kkbk.blog.hu

Kultúra, poetapolitika, vers, vita, igazság, szociális érzékenység, Nemzet, forradalom, meg amit akartok.

 

Sok helyről jöhetünk, de csak egyfelé tarthatunk, ha valóban értelmesek vagyunk és tisztességesek:

 

Ez az irány pedig a "nemzeti" szociáldemokrácia,
a jóléti állam, ahol minden jóravaló csoport és gondolat képviseltetheti magát, és ahol elég gazdag az alsó középosztály is, hogy vállalkozni tudjon az új ötleteivel és jó iskoláival.

Meg kell teremteni a lehetőséget, hogy a szegény ember gyereke is tudós lehessen; a tehetségtelen gazdagokat pedig el kell zavarni a krumpliföldekre.

Minden adófizető polgár szociáldemokráciában és jogállamban akar élni - csak nem tud róla.

Térjünk mindannyian konszenzusra.

posztos írkák

Nagyon fontos

ist


Csend vala, felleg alól szállt fel az éjjeli hold.

Szél kele most, mint sír szele kél; s a csarnok elontott
Oszlopi közt lebegő rémalak inte felém.
És mond:

magyar_partok333.JPG

"Füstöl a víz, lóg a káka kókkadón a pusztaságba" Holt Vidék kkbeka KáKánBéKa

Máté, 7. fejezet

15 Őrizkedjetek pedig a hamis prófétáktól, akik juhoknak ruhájában jőnek hozzátok, de belől ragadozó farkasok.
16 Gyümölcseikről ismeritek meg őket.
17 Ekképpen minden jó fa jó gyümölcsöt terem; a romlott fa pedig rossz gyümölcsöt terem.
18 Nem teremhet jó fa rossz gyümölcsöt; romlott fa sem teremhet jó gyümölcsöt.
19 Minden fa, amely nem terem jó gyümölcsöt, kivágattatik és tűzre vettetik

 

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Utolsó írka

  • tesz-vesz: ezt azért bemásolom, mielőtt eltűnne: Szergej Gurijev szerint a diktátoroknak új fajtája van, és Orbán Viktor is közéjük tartozik Szergej Gurijev és Dániel Treisman Spin diktátorok – A zsarnokság új arca a 21. században című kötete a diktátorok új modelljével, a spin diktátorokkal fogl... (2024.03.13. 12:33) A biztos lábakon álló demokratikus jövő
  • tesz-vesz: A svájci sajtó az utóbbi napokban felfigyelt arra, hogy a magyar miniszterelnök fél éven belül már másodszor járt magánúton az alpesi országban. A látogatásról szóló hazai hivatalos indoklásokat fenntartásokkal kezelik, figyelmüket inkább egy, a svájci Zug kantonban bejegyzett offshore c... (2024.03.08. 11:11) Pár kérdés a fideszesekhez
  • Utolsó 20

információ

A bölcsesség alapja a kétkedés.

 

A hír szent, a vélemény szabad - Pulitzer József

Ha van egy minőségi írása közéleti témában, versmegzenésítése, jó témája, filmje, ötlete, linkje, híre, információja
küldje el nekünk, feldogozzuk egyszer talán, és le is közölhetjük
kkbkorkukacgmail.com
vagy írja be a kommentekbe, csomót nem kérünk.
az értelmes kommentekre igyekszünk válaszolni, mert fontos a párbeszéd, főként félreértések esetén.
Ezen oldal semmilyen komment- és posztíró véleményével nem azonosul,
így kívánja megőrizni saját függetlenségét, elvét, illetve a szólás- és véleményszabadságot.

Az aktaszerű posztok folyamatosan frissülhetnek, a fontos témákban frissülnek is.

codex

 

