kkbk.blog.hu

Kultúra, poetapolitika, vers, vita, igazság, szociális érzékenység, Nemzet, forradalom, meg amit akartok.

 

Sok helyről jöhetünk, de csak egyfelé tarthatunk, ha valóban értelmesek vagyunk és tisztességesek:

 

Ez az irány pedig a "nemzeti" szociáldemokrácia,
a jóléti állam, ahol minden jóravaló csoport és gondolat képviseltetheti magát, és ahol elég gazdag az alsó középosztály is, hogy vállalkozni tudjon az új ötleteivel és jó iskoláival.

Meg kell teremteni a lehetőséget, hogy a szegény ember gyereke is tudós lehessen; a tehetségtelen gazdagokat pedig el kell zavarni a krumpliföldekre.

Minden adófizető polgár szociáldemokráciában és jogállamban akar élni - csak nem tud róla.

Térjünk mindannyian konszenzusra.

posztos írkák

Nagyon fontos

ist


Csend vala, felleg alól szállt fel az éjjeli hold.

Szél kele most, mint sír szele kél; s a csarnok elontott
Oszlopi közt lebegő rémalak inte felém.
És mond:

magyar_partok333.JPG

"Füstöl a víz, lóg a káka kókkadón a pusztaságba" Holt Vidék kkbeka KáKánBéKa

Máté, 7. fejezet

15 Őrizkedjetek pedig a hamis prófétáktól, akik juhoknak ruhájában jőnek hozzátok, de belől ragadozó farkasok.
16 Gyümölcseikről ismeritek meg őket.
17 Ekképpen minden jó fa jó gyümölcsöt terem; a romlott fa pedig rossz gyümölcsöt terem.
18 Nem teremhet jó fa rossz gyümölcsöt; romlott fa sem teremhet jó gyümölcsöt.
19 Minden fa, amely nem terem jó gyümölcsöt, kivágattatik és tűzre vettetik

 

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Utolsó írka

információ

A bölcsesség alapja a kétkedés.
de csak a gonoszok tartanak mindenkit gonosznak.

 

A hír (a tény) szent, a vélemény szabad - Pulitzer József

Ha van egy minőségi írása közéleti témában, versmegzenésítése, jó témája, filmje, ötlete, linkje, híre, információja
küldje el nekünk, feldogozzuk egyszer talán, és le is közölhetjük
kkbkorkukacgmail.com
vagy írja be a kommentekbe, csomót nem kérünk.
az értelmes kommentekre igyekszünk válaszolni, mert fontos a párbeszéd, főként félreértések esetén.
Ezen oldal semmilyen komment- és posztíró véleményével nem azonosul,
így kívánja megőrizni saját függetlenségét, elvét, illetve a szólás- és véleményszabadságot.

Az aktaszerű posztok folyamatosan frissülhetnek, a fontos témákban frissülnek is.

codex

 

