland (1) legszebb (1) léhmann (3) leisztinger (2) lendvai (2) lengyel (5) lenhardt (4) lenkei (2) lenkey (1) lepen (1) lépold (1) letelepedési kötvény (1) lévai (1) lezsák (2) Le pen (1) líbia (1) lipták (1) liszt (1) litván (1) lmp (55) lobbi (1) lomb (1) lomnici (2) london (1) lóránt (2) lovakrul (3) lovas (1) lovasíjász (1) lukács (3) M&Ms (2) Macaulay Culkin (1) mack (1) mackensen (1) maczó (2) madách (1) madár (2) madárirtás (1) mádl (1) mága (1) mager (1) magor (1) magvasi (1) magyar (13) magyarország (126) magyarorszag (2) magyarzene (1) Magyar Hang (1) makovecz (6) mal (2) maléter (3) malév (2) malina (2) málna (1) málta (1) mandela (2) mandiner (14) mann (1) mansfeld (1) márai (1) marcell (1) marianum (2) márki (1) Marokkó (2) Marrakech (2) martinovics (1) márton (2) martonyi (7) marx (1) matolcsy (4) matovic (1) mátra (1) matyi (1) máv (1) mdf (21) mécs (4) medgyaszay (1) medgyessy (4) média (8) media (6) megadja (1) meggyes (2) megyeri (1) mekka (1) meleg (1) merkel (6) mese (2) mesterházy (6) mészáros (8) metró (3) mezőgazdaság (12) mhm (1) michael jackson (2) mici (4) micimackó (3) microsoft (1) mihály (2) mihók (1) mikes (1) miklós (1) mindszenty (2) mirkóczki (4) miskolc (2) mítosz (4) mi hazánk (1) mma (1) mohácsi (5) Mohamed (2) Mohammed (2) mok (1) mol (2) molnár (3) momentum (1) monarchia (5) mong (2) monitor (1) monsanto (3) móra (1) morell (1) móricz (2) morszi (1) morvai (1) moszkva (1) moys (1) msz (1) mszmp (1) mszp (164) mta (2) MTA (1) mubarak (1) mugabe (2) müller (1) multikulti (6) mundruczó (1) murányi (1) musk (1) muszty (1) művészet (1) múzeumok (2) muzorewa (1) nacl (1) nádas (2) nagy (4) nagyatády (1) nagykőrös (1) nagy gergely (1) nánási (1) nav (3) navarro (1) navracsics (3) navracsis (1) negatív (1) nemes (1) német (14) németh (12) némethné (1) németország (5) nemzeti (4) neoliberalizmus (1) nép (1) népesség (1) ner (1) neverland (1) nigel (1) nobel (4) nógrádi (1) norvégia (1) nosztalgia (10) novák (13) nsa (1) nulan (1) nyáry (1) Nyékládháza (1) nyelv (3) nyelvcsalád (5) nyelvtan (5) nyemcov (2) nyerges (5) nyíri (1) nyitrai (1) nyugat (1) nyugdíj (6) obama (5) occisor! (13) ókor (1) ókovács (1) olaf (1) olaj (1) olajszőkítés (1) olajügyek (1) olasz (1) olduva (1) olduvai (1) olimpia (4) olvasó (1) onfray (1) ontológia (1) orbán (121) orbán kormány (1) ördög (1) orgován (1) origo (1) örmény (2) orosz (19) orvos (2) őstörténet (3) ostrom (1) oszama (2) osztie (1) osztolykán (2) otp (1) paizs (1) pakisztán (3) paks (4) paksy (1) palácsik (1) palesztina (1) pálffy (6) pálinkás (2) palya (1) panama (2) pándi (1) pap (12) papa (1) pápa (1) papademosz (1) papcsák (2) papp (3) parászka (1) paraszt (1) parks (1) parlament (4) parti (1) partizán (1) pásztor (1) pásztory (1) patai (1) patkány (1) patkó (1) patonai (1) paul (1) páva (1) pavarotti (2) pázmány (6) pécs (12) pécsi (5) pegasus (1) peled (1) pénz (9) pénzrendszer (1) perczel (6) perintfalvi (1) perjés (1) perkovátz (2) perzsa (2) Perzsia (2) peták (1) péter (1) péterfalvi (1) pethő (1) pető (2) petőcz (1) petőfi (4) petri (1) petró (1) picasso (1) piketty (2) pincebörtön (1) pincebörtönök (1) pintér (10) placebo (1) placebó (1) plutokrácia (1) poetapolitika (7) pogány (2) pogátsa (4) pokorni (2) polcz (1) polgármester (3) polgárőr (1) polt (7) pongrátz (5) popper (1) portik (1) pörzse (4) pősze (2) posztkommunista (89) powell (1) pozsgai (1) pozsgay (4) pozsonyi (1) pránanadi (1) prezi (1) princz (1) prohászka (3) prolikrata (45) prolisztokrácia (34) prózavers (1) pruck (1) pszichológia (2) publicisztika (4) puch (1) puch lászló (1) puskás (2) pusztai (1) putyin (6) puzsér (14) pyatt (1) quaestor (1) rab (1) rábaközi (1) rabár (3) rachel (1) rácz (2) ráday (1) radics (1) radio (1) radnóti (2) raffael (1) raffay (5) rahimkulov (1) rainer (1) rajcsányi (3) rákay (1) rákóczi (1) rákosi (2) ranitzki (1) rap (1) raskó (3) rasszista (1) rasszizmus (1) Readers (1) reagan (1) reakció (2) rédly (1) református (1) regnum (2) reichmann (1) rejtvény (1) rendőr (7) repülő (1) réthelyi (3) retkes (1) rétvári (1) revizio (1) rezesova (1) rezi (1) rezsi (1) rickman (1) rijád (3) rizner (1) rmdsz (1) rockefeller (1) rogán (10) röhrig (1) román (5) románia (3) ron (1) róna (3) roosevelt (2) rothschild (1) royalista (2) rózsa (1) ruanda (1) rubint (1) rushdie (1) ruttner (2) safik (1) sajtó (3) sajto (5) sáling (1) sándor (1) sápi (1) sarajevo (1) sarka (2) sárossy (1) Sátoraljaújhely (1) saul (1) schamschula (2) schenk (1) schiff (3) schiffer (15) schmidt (2) schmitt (10) sebestyén (1) sebő (2) sekielski (1) selmeczi (2) semjén (3) seregi (1) seres (3) seuso (1) shaw (1) sickratman (1) siemens (1) sikér (1) síklaky (1) sikó (1) simicska (15) simon (4) simonyi (2) simor (9) siófok (2) skrabski (1) skultéty (2) smith (1) snowden (3) (1) soltész (1) sólyom (4) somogy (1) sopron (1) soros (7) spanyol (3) spiró (3) sport (2) stadler (1) staudt (1) stefán (1) stefka (2) steiner (1) Stiglitz (2) stiglitz (1) stohl (6) storcz (1) strabag (1) stumpf (6) suchman (1) süle (1) süveges (1) sváby (1) svájc (1) svéd (2) svédország (2) sz (1) szabadkőműves (18) szabadpénz (1) szabó (12) szájer (1) szajlai (1) szakács (1) szakály (1) szalai (3) szalay (2) Szalay-Bobrovniczky (1) szamosvölgyi (1) szamuely (2) számvetés (3) szaniszló (1) szanyi (7) szarvas (1) szatmári (1) szaúd (4) szaúdi királyság (3) Szaúd Arábia (3) száva (1) szávay (1) századvég (1) szcientológia (4) szdsz (53) széchenyi (6) szegedi (7) szeivolt (1) székely (8) székelyföld (2) szekeres (1) székhelyi (1) szekszárd (2) szél (4) szele (1) Szelényi (1) széles (2) szemere (1) szemerey (1) szendi (2) szendrő (1) szent (5) szentencia (1) szentendre (1) szentkorona (1) szepesi (1) szerb (3) szerbia (4) szexi kenyér (11) szíjjártó (1) szijjártó (4) szilágyi (6) szilvásvárad (1) szilvásy (4) szima (9) színház (7) Szíria (2) szíria (5) szitka (1) szlovák (11) sznob (1) szó (1) szőcs (3) szodoma (1) szöllősi (2) szolnoki (1) szombathely (1) szombathelyi (1) szörényi (1) szotyori (1) szotyori-lázár (1) szovjet (2) szózat (1) szűrös (3) tab (1) takaró (2) takáts (4) tákos (1) tállai (1) tallér (1) tamás (3) tamáska (1) tanártüntetés (1) tánc (1) tánczos (3) tandori (1) tarlós (8) tárnok (1) tarr (5) társadalom (1) tarsoly (1) tasnádi (3) tasz (3) techet (1) technika (12) ted (2) téglás (1) tej (1) tejfalussy (1) tek (2) teket (1) teleki (1) telekom (1) telex (1) templom (1) tér (3) térey (1) terror (4) tesz (5) tétényi (5) tgm (2) thatcher (1) tibet (1) tikvicki (1) tímár (1) tisza (3) tiszavasvári (3) tíz (1) tmrsz (9) tóbiás (1) tőke (2) tőkés (2) tolerancia (1) toma (1) tomcat (1) torgyán (2) tormay (33) tornyospálca (1) törőcsik (1) töröcskei (1) toroczkai (10) toroczkay (3) török (5) Törökország (3) törös (1) tortenele (1) tortenelem (90) történelem (4) tóth (8) tóthkároly (2) trianon (9) trockij (1) trump (1) ttip (1) tudomány (8) tudomany (26) turbucz (1) turcsány (1) turner (2) túró (1) türr (1) tusup (1) tutsek (1) tv2 (5) ügynök (1) uj (1) ujhelyi (1) ujsagiras (2) ukrán (7) ungár (1) ungváry (4) unio (2) unvári (1) uruguay (1) usa (69) USA (5) usztics (3) Vácszentlászló (1) vadai (3) vágó (3) vajda (1) vajna (3) vajta (1) választás (1) valéria (1) vallás (11) vallas (16) valláspszichológia (2) vámos (1) vámosi (1) vámosszabadi (1) vanczák (1) vankó (1) várady (1) váralja (1) varga (9) varga-damm (1) várhelyi (1) várhidi (1) vári (2) várnai (2) várszegi (1) vásárhelyi (1) vass (4) vasút (2) vaszily (1) vatikán (1) vázsonyi (1) védegylet (3) veér (1) végh (1) vér (1) vérbíró (1) verdi (1) veres (1) verestóy (1) vers (224) vespa (1) veszprém (3) vida (2) video (37) víg (1) viktor (1) vilagrend (7) vilmos (1) vita (1) vitéz (1) vitézy (1) vizi (1) volner (11) vona (27) vona-szabó (1) vörösiszap (2) vörösmarty (1) vukics (2) Wade Robson (1) waldmann (1) walesi (1) weiszfeld (1) welsi (1) welszi (1) weöres (2) who (1) wiesel (1) wikileaks (7) wittner (5) witzmann (1) woodman (1) wtc (1) wu (1) ybl (1) zách (1) zach (1) zacher (1) zagyva (2) zaharcsenko (1) závada (1) zay (1) zeitgeist (1) zelnik (2) zene (163) zétényi (3) zichy (2) Zimbabwe (1) zimbardo (1) zold (37) zoltai (2) zoroasztrianizmus (1) zsák (2) zsanett (1) zsidó (3) zsidók (3) zsóri (1) zs kategória (249) zugló (2)