Archívum

Címkék

1848 (6) 1920 (8) 1956 (40) 2006 (12) 2rule (1) 444 (1) 4k (2) 64 (1) ábrányi (2) ácsné (6) aczél (3) ádám (2) áder (2) ady (20) afrika (4) akác (1) ákos (1) aktuális (8) aláírás (1) áldozat (34) alfödi (1) alföldi (16) alkotmány (4) állam (3) állat (1) almássy (1) álmos (1) ambrus (1) amerika (1) andrás (1) andrásfalvy (1) angol (14) ángyán (29) ángyén (1) animacio (24) antal (2) antall (11) antikultura (111) apáti (3) apor (1) arab (7) arany (6) argentína (2) arisztokrácia (5) arkan (1) arnoth (1) arokaso (33) árulólapok (5) árvai (1) ascher (2) ásotthalom (1) assange (1) aszódi (2) ateizmus (2) attila (1) audi (2) autó (3) autonómia (1) autonomia (1) ávh (1) azer (3) azori (1) b (2) babarcy (1) babics (1) babits (5) bacsa (1) bagemihl (1) bagó (1) bajnai (10) bakáts (1) bakó (1) balassagyarmat (1) balaton (2) balatoni (2) balavány (1) balázs (2) balczó (10) balikó (1) bálint (1) balla (1) balog (2) balogh (2) balsai (1) bana (1) bandó (1) bándy (1) bank (70) bankrendszer (1) bara (1) baranyay (1) barcs (1) bárd (1) bárdok (1) bárdos (2) barings (1) báró (1) bartók (1) bartos (2) bartus (2) bátorfi (1) batthyány (3) bauer (3) bayer (6) bbc (1) becsó (1) bede (1) békés (1) bélaság (1) belénessy (1) belga (2) bencsik (4) béndek (1) bene (2) benedek (1) benkő (2) benzin (13) berecz (1) bereznay (1) berija (2) berkesi (1) bertalan (1) bertha (2) bertók (1) berzeviczy (1) berzsenyi (1) bessenyei (1) bethlen (1) biden (1) bige (1) bilderberg (1) bíró (4) birodalom (1) bíróság (1) biszku (18) bitay (1) bkv (1) blaskó (4) blog (3) blunt (1) bmw (1) Bochkor (1) bocskor (1) bodoky (10) bodrogi (1) bogár (6) bogdán (2) bokor (1) bokros (5) bölcskei (1) boldizsár (1) boldoghy (1) bolgár (1) bologna (1) bombagyár (1) bonafarm (1) bono (1) borkai (1) borókai (1) boros (5) boross (2) boruzs (1) bosnyák (2) bőtös (1) botul (1) brádi (1) brády (6) Bremgarten (1) brenner (1) brezovics (1) bródy (2) bubla (1) budaházy (12) budai (5) budapest (1) bugár (1) bűn (38) búr (1) burány (1) burma (1) bush (2) buza (1) buzánszky (1) carlin (1) Casablanca (2) cegléd (1) ceglédi (1) ceta (1) chaplin (1) Charlie Hebdo (1) che (2) chikán (1) chomsky (1) cia (1) Cicciolina (1) Címkék (7) ciprasz (1) citadella (1) clark (1) colbert (1) coolidge (1) corrie (1) corvinus (1) csalad (10) csángó (1) csányi (13) császár (1) csecsen (1) cseh (15) csendőrség (1) csengey (1) csepel (2) csepreghy (1) csepregi (1) cserdi (1) cserháti (1) csernus (1) csetnik (1) csiba (2) csintalan (1) csipes (1) csiszár (1) csizmadia (1) csókay (2) csonka (1) csontos (2) csoóri (5) csurka (6) cukor (1) czeglédy (1) czeizel (1) czene (1) czettler (1) czike (11) czomba (1) c kategória (63) dajcs (1) Dallaire (1) damm (1) dán (2) dancsó (2) dániel (2) dan reed (1) daróczi (3) darvas (2) debrecen (3) délvidék (2) demcsák (1) demeter (2) demján (2) demokrácia (5) demszky (12) dénes (2) dés (1) deutsch (3) devizahitelesek (10) dézsi (1) dézsy (2) dienes (2) dietmar (1) Dieudonné (1) Digest (1) diktatúra (1) dk (1) dobay (1) dobozi (2) dobrai (1) dobrev (1) dodik (1) dojcsák (1) doku (3) dombóvári (1) donáth (1) dopping (1) dörner (5) dorosz (4) dotoho (1) dózsa (3) drábik (8) draskovics (2) dr morvai krisztina (27) dudits (1) dunaszerdahely (1) dúró (4) dzsudzsák (1) eccleston (2) eger (1) egervári (1) egészség (19) Egyesült Arab Emírségek (1) egyház (2) Egyiptom (3) egyiptom (4) együtt (1) elcoteq (1) élelmiszer (1) éliás (1) elitposzt (80) elnökség (4) elvis (1) ember (14) endre (2) endrésik (1) ensz (1) eon (1) eörsi (6) eötvös (1) ép-kar (1) erdély (7) erdő (2) erdogan (2) erdős (2) erőss (1) érpatak (2) ertsey (5) erzsébet (1) ésik (1) Esperay (1) esterházy (6) eszenyi (1) eszes (1) esztergom (7) eu (50) europai (4) everest (1) evola (1) Fábián (2) fábián (1) fabricius (1) fábry (3) facebook (5) fagyálló (1) faludy (1) falusi (1) farage (4) farkas (2) fazekas (2) fehérlófia (1) fehér kenyér (1) fekete (4) feketejános (4) fekszi (1) felcsút (1) felcsuti (1) felvidék (1) fenyő (1) ferenczy (1) ferihegy (1) ficsor (1) fidesz (369) film (106) filó (1) fischer (4) flaisz (1) fliegauf (1) flier (1) fodor (5) földes (1) földesi (1) földvári (1) forditas (1) forrai (1) francia (8) freedman (2) freud (1) friderikusz (3) friss (1) fülkeforradalom (1) fülöp (3) gábor (1) gajdics (1) gál (3) galácz (1) galambos (1) galilei (1) galkó (1) garancsi (1) garas (1) gárer (1) gaudi (7) gay (1) gazdaság (14) gdp (2) gedeon (1) gelencsér (1) gellért (4) génmódosított (3) geotermia (1) gera (1) gereben (1) gerendai (2) gerendás (1) gergényi (8) gerő (1) geszti (1) gina (1) giró (1) glattfelder (1) glutén (1) gmo (1) göd (1) gőgös (1) gój (1) gömöri (1) göncz (3) gonda (1) goodfriend (1) görgey (2) gorilla (1) görög (5) gosztonyi (2) grant (1) grass (2) gróf (1) groó (1) gulyás (2) guyana (1) guyon (1) gyárfás (3) gyöngyösi (8) gyöngyöspata (12) gyóni (1) győr (2) györgy (1) györgyey (1) györgyi (1) győri (1) győrkös (1) gyulai (1) gyurcsány (23) gyurta (1) habán (1) habony (5) habsburg (1) hack (1) hadházy (7) hagyó (4) hajdu (1) hajdú (5) hajnal (2) hajós (1) halász (3) hamvas (1) hankiss (4) harangozó (1) hargitay (1) haris (1) harrach (3) hász-fehér (1) hatvany (4) havas (1) havasi (2) havros (1) haza (1) hazugsággyár (1) heffentrager (1) hegedüs (1) hegedűs (2) heim (1) héjja (1) heller (4) hellókarácsony (1) hende (1) herceg (1) herczeg (3) herczog (1) herényi (1) hering (1) hernádi (2) hetesi (2) híd (1) himnusz (1) hitel (4) hitgyülekezete (6) hitler (4) hoffman (2) hoffmann (3) hofi (1) hök (1) hold (1) hollán (1) holland (1) holoda (1) hóman (1) homoki (1) homoszexuális (10) Hőnyi (1) horn (4) hornok (3) hornyák (1) horoszkóp (1) horthy (36) horvát (4) horváth (16) hosszú (4) hrabovzsky (1) humor (94) hunvald (2) húsvét (1) huszár (1) huszti (1) huth (4) hutteritak (1) ideologia (4) idiota (2) igazság (3) igazságszolgáltatás (1) II. Erzsébet (1) iklad (1) illés (4) illiberális (2) illyés (1) ima (1) imf (3) incze (3) index (2) indoeurópaiak (2) infláció (2) inotai (1) ipar (2) ír (2) irak (3) Irán (2) irán (5) írnok (1) ISIS (6) iskola (20) Isten (1) isten (1) iszlám (6) ivády (2) iványi (2) izabella (2) izland (1) izrael (1) jakab (3) jáksó (2) jakupcsek (1) jámbor (1) jancsó (2) janet jackson (1) janics (2) jankovics (2) jános (4) janukovics (1) jány (1) jan kuciak (1) ján kuciak (1) járai (1) jászberényi (1) jászi (2) jegybank (1) jeles (1) jensen (1) jezsuita (1) Jézus (2) Jimmy Safechuck (1) jobbik (129) jobboldali (1) jog (1) johan (1) johnperkins (2) jones (1) jordán (1) Jordie Chandler (1) josip tot (1) jövő (1) jövőkép (1) józsef (5) judaizmus (1) juhász (8) julian (1) juncker (1) junker (1) juszt (1) kabai (1) kádár (3) kadirov (1) kaffka (1) kahn (1) kajászó (1) kakas (1) kaláka (1) kalifátus (2) kálium (1) káliumsó (1) kálmán (2) kaltenbach (2) kálvinista (2) kamatozású (1) kaminski (1) kánaán (1) kanada (1) Kancsendzönga (1) kányádi (3) kapitali (1) kapitalizmus (1) kaposvár (1) kapronczay (2) kapu (1) karácsony (12) karafiáth (1) karass (1) karinthy (2) kármán (1) károli (1) károlyi (7) kárpát (1) karsai (1) kásler (5) kaslik (1) kassai (1) kassák (1) kasza (1) katar (2) Katar (1) katrein (1) kaya ibrahim (1) kazincbarcika (1) Kazinczy (1) kazinczy (1) kdnp (32) kedvenc (69) kékfrank (2) kele (1) kémrepülő (1) kende (1) kennedy (2) kepes (1) képíró (2) kerdvenc (1) kerényi (4) keres (1) keresztény (5) keresztenyseg (30) kereszténység (8) keresztes (1) keresztúri (1) kéri (2) kern (1) kertész (8) Kesznyéten (1) kétfarkú kutya (1) kilián (1) kína (4) kincses (1) király (8) királyság (1) kisgazda (2) kisgergely (1) kishantos (2) kiskunhalas (1) kiss (3) klára (1) klebelsberg (3) klein (1) klímaváltozás (1) klub (1) knézy (1) kocsis (6) kóczián (1) koeman (1) kohászat (1) kóka (6) kóla (1) kölcsey (1) kollár (2) kolompár (2) koltay (1) komlós (1) komment (1) kommentár (1) kommunista (5) kommunizmus (2) koncz (2) kondor (1) kongresszus (1) konrád (5) kónya (3) konyár (1) konzerv (4) konzervatív (4) kopátsy (2) kopp (1) koppány (1) körmend (2) kornis (3) korona (6) koronavírus (2) korondi (1) kőrösi (2) korten (1) körtvélyesi (1) kósa (1) kossuth (2) kőszeg (2) kosznovszki (1) koszorús (1) koszta (1) kosztolányi (2) kóté (1) kötvény (1) kovács (9) kovalik (2) kővári (1) kövér (14) köves (1) kozenkay (1) közgazdász (2) közgép (2) kozma (1) krassó (2) krasznahorkai (1) krasznai (1) kratochvil (1) krausz (1) Krawiec (1) krím (3) krug (1) kuba (2) kubatov (1) kukorelly (3) kulcs (2) kulka (2) kultura (59) kultúra (1) kun (3) kuncze (1) kunó (2) kunszabó (4) kuruc (2) l. (1) labanc (2) laborc (3) lackfi (1) ladik (2) lakat (1) lakatos (2) lánczi (1) lanto (1) lantos (8) lányi (2) laogai (1) lascsik (1) lászló (3) latinovits (26) lator (1) latoya jackson (1) lauda (1) lázár (17) lazáry (1) leaving neverland (1) legszebb (1) léhmann (3) leisztinger (2) lendvai (2) lengyel (5) lenhardt (4) lenkei (2) lenkey (1) lepen (1) lépold (1) letelepedési kötvény (1) lévai (1) lezsák (2) Le pen (1) líbia (1) lipták (1) liszt (1) litván (1) lmp (55) lobbi (1) lomb (1) lomnici (2) london (1) lóránt (2) lovakrul (3) lovas (1) lovasíjász (1) lukács (3) M&Ms (2) Macaulay Culkin (1) mack (1) mackensen (1) maczó (2) madách (1) madár (2) madárirtás (1) mádl (1) mága (1) mager (1) magor (1) magvasi (1) magyar (13) magyarország (126) magyarorszag (2) magyarzene (1) Magyar Hang (1) makovecz (6) mal (2) maléter (3) malév (2) malina (2) málna (1) málta (1) mandela (2) mandiner (14) mann (1) mansfeld (1) márai (1) marcell (1) marianum (2) márki (1) Marokkó (2) Marrakech (2) martinovics (1) márton (2) martonyi (7) marx (1) matolcsy (4) matovic (1) mátra (1) matyi (1) máv (1) mdf (21) mécs (4) medgyaszay (1) medgyessy (4) média (8) media (6) megadja (1) meggyes (2) megyeri (1) mekka (1) meleg (1) merkel (6) mese (2) mesterházy (6) mészáros (8) metró (3) mezőgazdaság (12) mhm (1) michael jackson (2) mici (4) micimackó (3) microsoft (1) mihály (2) mihók (1) mikes (1) miklós (1) mindszenty (2) mirkóczki (4) miskolc (2) mítosz (4) mi hazánk (1) mma (1) mohácsi (5) Mohamed (2) Mohammed (2) mok (1) mol (2) molnár (3) momentum (1) monarchia (5) mong (2) monitor (1) monsanto (3) móra (1) morell (1) móricz (2) morszi (1) morvai (1) moszkva (1) moys (1) msz (1) mszmp (1) mszp (164) MTA (1) mta (2) mubarak (1) mugabe (2) müller (1) multikulti (6) mundruczó (1) murányi (1) musk (1) muszty (1) művészet (1) múzeumok (2) muzorewa (1) nacl (1) nádas (2) nagy (4) nagyatády (1) nagykőrös (1) nagy gergely (1) nánási (1) nav (3) navarro (1) navracsics (3) navracsis (1) negatív (1) nemes (1) német (14) németh (12) némethné (1) németország (5) nemzeti (4) neoliberalizmus (1) nép (1) népesség (1) ner (1) neverland (1) nigel (1) nobel (4) nógrádi (1) norvégia (1) nosztalgia (10) novák (13) nsa (1) nulan (1) nyáry (1) Nyékládháza (1) nyelv (3) nyelvcsalád (5) nyelvtan (5) nyemcov (2) nyerges (5) nyíri (1) nyitrai (1) nyugat (1) nyugdíj (6) obama (5) occisor! (13) ókor (1) ókovács (1) olaf (1) olaj (1) olajszőkítés (1) olajügyek (1) olasz (1) olduva (1) olduvai (1) olimpia (4) olvasó (1) onfray (1) ontológia (1) orbán (121) orbán kormány (1) ördög (1) orgován (1) origo (1) örmény (2) orosz (19) orvos (2) őstörténet (3) ostrom (1) oszama (2) osztie (1) osztolykán (2) otp (1) paizs (1) pakisztán (3) paks (4) paksy (1) palácsik (1) palesztina (1) pálffy (6) pálinkás (2) palya (1) panama (2) pándi (1) pap (12) papa (1) pápa (1) papademosz (1) papcsák (2) papp (3) parászka (1) paraszt (1) parks (1) parlament (4) parti (1) partizán (1) pásztor (1) pásztory (1) patai (1) patkány (1) patkó (1) patonai (1) paul (1) páva (1) pavarotti (2) pázmány (6) pécs (12) pécsi (5) pegasus (1) peled (1) pénz (9) pénzrendszer (1) perczel (6) perintfalvi (1) perjés (1) perkovátz (2) perzsa (2) Perzsia (2) peták (1) péter (1) péterfalvi (1) pethő (1) pető (2) petőcz (1) petőfi (4) petri (1) petró (1) picasso (1) piketty (2) pincebörtön (1) pincebörtönök (1) pintér (10) placebo (1) placebó (1) plutokrácia (1) poetapolitika (7) pogány (2) pogátsa (4) pokorni (2) polcz (1) polgármester (3) polgárőr (1) polt (7) pongrátz (5) popper (1) portik (1) pörzse (4) pősze (2) posztkommunista (89) powell (1) pozsgai (1) pozsgay (4) pozsonyi (1) pránanadi (1) prezi (1) princz (1) prohászka (3) prolikrata (45) prolisztokrácia (34) prózavers (1) pruck (1) pszichológia (2) publicisztika (4) puch (1) puch lászló (1) puskás (2) pusztai (1) putyin (6) puzsér (14) pyatt (1) quaestor (1) rab (1) rábaközi (1) rabár (3) rachel (1) rácz (2) ráday (1) radics (1) radio (1) radnóti (2) raffael (1) raffay (5) rahimkulov (1) rainer (1) rajcsányi (3) rákay (1) rákóczi (1) rákosi (2) ranitzki (1) rap (1) raskó (3) rasszista (1) rasszizmus (1) Readers (1) reagan (1) reakció (2) rédly (1) református (1) regnum (2) reichmann (1) rejtvény (1) rendőr (7) repülő (1) réthelyi (3) retkes (1) rétvári (1) revizio (1) rezesova (1) rezi (1) rezsi (1) rickman (1) rijád (3) rizner (1) rmdsz (1) rockefeller (1) rogán (10) röhrig (1) román (5) románia (3) ron (1) róna (3) roosevelt (2) rothschild (1) royalista (2) rózsa (1) ruanda (1) rubint (1) rushdie (1) ruttner (2) safik (1) sajto (5) sajtó (3) sáling (1) sándor (1) sápi (1) sarajevo (1) sarka (2) sárossy (1) Sátoraljaújhely (1) saul (1) schamschula (2) schenk (1) schiff (3) schiffer (15) schmidt (2) schmitt (10) sebestyén (1) sebő (2) sekielski (1) selmeczi (2) semjén (3) seregi (1) seres (3) seuso (1) shaw (1) sickratman (1) siemens (1) sikér (1) síklaky (1) sikó (1) simicska (15) simon (4) simonyi (2) simor (9) siófok (2) skrabski (1) skultéty (2) smith (1) snowden (3) (1) soltész (1) sólyom (4) somogy (1) sopron (1) soros (7) spanyol (3) spiró (3) sport (2) stadler (1) staudt (1) stefán (1) stefka (2) steiner (1) Stiglitz (2) stiglitz (1) stohl (6) storcz (1) strabag (1) stumpf (6) suchman (1) süle (1) süveges (1) sváby (1) svájc (1) svéd (2) svédország (2) sz (1) szabadkőműves (18) szabadpénz (1) szabó (12) szájer (1) szajlai (1) szakács (1) szakály (1) szalai (3) szalay (2) Szalay-Bobrovniczky (1) szamosvölgyi (1) szamuely (2) számvetés (3) szaniszló (1) szanyi (7) szarvas (1) szatmári (1) szaúd (4) szaúdi királyság (3) Szaúd Arábia (3) száva (1) szávay (1) századvég (1) szcientológia (4) szdsz (53) széchenyi (6) szegedi (7) szeivolt (1) székely (8) székelyföld (2) szekeres (1) székhelyi (1) szekszárd (2) szél (4) szele (1) Szelényi (1) széles (2) szemere (1) szemerey (1) szendi (2) szendrő (1) szent (5) szentencia (1) szentendre (1) szentkorona (1) szepesi (1) szerb (3) szerbia (4) szexi kenyér (11) szijjártó (4) szíjjártó (1) szilágyi (6) szilvásvárad (1) szilvásy (4) szima (9) színház (7) Szíria (2) szíria (5) szitka (1) szlovák (11) sznob (1) szó (1) szőcs (3) szodoma (1) szöllősi (2) szolnoki (1) szombathely (1) szombathelyi (1) szörényi (1) szotyori (1) szotyori-lázár (1) szovjet (2) szózat (1) szűrös (3) tab (1) takaró (2) takáts (4) tákos (1) tállai (1) tallér (1) tamás (3) tamáska (1) tanártüntetés (1) tánc (1) tánczos (3) tandori (1) tarlós (8) tárnok (1) tarr (5) társadalom (1) tarsoly (1) tasnádi (3) tasz (3) techet (1) technika (12) ted (2) téglás (1) tej (1) tejfalussy (1) tek (2) teket (1) teleki (1) telekom (1) telex (1) templom (1) tér (3) térey (1) terror (4) tesz (5) tétényi (5) tgm (2) thatcher (1) tibet (1) tikvicki (1) tímár (1) tisza (3) tiszavasvári (3) tíz (1) tmrsz (9) tóbiás (1) tőke (2) tőkés (2) tolerancia (1) toma (1) tomcat (1) torgyán (2) tormay (33) tornyospálca (1) törőcsik (1) töröcskei (1) toroczkai (10) toroczkay (3) török (5) Törökország (3) törös (1) tortenele (1) történelem (4) tortenelem (90) tóth (8) tóthkároly (2) trianon (9) trockij (1) trump (1) ttip (1) tudomany (26) tudomány (8) turbucz (1) turcsány (1) turner (2) túró (1) türr (1) tusup (1) tutsek (1) tv2 (5) ügynök (1) uj (1) ujhelyi (1) ujsagiras (2) ukrán (7) ungár (1) ungváry (4) unio (2) unvári (1) uruguay (1) USA (5) usa (69) usztics (3) Vácszentlászló (1) vadai (3) vágó (3) vajda (1) vajna (3) vajta (1) választás (1) valéria (1) vallas (16) vallás (11) valláspszichológia (2) vámos (1) vámosi (1) vámosszabadi (1) vanczák (1) vankó (1) várady (1) váralja (1) varga (9) varga-damm (1) várhelyi (1) várhidi (1) vári (2) várnai (2) várszegi (1) vásárhelyi (1) vass (4) vasút (2) vaszily (1) vatikán (1) vázsonyi (1) védegylet (3) veér (1) végh (1) vér (1) vérbíró (1) verdi (1) veres (1) verestóy (1) vers (224) vespa (1) veszprém (3) vida (2) video (37) víg (1) viktor (1) vilagrend (7) vilmos (1) vita (1) vitéz (1) vitézy (1) vizi (1) volner (11) vona (27) vona-szabó (1) vörösiszap (2) vörösmarty (1) vukics (2) Wade Robson (1) waldmann (1) walesi (1) weiszfeld (1) welsi (1) welszi (1) weöres (2) who (1) wiesel (1) wikileaks (7) wittner (5) witzmann (1) woodman (1) wtc (1) wu (1) ybl (1) zách (1) zach (1) zacher (1) zagyva (2) zaharcsenko (1) závada (1) zay (1) zeitgeist (1) zelnik (2) zene (163) zétényi (3) zichy (2) Zimbabwe (1) zimbardo (1) zold (37) zoltai (2) zoroasztrianizmus (1) zsák (2) zsanett (1) zsidó (3) zsidók (3) zsóri (1) zs kategória (249) zugló (2)

KKBK

Kultúra, poetapolitika, vers, vita, igazság, szociális érzékenység, Nemzet, forradalom, meg amit akartok. Térjünk mindannyian konszenzusra.

Bankok Hilton

2010.09.06. 11:11 | tesz-vesz | komment

Címkék: eu bodoky bank infláció tudomany elnökség zs kategória elitposzt

 

Bankok Hilton

 

 

ha a gazdagot éri sérelem a szegény javára, tisztességesebb
mintha fordítva történnék

 

 

 

 




"Give me the control of the credit of a nation, and I care not who makes the laws."

"Add a kezembe egy ország pénzkibocsátásának jogát, s nem érdekel ki kormányoz"

The famous boastful statement of  Nathaniel Meyer Rothschild, speaking to a group of  international bankers, 1912:




"1%-os kamatemeléssel többet el tudok érni, mintha odaküldök 15 felfegyverzett hadosztályt"

a civilizációk háborúja c könyv

de simon perez is megmondta, ma már nem tankokkal gyarmatosítanak.

 

 

 Teljesen egyértelmű: ha az állam tartósan deficites, akkor bevételeket kell szereznie. Ez nem leépítést jelent, hanem vállalkozásokat, ha az  önkormányzatok saját felelősségre szabadon vállalkozhatnak, akkor vállalkozhat szabadon az állam is.

A bankok nem végeznek semmilyen érdemi munkát. Nem hoznak létre kézzelfogható hasznot. Pénzt adnak ki kamatra, ráadásul olyan pénzt is kiadnak, amivel nem rendelkeznek. Ez nem tényleges munka. Ezért nem érdemelnek olyan megítélést sem, mint a tényleges munkát végzők, a létrehozók. Ráadásul kötelező őket igénybevenni, ha nem kérünk tőlük semmit, csak tároljuk a pénzüket – ahogy előírták nekünk a jogszabályok , az írott és íratlan szabályok és törvények és a munkaadók – a maguk sápját akkor is leveszik. Amikor rosszul megy nekik, az országok, tehát a nép vagyonának őrei, fizetnek nekik, de ha jól megy a bankoknak, a nép soha nem látja hasznát. A bank hasznát magánosítani, a "veszteséget" államosítani kell? Nem.

 

a banki traderek nagy része pl elég keményen nyomja...
hallottam olyan cégrol, ahol minden péntek délután ez a kozos program

hát a sokpenzuek kokaint tolnak

(trader az kereskedik vmivel, többnyire részvényekkel)

 hiteles ismerős a bankszektorból

Rejtett módon ugyan, de abszolút jelen van a magyar elitben a kokain – mondta az atv.hu-nak Zacher Gábor toxikológus. A szakemberrel a Stohl-ügy kapcsán beszélgettünk a kokszról.

vannak úgynevezett egytálas, illetve két tálas partik. Az előbbi esetben egy egész tál tele van kokainnal, az utóbbi esetben van egy másik tál is, ami pedig gumióvszerekkel van tele. A kokain ugyanis szexuális étvágynövelő is, bár nem biztos, hogy a teljesítményt is növeli.

 

A bankok olyan nagy haszonkulccsal dolgoznak, olyan nyereségesek, hogy a bankok államosításával a haszon költségvetésbe építésével (és a nemzetközi hitel megszűntetésével) megkockáztatom: szufficites lehetne az állami háztartás. Mindenképpen jelentős összeg, amire szükségünk van. A nemzeti vagyonnál nagyobb összegekkel játszanak naponta. Emellett a tőzsdei üzleteket adómentesen végzik el a brókerek. Egy bróker egy közepes méretű francia bankban közel négymilliárd eurót tudott eljátszani.

 

Az államosítással a neoliberális versenyszabályzat dogmáját megszegné az állam, de ez irreleváns, ha a nép életszínvonala emelkedne a kamatok csökkentésével. És főként azáltal!, hogy a különösen jelentős mértékű haszon nem annak a száz ember (kokainozó traider?) kezében gyűlne össze, hanem szociális kiadásokra, állami építkezésekre, fejlesztésekre, oktatásra, tudományra, művészetekre menne el. Gyakorlatilag ennek a száz ember kivételével, ezt az ötletet mindenkinek támogatnia kell. Hiszen mindegyiküknek ez az érdeke.

Magyarországon, ahol minden ötödik reklám hitelnyújtással foglalkozik, a bankok száma terjedelmes. Már az Origo.hu-nak és a Tesconak is van saját bankja (névleg), hiteleket nyújt ő is a szolgáltatásaiban. Nagyon megéri bankot alapítani.

A válságot a bankok és brókerek indították, olyan felelősségteljes poszt ez, amit nem kaphatnak meg a szociálisan érzéketlen emberek, a haszonmaximalizáló cégek. Ha az itteni piac, gazdasági környezet életben tudja tartani a bankokat, akkor életben fogja őket tartani akkor is, ha más a tulajdonos, magyarán máshov folyik be a nyereség.

 


     "amikor a kormány pénze a bankároktól függ,

    akkor a bankárok, nem pedig a kormány irányít;

    a kéz ami ad, felette van a kéznek, ami kér.

    A pénznek nincs hazája; a pénzemberek nem hazafiak,

    és nincs becsületük,

    kizárólagos céljuk a nyerészkedés"

Bonaparte Napoleon

 

 

 

Az első "államosítók" a régi nagy királyok és római császárok voltak.

Nem a kommunisták.

 

 

A kereszténység későbbi államvallássá válásában az játszotta a legnagyobb szerepet, hogy Pál apostol már nem követelte meg a gazdagoktól a vagyonuk szétosztását (mint ahogy azt Jézus megkövetelte tőlük, és ami igen népszerűtlenné tette a kereszténységet a tehetősek körében), hanem elég, ha adakozik, alamizsnát ad.

 

Hitlernek volt nemzettudata, de ez nem azt jelenti, hogy nekünk nem lehet. Sztálin, Rákosi és Kádár államosítottak, de ez nem azt jelenti, hogy nekünk tilos lenne. Az ideológiákban sok helyen található hasznos elem, különben nem léteztek volna. Az apró szabadelvű államosítástól még nem válik kommunistává a rendszerünk. Még nem válik fasisztává a rendszerünk. Ahogy a régi keresztények is tiltották a kamatszedést, csak minimális kezelési költséget engedélyeztek, nagyon helyesen, úgy ezt itt is bevezethetik majd az államosítás utáni lehetséges gazdasági fellendüléskor. Az államosítást amúgy nem a kommunisták találták fel először. A középkorban a nagy magyarországi arany- és ezüstbányák mind állami, királyi tulajdonban voltak. Európai, sőt, még akkor Európa jelentette a világ élvonalát mindenben, tehát európai viszonylatban első helyen álltunk az ezüst kitermelésében, és második helyen az arany kitermelésében. Állami tulajdonban voltak és világszínvonalú volt a termelékenysége. Az állam nem rossz gazda.


A kamat a fogyasztói társadalom egyik ismérve, fogyassz akkor is, ha nincs rá keret, ez természetellenes. Természetesen hasznos annak a gazdaságnak, annak a személynek a kölcsön, amelyik szegény. Meggyorsítja a fejlődését, mégis biztosabb a stabil lábakon álló gazdaság, mint a rohamos ütemben „fejlődő”, hitelre épülő gazdaság. Fejlődő. Tehát Nyugat-Európában talán észlelhető a fejlődés, Julius cézár korában, a pénzbőségkor hasznos és fellendítőa hitel. Nem úgy, mint a gyarmati sorsban lévő Magyarországon, ahol ingatag, hitelre épül a „nemzetgazdaság”, de mégsincs fejlődés. De még csak stagnálás sincsen: a helyzetünk különösen rossz. Tán ott hasznos a hitelezés, ahol biztos, hogy mindenki visszafizeti, így alacsonyabb a kamat is -> pénzbőségkor.

 ... 1861-ben felcsillant az amerikai pénzügyi életbe való visszatérés reménye. Abraham Lincoln amerikai elnök felvette a kapcsolatot a Rothschildokkal, hogy támogatást kérjen tőlük a készülő amerikai polgárháborúhoz. Ők bele is egyeztek a dologba. Anyagi támogatásukért cserébe engedélyt kértek bankjuk újbóli megnyitására, illetve 24-től 36 százalékig terjedő kamatot határoztak meg a hadjáratokra kölcsönadott pénzre. Lincoln feldühödött a szemérmetlen ajánlaton, és úgy döntött, inkább maga nyomtat pénzt. A kongresszushoz intézett egyik beszédében elmondta: "Két nagy ellenségem van. A déli sereg előttem, és a pénzintézetek mögöttem. A kettő közül pedig a mögöttem lévő a legveszedelmesebb ellenségem." Az elnök II. Sándor orosz cárban lelt barátra, akinek szintén meggyűlt a baja a Rothschildokkal, akik Oroszországban is meg kívánták alapítani bankjukat. A cár nem is habozott segíteni. Figyelmeztetést intézett a Rothschild-befolyás alatt álló brit, francia és spanyol kormányokhoz, melyben óva intette őket attól, hogy bármely oldalon is beavatkozzanak a polgárháborúba. 1865-ben Lincoln elnök gyilkosság áldozata lett. ...

Az arab országokban a mai napig tiltott a kamatszedés állítólag:

Bank_Medici_logo.gif

"A Biblia tiltotta a kamat szedését már az Ószövetségben is. Egy kiskapu volt a rendszerben: csak az atyafiaktól (testvérektől) volt tilos kamatot szedni, a zsidó a nem zsidótól és a keresztény a nem kereszténytől kérhetett kamatot. (Két példa a Bibliából ittés itt.)

A kamatszedés tilalmát nagyon fontos történelmi környezetbe helyezni, ugyanis az aranypénz korában nem volt mai értelemben vett infláció, így a kamat nem a pénzromlást ellensúlyozta, mint most, hanem csak tisztán haszon volt.

Már a kora középkorban a kamatszedés tilalma a gazdaságot erősen gátolta, hiszen kamat nélkül senki nem akart pénzt kölcsönözni, így nem tudott kialakulni a pénzpiac. Ekkor jöttek kapóra a zsidók a fenti kiskapu miatt, ők adhattak pénzt keresztényeknek kamatra. Ezért ők lettek a pénzvilág kialakítói és így lettek az olaszországi gettók a pénzpiac megalakulásának helyszínei. Mivel az adósok mindig utálják a hitelezőket (igen, ma is így van), nem volt nehéz a közvéleményt újra és újra a zsidók ellen heccelni, ezzel az akkori uralkodók sűrűn éltek is, ha éppen nem akarták visszafizetni a tartozásaikat.

A középkor derekán a katolikus egyház finomított a kamatszedés tilalmán, azzal korrigálva a tanítást a kamatról, hogy a kamat tulajdonképpen a kockázat díja, amit azért kap valaki, mert a kölcsönadással kockáztatja, hogy azt a pénzt soha nem kapja vissza. Így már elhárult az akadály a kamatszedés elől, az nem haszonszerzés lett, csak a kockázat ára.

Nem sokkal ezután léptek fel a Mediciek Olaszországban és alakult ki a pénzpiac szerte Európában. De ez egy másik történet, most nem erről akarok írni. (Csak még egy utolsó megjegyzés: a bank szó az olasz „pad” szóból származik, ahol a pénzváltók fogadták az ügyfeleiket. Nem véletlen, hogy több nyelvben a bank egyszerre jelent padot és bankot is.)

 

Ha a fentieket feldolgoztuk, azt is megértjük, milyen ideológiai problémákkal kell szembenézni az iszlám bankoknak a kamatszedés és kamatfizetés máig érvényes tilalma miatt. (Az iszlám bankrendszer a hetvenes évektől terjedt el.)

Kamatot vagy nem fizet az iszlám bank (mint nálunk a látraszóló betétszámla), vagy pedig a pénzt befekteti egy vállalkozásba és a vállalkozással közösen elért haszonból (vagy veszteségből) részesül a pénz biztosítója. Így nem kamatot kap, hanem kereskedelmi nyereséget, amit engedélyez a Korán. A betétesek választhatnak, mennyire kockázatos vállalkozásba akarnak beszállni a pénzükkel.

 

A másik oldalon, az iszlám bank nem pénzt ad kölcsön kamatra a vállalkozásoknak, hanem közösen vállalkozik velük, az elért haszonból, vagy veszteségből meghatározott részben részesülnek. Lehetséges, hogy a pénzt teljesen a bank adja, lehet a futamidő előre meghatározott, vagy végtelen, finanszírozhatja csak az alapanyag megvásárlását, de ezeket nem fejteném ki most bővebben, szerintem úgysem fogtok iszlám banktól vállalkozói hitelt felvenni. Magánhitelezés esetén pedig nem kamatot, csak a költségeit fedező jutalékot kérhet a bank, ami fix összeg, a futamidőtől független.

Tehát az iszlám bank sokkal inkább együtt vállalkozik a kölcsönt kérőkkel (legalábbis papíron), mintsem nyugati mintára kölcsönt vagy hitelt nyújtana előre meghatározott kamatért."

kiszamolo.hu



innen már csak egy lépés, az első uzsorás, bankár gazdagodása, aki országoknak adott kölcsönt, így alapozva meg a hatalmát, aki a pénzvilágot uralja, hatalmas vagyonával iránytja a politikát is, rebelis országok gazdaságára is befolyással tud lenni.

 
a világtörténelem mindig a katonai erőszakon dőlt el, mondhatnak akármit a keleti bölcsek és mondhat akármit Gandhi a percsikereivel. most már kialakult egy másfajta erőszak, a gazdasági nyomás, mi is volt a civilizációk háborúja c könyvben?

"1%-os kamatemeléssel többet el tudok érni, mintha odaküldök 15 felfegyverzett hadosztályt"

de simon perez is megmondta, ma már nem tankokkal gyarmatosítanak.


 

Az államosítás, tehát a profit kincstárba helyezése, nem feltétlenül azt jelenti, hogy az így kapott bankok egyazon feltételekkel, kamatokkal működnének, Verseny lehet köztük, csak a lényeg: a profit kerül egy helyre.

Az államosítás valószínűleg nem járna munkahelyek megszüntetésével, hiszen az a bankcég, ami létezik, annak van helye a piacon, nyilván szükség is van rá. Ha a piac életben tartja a bankokat, akkor életben tartja akkor is, ha a profit nem zsebbe kerül, hanem állami költségvetésbe. A külföldi internacionalista bankok jogosan sérelmezhetik, hogy a tulajdonukat elveszik tőlük. A lehetőséget meg kell számukra adni, hogy felszámolják a cégüket viszonylag korrekten. Esetleg ki is vihetnek csekély összeget, megegyezés kérdése, a lényeg: érdekeinket nem sérthetik, nekünk jól kel kijönni mindenképpen, két okból: 1, mert mi magyarok vagyunk, a magyar fontosabb a külföldinél, főként, mert mi már eleget nélkülöztünk, ha a gazdagot éri sérelem a szegény javára, tisztességesebb, mintha fordítva történnék.