KKBK

Kultúra, poetapolitika, vers, vita, igazság, szociális érzékenység, Nemzet, forradalom, meg amit akartok. Térjünk mindannyian konszenzusra.

Válasz 2. rész

2009.11.03. 10:03 | Buzgómócsing | 60 komment

 

Boncold csak nyelvész! Hát baj, hogy az  áldozat elvész?
 Tartozik ez tereád?...Egy bizonyos: nem anyád!  

(Arany János)

 

Az első rész végén ígéretet tettem egy, a történelem forrásain végighaladó összeállításra, mely számba veszi a finnugor (nyelv)rokonságra alapozott magyar őstörténeti elképzeléseket. Bár a finnugrisztika jelentős defenzívába került az elmúlt évtizedek során, a genetikai kutatások eredményeinek napvilágra kerülése óta pusztán nyelvrokonságról beszélnek, azonban a tankönyvekben továbbra is kizárólag a feltételezett nyelvrokonságra épülő eredetelméletekkel találkozhatunk. A legújabb gimnáziumi tankönyvekben is mindössze annyi szerepel újdonságképpen, hogy a kommunista érában íródott fejezetek elé odabiggyesztettek egy új részt, melyben megállapítják, hogy rendkívül nehéz a magyarság eredetének kutatása, mivel a történelem forrásai ellentmondanak egymásnak. Hát lássuk, mit is állítanak a történelem forrásai, miben mondanak ellen egymásnak?

 

 A történelem forrásai a következőek:

 

1.      Nyelvészet

2.      Szájhagyomány

3.      Írott források

4.      Tárgyi emlékek

(5.) Genetika

 

1. Első helyre tettem a nyelvészetet, mint a magyarság eredetére vonatkozó legismertebb (igaz nem klasszikus) történelmi forrást. Az általános iskolától kezdve az egyetemig minden diákba beleverik, hogy a magyarság a finnugor nyelvcsaládba tartozik, legközelebbi nyelvrokonaink a manysik és a hantik. A helyzet azonban nem ennyire egyszerű. Nyelvészeti kérdésekbe nem akarok belefolyni, nem tudom eldönteni, kinek van igaza, azt azonban el kell mondani, hogy nyelvészetileg is erősen támadják a finnugor nyelvrokonságot, és nem csak kóklerek, hanem komoly, elismert tudósok, egyetemi tanárok is (többek között Marácz László  vagy a már említett nem magyar nyelvész, Angela Marcantonio). A tudományos nyomásnak engedve a finnugrisztika odáig jutott, hogy legnevesebb szaktekintélyei (pl. Rédei Károly) ilyen elszólásokra ragadtatják magukat:

 

Az uráli, majd a finnugor alapnyelv felbomlása, nyelvágakra és később nyelvekre való szétválása a családfaelméleten alapul. Az alapnyelv térben és időben való szerteágazását családfarajzzal szokták ábrázolni. Ez az ábrázolás ma már nem kielégítő, mivel nem tudja jól kifejezni a nyelvek egymáshoz való viszonyát, a nyelveknek egymáshoz való viszonyát (közelségét és távolságát) jobban szemlélteti a lineáris avagy fésűs ábrázolás.”