2, és a mi pozícióink előnyösebbek, ez a mi földünk; mi diktálunk, ők táncolnak.

Az alkuból nekünk kell kijönni jobban.

 

A bankszektor államosítása nem ejt a magánember vállalkozói szabadságában sérelmet. Magánemberek itt nem szoktak bankokat alapítani, főleg nem irányítani, civilként.

 

Ami profitábilis a magáncégnek, az profitábilis az állami cégnek is. Az egyetlen különbség lehet, hogy a magáncég több tőkével rendelkezik, a szegény állam a tulajdonát nem bírja fenntartani, kénytelen a jobb működés reményében azt eladni, magánosítani a jobb üzemeltetés reményében. a magánvállalat nem veszi meg, ha nem lát benne fantáziát, eképpen ő tudná profitálisan múködtetni, tehát a privatizáció, magánosítás: hazaárulás.

A kettős szerepű, tehát állami és magán is egyben a vállalat, mint a Volán, tán a ppp-rendszerhez hasonló. Nem más, mint színtiszta korrupció (a ppp-nél ez függ a egyezségtől is, de a jelenlegi magyar viszonylatban nem más, mint korrupció), gondolom (utánanézni!)  a vegyes tulajdonú vállalkozásban a profit a magáncégé, és az állam csak fizeti a költségek egy részét.

Jelenleg a Magyar Nemzeti Bank egy hazaáruló (fél)állami intézmény.
A felvett kádári kölcsönt már visszafizettük állítólag, már a kamatait nyögjük, és nyögni fogjuk örökké. Mert ez uzsora, az adósrabszolgaságot segíti az IMF és ennek engedelmesekedik a kommunizmusból örökölt szolgalelkűséggel a Magyar Nemzeti Bank.
De a közgazdasági egyetemen se tanítanak mást. Tankönyv szerint ez a helyes magatartás.

A válság után a britek elkezdték államosítani a bankokat, első intézkedésük, hogy a régi vezetőket kirúgták. Amikor Magyarországon ilyen hírek röppenek fel, nyugodtak lehetünk abban, hogy ez nem olyan államosítás, ami az itt élőknek kedvezne. Itt a minisztereknek a kereskedelmi szektor bankárai diktálják tollba a törvényeket.

 

 "The process by which banks create money is so simple, that the mind is repelled."

"A folyamat, mely által a bankok pénzt CSINÁLNAK, annyira egyszerű, hogy az elme elutasítja (nem hiszi el)."


John Kenneth Galbraith
közgazdász
írta a 'Money: Whence it came, where it went' (1975) című könyvében

 

 

 

 

A Bank of China egyike a Kínai Népköztársaság négy nagy állami tulajdonú kereskedelmi bankjának. A második legnagyobb bank Kínában, a világon az ötödik a piaci üzletkötéseinek értékével. 2002-ben 52.7 milliárd renminbi profitot csinált, az első évhez képest 20%-os növekedést elérve. Átváltva ez 17 382 448 498 514 forint.

Az OTP három hónap alatt 42 milliárd forint profitot termelt hivatalosan. Valahogy nem hiszem, hogy ezek a bankok, akik jelként kezelik a pénzt, ne tudnának nem hivatalosan több profithoz jutni.

A K&H Bank Magyarország kilenc hónap alatt nettó 8,5 milliárd forint hasznot termelt.

A Citibank 4,43 milliárd dollár profitot tudott szerezni három hónap alatt.

 

A (külföldi) bankok a forrásaik egy jelentős részét a betétekből, az MNB-től felvett ún. "overnight" hitelekből és a többi "magyar" banktól felvett hitelekből fedezik (meg még néhány nem jelentős forrásból). Lényegében minden évben jóval több pénzt visznek ki az országból, mint amit behoznak. Például a Citibank 1985-ben 500,000!!!! dollár alaptőkével alakult. Ezt a pénzt már 1986-ban nyereségként kivitte az országból. Azóta az anyabank egyetlen centet sem hozott Magyarországra. Sőt 2008-ban a válságra hivatkozva gyakorlatilag kisöpörte a magyar bankját.

 

Stb.

 

A magyarországi hitelintézetek és minden más pénzintézetek száma 2010-ben: 448

Hivatalosan csak a bankok profitja 250-500 millárd között van. (Kossuth rádió)

Az államháztartási hiány: 100 millárd. (forrás)

 teljesen logikus, hogyha az állam deficites akkor hosszútávon bevételeket kell szereznie. bármilyen áron!

ha a kommunizmus megbukott mert eladósodott, akkor megbukott ez a mostani kapitalizmus is, mert nemhogy eladósodott, de a hiteleink fizetésére is hitelt veszünk fel, kétszeresen is megbukott! a gazdaságban nagyon újat nem lehet kitalálni, nyilván valahogy ötvözni kéne a két szélsőséges rendszert, de pl a kapitalizmussal sem ellentétes, hogy államosítsuk a bankokat a profitjaikkal együtt köztulajdonba. kapitalizmusban a bank kölcsönt, hitelt ad a magánvállalkozásoknak, ennyi a szerepe, miért ne lehetne egy darab, egy két-darab nemzeti bank akkor itthon, amik kereskedelmiek? mert sok az ellenérdekelt fél, aki még a demokrácia alapfogalmaival sincs ténylegesen tisztában.

Államosítani kell. Mind a jegybankot, mind a kereskedelmi bankokat. Az összeset.

 

 

 

"A bankszakma romlottságban fogant, és bűnben született. A bankárok birtokolják a Földet. Vedd el tőlük mindezt, de hagyd meg nekik a hatalmat hogy betéteket hozzanak létre (FIAT CURRENCY: bepötyögöd a bank számítógépébe, hogy 1 millió dollár, és lesz 1 millió dollárod- szerk.), és egy tollvonással (akkor még nem volt computer) elég pénz csinálnak, hogy mindezt vissza tudják vásárolni.

Azonban, vedd el tőlük ezt is, és az összes nagy vagyon - mint az enyém is - eltűnik majd, és el is kell tűnniük, mivel így egy jobb és boldogabb világban élhetnénk.

De ha a bankárok rabszolgája akarsz maradni, és a saját szolgaságod árát is még fizetni, hagyd hogy betéteket hozzanak létre."

Sir Josiah Stamp, a Bank of England elnöke, kora Angliájának második leggazdagabb embere.

 

 

 


 

 

 

 

 

utóbbi ötlet sem rossz, de gyakorlatilag ugyanaz, mint az államosítás, csak finomabbnak tűnik. ha az állam a versenyben a piacnál jobb feltételekkel dolgozik megszegve a piaci feltételeket, a "versenyszabályt", akkor senki nem fog más bankokhoz menni. ergo monopol lesz a magyar állami tulajdonú kereskedelmi bank. ez a verzió jobb mondjuk, de gyakorlatilag ez is államosítás.

 

 

 

Pénzügyi tönkretételünk története

 

Takáts Péter: pénzrendszerek 2012 után és előtt

 

Rabár Ferenc, az Antall-kormány pénzügyminisztere

 

A szabadpénz rendszere kizárja a spekulációt

 

 

 

 

és idézném (megint) Karinthyt: "a pénzt azt ingyen osztogatják, kár, hogy akinek van már, csak annak, ezt másképp úgy hívják, kamatláb."
És ez igenis káros a gazdaságra, mivel ha van valakinek egy csomó részvénye, az ezek birtoklásával úgy jut még több pénzhez, hogy nem tesz a világon semmit: miközben a kamatot, amit kap, a "valódi" gazdaságban valakinek kemény termeléssel kell kitermelnie. És az így létrejövő pénz (a kamat) sem a produktívakhoz kerül, hanem a semmit nem tevő vagyonoshoz. Erre mondom, hogy a tőke felett nem az rendelkezik, akinek kéne (és ez nem azt jelenti, hogy akkor el kell venni mindenkitől, hanem: ahhoz juttatni, aki a termelés során, egyéni képességeinél fogva fel tudja használni).

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kkbk.blog.hu/api/trackback/id/tr722062649

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eax_ 2010.06.10. 10:12:34

Ezt a sok baromsagot egyedul hoztad ossze, vagy segitettek?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.06.10. 10:35:25

@eax_: egyedül, illetve dokukat néztem hozzá, meg könyveket olvastam, de egy bankos azt mondta, hogy azt hitte, h ezt közgazdász íírta

miért baromság? tóta blogjáról jöttél?

az a minimum ha vmi konkrét dolgot azért mondanál, nem csak leszólnál egyből, tudod mire utal ez?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.06.10. 10:39:56

@eax_: mi a szakmád? fizikus? közgazdász?

Avatar 2010.06.10. 10:40:25

Ez ugye egy paródia arról, milyen az, amikor olyan dologról nyilvánít valaki véleményt, amiről fogalma sincs...?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.06.10. 10:42:09

@eax_: neoliberális vagy azt látom a kommenjeiden

@Avatar: te is??? konkrétumok béla? ne legyetek már ostobák!

különben többet nem linkelek trekket tótagyerekre

Avatar 2010.06.10. 10:56:10

@tesz-vesz: pl konkrétan az MNB (a magyar jegybank) jelenleg is állami tulajdonban van, szóval ennél jobban államosítani nehéz lenne.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.06.10. 10:58:45

@Avatar: de nem a magyar államnak engedelmeskedik, hanem az imfnek. nem magyarnak, hanem a külföldnek, így értem.

érted? többi is ilyen "ostobaság"?

Avatar 2010.06.10. 11:02:01

@tesz-vesz: A jegybank függetlensége épp úgy fontos az ország jó működése szempontjából, mint ahogy az ügyészségtől is függetlenséget várunk el. Mindkét esetben súlyos problémát okoz, ha az "államnak engedelmeskednek" ahelyett, hogy szakmai szempontokat vennének figyelembe.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.06.10. 11:07:24

@Avatar: fenét.
súlyos problémát az okoz, ha a külföldi szerveknel engedelmeskedik, ahelyett, hogy a hazai érdekeket nézné?

tudod mit jelent ez? hazaárulás, jelenleg a MNB egy hazaáruló félállami intézmény.
a felvett kádári kölcsönt már visszafizettük állítólag, már a kamatait nyögjük, és nyögni fogjuk örökké. mert ez uzsora, ebbe asszisztál bele az imf. és ennek engedelmesekedik jó kommunizmusból örökölt szolgalelkűséggel a MNB.

de a közgáz egyetemen se tanítanak mást.
kreatív közgazdász tán nem is ötös tanuló ott. ahogy einstein se volt jó tanuló,

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.06.10. 11:12:44

@tesz-vesz: ezt most bele is írtam a szövegbe

Avatar 2010.06.10. 11:48:44

@tesz-vesz: Akkor gondolj arra, hogy 2001-2007 között Járai volt a jegybank elnöke, és ha nem lett volna meg az intézmény függetlensége, akkor már 2002-ben beültettek volna valakit Medgyessy-ék a helyére, aki jobban kiszolgálja az MSZP monetáris elképzeléseit.

Egy másik hülyeség:"A bankszektor államosítása nem ejt a magánember vállalkozói szabadságában sérelmet. Magánemberek itt nem szoktak bankokat alapítani, főleg nem irányítani, civilként."

Magánemberek lapkiadó vállalatokat sem szoktak alapítani, irányítani. Államosítsuk a sajtót is?
Konkrétan semmilyen nagy vállalkozást nem "szoktak" vezetni magánemberek, már csak abból adódóan se, hogy nincs annyi nagy vállalat az országban, hogy ilyet "szokhassanak" csinálni az emberek. Államosítsunk minden nagyvállalatot?
Ettől függetlenül a bankokat magánemberek, civilek irányítják. Mi mások irányítanák őket? Rendőrök, vagy katonák?

Avatar 2010.06.10. 11:50:59

Ja, és persze a legnagyobb baromság a cikkben:
"A bankok nem végeznek semmilyen érdemi munkát. Nem hoznak létre kézzelfogható hasznot."
Igazából ilyen axióma után felesleges is az írás bármely más tévedését elemezgetni.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.06.10. 12:08:58

@Avatar: te és én nem csinálhatunk bankot egyről a kettőre, ez nem olyan mit a gyümölcstermelő vállalkozó, tudod te is.

ez nem minennapos, ezért a szabadságát sem sérti a magánembernek, választék lehet államosított bankoknál is a kamatokban.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.06.10. 12:09:51

@Avatar: az mszp is egy az egyben azt teszi amit a külföld mond neki

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.06.10. 12:12:40

@Avatar: de miért? kézzel fogható az a haszon?

olyan mint egy munkás által elkészített autó? olyan mint egy szelet hús?

nem. a hitelek a vegetáló gazdaságot segítik, gyorsabb lehet a fejlődés, ez igaz, ezen én is gondolkodtam, és ez sok esetben kiugrási lehetőség lehet.

de a gazdaság amely hitelre épül, nem lehet stabil.

ezt még le kell tisztázni

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.06.10. 12:16:53

@Avatar: az érdemi munka a kézzelfogható haszon, nem értem miért a legjelentéktelebb szöveget emeled ki fontosként

érdemi munka kiásni egy gödröt, mert azt fizikailag és kitapasztalhatjuk.

de jelek átutalása, olyan pénzek kölcsönzése, amellyel nem rendelkezünk, és hitelnyújtása, nem érdemi munka.
nem is munka.

van pénzem, kölcsönadom kamatra. csináltam valamit? valami igazán hasznosat, amiért nekem megbecsülés járna?

szerintem nem. ez egy nulla teljesítmény. magam részéről a gazdálkodó földművest többre becsülöm, mint a bankárok.
igaz, én nagyon szeretem a zöldségeket is.

kilgore_trout · http://alternativa.blog.hu 2010.06.10. 19:55:43

@tesz-vesz:
Pintér Bence, történészhallgató. Az Alternatíva nevű független újság főmunkatársa. A mandinernél meg úgy látszik, ennyire szeretnek.

(gondoltam így személyesebb, ha ott feltett kérdésedre válaszolok)

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.06.10. 21:07:46

@kilgore_trout: ja köszi

és ilyen sok nikkked van?

független újság? tehát nem kapsz fizetést?

kilgore_trout · http://alternativa.blog.hu 2010.06.10. 21:18:54

@tesz-vesz: hát ez a bloghus, ott gondoltam névvel vállalom magam, ha már kikerülök néha.

így van, gyakorlatilag újság sincsen egy éve, csak a blog.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.06.10. 21:31:38

@kilgore_trout: jó az

ez a valóban föggetlenség, ami jó

nincs színvonalromlás :)
nincs stressz
nincs kötelező izé

az írásom milyen amúgy?

és mit csináltok ti ott?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.06.10. 22:11:43

@Avatar: egyébként a sajtó "államosítva" van

csak éppen pártok uralkodnak rajta, az összesen.

szabad sajtó sosem volt itt, csak a látszata.

Avatar 2010.06.11. 11:00:17

@tesz-vesz: A bankokkal szemben számtalan állami előírás van, pl sokmilliós saját tőke kell hozzá, de ha a normatív szabályoknak meg tudsz felelni, alapíthatsz bankot. Az előírások meg elméletileg azért vannak, hogy az állampolgárok érdekeit védjék, csak olyan bankokat alapítsanak, amik valóban folyamatos működésre jönnek létre, nem azért, hogy eltűnjenek a betétekkel (mint sok kisvállalkozás tűnik el jelentős tartozásokat hátrahagyva).
De speciel autógyártó üzemet se tudunk te vagy én alapítani, mert ahhoz is sok pénz kell, mégse mondanám, hogy az autógyárak államosítása nem sértené a vagyonhoz való jogot...

A bankok munkájáról láthatóan fogalmad sincs. Kb olyan színvonalat mutatsz, mintha azt írnád, hogy a kereskedő nem is dolgozik semmit, mert csak megveszi a dolgokat és eladja drágábban, vagy akár a földműves nem is dolgozik, hiszen a búza magától nő meg a napsütés hatására.

A bank szolgáltatást nyújt, ez nem fogható meg, (esetleg a számlakivonat formájában) de ma már a szolgáltató szektor adja a GDP legnagyobb részét, szóval sok más vállalkozás is hasonló cipőben jár.
Ha nem érted mi a haszna mondjuk az átutalások lehetőségének ahhoz képest, hogy mindenhova el kéne menned személyesen, és odaadni a készpénzt, akkor gondolkozz, hogy mennyi idődbe és benzinpénzedbe kerülne.
Vagy mondjuk gondold el, ha van pár tízmilliód, azt otthon őrizned milyen kockázatos lenne, milyen védelmi eszközök kellenének otthon, mennyibe kerülnének, és akkor még folyamatosan veszítene is az értékéből a pénzed, hiszen a faliszéf/párnahuzat nem fizet kamatot, infláció viszont van.
Vagy ha adtál már kölcsön valakinek, és volt már gondod a pénzed behajtásával, akkor rájössz, miért rakják be inkább a bankba a pénzt egyesek alacsonyabb ígért hozam esetén is.

"van pénzem, kölcsönadom kamatra. csináltam valamit? valami igazán hasznosat, amiért nekem megbecsülés járna?"
Lemondtál arról, hogy azt a pénzt most a magad jólétére költsd, amire alapvetően felhasználhatnád. Ez épp elég.

"érdemi munka kiásni egy gödröt, mert azt fizikailag és kitapasztalhatjuk."
Akkor az is érdemi munka, amikor reggel teleszarom a vécét, mert azt is kitapasztalhatod fizikailag, mégse fizetnek meg engem érte. ;)

"egyébként a sajtó "államosítva" van
csak éppen pártok uralkodnak rajta, az összesen."
Tehát a privát kézben lévő sajtó valójában államosítva van, viszont az állami tulajdonú jegybankot államosítani kellene.
Jó nagy zavar van a fejedben az államosítás fogalmával kapcsolatban.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.06.11. 20:35:43

@Avatar: A bankok munkájáról láthatóan fogalmad sincs. "

nem tagadom, nem értek mindenhez ami a bankokkal foglalkozik, de te még annyit se látsz a világból, mint én, már ne is haragudj.
legalább megemlítenég miről is van szó, de te se tudod, sőt, ismerősőm közgazdász, és bankban dolgozik, ő is csak a bank munkájának 1/20-át ismeri, vagy kevesebbet nem emlékszem pontosan, a többiről fogalma sincs

"Kb olyan színvonalat mutatsz, mintha azt írnád, hogy a kereskedő nem is dolgozik semmit, mert csak megveszi a dolgokat és eladja drágábban"

ez így is van! :) ez se munka:D ez nyerészkedés. nem termelői folyamat.

"vagy akár a földműves nem is dolgozik, hiszen a búza magától nő meg a napsütés hatására"

ezen még dolgozzál egy kicsit, pont mondtam, h többre becsülöm a parasztot, mint a bankárt, mert ő termel, el kell vetni, öntözni kelll, szántani, ezt azért emészd meg.

"A bank szolgáltatást nyújt, ez nem fogható meg, (esetleg a számlakivonat formájában) de ma már a szolgáltató szektor adja a GDP legnagyobb részét, szóval sok más vállalkozás is hasonló cipőben jár."

mi ezen az oldalon nem vagyunk ám túl jó véleménnyel a gdp-ről.
kkbk.blog.hu/2010/04/27/daboczi_kalman_a_merheto_balgasag_gdp

"Ha nem érted mi a haszna mondjuk az átutalások lehetőségének"

de értem

"tízmilliód, azt otthon őrizned milyen kockázatos lenne, milyen védelmi eszközök kellenének otthon,"

te nagyon eltévedtél, én nem erről beszélek, ezek hasznosak, de ne kelljen kötelezően belépni a bankokba. szabadság, tudod, mégiscsak neoliberális vagy. ha ahhoz van kedve az embernek ne kelljen bankba tartania a pénzét. ne kötelezzék rá, legyen választása. legyen szabadsága.

"faliszéf/párnahuzat nem fizet kamatot, "
az én bankom se fizet, viszont folyton levon.
a tied fizet kamatot, van már pénzed bankban?

"infláció viszont van."
örülök, hogy a bankok MÁR NEM nem vonnak le inflációt, csak a faliszéfek....

"Vagy ha adtál már kölcsön valakinek, és volt már gondod a pénzed behajtásával"

nem volt...

"akkor rájössz, miért rakják be inkább a bankba a pénzt egyesek alacsonyabb ígért hozam esetén is."

...de nem értem a két mondat összefüggését

" "van pénzem, kölcsönadom kamatra. csináltam valamit? valami igazán hasznosat, amiért nekem megbecsülés járna?"
Lemondtál arról, hogy azt a pénzt most a magad jólétére költsd, amire alapvetően felhasználhatnád. Ez épp elég."

nem. többet kap vissza, végül többre is költheti. és nem azt adja kölcsön, amiből kenyeret venne.

"Akkor az is érdemi munka, amikor reggel...."

csak akkor ha hasznod telik belőle .... én nem vagyok az efféle szexuális perverzióknak a híve, (2 cup). és téged is lebeszélnélek ezekről.
amúgy a hálószobád titkait ne oszd meg másokkal.
ügyelj a szádra, különben felkeres egy szappan-kommandó, és kimossa azt. aztán mehetsz a zulágerba.

"Tehát a privát kézben lévő sajtó valójában államosítva van"

a pénzt, a tőkét, az utasításokat a politikától, hatalomtól, államtól kapják az újságok. szörnyű helyzet, h nincs sajtószabadság, idézőjelbe raktam az államot.

"viszont az állami tulajdonú jegybankot államosítani kellene."
ezt már leírtam, félállaminak hívjuk inkább, és az utasításokat, nem a magyar államtól kapja. nem zavar ez, csak nem tudod felfogni
én meg így fogalmazok, mert jó

Avatar 2010.06.12. 14:31:38

@tesz-vesz: "nem tagadom, nem értek mindenhez ami a bankokkal foglalkozik, de te még annyit se látsz a világból, mint én, már ne is haragudj."
Maradjunk annyiban, hogy diplomás közgazdász és mérnök-informatikus vagyok, bankinformatikával foglalkozom, szóval erre a területre pont van rálátásom. A mezőgazdaságról viszont nem osztom az észt, mert tudom, hogy nem értek hozzá.

"ez így is van! :) ez se munka:D ez nyerészkedés. nem termelői folyamat."
Ehhez se értesz, és még örülsz is neki.

"ezen még dolgozzál egy kicsit, pont mondtam, h többre becsülöm a parasztot, mint a bankárt, mert ő termel, el kell vetni, öntözni kelll, szántani, ezt azért emészd meg."
Hidd el, hogy a banki folyamatok lefutásához is sok mindent kell csinálni, pl. kockázatelemzést végezni, hogy kinek mennyit érdemes kölcsönadni, nyilvántartást vezetni a hitelekről, behajtani a törlesztő részleteket, stb. stb.
Az emberek nem vennék igénybe a banki szolgáltatásokat, ha nem éreznék úgy, hogy értéket kapnak a szolgáltatások díjai fejében.

"de ne kelljen kötelezően belépni a bankokba. szabadság, tudod, mégiscsak neoliberális vagy. "
Ezzel egyetértek. A banki számlavezetés kötelezettsége az állam egyik eszköze arra, hogy beleláthasson az életbe és jól meg tudjon adóztatni. De szerintem ez inkább az állam kényszere, nem a bankoké, bár nyilván nekik is jól jön az ügyfélkör...

"a tied fizet kamatot, van már pénzed bankban?"
Fizet (bár a konstrukció miatt nem kamatnak hanem hozamnak hívják), van.

"...de nem értem a két mondat összefüggését"
A bank nem ígér kiemelkedő hozamot a betétedre, de azt biztos megkapod, nem kell a behajtás ügyében intézkedned, stb.

"nem. többet kap vissza, végül többre is költheti. és nem azt adja kölcsön, amiből kenyeret venne."
A dolgoknak időértéke is van. Tudod, jobb ma egy veréb, mint holnap egy túzok...

"csak akkor ha hasznod telik belőle .... "
Hogyne telne! Jelentős megkönnyebülést jelent...

"én nem vagyok az efféle szexuális perverzióknak a híve"
Nem tudom hogy sikerült neked erről a szexualitásra asszociálni.

"ügyelj a szádra, különben felkeres egy szappan-kommandó, és kimossa azt. "
Annyira azért nem voltam trágár, persze saját blogodon kimoderálhatsz, ha jól esik. A szappan-kommandótól meg nem tartok.

A sajtó, a bankok, és a jegybank kapcsán kifejtett véleményed alapján nem értem, hogy most mit is szeretnél az államosítás témájában. Azt, hogy ezek az aktuális kormányzat bábjai legyenek, vagy azt, hogy legyen függetlenségük?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.06.13. 07:48:01

@Avatar: azt h magyar érdekeket képviseljenek,

azt hittem egyértelmű, végülis csak 3x mondtam eddig

megbocsáss, de nagyon nem látszik, hogy közgazdász vagy. egy biztos, a bankokhoz te sem értesz és a világhoz se. ugyanis a neoliberális elme olyan, mint mikor a csecsemő gondolkozik. naiv, jóhiszemű, korlátolt, buta.

"Ehhez se értesz, és még örülsz is neki."

ennyi? ennyire nem tudsz értelmesen beszélni? és miért nem érek hozzá, már egyből cáfolnod kellett volna rációval, de nem megy.
a kereskedő nem végez termelő folyamatot, érted? ezt nem is hívnám munkának, és akkor megkapod tőled, h nem értek hozzá?

"Hidd el, hogy a banki folyamatok lefutásához is sok mindent kell csinálni-"

igen, igen. ez "munka" annak aki végzi. DE a TÁRSADALOM szempontjából nem igazán hasznos folyamat. főleg úgy h mondom a hitelre épített gazdaság nem stabil, és más szempontok alapján nézem a gazdaságot, mint te.

az emberek nem vennék igénybe a banki szolgáltatásokat, ha nem lenne kötelező, és nem lenne rá szükségük.
értem én h védeni akarod a mundért, de azt áruld el:

ha a piac életben tart ennyi bankot. akkor életben tartaná akkor is, ha más lenne a tulajdonosa. nemigaz?

"De szerintem ez inkább az állam kényszere, nem a bankoké, "
itt Magyarországon a gazdasági szereplők diktálják tollba a miniszternek a törvényt, ez már nem lobbi. a bankárok alkotják meg az új banktörvényt, leg eddig az volt, de szerintem orbánnál siincs különbül.
de örülök h ezzel legalább egyetértesz

áruld el h lehet hozamot fizettetni a bankkal, anélkül, h lekötnénk a pénzt

"A bank nem ígér kiemelkedő hozamot a betétedre, de azt biztos megkapod, nem kell a behajtás ügyében intézkedned, stb."

ezt értettem először is, csak csekély jelentőséget tulajdonítottam ennek, mint érvet a bankok mellett

"A dolgoknak időértéke is van. Tudod, jobb ma egy veréb, mint holnap egy túzok..."

de a bankárnak ma is túzok van vacsorára, meg holnap is

az asszociáció vicc.
nem moderállak ki, majd hülye lennék nem becsülni, h ennyi időt töltöttél el kommentírásra. én ezért nem szeretem ha mások törlik az én frappáns :) kommentjeimet

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.06.13. 07:52:50

@Avatar: és a kereskedőhöz még annyit, hogy míg a termelő eladja egy árért, a kereskedő még drágábban adja tovább.

tehát a termelő ráfizet. a termelő rosszabbul jár, mikor övé az érdemi munka

tán becsülnöm kéne a kereskedőt, vagy mai sznob nevén: a menedzsert? igazságos ez?

hasonnó a helyzet a bankárokkal is. nem igazságos.