 

 Magyarán nincsenek finnugor, ugor képzelt rekonstruált nyelvek, (szavak) de vannak egymástól jó nagy távolságban finnségi nyelvek és a magyar nyelv! A magyar nyelv alapvetően különbözik feltételezett legközelebbi rokonaitól, a vogul és osztják nyelvtől is! Mindezekből kifolyólag éppen itt lenne az ideje a finnugor nyelvrokonságon kívül más irányba is elkezdeni kutakodni, hiszen ötletelések voltak bőven a 19. századtól kezdve egészen napjainkig, itt az idő, hogy az MTA végre azt csinálja, ami a feladata, és valóban a magyarság eredetét kutatná, a finnugor osztály mellett (helyett?) elkelne egy, a magyar nyelv más nyelvekkel való rokonságát kutató intézet is. Akkor nem csak „kontárok és dilettánsok” (ahogy az akadémia nevezi a másfelé is keresgélőket, függetlenül azok végzettségétől és tudományos fokozatától) foglalkoznának ezekkel a lehetőségekkel, ki lehetne fogni a szelet a vitorlájukból, továbbá nem esne meg olyan szégyen az országgal, mint amikor például Mario Alinei olasz professzor publikálta kutatásai eredményét a magyar és az etruszk nyelv rokonságáról, akkor az akadémikusok köpni-nyelni nem tudnak és nem volt egy emberük aki érdemben hozzá tudott volna szólni a témához.

 

 De visszatérve eredeti témánkhoz: a családfaelmélet tehát mára elavult és nem ad kielégítő magyarázatot a nyelvek rokonsági fokára, nem vesz figyelembe bizonyos hatásokat, melyek akkor lépnek fel, amikor népek kerülnek egymással kontaktusba és nyelveik hatnak egymásra. (Ezt a  problémát a hullámelmélettel, vagy újabban kontaktuselmélettel próbálják feloldani. A kontaktuselmélet szerint pl. az egymás mellett élő népek nyelvileg sokkal inkább hatnak egymásra, mint amekkora a származási hatás.)

 

 A gond tehát az, hogy a finnugor nyelvrokonság elméletét az indoeurópai nyelvcsalád mintájára alkották meg a 19. század folyamán, amikor a kutatók még úgy gondolták (a családfaelméletből kiindulva), hogy létezett egy ősnyelv valamikor régen, márpedig ha létezett egy ősnyelv, akkor létezett egy őshaza is, ahol az ezt beszélő emberek éltek. Mára azonban mind az ősnyelv, mind az őshaza létezése bizonytalanná vált. Az indoeurópai őshaza és ősnyelv létezését Trubeczkoj elmélete rengette meg alapjaiban, mely szerint az indoeurópai ősnyelv eredetileg lingua franca-típusú, a törzsek közötti érintkezés eszköze volt, amely »a neolit forradalom« és az ezt követő kulturális-gazdasági konszolidáció során terjedt el. Ez a nyelv rakódott rá a korábbi (szubsztrátum-) nyelvekre, s közben maga is módosulván fokozatosan kiszorította azokat. (A családfaelmélet megingásában nem kis szerepet játszik az is, hogy egyetlen ősnyelvet sem sikerült még rekonstruálni, továbbá sosem sikerült megtalálni sem az indoeurópai, sem a finnugor sem más őshazát. A különféle egymásnak ellentmondó és egymást kölcsönösen kizáró elméletek ezer kilométerekben és ezer években helyezkednek el egymástól.) Nem véletlenül állt elő az első részben már szintén említett László Gyula egy Trubetzkojéhoz hasonló elképzeléssel, csak a finnugor nyelvekre vonatkozólag:

 

 „A régészeti-településtörténeti megfigyelések ellene mondanak annak, hogy egykor lett volna egy nagyobb számú, egységes nyelvet beszélő nép, amely aránylag kis területen tömören lakott, s ez szétvándorolt volna. Ezzel éppen ellenkezőleg: nagy területen szétszórt, egymástól távol lakó kisebb csoportok halmazának kell elképzelnünk például a Közép-Lengyelország és az Urál-hegység közt kiterjedő szvidéri műveltséget. (…) Minden népnek, így a finnugor népek mindegyikének is hatalmas, »ismeretlen eredetű« szókészlete van, amelyeknek egymáshoz, tehát az úgynevezett rokon népekhez semmi köze sincsen. Ugyanide tartoznának »a nyelvek külön életében« keletkezett szavak. Nem lehetséges-e, hogy ez a szókészlet nagyjából megvolt már akkor is, amikor az egymással lazán érintkező nemzetségek közt kialakult egymás megértésére egy kezdetleges nyelv, amely éppen az elemi mindennapos kérdésekre felelt, az emberi testre stb., tehát az egymást megértés legegyszerűbb szókészletére, mondatfűzésére stb. vonatkozott. Ez az »összekötő nyelv« természetesen más és más színezetet vett fel, e csoportok egymástól való távolságának megfelelően. Tehát nem egy ősnyelv volt, hanem sok. (…) A finnugorság tehát nem ősállapot, hanem későbbi alakulat lenne. (…) Minden távoli rokonnyelv ősnyelv lehetett, tehát nem egy nyelv osztódásáról lenne szó, hanem sok nyelv egymáshoz való közeledéséről. (…) – A fenti feltevések sok közös vonást mutatnak azokkal, amelyeket Ny. Sz. Trubeckoj fogalmazott meg s amelyeknek summája, hogy az indoeurópai alapnyelv nem volt, hanem lett.”

 

 A fent kifejtettekből látható, hogy az a tagadhatatlanul létező minimális fokú nyelvrokonság, mely megtalálható a magyar és a többi, finnugornak nevezett nyelvek között nem ad elegendő bizonyítékot ahhoz, hogy arra alapozva, indoeurópai mintára kreáljanak olyan őshaza és ősnyelv elképzeléseket, melyeknek már előképe is megdőlt, létét sosem sikerült bizonyítani s nem mellékesen ellent mond az összes többi történelmi forrásnak (ezekről a későbbiekben bővebben szólandó leszek).

 

  Továbbá, hogy kissé előreutaljak a következő forrásokra, sem a hunok, sem a szkíták nyelve nem maradt fenn, fogalma sincsen a kutatóknak arról, milyen nyelven beszélhettek. (A finnugrisztika egyik atyja, Hunfalvy Pál a hunokat például szintén ugornak tartja.) Nyelvészeti oka tehát nincsen annak, hogy a szkíta-hun-magyar rokonságot el kelljen vetni, semmi sem bizonyítja tarthatatlanságukat. (Sőt, egy bizonyos Ucsiraltu nevezetű kínai egyetemi professzor magyarul tanul, hogy a kínai forrásokban fellelhető hun szavak értelmét könnyebben megfejthesse!)

 

  Ezért is rendkívül furcsa számomra, hogy egyetemi tankönyvem (Engel Pál: Szent István Birodalma) második oldalán közli a szerző, hogy vegyük tudomásul, a hunnak a magyarok nyelvéhez márpedig semmi köze nincsen! Csak azt szeretném tudni, ő honnan tudja mindezt, mikor hun nyelvemlék nem maradt fenn? És talán egy még fontosabb kérdés: Miért olyan fontos neki ez, hogy teljesen tudománytalanul és alaptalanul ilyen ex katedra kinyilatkoztatásokat tegyen rögtön a könyve elején, amit még minden diák elolvas, ki kezébe veszi munkáját?