Avatar 2010.06.13. 15:38:41

@tesz-vesz:
"megbocsáss, de nagyon nem látszik, hogy közgazdász vagy. egy biztos, a bankokhoz te sem értesz és a világhoz se. ugyanis a neoliberális elme olyan, mint mikor a csecsemő gondolkozik. naiv, jóhiszemű, korlátolt, buta."

OK, befejeztem. Látom nem érdemes időt áldoznom rád, meg se próbálod megérteni amit írok, viszont lekezelő bunkó vagy.

"áruld el h lehet hozamot fizettetni a bankkal, anélkül, h lekötnénk a pénzt"
Na, csak a te kedvedért elmondom: Pl Budapest bank befektetési kártyával. A pénzed teljesen likvid, viszont a pénzpiaci alap hozamát termeli, ami nagyjából ellensúlyozza az inflációból fakadó értékvesztést. Nem a BPbankban dolgozom, szóval nem hazabeszélek.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.06.13. 20:38:10

@Avatar: ugyan dehogy, ne menj, jó hogy itt vagy. betettem egy képet vess rá egy pillantást.

te se vagy éppen híjján a lekezelésnek, mondjuk

" Ehhez se értesz, és még örülsz is neki."

de lépjünk túl ezen, kicsit elharapóznak a dolgok, de megvan bennem a szándék h jobban megértsem.

de csak a budapest bankkal?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.06.13. 20:44:14

FRISSÍTVE BODOKY DICSÉRETÉVEL!

mediocris 2010.06.14. 14:24:16

@Avatar:

A Raiffeisennél is van ilyen. Hozamfokozó szolgáltatásnak hívják ha jól emlékszem és likviditási alapba fektetik a pénzed. Szép lineáris az árfolyamgörbe. Olyan 6-7%-ot hoz évente, de ebből még lejön a kamatadó.

mediocris 2010.06.14. 14:50:35

@tesz-vesz:

Itt válaszolok a kommentedre.

"a római birodalom egyes szakaszában pénzbőség volt.
na miért?"

Volt. Caesar halála után eltörölték az uzsoraellenes törvényeket és kivonták a forgalomból a pénz 90%-át. Rengetegen mentek tönkre és veszítették el mindenüket. Ilyen volt többször is a Római Birodalom fennállása idején.

"Magyarország képes-e az élelmiszeriparban önellátóvá válni?"

Ez szerintem nem ilyen egyszerű. Magyarországon gondok vannak a termőtalajjal, bár ettől függetlenül még tudna termelni, de ehhez is szükségünk van különböző olajszármazékokra. Ezt külföldről szerezzük be. De még ha a mezőgazdaságban önellátóak is tudnánk lenni, akkor is rá vagyunk rengeteg szinten utalva másokra. Kuba sorsára jutnánk egy függetlenedéssel.

"miért ne zárhatnánk be bizonyos termékeknél a határokat, ha emelkedne akkor a pénzforgalom"

Ennek azért lennének következményei nemzetközi szinten is. És ne felejtsd el hogy nem csak import ország vagyunk. Exportra is termelünk. Inkább meg kéne próbálni megvédeni az arra érdemes termékeket. Ilyen a tej, vagy a méz is. Szerintem átláthatóbbá kéne tenni az áruforgalmat. Gyakran az ember nem is tudja hogy gyenge minőségű kínai mézet vesz meg, és az itthoni mézeket is pancsolják gyakran, pedig a tisztességes termelők nagyon jó minőséget állítanak elő.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.06.14. 16:07:08

@mediocris: igen, kuba, é-korea. kubában mondjuk sikeresen megoldották, lehet tanulni kéne belőle, amúgy én az élelmiszeripar önellátóságát egy technológiai ugrással tudnám teljesen elképzelni.

de tanulni lehetne a múltból és kubából is.

igen , először elég lenne csak bizonyos termékeknél elkezdeni az önellátást, tej , kenyér, és fokozatosan bővíteni, nehogy összeomoljon a rendszer.

mesélj még a pénzbőségről, mit tudsz róla? mik a hatásai? így lehet csak bevezetni? ha lezárjuk a határokat?

vorosgy 2010.06.14. 18:15:59

Mikor elkezdtem olvasni az első bekezdést, fülig vigyorodtam, hogy milyen jó kis szarkazmussal indít; gondoltam, a szerző mindjárt lerántja a leplet erről az idiótaságról, hogy a bakok csak élősködnek, meg milyen jó lenne nélkülük... igencsak elképedtem, mire rájöttem, hogy a kedves szerző mindezt komolyan gondolja. Persze, államosítsunk mindent, az állami vállalatok olyan marha jól szoktak működni Magyarországon...

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.06.14. 20:11:54

@vorosgy: sajna a bankok tényleg élősködők :)

az állami vállalatok azért mőködnek rosszul, mert kommunisták , poszt-

irányítják

mediocris 2010.06.14. 21:16:56

@tesz-vesz:

"kubában mondjuk sikeresen megoldották, lehet tanulni kéne belőle"

Hát először az éhhalál szélén voltak. Olaj nélkül visszaestek a termésátlagok, fel kellett szántani a parkokat is hogy ne haljanak éhen. Egyébként a mai napig exportfüggő az ország. A dohánytermékek és egyebek eladásából szerzik azt a devizát, amiből aztán a létfontosságú termékeket megvásárolják maguknak. Enélkül lehúzhatnák ők is a redőnyt.

"az élelmiszeripar önellátóságát egy technológiai ugrással tudnám teljesen elképzelni."

Olajmentes gazdaságra gondolsz, feltételezem. Állítólag nagyon jó eredmények vannak úgynevezett mikroorganizmusokkal. Ezzel ki lehetne váltani a műtrágyázást, és nincs olyan talajkizsigerelő és szennyező hatása sem mint az olajkészítményeknek.

"először elég lenne csak bizonyos termékeknél elkezdeni az önellátást, tej , kenyér, és fokozatosan bővíteni"

Én nem erre céloztam. Ha a magyar állam korlátozná a kereskedelmet, akkor a nemzetközi közösség a nyakunknak ugrana. A tőzsdecápák még a torkunkat is elharapnák. Nézd meg mi történt Oroszországgal a grúz támadások után. EU tagországként ez nekünk lehetetlen. Egyébként ha nem tartanál a gazdasági következményektől és szankcióktól, még mindig ott a jogrendszer. EU tagként, EU jogharmonizáció van. Nem hozhatsz velük ellentétes szabályokat/törvényeket. Megbüntetnek. Ha pedig ugrálsz, akkor belevernek a földbe. OV közép-európai összefogása jó lépés lehet a függetlenedés felé. Inkább azt támogatnám személy szerint.

"mesélj még a pénzbőségről, mit tudsz róla?"

Egy kicsit lehetnél konkrétabb. Mire vagy kíváncsi? A jegybankok államosítását támogatom, ahogyan ezt Kanada megtette. Végső célnak pedig vagy állami kézben levő fractional-reserve bakrendszert, vagy az állami kézben levő jegybank + magánkézben levő full-reserve kereskedelmi bankokat képzelnék el. Szerintem résztartalékos bank nem lehet magánkézben. A pénzteremtésnek állami monopóliumnak kell lennie. De nem vagyok forradalmár. Én csak vitázok róla. A megvalósítás nem az én feladatom.

Egyébként nem pénzbőségről van itt szó. Az csak egy értékkifejező eszköz. A valódi jólét és a valódi javak előállítása a cél. Illetve az adósrabszolgaság eltörlése.

mediocris 2010.06.14. 21:19:28

@tesz-vesz:

ha nem is kommunisták, de szánalmas strómanok. Ha tisztességesen működnének, akkor nem lenne semmi baj. Mondjuk nem ártana ha az állam biztosítaná az átláthatóságot a civil szektor felé. A nép haragja már önmagában módosító- és hatékonyságnövelő erővel bír :).

mediocris 2010.06.14. 21:25:02

@tesz-vesz:

Még valamit akartam. Az Origó és a Tesco nem bank. Legfeljebb a nevükben azok. Az origó klikkbankot egészen konkrétan az Erste üzemelteti. Azaz az Erste nyújtja a pénzügyi szolgáltatásokat, hozzájuk megy a pénzed, ők kötik le. Még a kondíciók is nagyjából ugyanazok. Csak a klikkbank nyújt egy online szolgáltatást hozzá. De jogilag nem válik bankká. Nem annyira egyszerű folyamat igazi pénzteremtő bankárrá válni. Demján is ezért vette meg a Milton bankot ahelyett hogy sajátot alapított volna. Onnan csak egy hatósági rábólintás, és már bankár is vagy. Lehet segíteni a sok KKV-t :).

mediocris 2010.06.14. 21:28:13

"A jelzáloghiteleket 2009. november 2 óta a Benks-Hyper Pénzügyi Tanácsadó Kft, a banki hátteret a Tesco Áruhitel és Tesco Személyi Kölcsön esetén pedig a Credigen Bank Zrt. biztosítja"

vorosgy 2010.06.15. 18:28:48

@tesz-vesz: És nem veszed észre, hogy az államosítás kommunista duma?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.06.16. 07:04:49

@vorosgy: Az államosítással a neoliberális versenyszabályzat dogmáját megszegné az állam, de ez irreleváns, ha a nép életszínvonala emelkedne"

"Hitlernek volt nemzettudata, de ez nem azt jelenti, hogy nekünk nem lehet. Sztálin, Rákosi és Kádár államosítottak, de ez nem azt jelenti, hogy nekünk tilos lenne. Az ideológiákban sok helyen található hasznos elem, különben nem léteztek volna. Az apró szabadelvű államosítástól még nem válik kommunistává a rendszerünk. Még nem válik fasisztává a rendszerünk. Ahogy a régi keresztények is tiltották a kamatszedést, csak minimális kezelési költséget engedélyeztek, nagyon helyesen, úgy ezt itt is bevezethetik majd az államosítás utáni lehetséges gazdasági fellendüléskor."

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.06.16. 07:07:31

@mediocris: majd válaszolok

viszont a népharag sajnos nem létezik, túl rezignált már ez a társadalom, okozója a média, és a lezüllött viszonyok

vorosgy 2010.06.16. 09:35:06

@mediocris: Igen, a kanadai jegybank csakugyan állami kézben van. A magyar is. De mintha a kereskedelmi bankok államosításáról lett volna szó a cikkben.

mediocris 2010.06.16. 21:40:08

@vorosgy:

"a kanadai jegybank csakugyan állami kézben van"

Nem volt ez mindig így. A kanadai jegybankot a visszásságok megfékezésére hoztál létre 1935-ben. Addig ott is magánbankok töltötték be a szerepét. William Lyon Mackenzie King a következőt mondta:

"Once a nation parts with the control of its currency and credit, it matters not who makes the nations laws. Usury, once in control, will wreck any nation. Until the control of the issue of currency and credit is restored to government and recognised as its most sacred responsibility, all talk of the sovereignty of parliament and of democracy is idle and futile."

"A magyar is."

Nem. Ahogyan a FED sem. A jegybanktörvényből idézek. Forrás az MNB.hu.

1. § (1) A Magyar Nemzeti Bank (a továbbiakban: MNB) a Magyar Köztársaság központi bankja. Az MNB a Központi Bankok Európai Rendszerének tagja.
(2) Az MNB, valamint döntéshozó szerveinek tagjai e törvényben foglalt feladataik végrehajtása és kötelességeik teljesítése során függetlenek, nem kérhetnek és nem fogadhatnak el utasításokat az Európai Központi Bank kivételével a Kormánytól, az Európai Unió intézményeitől és szerveitől, tagállamainak kormányaitól vagy bármilyen más szervtől.

4. § (1) Az MNB meghatározza és megvalósítja a monetáris politikát.

Már érted hogy miért van útban Simor? Az MNB önálló életet él. Vagy magyarázd már el nekem kérlek, hogy mi a csudáért veszünk mi fel kamatra kölcsönöket az IMF-től, ha egyszer van saját bankunk, aki pénzt tud nekünk csinálni?

"mintha a kereskedelmi bankok államosításáról lett volna szó a cikkben."

Én sem értek pár dologgal egyet ami a cikkben van. Viszont a pénzteremtés jogát szerintem is el kell venni a kereskedelmi bankoktól. Az államosítás önmagában pedig nem valami rossz dolog. Attól függ hogyan csinálják. A kereskedelmi bankokat akár ki is lehetne fokozatosan vásárolni.

mediocris 2010.06.16. 21:41:10

@tesz-vesz:

Lenne ott harag ha kiderülne az igazság. Komolyan mondom hogy iskolában kéne tanítani ezeket a dolgokat, hogy ne tudjanak minket megvezetni.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.06.17. 20:43:47

@mediocris:

hát igen, foglalkozik egyébként egy blog eltés tanárok profseszorok írják, h mit kéne tenni ha elfogy az olaj, ők hozzák fel a kubai dolgokat is,

" Ha a magyar állam korlátozná a kereskedelmet, akkor a nemzetközi közösség a nyakunknak ugrana."

én ezt nem tartom olyan nagy problémának. ha élelmiszeriparban fokozatosan vezetjük be az önellátást, akkor csesszék meg, mit tudnak csinálni?

" A tőzsdecápák még a torkunkat is elharapnák. "

de miért kell nekünk odafigyelnünk rájuk?

"l, még mindig ott a jogrendszer. EU tagként, EU jogharmonizáció van. Nem hozhatsz velük ellentétes szabályokat/törvényeket. "

én kilépnék az euból. a személyre szabott feltételeink, amiket a komcsik hoztak meg, eléggé botrányosak, úgy tudom.
az eu impotens banda. azok nem tudnának mit csinálni.

" OV közép-európai összefogása jó lépés lehet a függetlenedés felé. Inkább azt támogatnám személy szerint."

hogy érted? persze lengyelekkel össze kell fogni, csehekkel is tán, de a trianoni kérdés sem kerülhető ki. ami miatt eléggé összevesznénk a szlovákokkal.