 

folyt. köv.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kkbk.blog.hu/api/trackback/id/tr991494941

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Buzgómócsing 2009.11.03. 11:41:07

@Herr SturmLiberator: Köszönöm szépen, igazán jól esik! Ha másért nem is de már csak a te kedvedért végigviszem a sorozatot! ;)

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.03. 12:42:36

@Buzgómócsing: miattam ne fájjon a fejed, egyszerűen csak üdítően hat a divatjelenségként túlburjánzó kvázi-vallásos jurtapurtifétis böffentések között a racionális megközelítés. Erről szólna a történelemtudomány, szent dogmák helyett szorgalmas diskurzus pro és kontra.

abandi 2009.11.03. 13:28:45

Éngömet -mint laiukust- is érdekel a téma, mert a büszkeségünket nyerhetjük vissza!
Sok internetes oldalon vannak letölthető könyvek Badiny-Bodula-Kolozsvári Endre, satöbbiktől. De a régészeti anyagokon alapuló korrekt elemzést hiányolom sok esetben.
Gondolom, ez nem csak az ő hibájuk...

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.03. 13:44:04

@abandi:

"Éngömet -mint laiukust- is érdekel a téma, mert a büszkeségünket nyerhetjük vissza!"

Ha valaki szerint a magyar büszkeség visszanyeréséhez évezredeket kell visszamászni, régen rossz.

Téged se apád, hanem saját tetteid miatt fognak értékelni embertársaid. A szar jelent semmilyen finn, sumér, szkíta, szíruszi dicső múlt se teszi jobbá, az csak a problémák elkendőzése, mint amikor a döglött magyar focit az aranycsapattal próbálják kompenzálni. Mások inkább a mai napig képesek bajnokságot nyerni, azon jár az agyuk, azon fáradoznak.

Buzgómócsing 2009.11.03. 14:57:53

@Herr SturmLiberator: Ne haragudj, de nem bírom megállni, mondanom kell valamit.

Voltam agykontroll tanfolyamon (kíváncsiságból), ott (is) elmondták a pozitív gondolkodás fontosságát, hogy úgy kell gondolni valamire, hogy meg tudom csinálni. Kérdezzünk csak meg egy élsportolót, mindig úgy áll neki valaminek, hogy átugorja, megdobja, fellöki, stb. Ehhez erőt onnan merítenek, hogy felidézik magukban azokat a pillanatokat, amikor ezt megcsinálták, abból merítenek erőt, hogy egyszer meg tudták csinálni, akkor most is meg fogják tudni.

A tanfolyamon egy páros feladat során egy volt profi vízilabdással kerültem össze (Kásásék előtt vízilabdázott kicsivel), akivel szóba elegyedtem (mivel hamarabb kész lettünk mint a többiek), és mondta, hogy mennyire teljesen igaza van az előadónak, minden vízilabda meccs előtt fél órával az egész csapat ráhangolódott a meccsre, ekkor mindenki a legjobb pillanatait idézte fel magányában, ezzel idézte fel legjobb formáját. Ha ez nem sikerült jól neki, az egész meccse szarul alakult. Később ugyanezt egy focista haverom is mondta, akitől kérdeztem miért ment neki ilyen gyengén ma a játék, akkor mentegetőzött, hogy óráról rohant a meccsre, nem volt ideje "ráhangolódni". Ráhangolódás alatt ugyanezt a folyamatot említette, mint a vízilabdás srác.

Ez nem csak a sport területén van így, bármit csináljon is az ember, így kell hozzáállnia, sokkal nagyobb az esély a sikerre. Az ősemberek a vadászat előtt eljátszották, lerajzolták a másnapi vadászatot, ugyanígy felelevenítették legsikeresebb portyázásaikat, ezzel hangolódtak rá a másnapi vadászatra. Ha ez a "varázslat" rosszul sikerült azt rossz jelnek vették és akár a vadászatot is elhalasztották. Ez az egész tulajdonképpen nem más, mint egy önhipnózis, melyben önmagadat szuggerálva próbálsz meg minél jobb eredményt elérni.

Azért meséltem el ezt az egészet, mert egy ember önmaga esetében a saját múltjából, volt sikereiből tud erőt meríteni, népek/nemzetek esetében ez a történelemmel van ugyanígy: Nem mindegy mivel hipnotizálnak/szuggerálnak az iskolában gyerekkorod óta: Egy utolsó csatlós vagy, aki örökké menekült, vándorolt, hontalan, gyáva nép, akinek ha bármi értéke is van azt úgy vette át másoktól, vagy egy hatalmas büszke erős kultúrkör egyik hősiesen fennmaradt tagja, melynek szinte minden tagja elhullott az évezredek viharában, de ti itt vagytok még. Gyerekkortól fogva bele lehet nevelni az emberekbe, hogy örülj, hogy élsz és megtűrnek ebben a szlávoktól foglalt maradék hazában, úgyhogy ne pattogjál, vagy esetleg azt nevelik belé, hogy ősein sosem uralkodtak idegen népek, a legbátrabbak voltak a harcban és nem tűrték az elnyomást. Krónikáink ezt írják a szkítákról, a finnugrisztika térnyeréséig a magyar katonákat a szittya erények és bátorság hangoztatásával "szuggerálták" a hősies helytállásra.

A gyermekek tankönyveiben szereplő történelemnek nem az igazság megmondása a legfontosabb dolga (ez az egyetemi tankönyvekben már így kellene legyen), hanem a pozitív, követésre méltó példaképek állítása a gyerekek elé. Elég ha felnőtt korában megtudja (ha megtudja), hogy Mátyás sem volt tökéletes, vagy a Szentek sem voltak mindig szentek. A dicső szkíta ősök helyett ma örökké menekülő és bogyót gyűjtögető ősökről tanulnak, csoda ha nem akar senki katona lenni? Régen szégyen volt, ha alkalmatlan volt valaki katonának, ma dicsőség. (Természetesen ennek más okai is vannak, de ez is köztük van.)

A tankönyvek átírása természetesen nem elég. Szükséges, de nem elégséges feltétele a helyzet javulásának. Ezt a kultúrát, amit őseink megőriztek át kell élni, meg kell élni, a halott betűk ehhez kevesek. A fiataloknak lovagolniuk, íjászkodniuk kellene, néptáncolniuk népzenére. Meg kellene ismerkedniük saját kultúrájukkal, múltjukkal. Akkor talán nem adná oda atyai örökségét egy tál lencséért. Nem véletlen, hogy az SZDSZ-nek mindig kulcsfontosságú volt az oktatási tárca, csak akkor engedték ki a kezükből, mikor már elindították a számukra kedvező (leszálló)pályán.

Mi is ez a kultúra, miben más mint a többi, most is uralkodó? Már hosszúra nyúlt a kommentem, ezért csak egy gyors példát röviden:

Az indoeurópaiaknál, a szemitáknál és nálunk is egy testvérpár a szerepel a múlt távoli homályában. Romolus és Remus, Káin és Ábel valamint Hunor és Magyar. A szemitáknál és az indoeurópaiknál az egyik testvér megöli a másikat, míg ilyen nálunk fel sem merül. A két testvér minden kalandjában közösen vesz részt, együtt harcolnak, egymást segítve érnek a célba, az új hazába. Együtt szereznek feleségeket is. Míg a magyar eredetmonda az összetartozást és az egymás iránti szeretetet sugározza, addig az indoeurópai és a szemita azt sugallja, hogyha sikerese akarsz lenni az életben, akkor öld meg testvéredet, vetélytársadat, konkurenciádat, akkor te leszel a sikeres. The fittest, ahogy a darwinisták mondják. A legéletrevalóbb, aki továbbadja génjeit.

Egy évezredeken keresztül Hunor Magyar szellemiségében nevelődött népre semmi sem jelent nagyobb veszélyt, mint mikor Romolus és Káin utódai a saját mentalitásukat használva díszmagyar gúnyába bújva elkezdik lemészárolni potenciális vetélytársaikat, majd miután a legjobbakat kiirtották a maradéknak átmossák az agyát és szolganépet gyártanak belőlük, akik semmit sem hallottak saját kultúrájukról, de Káinéról sem...

Nem így akartam ezt leírni, cikket akartam belőle idézetekkel meg hivatkozásokkal, de nem bírtam magamban tartani tovább. Ezekért tartom fontosnak, honnan jöttünk és hová tartunk, bár személy szerint semmi bajom a finnugorokkal, nagyon szeretem őket és sokkal többre tartom őket bármelyik ma élő "kultúrnépnél", de ők csak távoli "szegény" rokonaink, legközelebbi rokonainkat máshol kell keresni. Szerintem.

Csak törpe nép felejthet ős nagyságot,

Csak elfajult kor hős elődöket;

A lelkes eljár ősei sírlakásához,

S gyújt régi fénynél új szövetneket.

S ha a jelennek halványul sugára:

A régi fény ragyogjon fel honára!

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.03. 15:38:53

@Buzgómócsing:

Oké, de fenntartom, hogy nem távoli idők sikereiből kell meríteni, mert az túl-túl-túúúúúúl rég volt. Minél későbbi időben keresünk dicsőséget, annál jobban minősítjük a köztes időszakot lúzerségnek - ezt kontraproduktív.

Inkább a pohár félig üresből kell pohár félig tele szemléletre váltani. Voltak vereségeink, de mellette rengeteg győzelem is. Még 1848/1956 is valójában győzelem volt, mert nem lehetett a régi elnyomást fenntartani, lett kiegyezés meg "gulyáskommunizmus". Ergo mi még legyőzve is MINDIG kiharcoltuk az extra státuszt, szemben pölö szerbekkel, románokkal stb... ezt a tenni akarást kell felébreszteni. Lássuk a jót, lássuk képességeinket, lehetőségeinket.

abandi 2009.11.03. 16:42:21

@Herr SturmLiberator:
Itt kezdődik a történelmünk elhazudásának a folyamata!
Folytatódik a keresztyénséggel, a habsburgi hamisítással.
Örülök, hogy ilyen faszalegény próbálja osztani az ész, mint te!
Majd a töri blogon a hami nevű cionistával még közös nevezőre is juthattok...

abandi 2009.11.03. 16:51:44

@Buzgómócsing:
Én csak azt szeretném kérni, hogy:
- közérthető módon
- forrásmegjelöléssel
- a Te kétdégeid, illetve egyetértéseiddel tűzdelve
írd tovább!

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.03. 19:22:30

@abandi:

ööö... azaz elhazudás = ami neked nem tetszik. Aha. És ez persze azonnal ciánmiegymás is, csak hogy teljes legyen a sablonos reakciód :)

Hát mellé, ezért dicsérem a - veled szemben - racionális, higgadt érvelését mócsing úrnak. Magam részéről érintőleges megjegyzéseket teszek, de ha feltűnt volna: egy sorban se kötöttem bele mócsing mondókájába, mindössze a finn vs. alter elméletesdi vita egészének jelenlegi súlyát, átpolitizáltságát vonom kétségbe, nem a jogosultságát.

Elolvas, felfog, megért, utána pampog. Okos fiú, menni fog ez.

abandi 2009.11.03. 20:34:46

@Herr SturmLiberator:
Igyekszem...
A mesterségesen kreált finnugor elméletet, csak elmélettel lehet cáfolni, ebben nincs vita.
Ellenben a magyar-hun-szkíta vonulatban, - bár akad leltazonosság- mégis tiltott terület még a publikációja is!
Ellenben a Kazárok zsidók voltak.
Ezt a hazugságot bezzeg ma meg tanítják!
Gondolom, te is tanulsz még...

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.03. 21:05:54

@abandi: én már írom a történelmet csak így szerényen :)

Alfőmérnök 2009.11.03. 23:18:02

Korrekt írás. Ami nem világos számomra: a finnugor nyelvrokonság elméletét (ami természetesen nem bizonyítja a közös eredetet, csak azt, hogy bizonyos ideig együtt éltünk) elsősorban szókincsünk közötti párhuzamok, vagy inkább a grammatikai, szintakitikai azonosságok (amik, úgy tudom, szintén léteznek) alapján tartják igazoltnak?

Buzgómócsing 2009.11.04. 13:41:19

@Alfőmérnök: Én úgy tudom elsősorban nyelvtani szempontból tartják rokonnak a két nyelvet, a szókincs egyezése alacsony fokú. A wikipédia finnugor szócikke viszont ezt írja:

"hogy mind a mai napig a hétköznapi beszéd elemei több, mint hatvan százalékban az ugor és a finnugor, sőt az uráli korra visszavezethetők (...) egyes 19. századi irodalmi nagyságaink (pl. Petőfi Sándor és Arany János) esetében ez az arány közelítheti a 80, sőt a 90%-ot,"

Ezzel szemben a sulinet ezt írja:

"Kb. 700-800 lehet azoknak a szavaknak a száma, amelyek a finnugor-ugor korból származnak."

Szerintem a wikipédia erősen csúsztat ebben az esetben, egyetemi tanulmányaimból nekem is a 7-800 szó rémlik, de nem finnugor beállítottságú nyelvészek ezt is erősen túlzónak tartják (Marácz):

"A Magyar Tudományos Akadémia (MTA) állítólagos 1000 finnugor szógyöke gátlástalan túlzás. Björn Collinder, svéd nyelvész, akire Rédei is hivatkozik mint szakértô csak kb. 400 alapszógyököt határoz meg." Vagy

"Hary Györgyné statisztikát készített a TESZ elsô két kötetének 1600-ig dokumentált szavairól, hogy megállapítsa, hogyan oszlanak el eredet szempontjából a magyar nyelv ôsi szavai. Azt a következtetést vonja le, hogy 49,3%-ra tehetô megfejtetlen szavaink száma. A szótárszerkesztôk által ôsi örökség-ként emlegetett szókincsünk csak 7,3%-ot tesz ki, a török eredetu szavak pedig 5,5%-ot. "

Ebből hogy jön ki a wikipédia 90%-a, érthetetlen számomra.

Buzgómócsing 2009.11.04. 13:42:27

@abandi: Kérlek, akkor már kettőtök kedvéért írom tovább. :)

Buzgómócsing 2009.11.04. 13:46:52

@Herr SturmLiberator: Hát tudod, az én hibám, de lejet telhetetlen vagyok. Nagyon szép 48 meg 56, de ne felejtsük el azt sem, hogy 57. május elsején 1 Millió ember ünnepelte Kádárt Budapesten! Le lehetett kenyerezni az emberek kis fizetésemeléssel, már akkor! Ezeket a forradalmakat én már csak felvillanásoknak tartom régi dicsőségünkből, nekem sokkal jobban tetszett az, mikor még egész Európa a magyarok nyilaitól rettegett (akiket egyébként 96%-ban nyugati szövetségesek hívtak be ellenfeleik legyőzéséhez). Egyszerűen rémálom, ami ma folyik, hogy azért kell könyörögnie a magyar államnak az IMF-nél, hogy kölcsön adjanak neki!!! Az ész megáll!

Buzgómócsing 2009.11.04. 13:53:10

Most olvasom csak Marácz a nyelvtani egyezéseket is cáfolja...