"mesélj még a pénzbőségről, mit tudsz róla?"

arra vagyok kíváncsi, hogy hogyan hat az átlagemberre, és az államra?
a résztartalékos bank mit jelent?
mit hagynál meg magán kézben a bankok közül? vajon ha államosítanánk a bankokat, ugyanúgy képes lenne termelni profitot? hiszen az itteni piac életben tartja.
de globális szinten milyen kapcsolatokkal rendelkeznek?

"Egyébként nem pénzbőségről van itt szó. Az csak egy értékkifejező eszköz. A valódi jólét és a valódi javak előállítása a cél. Illetve az adósrabszolgaság eltörlése."

így van. mi nem valódi jószág szerinted?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.06.17. 21:02:16

@mediocris: harag lenne, de tettre kész harag, forradalom csak akkor ha a létbiztonság, vagy a félretett pénz eltűnne

vorosgy 2010.06.18. 22:45:33

@mediocris: Az MNB állami kézben van, de ez nem azt jelenti, hogy alá lenne rendelve a kormánynak. A fiskális politika, vagyis az adók beszedése, kölcsönök felvétele, és elköltése a kormány dolga. A jegybank feladata a pénzügyi stabilitás elérése, vagyis főleg az infláció szinten tartása.

"Vagy magyarázd már el nekem kérlek, hogy mi a csudáért veszünk mi fel kamatra kölcsönöket az IMF-től, ha egyszer van saját bankunk, aki pénzt tud nekünk csinálni?"

Ez nagyon egyszerű, józan paraszti ésszel akárki beláthatja: ha a jegybank egyszerűen pénzt csinálna, az semennyit sem segítene; annyit érnénk el, hogy dobnánk egyet az infláción. A pénz önmagában nem érték.

"a pénzteremtés jogát szerintem is el kell venni a kereskedelmi bankoktól"

Tehát innentől csak a jegybank állíthatna elő pénzt; a kölcsönöket kénytelenek lennénk közvetlenül a jegybanktól felvenni. Ilyen rendszer van Észak-Koreában. Miért is lenne ez jó? Milyen előnye lenne? Mert mondhatsz ideológiai dolgokat, de konkrét előnyt nem nagyon.

vorosgy 2010.06.18. 22:49:30

@tesz-vesz: Bevezetjük az önellátást, marha jó. Majd gyűjtjük a narancsmagokat, mint a szocializmus idején :) A segélycsomagokat majd azért elfogadjuk, mikor rossz a termés, és kitör az éhínség?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.06.20. 16:49:28

@vorosgy: hát először is, azt nem kéne importálni, amit itt is meg tudunk termelni. szép fokozatosan kéne áttérni az önellátásra, mert hogyha mégis rossz útra lépnénk, akkor tudjunk visszafordulni.

nincs szükség segélycsomagokra.
azért lenne ez jó, mert hogyha kitör a globális válság, mi csak rendítünk egyet a vállunkon, ha önnellátóak vagyunk, mert élelmiszerünk megvan. mi egyéb problémánk lehetne még?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.06.20. 16:51:51

@vorosgy: de értsd meg, hogy felesleges másnak, tartozni ezzel a nemzetközi uzsorával, ha tartozhat magának is vele, az állam.

magyarán ha az ember magának tartozik, nem is tartozik semmivel se igazán.

vorosgy 2010.06.20. 21:05:22

@tesz-vesz:
Kénytelen vagyok megint Észak-Koreával példálózni. Megpróbálták az önellátást, nem sikerült valami jól; pedig azt is kihirdették, hogy egészségtelen a napi háromszori étkezés, kettő is elég.
en.wikipedia.org/wiki/North_Korean_famine

Átállni önellátásra teljesen a valóságtól elrugaszkodott elképzelés. Olyan mértékű életszínvonal-csökkenést eredményezne, ami messze felülmúlná ezt a kis pénzügyi válságot. A fokozatosságot sem egyszerű megoldani, mert ha korlátozni kezdjük, hogy mit engedünk be, azt nem fogják jó szemmel nézni külföldön.

"ha az ember magának tartozik, nem is tartozik semmivel se igazán"

Ez így van, ugyanakkor ha az ember magától vesz kölcsön, senkitől sem kap kölcsönt igazán. De látom, nem teljesen érted, miről van szó.

Tegyük fel, hogy kormányirányítás alá helyezzük az MNB-t, és kinyomatunk vele kétbillió forintot. Mit érnénk el vele? Mert eurót nem állíthatunk elő, csak forintot! Annyi történne, hogy zuhanni kezdene a forint értéke (merthogy hirtelen több lett belőle). Így már világos, miért nem vehetünk fel hitelt saját magunktól? Világos, miért van teljesen rendben, hogy nem ugráltathatja a kormány a jegybankot?

A jegybank dolga, hogy stabil legyen a forint. Ennyi. Ennél többet nem is tudna elérni. A pénz értékét a gazdaság adja.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.06.20. 21:57:31

@vorosgy: én egyelőre nem teljes önellátásról beszélek, hanem részlegesről, de mégis hogyan lehetséges az szerinted, hogy a Horthy-rendszerben volt elég pénz arra hogy akár az épületeket rendben tartsák. nincs pénz ma semmire se.

nem eredményezne amúgy életszínvonal csökkenést, Síklaky számításai szerint meg 4x-ződne az életszínvonal. amúgy a pénznek forogni kell csak a gazdaságban, és így nem viszik ki a hasznot innen, azért nem tudunk fejlődni, mert a munkák haszna nem marad itt.

így képtelenség fejlődni.

gazdag országokban, már akkor is nagy összeget kap az ember ha házasodik, és 18 életéve után rendszeresen fizetést kap csak úgy az államtól, mert tudják ők is, hogy forognia kell a pénznek. pénzbőség van ott gondolom.

itt is lehetne, csak nem lenne szabad megbontani a pénz keringésének egységét.

a külföld nem érdekes. és nem is érdekel, hm hogy is fejezzem ki magamat pontosan: a külföldhöz úgy kell állni mint ahogy hitler is állt a békeszerződéshez. mérgesen. és lenézően.

"Ez így van, ugyanakkor ha az ember magától vesz kölcsön, senkitől sem kap kölcsönt igazán. De látom, nem teljesen érted, miről van szó."

szerintem te nem érted. ha magától vesz kölcsönt, akkor nem senkitől nem fog kapni, hanem nem lesz kölcsön se. pénzbőség lesz.

azt én is és kormány is tudja, h nem lehet felhígítani a pénzt. de miért raknánk az uzsorásaink kezébe a legfőbb hatalmat?
ellenségeink kezébe a fegyvert adni öngyilkosság, nem is értem miért nem tudod ezt felfogni. szerinted a fidesz, vagy akármelyik kormány fel akarja hígítani a pénzt?

a pénz értékét az egységes keringés adja. most a neolibsik megbontották ezt.
legfőbb célunk, h bekötözzük, és ne folyjon el a gazdaság vére, a pénz

mediocris 2010.06.20. 23:26:42

@vorosgy:

"A fiskális politika, vagyis az adók beszedése, kölcsönök felvétele, és elköltése a kormány dolga."

Hogyan fogsz hatékony fiskális politikát megvalósítani a monetáris politika támogatása nélkül? A monetáris politikába nincs beleszólása a kormánynak.

"ha a jegybank egyszerűen pénzt csinálna, az semennyit sem segítene; annyit érnénk el, hogy dobnánk egyet az infláción."

Az infláció nem közvetlen kapcsolatban áll a pénz mennyiségével, de tényleg hatása van rá. Viszont a pénzcsinálásnak csak inflációs költsége van, és a kereskedelmi bankok folyamatosan gyártják a pénz. Sőt, egy nagyságrenddel többet gyártanak, mint a jegybank. Az nem baj, de ha az állam gyárt, az baj? És ha kölcsönt veszünk fel kamatra, az talán nem jelenik meg költségként?

"Tehát innentől csak a jegybank állíthatna elő pénzt; a kölcsönöket kénytelenek lennénk közvetlenül a jegybanktól felvenni."

Nem, a jegybank egy fillért sem állítana elő a civil szektor hiteleinek finanszírozására. A hitelezés csak úgy fenntartható ha nem generál új pénzt, ezért valódi pénzt hiteleznénk ki. Ezt pedig csinálhatják akár magánbankok, akár közösségi bankok is. Az államnak is lehet saját bankja, amelyik versenyzik a piacon.

mediocris 2010.06.20. 23:32:55

@vorosgy:

"Kénytelen vagyok megint Észak-Koreával példálózni"

Szerintem sem állna meg Magyarország egyedül a talpán. Nagyobb közösség kell.

"Átállni önellátásra teljesen a valóságtól elrugaszkodott elképzelés."

A gazdasági rendszer ma is önellátó. Igaz hogy szinte az egész földgolyó beletartozik, de önellátó. Az EU együtt lehetne önellátó, és képes lenne kereskedelemre, és abból fedezni az energiaszükségletét.

"Tegyük fel, hogy kormányirányítás alá helyezzük az MNB-t, és kinyomatunk vele kétbillió forintot."

Az MNB feladatai továbbra is változatlanok maradnának.

"Világos, miért van teljesen rendben, hogy nem ugráltathatja a kormány a jegybankot?"

Nekem még nem. Illetve igen, de nem ugyanarra gondolunk.

"A jegybank dolga, hogy stabil legyen a forint. Ennyi. Ennél többet nem is tudna elérni. A pénz értékét a gazdaság adja."

Ezek közül egyik sem igaz.

mediocris 2010.06.20. 23:34:14

@tesz-vesz:

Szerintem nem megoldás hogy kilépsz az EU-ból. Globális rendszerváltás kell. Csak az old meg minden problémát.

vorosgy 2010.06.21. 10:51:42

@tesz-vesz: Megnégyszereződne az életszínvonal? Ha az ember magától vesz fel kölcsönt, akkor pénzbőség lesz? Te miről beszélsz?

Amíg ontod magadból ezeket a marhaságokat, addig nem lehet veled érdemben vitatkozni. Szerintem olvass utána a közgazdaságtannak, meg a banki rendszernek. Nagyon érdekes téma. Nem kell ahhoz összeesküvés-elméleteket gyártani, elég izgalmas önmagában is.

Nagyon jó bevezetést adnak például a Khan Academy videói:
www.khanacademy.org/#Banking%20and%20Money

@mediocris:
"Hogyan fogsz hatékony fiskális politikát megvalósítani a monetáris politika támogatása nélkül?"

Sehogy, mindenképp együtt kell működniük, ezt így van.

"a kereskedelmi bankok folyamatosan gyártják a pénz"

Ez is így van. Szerencsére van egy jegybankunk, aminek megvannak az eszközei, hogy befolyásolja ezt a folyamatot.

"Nem, a jegybank egy fillért sem állítana elő a civil szektor hiteleinek finanszírozására."

Szóval a részleges tartalékrendszert törölnéd el, így már értem. Ennek lehetnek előnyei, de így a nem lekötött betétek, tehát a pénz jelentős része csak "ülne" a bankban, nem mozogna. Szóval ezzel kapcsolatban szkeptikus vagyok, de meggyőzhető :)

Az EU önellátó lehetne, meg kereskedne? Akkor nem lenne önellátó. Mindenesetre az önellátás az EU-val valóban messze könnyebben elképzelhető, mint Magyarországgal.

"Ezek közül egyik sem igaz. "

Leegyszerűsítettem a dolgokat, de akkor is a stabil fizetőeszköz fenntartása a fő feladat. Szerinted nem igaz, hogy a pénz értékét a gazdaság adja? Akkor mi adja?

Itt van például ez a cikk:
konzervatorium.hu/cikkeink/gazdasag/121-a-modern-jegybankok-mkoedeserl-penzuegyi-gyorstalpalo-valsag-idejen-iv-resz#_ftn1
Bár a jegybanknak lehetnek olyan reálgazdasági céljai is, mint a növekedés vagy a munkanélküliség egyensúlyi szint közelében tartása, ma a monetáris politika deklarált célja az országok többségében az infláció rövidtávú kamatlábakon keresztül való befolyásolása, semmi több.

mediocris 2010.06.22. 02:14:15

@vorosgy:

"Szerencsére van egy jegybankunk, aminek megvannak az eszközei, hogy befolyásolja ezt a folyamatot."

Nem kell olyan sokat visszatekerni az időkeréken hogy lássuk az ellentmondást. A forint euro árfolyam több mint 100 forintot esett. Devizahitelesek dőltek be, az országot többszörösen visszaminősítették. Hol vannak a felelősök, hol volt a jegybank? Ezért valakinek börtönben kéne ülnie, és annak is aki hagyta eladósodni devizában az országot. Szóval bocsásd meg ha szkeptikus vagyok az MNB működésével és Simorral kapcsolatban.

"Szóval a részleges tartalékrendszert törölnéd el"

Én igen. Ez lenne a hosszú távú cél.

"Ennek lehetnek előnyei, de így a nem lekötött betétek, tehát a pénz jelentős része csak "ülne" a bankban, nem mozogna."

Szerintem a bankok feladata alapvetően két részből kéne hogy álljon. Az egyik a hitelnyújtás, a másik a pénzügyi tranzakciók lebonyolítása. Ha a bankszámlán ül a pénzed, akkor kényelmesen fel tudod használni, akár elektronikusan. Ezért lenne a bankban a pénzed. Esetleg a bankon keresztül vásárolnál befektetési jegyeket, stb. De a te pénzed nem hitelezhetné ki a bank, nem gyárthatna pénzt. Tudom hogy ránézésre többe kerül a fenntartása, de gyakorlatilag az emberek zsebében sokkal több pénz lenne. Tehát az alternatív költsége a jelenlegi bankrendszernek sokkal magasabb. Több mint 10 000 milliárd forint évente. Ennyivel több pénze lenne az államnak és a privát szektornak.

"Az EU önellátó lehetne, meg kereskedne? Akkor nem lenne önellátó."