Oli bácsi · http://reakcio.blog.hu 2009.11.04. 14:53:22

Beh szép is ez. Sulinet, Hary Györgyné (1976-os Valóság-cikk), Marácz és a még élő Rédei Károly (hiszen "ragadtatja magát") valamint az MTA "finnugor osztálya" (ami nincs: az az egyik kutatóintézet - a Nyelvtudományi - egyik része) és a többi, ez csodálatos.

Mielőtt elalélnátok egymástól: hvg.hu/hvgfriss/2009.44/200944_A_MAGYARSAGGENETIKA_KERDoJELEI_Kik_vogymuk.aspx

Szemét libik ezek mind, tudom én. A régészek meg a genetikusok is. Megvették őket a cionhabsburgok meg a Trefort.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.04. 16:03:04

@Buzgómócsing:

"nekem sokkal jobban tetszett az, mikor még egész Európa a magyarok nyilaitól rettegett"

Ez amolyan czigányos logika, dicsőség = ha félnek barbárkodásunktól.

Cö-cö...

Nyögte Mátyás bús hadát a nyugat később is, nem köll jurtaputrifétisbe esni egy kis önfényezéshez.

Avagy ajánlom Mongóliát, ott a mai napig lehet nyihogni meg nyilazni. Én maradnék a nyugat felé tendáló Szt. Istváni úton, de érdeklődve nézem az alteros vs finnugris témát. Cáfolással próbálkozni mindig érdemes, hisz vagy jobb elmélet jön, vagy megerősítődik a régi. Csak semmi dogma.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.04. 16:18:17

@Oli bácsi:

a linkelt cikk nem mond ellent a finnugor elmélet józan bírálatának, hisz a nyelvi és genetikai eredet különbözősége nem tabu az alternatív származáselméleteknél se.

A cikkel kapcsolatos helyi vita sem arra megy ki, hogy manysik vagy marslakók az őseink, hanem hogy mennyire érdemes az egészet kiemelten sorsdöntő témaként kezelni. (Szerintem pölö nem sokat számít, nem ez a magyarság definícó és öntudat magja).

Buzgómócsing 2009.11.04. 16:22:56

@Herr SturmLiberator: Ha nem lennék ilyen elpuhult uri ficsúr, már jurtában laknék és lovasíjászkodnék, de hát csak pofázok, nem csinálok mást. Ez még megy...

Alfőmérnök 2009.11.04. 16:32:36

@Oli bácsi: Isten hozott!
Jaj, egy éve meghalt, akkor már nem lehet egy (írott) szövegéről jelenidőben írni. Haggyámá a hülyeségeiddel. :)
Egyébként a finnugor osztály linkre rákkantintva ez jön ki:
Finnugor és Nyelvtörténeti Osztály

Az általad ajánlott cikk, amennyire meg tudom ítélni, korrekt, bár ez alapján korai lenne bármiféle vitát lezártnak tekinteni. Én úgy tudom, hogy a történéttudomány egyelőre kicsit hadilábon áll a genetikával. Valszleg ezzel is foglalkozott volna Mócsing úr, ez még csak az első rész.
A genetikusok is nyilván a történettudományból vett előfeltevésekkel dolgoznak, ami nagyban befolyásolhatja a kutatási eredményt is. Pl. hogy honnan veszik a mintát, azt nyilván nem a kisujjukból szopják.

Buzgómócsing 2009.11.04. 16:34:59

@Oli bácsi: Nagyon fontos amit belinkeltél, köszönöm a cikket, de mindenképpen kitértem volna rá, láthatod zárójelben az 5. pontot, az a genetika.

""finnugor osztálya" (ami nincs: az az egyik kutatóintézet - a Nyelvtudományi - egyik része)"

"Finnugor és Nyelvtörténeti Osztály"

www.nytud.hu/oszt/finnugor/index.html

Ne haragudj, ez van odaírva. Hogy ez most intézet, vagy részleg, vagy mi azt nem tudom valóban, nem ismerem ki magam az MTA bonyolult útvesztőiben. Lehet a honlapra csak megtévesztésből írták oda, hogy osztály. ;)

A Habsburgokról, meg Trefortról még véletlenül sem beszéltem, kérlek ne moss össze másokkal. Mivel még sehol sem publikálták (elfogadható minőségben) ezeket a treforti állításokat, bár érdekesnek és logikusnak tartom nem hivatkoztam rájuk. Nagyon figyeltem, hogy igyekezzem csak azt leírni, ami biztos, kérlek azzal kapcsolatban állapíts meg érdemi kritikát, azzal csak segítesz nekem, még meg is köszönöm. :)

Buzgómócsing 2009.11.04. 16:51:38

@Herr SturmLiberator: Ez amolyan czigányos logika, dicsőség = ha félnek barbárkodásunktól.

Ezt sem hagyom szó nélkül. :) Direkt odaírtam, hogy a hadjáratok 96%-a (2 nem) szövetségi rendszerben történt. A korabeli Európában semmivel sem voltunk rosszabbak, mint bárki más, sőt! Az a félkegyelmű hülye szerzetes is, aki nem menekült el milyen jól érezte magát a barbárkodó magyarokkal, náluk vidámabb embereket nem ismert. (A 30 éves háború során a Német-római császárság lakosságának felét kiirtották, ilyen módszerekkel:

Arról pedig, hogy "szent" jelszavak alatt miket műveltek a harminc esztendeig tartó vallásháború katonái, álljon tanulságul az a néhány sor, amelyet múlt századi nyugat-európai szerző nyomán idézünk: a liegnitzi csata [1634. május 8.] után a császári csapatok az embereket elűzték otthonukból, s mint vadállatokat üldözték őket erdőn-mezőn, az asszonynépet csorda gyanánt hajtva a táborba, hogy ott rajtuk a legszégyenletesebb kegyetlenségeket kövessék el. Az áldozatokat szabad tűznél vagy kemencékben sütötték meg, szemüket kiszúrták, elevenen szíjat hasítottak belőlük. Szoptatós anyák emlőit levágták. Szurkot vagy ként tettek a körmük alá vagy a vaginájukba és meggyújtották. A hordozható árnyékszékek tartalmát vagy trágyalét az áldozatok torkába, sót hintettek a sebeikbe. Csecsszopó gyerekeket kiragadtak a szülőik karjából, és darabokra vágva őket a falhoz csapdosták a testrészeiket. Voltak, akik egészséges emberek lábszárát elfűrészelték és megsütötték.
Hasonló kegyetlenségeket követtek el a másik oldalon küzdő svédek, franciák is. Kedvelt szórakozásaik közé tartozott, hogy addig öntöttek vizet vagy trágyalét az áldozataik torkába, amíg, a hasukra lépve, a bűzös lé a szájukon visszaszökött. Ezt a "szellemes tréfát" például "svéd italnak" nevezték.

Ehhez képest a nyilak isteni áldás...

A félelem pedig a nemzetközi politikában nagyon fontos, ha nem félnek attól, hogy ártani tudunk nekik, akkor belénk törlik a szaros lábukat. A szomszéd népek is mindig a szoci-libsi kormányzás alatt hőbörögnek, akik a megfelelési kényszertől vezetve mindent megtesznek a kedvükért. Irán sem véletlenül akar atomot...

Oli bácsi · http://reakcio.blog.hu 2009.11.04. 16:55:19

@Buzgómócsing: @Alfőmérnök:
Uraim, ez igy kissé méltatlan, legalább állapodjunk meg abban, miről beszélünk.
Itt az MTA kutatóintézeteinek listája: www.mta.hu/index.php?id=408 (nemcsak az akadémikusok között ülő vén hülyék vannak, az is az akadémia, de tartozik hozzá egy meglehetős autonómiával biró kutatóhálózat is, többezer kutatóval, nem elhanyagolható részükben egyébként jobboldali szavazókkal), no nem prolival (Jobbik) , bár olyan is van, nyilván
Ebből az egyik a Nyelvtudományi, mint azt az url is szépen mutatja (nytud.hu, ugye).
A Régészeti Intézetben meg 8 éve zajlanak meglehetős macerás archeogenetikai kutatások a magyar őstörténetről (www.archeo.mta.hu/hun/munkatars/archaeogenetika/bemutatkozas.html), ennyit a hadilábon állásról.
Én egyáltalán nem karmolom meg magam a finnugor rokonságért, bár nyelvileg van benne valami, de genetikailag talán nincs (bár a hvg-cikk nem erre mutat), ez abszolút másodlagos kérdés. Az ellene fellépők ELSÖPRŐ többségének tudományos képzettségével és érvelésével vannak óriási problémák (és akkor az emberi-politikai minőségről nem szóltunk). Marácztól Bakayn át Kiszelyig.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.04. 17:01:05

@Buzgómócsing:

csakhogy pont nem a néhai nyilainktól fognak szarni szomszédaink. Ellenkezőleg, körbehordozzák a kurultaj meg szkítashop fotókat, hogy lám, hülye barbárok ezek, bezzeg mi vagyunk a kultúremberek, nekünk kell hinni... és bizony hisznek is. Nekem se az lenne a szimpi, aki tatársüveggel pózol jurtaputriban az EU közepén, hanem reflexből az öltönyös cseh/román/szlovák ellenlábasnak adnák igazat. A külpolitikában sokat számít a felületes ítélet és mostanság 2009-et írunk.

(bár az angoloknál meg mindenki bazi nagy kelta-mániában van a Braveheart óta)

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.04. 17:04:06

@Oli bácsi:

"Az ellene fellépők ELSÖPRŐ többségének tudományos képzettségével és érvelésével vannak óriási problémák "

Ezt aláírom, inkább hit, mint ténykérdés.

Alfőmérnök 2009.11.04. 17:04:26

@Oli bácsi: Jó, akkor nem hadilábon áll, hanem gyerekcipőben jár. :)

Buzgómócsing 2009.11.04. 17:08:02

@Oli bácsi: A Magyar Tudományos Akadémia Nyelvtudományi Intézetének Finnugor Osztálya. Ne haragudj, de ez elég a kákán is csomót keresés, örülök, hogy ez a legnagyobb hiba amit a cikkben találtál. De ha már ennyire benne vagy a témában azt elárulhatnád, mert érdekelne, hogy az MTA-nak van-e olyan intézete vagy osztálya vagy akármije, ami a finnugoron kívül más nyelvrokonságot kutat.

A linkedre sajnos ezt írja:

Not Found

The requested URL /hun/munkatars/archaeogenetika/bemutatkozas.html) was not found on this server.

Linkeld már be rendesen, mert nagyon kíváncsi vagyok. De tényleg, érdekel. Egyébként anyázzák is egymást rendesen az MTA-n belül, ezt olvasd el:

www.matud.iif.hu/05dec/25.html

De én egyelőre csak a végeredményt látom a tankönyvekben, ami masszív finnugor nyelvészeti eredményekre épített őstörténet, a többit nem veszik figyelembe.

"ELSÖPRŐ többségének tudományos képzettségével és érvelésével vannak óriási problémák "

Teljesen egyetértek, lásd első rész. Marácz és Bakay már azért nem olyan dilettáns, emberileg nem ismerem őket, de a Kiszely tényleg egy féreg. Sajnos nem is hivatkozhatok rá emiatt, pedig több külföldi egyetemen is tanított...

Oli bácsi · http://reakcio.blog.hu 2009.11.04. 17:08:42

@Alfőmérnök:
Oké, rém, frappáns, de, a szmájlijaidat meg illeszd be valamely testüregedbe, ha kérhetem.

Köszönöm.

Buzgómócsing 2009.11.04. 17:09:59

@Herr SturmLiberator: csakhogy pont nem a néhai nyilainktól fognak szarni szomszédaink.

Rossz korba születtem. :(

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.04. 17:11:15

@Oli bácsi: jujj... minő hangnem. (vagy ez most a fagyi visszanyal esete trollkodás témában? hehe)

Oli bácsi · http://reakcio.blog.hu 2009.11.04. 17:11:22

@Buzgómócsing:
Bazmeg, hadd ne én dolgozzam már helyettetek, van nekem rendes munkám. Ha nem sikerül,, csillagom, akkor rámész a régészeti intézet honlapjára, ott van, hogy archeogenetikai laboratórium, ráklikkelsz, indzsoj.

És cserélj böngészőt.

Köszöntem.

Oli bácsi · http://reakcio.blog.hu 2009.11.04. 17:12:08

a titok annyi, hogy szedd le a zárójelet az url végéről.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.04. 17:13:19

@Buzgómócsing: hát ezért mondom hajrá Huszt romvára stb., mert ha csak FELE annyi energiát fordítanánk a jelenre, mint a múlton rugózásra, ihaj, már az EU csatlakozna hozzánk, jawohl!

Alfőmérnök 2009.11.04. 17:18:50

@Herr SturmLiberator: Nem emléxem, hogy hasonló hangnemet ütöttem volna meg Oli bával, sebaj, polgári konzerv értékrend rulez.

Buzgómócsing 2009.11.04. 17:27:37

@Oli bácsi: Valóban fasz voltam, de miért vagy ilyen ideges? Csak nyugodtan, mint disznóöléskor. ;)

Balfaszságom egyik oka, hogy siettem, hogy a 3. részt gyorsan közszemlére tehessem, mellette vitatkoztam mellékesbe. Van nekem is mellette rendes munkám. ;)

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2009.11.04. 18:05:32

@Oli bácsi:
Az húgom az MTA egyik veszettül tudományos intézetének kutatója. Hagyjuk a MTA szervezeti felépítését, és az elnevezések pontosítását! Dr. Bíró András Zsolt, a téma nemzetközi hírű orvos antropológusa publikációiban közzétett genetikai eredményeket senki nem vitatta finnugrászéktól. Cáfolhatatlan. Magam, kulturális antropológus végzettséggel csak annyit tudnék hozzátenni, hogy egy nép (antropológiában kultúra) hagyományaiban, eredetmondáiban őrzi távoli múltját. Minden mitológiának valós alapjai vannak, ezt vallják a területtel foglalkozó diszciplínák képviselői. A mi kultúránk esetében számolni kell a finnugor nyelvrokonsággal, amelynek mindenbizonnyal van jelentősége, ugyanakkor ezen az alapon a vérrokonságot is ránk erőltetni teljességgel ostobaság. Egyértelmű, hogy nem vagyunk rokonai a legtöbb, ma a finnugor nyelvcsaládba sorolt népnek. Hozzánk hasonlóan egyéb népek is erőltetetten kerültek a nyelvcsaládból a rokonságba.
Nem tudom, mennyire ismered a magyarság eredetmondáit, a kultúrhéroszok történeteit. Érdemes lenne megismerkedned vele, mert tanulságos. Minden történet a folyóközi területről származást erősíti.
Visszatérve a MTA finnugristáihoz és genetikusaihoz: utoljára kb. 1500-ban végeztek vizsgálatokat, illetve látogattak el a terepre, ahonnan mintákat gyűjthettek volna. A MTA intézeteiben karosszéktudósok egymás seggében kotorásznak, hátha összeszednek valami szart, hogy bővüljön a citation indexük.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2009.11.04. 18:16:48