Igen :). Van egy látszólagos önellentmondás. Az önellátóságnak vannak fokozatai. Az EU nem halna éhen egy globális embargó esetén sem, de a jólét azért csökkenne. Kénytelen kereskedni, főleg energiaszükséglete van. Olaj és földgáz. Nagyon sok árut hoznak jelenleg be a harmadik világ rabszolgáitól, de ezeket akár Európa is elő tudná állítani, gyakran sokkal jobb minőségben is. Az élelmiszerekre ugyanez érvényes. Az importot pótolni lehetne belső termeléssel is. Ez nyilván többe kerülne, de a bankrendszer eltörlésével sokkal gazdagabbak lehetnénk, és alacsonyabb lenne az infláció is. Elvi akadálya nincs, működőképes a rendszer, és fenntartható.

"Leegyszerűsítettem a dolgokat, de akkor is a stabil fizetőeszköz fenntartása a fő feladat."

hu.wikipedia.org/wiki/MNB#Az_MNB_feladatai

Ennél jobban egyszerűsíteni felesleges :). Egyébként nem is a feladatokkal és célokkal van ott a baj, hanem a gyakorlati tevékenységgel.

"Szerinted nem igaz, hogy a pénz értékét a gazdaság adja? Akkor mi adja?"

Szerintem ez a fajta definíció megtévesztés. A gazdaság, a pénz mennyisége, stb. befolyásolja, de a tényleges árfolyamot egy valami dönti el. A piac. A gazdasággal való trükközésre pedig nagyon jó példa az Egyesült Államok. A spekulatív, nem valódi értékteremtő gazdasága tartja fenn a dollár árfolyamát, ami messze a valós értéke felett van. A következő válság szerintem el fogja vinni a dollárt, és hagyni fogják hogy bedőljön.

Ezt a blogot ajánlom még:

eltecon.blog.hu/2010/06/03/csinaljunk_egyszintu_bankrendszert

Itt leírtam a véleményemet.

vorosgy 2010.06.22. 09:38:49

@mediocris:

"Hol vannak a felelősök, hol volt a jegybank?"

Nem tudom, mennyire felelős a jegybank, elvileg mindent meg kellett tenniük. Ha nem tettek, az nagy genyóság. Ugyanakkor nyilván nem bírnak abszolút hatalommal az árfolyam felett, csak befolyásolni tudják. Ha valami idióta politikus bejelenti, hogy közel az államcsőd, mert szar helyzetben van az ország, akkor például nincs az a jegybank, ami az árfolyamot rendbe hozza :)
(de tudom, hogy most nem erről van szó)

"ránézésre többe kerül a fenntartása, de gyakorlatilag az emberek zsebében sokkal több pénz lenne"

Mit vesznek észre a betétesek a részleges tartalékrendszerből? Szerintem semmit. A pénzük a bankban van, kivehetik, ha akarják. Nem értem, mitől lenne nekik több. A hitelezők pedig a rendszer által (szerintem) olcsóbb hitelhez jutnak. Hisz ha csak a lekötött betéteket lehetne kihitelezni, kevesebb állna rendelkezésre, tehát értelemszerűen jóval magasabb lenne a kamat.

Egyébként a többi dologban igazad lehet, kösz a linket!

valaki76 (törölt) 2010.06.22. 10:34:09

@mediocris: Egy apró észrevétel:

A részleges tartalékolású bankok által teremtett új pénz kb. 50%-a az adórendszeren keresztül a központi költségvetés bevételi oldalán jelenik meg.

Állami bevételként.

valaki76 (törölt) 2010.06.22. 10:35:20

@mediocris: Sajnos az a helyzet, hogy az általad felvázolt (kvázi) mono-bank rendszer sokkal rosszabb a jelenlegi rendszernél.

A jelenlegi rendszerben a bankrendszer és az állam szimbiózisban él egymással. És ez bizony egyáltalán nem rossz az államnak.

Ez a rendszer tette lehetővé az ún. „aktív, jóléti állam” létrehozatalát.

Az ún. „összesküvés elméletek” nagyon felszínesek. Ebben a játékban az állam nem áldozat.

Az általad felvázolt utópiában már csak az állam maradna. A rendszer alaplogikája szerint a legpopulistább jelölt nyerné a választásokat, hiszen a bankóprés birtokában látszólag bármit megígérhet.

A kamatmentes pénzzel pedig a megtérülési/profitabilitási igényt is kiszednéd a rendszerből.

Eredmény:

Sík hülye állami beruházások tömege
(a fix jövedelemből élők, tehát a munkavállalók és a nyugdíjasok terhére, az infláció nem költség, az infláció jövedelemátcsoportosítás, ebben az összefüggésben ADÓ)

+ a fedezet nélküli pénz bizalomról szól

Ilyen rendszer iránt a befektetői bizalom nulla

Ergo

Az állami pénz iránt is nulla a bizalom

Piaci viszonyok között a hiperinfláció és az összeomlás garantált.

Legnagyobb vesztesek:
1. munkavállalók
2. nyugdíjasok

Lényegében elinflálod a jövedelmeket és a megtakarításokat…

Persze a termőföld, az ingatlan, a részvény – az első körben még –
megőrzi az értékét…

Ilyen rendszert csak erőszakkal lehet működtetni. A (kvázi) mono-bankrendszer a totális diktatúra előszobája.

valaki76 (törölt) 2010.06.22. 10:46:51

Természetesen a fentiek általánosságban vonatkoznak a rendszerre. Nem tökéletes az, jövedelemátcsoportosításra épül, stb.

De a történet nem fekete fehér. Nem véletlenül vezette be szinte mindenki ezt a rendszert. Kezdetben (az adósságspirál elején) rengeteg a „pozitív hatás” („boom” periódus), később az adósságspirál mélyén („bust” periódus) már nem annyira… Sőt…

De az olcsó hitelekkel felfűtött „boom” periódus ellen nem nagyon szoktak tiltakozni a „népek”. Annak (szinte) mindenki örül. Persze a mondás nem véletlenül mondja azt, hogy semmi sincs ingyen… Mindennek meg kell fizetni az árát… Kamatostul…

A devizahitelezés azonban egyenesen orosz rulett… És erről mindenkinek tudni kellett volna. Ez kb. olyan mintha a tőzsdén a svájci frank/magyar forint árfolyamra spekulálnál…

A kamattal semmi baj sincsen, a kamat hasznos, a rendszerbe az instabilitást a fedezet nélküli új pénz viszi be.

valaki76 (törölt) 2010.06.22. 11:13:05

@valaki76: A félreértések elkerülése végett itt a jelenlegi rendszerről írtam. Én se vagyok elragadtatva ettől, de lehet ez még sokkal rosszabb is…

valaki76 (törölt) 2010.06.22. 12:01:43

@valaki76: Kiegészítés:

Az új pénz beinjektálásával együtt járó pótlólagos keresletnövelés
(vagyis inkább jövedelemátcsoportosítás, elvégre ez egy „zero-sum game”, valakinek adsz, valakitől – konkrétan a fix jövedelemből élőktől – elveszel)
által generált állami bevételek mellett

a (forintban denominált) államadósság is folyamatosan inflálódik, az adósságszolgálat kapcsán a kamatot nem szabad összekeverni az inflációval kiigazított reálhozammal.

(Ez nem feltétel nélküli dicséret, könyvet lehetne írni a téma kapcsán a beépített buktatókról, visszásságokról, ellentmondásokról, etikai kérdésekről, stb.)

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.06.23. 21:20:25

@mediocris: ezzel én is egyetértek. csináljon sokkal versenyképesebb bankot az állam

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.06.23. 21:21:32

@mediocris: mindig é-koreával példálozik

de ott van pl Kína

a legnagyobb gazdasági erő (lesz), és neki van állami kereskedelmi bankja

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.06.23. 21:22:51

@mediocris: lehet

mindenesetre nem árt ha önellátóak leszünk nézd meg ezt:

www.youtube.com/watch?v=GEulLEFBGK4&playnext_from=TL&videos=IuizFMA0Ns8&feature=sub

hetesiról már volt szó iitt. ott van a baloldali mezőben a linkje

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.06.23. 21:30:11

@vorosgy:

"Ha az ember magától vesz fel kölcsönt, akkor pénzbőség lesz? "

nem az ember, hanem az állam. az embernek nincs joga sem lehetősége pénzt teremteni.

Nagyon jó bevezetést adnak például a Khan Academy videói:
www.khanacademy.org/#Banking%20and%20Money

kösz a linket

"Nem, a jegybank egy fillért sem állítana elő a civil szektor hiteleinek finanszírozására."

hát a jegybank talán nem, de állami más bankok meg igen

" önellátás az EU-val valóban messze könnyebben elképzelhető, mint Magyarországgal."

ez is csak annyira valószínű, mint MAygarország önellátása. eunak sincsenek kőolaj mezői

viszont én nem győzöm hangsúlyozni, egyelőre csak élelmiszeripari önellátásra gondolok, Horthynál tán ez volt

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.06.23. 21:35:52

@mediocris: simornak kéne börtönben ülnie? látnia kellett volna az egész folyamatot? ezért harcol vele most a fidesz?

mediocris 2010.06.24. 02:05:06

@tesz-vesz:

Nem csak neki. A korrektség az lenne ha az egész történetben nyomozás indulna, ahogy az Egyesült Államokban is. Fel kéne göngyölíteni az egész ügyet, folyamatokat, és hogy ki mit csinált. Az árfolyamingadozásban az MNB kulcsszerepet játszott. A devizahitelezés korlátozásának érthetetlen hiányát egyértelmű hogy az előző kormányokon kéne számonkérni. És akkor még nem beszéltünk a lassan 8 éve döglődő gazdaságról, és az államadósság növekedéséről. Ezek olyan szintű dolgok, ami miatt embereknek kéne börtönben ülnie. Én ezt ma nem tartom reálisnak Magyarországon, de egy jól működő rendszerben lenne igazi számonkérés és részletes tényfeltárás is. Ami most megy, akár elszámoltatás néven, az csak egy felszínes maszlag. Valamiért az igazi okokat nem lehet felderíteni. Ez így nem korrekt, de csak abban bízhatunk hogy a jelenlegi kormány megtesz minden tőle telhetőt.

Simorral lehet hogy részben ezért harcol a fidesz, de ha ártatlan lenne akkor is útban van. Monetáris politikát nem lehet megvalósítani a jegybank elnöke nélkül.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.06.26. 21:19:46

@valaki76: és mi baj a totális erőszakkal a pénzvilágban?

Archenemy 2010.09.08. 22:08:46

@tesz-vesz: "és a kereskedőhöz még annyit, hogy míg a termelő eladja egy árért, a kereskedő még drágábban adja tovább.

tehát a termelő ráfizet. a termelő rosszabbul jár, mikor övé az érdemi munka"

Akkor miért nem a termelő adja el egyből a végfelhasználónak?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.09.09. 09:37:51

@Archenemy: van mikor ő adja el, pl a piacon.

de a szupermarketekbe szerintem nagyobb a kereslet.

amúgy azért mert túl nagy munka lenne neki is eladni, és termelnie is egyszerre, de ettől még ugyanúgy igazsátalan

Avatar 2010.09.09. 10:50:52

@tesz-vesz: "amúgy azért mert túl nagy munka lenne neki is eladni, és termelnie is egyszerre"

No lám... akkor úgy tűnik, hogy nem csak termelni munka, hanem eladni is. Akkor viszont azt is meg kell fizetni, és vajon mi másból lehetne ezt megtenni, mint a kereskedelmi árrésből?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.09.09. 13:18:02

@Avatar: nem termelő munka, úgy értem
a kereskedő nem dolgozott rajta semmit mégis nagyobb a gaszna, szerinted ez nem igazságtalan?

Avatar 2010.09.09. 14:47:25

@tesz-vesz: Látom még mindig nem érted mi a munka abban, hogy valaki vevőt talál valamire.
Egy termék önmagában nem nem érték. Akkor válik értékké, amikor találunk valakit, aki hajlandó és képes is adni valamit cserébe.
Nem véletlenül hívják ezt a folyamatot értékesítésnek.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.09.09. 15:46:09

@Avatar: te nem érted, hogy én ezt nem tartom Munkának, termelő munkának, persze rugózhatsz még ezen.
csak nem érdemes

Archenemy 2010.09.09. 16:28:46

@tesz-vesz:
"amúgy azért mert túl nagy munka lenne neki is eladni,"
+
"én ezt nem tartom Munkának"

légy szíves tisztázd az álláspontod, hiszen ellent mondasz önmagadnak

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.09.09. 16:32:53

@Archenemy: nem ellent csak más fogalomként ill rövidítve használom a munka szót

azért írtam már a másodikba nagy M-mel, h meg lehessen különböztetni

az első mondatot úgy értettem , h sok időbe telne neki egész nap árulnia amellett hogy még termel is, de ez nem változtat azon, hogy vki aki nem dolgozott a terméken drágábban adja el, és több hasznot szerezzen csak azért, mert ő adja tovább az árut

Archenemy 2010.09.09. 16:40:59

@tesz-vesz:
ha azt belátod, hogy egy termelőnek nincs ideje arra, hogy el is adjon, akkor nyilván azt is belátod, hogy egy eladónak sincs arra ideje, hogy termeljen, hiszen ő az eladással foglalkozik egész nap

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.09.09. 16:47:49

@Archenemy: belátom, és egyelőre alternatívám sincsen a helyzetre, de nem is kell hogy legyen ahhoz h lássam ez igazságtalan

Archenemy 2010.09.09. 16:55:03

@tesz-vesz:
mindketten egész nap dolgoznak, mi az igazságtalanság?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.09.10. 10:44:30

@Archenemy: az h keresztbetenni a tollat az asztalon és telefonálgatni, nem igazi munka

én speciel most a gabonakereskedőkre gondolok, kik nem dolgoznak egész nap

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.09.10. 10:46:20

@Archenemy: az igazságtalanság az, hogy aki jobban megszenved a munkával kevesebbet kap ugyanazért a terményért

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.12.20. 14:20:03

@Avatar: a társadalom szemszögéből nem munka, nem érdemi haszon, nem viszi előbbre egy közösség életét
süti beállítások módosítása