@Buzgómócsing:
Az emberi kultúra, - minden törzs vagy nép esetében - elemekből épül fel. Kulturális elem a nyelv, a vallás, a szokások, a mítoszok, a család szerkezete, a gyermeknevelés, stb. Egy kultúra számtalan kulturális elemből épül fel. A történelemtudomány csupán időpontokra, eseményekre koncentrál. A klasszikus antropológia (Magyarországon kulturális antropológia) az egyes népek összehasonlításában a kulturális elemek egyezőségét ill. különbözőségét vizsgálja. Minél több kulturális elem egyezik, annál biztosabb a rokonság. A finnugrizmus szerint egy kultúra a nyelvvel definiálható. Ami azért ökörség, mert a nyelv is csak egy a számtalan kulturális elem közül, amely jellemez egy kultúrát. A finnugrisztika túllépett a diszcilína keretein, és más, önálló diszciplínák munkájába kontárkodik bele. Egy tudományág minél többször lép ki saját keretei közül, annál gyorsabban szűnik meg tudományosnak lenni.

Buzgómócsing 2009.11.04. 18:32:30

@Mr Falafel: Ezt ide akartad írni, vagy a harmadikba? Mert oda kicsit jobban passzol, de itt is jó.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2009.11.04. 18:35:01

@Buzgómócsing:
:-))
Rájöttem, hogy jobban passzol, de itt tartottam az olvasásban, és nem bírtam megállni szó nélkül.

dessert eagle 2009.11.04. 18:39:28

@Buzgómócsing: Ja, de azért van egy hangulata Kézai krónikájának…ugye az elején kb. minden harmadik bekezdés így végződik: „és roppant zsákmánnyal tértek meg Pannóniába”.

Igaz, azóta már jóval kifinomultabb módszerek vannak a nemzeti gyarapodásra, de a fíling akkor is hiánypótló lenne.

dessert eagle 2009.11.04. 18:41:54

@Herr SturmLiberator: Nocsak, nocsak, micsoda nemzeti progresszív megnyilatkozásokat látunk tőled. Csak nem olvasod a könyvet, amit ajánlottam?

dessert eagle 2009.11.04. 18:52:06

@Buzgómócsing: Nem tudom még mi fog kisülni a sorozatodból, de érdeklődve olvasom.
Nem szeretnélek befolyásolni, csak gondoltam felhívom a figyelmed, hogy van egy rahedli török-magyar témakörű videó a youtube-on, jó párszáz érdekesebbnél érdekesebb török kommenttel a nagy türk rokonságról. Jó részük persze idióta sztereotípia, de néhány lehet megéri a böngészést.

Buzgómócsing 2009.11.04. 19:16:52

@dessert eagle: Kicsit előreszaladok, lelövöm a poént, de sem a török-magyar, sem a sumer-magyar (sem a finnugor-magyar) rokonsággal nem szimpatizálok különösebben, szerintem mindegyik nagyjából egyenlő távolságra van tőlünk...

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.05. 08:46:14

@dessert eagle: nem, mindössze túl vagyok a harmadik x-en, szívesen böngészem a történelmet és vagyok annyira higgyadt gondolkodású ember, hogy ne szerelmi áhitat és pláne nem szent düh alapján értékeljem a világ dolgait. Homo sapiens = gondolkodó ember...

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.05. 09:47:29

@Alfőmérnök: nem is neked címeztem az ejnye-bejnyét, hanem Oli uraságnak.

dessert eagle 2009.11.05. 10:54:52

@Buzgómócsing: De ugye nem az lesz a végkövetkeztetés, hogy se ez, se az, se a harmadik? A címválasztás alapján ez nem lenne fair. Ugye valakit csak kihozol befutónak, ha kellően megalapozott, felőlem a kelták is lehetnek :)

dessert eagle 2009.11.05. 10:58:45

@Herr SturmLiberator: Hát, ha így van, akkor a megfelelő embernek ajánlottam, és biztosan elolvasod.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.05. 11:28:05

@dessert eagle: majd ha végigrágtam magam Gosztonyi Péter munkásságán, érik a saját blogon egy cikk Lipusz nyilasmosdató agymenése ellen.

Buzgómócsing 2009.11.05. 18:56:13

@dessert eagle: "A sorozat végén leírom majd mit gondolok a források alapján a magyarság eredetéről. Az a saját elméletem lesz, kíváncsi vagyok mit szóltok majd hozzá..."

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.01.27. 14:08:47

@Buzgómócsing: igen,akartam kérdezni, h ez a 4. rész?

de írd meg! majd én megcsinálom, csak küldd el a linkeket!
elég az is ha csak így megjelenteted, apró kiegészítésekkel, szüksége van a magyarságnak a 4 . részedre, melyben kifelyted, h neked mi és miért a fontos, ez csak egy komment, de posztben az igazi, ahol több emberhez eljut !

írd meg a tanáriban szünetben
a magyarságnak szüksége van rád

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.01.27. 14:10:44

@Buzgómócsing: ez nagyon tetszik ! írd meg !

"Az indoeurópaiaknál, a szemitáknál és nálunk is egy testvérpár a szerepel a múlt távoli homályában. Romolus és Remus, Káin és Ábel valamint Hunor és Magyar. A szemitáknál és az indoeurópaiknál az egyik testvér megöli a másikat, míg ilyen nálunk fel sem merül. A két testvér minden kalandjában közösen vesz részt, együtt harcolnak, egymást segítve érnek a célba, az új hazába. Együtt szereznek feleségeket is. Míg a magyar eredetmonda az összetartozást és az egymás iránti szeretetet sugározza, addig az indoeurópai és a szemita azt sugallja, hogyha sikerese akarsz lenni az életben, akkor öld meg testvéredet, vetélytársadat, konkurenciádat, akkor te leszel a sikeres. The fittest, ahogy a darwinisták mondják. A legéletrevalóbb, aki továbbadja génjeit."

Buzgómócsing 2010.02.04. 03:37:43

@tesz-vesz: Köszönöm a dicsérő szavakat, de mivel szerintem is fontos a munka nem akarom összegányolni, rendesen meg akarom írni. Viszont még vissza van a régészet, az írott források és a genetika, ezeknek rendesen utána kell járni. Remélem minél hamarabb elkészülök vele...

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.02.04. 13:01:42

@Buzgómócsing: de a magánvéleményedhez nem kell sok munka

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.03.03. 09:44:47

@Buzgómócsing: én erre emlészem a nyelvtanórákról

kala
kota
ház
hal

ugyanúgy egyezik a kezdőbetű

Buzgómócsing 2010.03.03. 10:33:34

@tesz-vesz: Ezt most nem teljesen értem. Mire írtad ezt?

Buzgómócsing 2010.03.04. 16:01:12

@tesz-vesz: Aha. A ház érdekes példa, mert angolul, németül is és még sok más nyelven is nagyon hasonló hangzású. Van még néhány ilyen szó, emiatt néhányan azt gondolják, hogy lehetett valóban egy ősnyelv. Nem csak magyarok gondolják így...
süti beállítások módosítása