Archívum

Címkék

1848 (6) 1920 (8) 1956 (41) 2006 (12) 2rule (1) 444 (1) 4k (2) 64 (1) ábrányi (2) ácsné (6) aczél (3) ádám (2) áder (2) Ady (1) ady (20) afrika (4) akác (1) ákos (1) aksi (2) aktuális (8) aláírás (1) áldozat (34) alfödi (1) alföldi (16) alkotmány (4) állam (3) állat (1) almássy (1) álmos (1) ambrus (1) amerika (1) andrás (1) andrásfalvy (1) angol (14) ángyán (29) ángyén (1) animacio (24) antal (2) antall (11) antikultura (111) apáti (3) apor (1) arab (7) arany (6) argentína (2) arisztokrácia (5) arkan (1) arnoth (1) arokaso (33) árulólapok (5) árvai (1) ascher (2) ásotthalom (1) assange (1) aszódi (2) ateizmus (2) attila (1) audi (2) autó (3) autonómia (1) autonomia (1) ávh (1) azer (3) azori (1) b (2) babarcy (1) babics (1) babits (5) bacsa (1) bagemihl (1) bagó (1) bajnai (10) bakáts (1) bakó (1) balassagyarmat (1) balaton (2) balatoni (2) balavány (1) balázs (2) balczó (10) balikó (1) bálint (1) balla (1) balog (2) balogh (2) balsai (1) bana (1) bandó (1) bándy (1) bank (70) bankrendszer (1) bara (1) baranyay (1) barcs (1) bárd (1) bárdok (1) bárdos (2) barings (1) báró (1) bartók (1) bartos (2) bartus (2) bátorfi (1) batthyány (3) bauer (3) bayer (8) bbc (1) becsó (1) bede (1) békés (1) bélaság (1) belénessy (1) belga (2) bencsik (4) béndek (1) bene (2) benedek (1) benkő (2) benzin (13) berecz (1) bereznay (1) berija (2) berkesi (1) bertalan (1) bertha (2) bertók (1) berzeviczy (1) berzsenyi (1) bessenyei (1) bethlen (1) biden (1) bige (1) bilderberg (1) bíró (4) birodalom (1) bíróság (1) biszku (18) bitay (1) bkv (1) blaskó (4) blog (3) blunt (1) bmw (1) Bochkor (1) bocskor (1) bodoky (10) bodrogi (1) bogár (6) bogdán (2) bokor (1) bokros (5) bölcskei (1) boldizsár (1) boldoghy (1) bolgár (1) bologna (1) bombagyár (1) bonafarm (1) bono (1) borkai (1) borókai (1) boros (5) boross (2) boruzs (1) bosnyák (2) bőtös (1) botul (1) brádi (1) brády (6) Bremgarten (1) brenner (1) brezovics (1) bródy (2) bubla (1) budaházy (12) budai (5) budapest (1) bugár (1) bűn (38) búr (1) burány (1) burma (1) bush (2) buza (1) buzánszky (1) carlin (1) Casablanca (2) cegléd (1) ceglédi (1) ceta (1) chaplin (1) Charlie Hebdo (1) che (2) chikán (1) chomsky (1) cia (1) Cicciolina (1) Címkék (7) ciprasz (1) citadella (1) clark (1) colbert (1) coolidge (1) corrie (1) corvinus (1) csalad (10) csángó (1) csányi (13) császár (1) csecsen (1) cseh (15) csendőrség (1) csengey (1) csepel (2) csepreghy (1) csepregi (1) cserdi (1) cserháti (1) csernus (1) csetnik (1) csiba (2) csintalan (1) csipes (1) csiszár (1) csizmadia (1) csókay (2) csonka (1) csontos (2) csoóri (5) csurka (6) cukor (1) czeglédy (1) czeizel (1) czene (1) czettler (1) czike (11) czomba (1) c kategória (63) dajcs (1) Dallaire (1) damm (1) dán (2) dancsó (2) dániel (2) dan reed (1) daróczi (3) darvas (2) debrecen (3) délvidék (2) demcsák (1) demeter (2) demján (2) demokrácia (5) demszky (12) dénes (2) dés (1) deutsch (3) devizahitelesek (10) dézsi (1) dézsy (2) dienes (2) dietmar (1) Dieudonné (1) Digest (1) diktatúra (1) dk (1) dobay (1) dobozi (2) dobrai (1) dobrev (1) dodik (1) dojcsák (1) doku (3) dombóvári (1) donáth (1) dopping (1) dörner (5) dorosz (4) dotoho (1) dózsa (3) drábik (8) draskovics (2) dr morvai krisztina (27) dudits (1) dunaszerdahely (1) dúró (4) dzsudzsák (1) eccleston (2) eger (1) egervári (1) egészség (19) Egyesült Arab Emírségek (1) egyház (2) Egyiptom (3) egyiptom (4) együtt (1) elcoteq (1) élelmiszer (1) éliás (1) elitposzt (80) elnökség (4) elvis (1) ember (14) endre (2) endrésik (1) ensz (1) eon (1) eörsi (6) eötvös (1) ép-kar (1) erdély (7) erdő (2) erdogan (2) erdős (2) erőss (1) érpatak (2) ertsey (5) erzsébet (1) ésik (1) Esperay (1) esterházy (6) eszenyi (1) eszes (1) esztergom (7) eu (50) europai (4) everest (1) evola (1) fábián (1) Fábián (2) fabricius (1) fábry (3) facebook (5) fagyálló (1) faludy (1) falusi (1) farage (4) farkas (2) fazekas (2) fehérlófia (1) fehér kenyér (1) fekete (4) feketejános (4) fekszi (1) felcsút (1) felcsuti (1) felvidék (1) fenyő (1) ferenczy (1) ferihegy (1) fico (1) ficsor (1) fidesz (372) film (107) filó (1) fischer (4) flaisz (1) fliegauf (1) flier (1) fodor (5) földes (1) földesi (1) földvári (1) forditas (1) forrai (1) francia (8) freedman (2) frész (1) freud (1) friderikusz (3) friss (1) fülkeforradalom (1) fülöp (3) g. nagy lászló (1) gábor (1) gajdics (1) gál (3) galácz (1) galambos (1) galilei (1) galkó (1) garancsi (1) garas (1) gárer (1) gaudi (7) gay (1) gazdaság (14) gdp (2) gedeon (1) gelencsér (1) gellért (4) génmódosított (3) geotermia (1) gera (1) gereben (1) gerendai (2) gerendás (1) gergényi (8) gerő (1) geszti (1) gina (1) giró (1) glattfelder (1) glutén (1) gmo (1) göd (1) gőgös (1) gój (1) gömöri (1) göncz (3) gonda (1) goodfriend (1) görgey (2) gorilla (1) görög (5) gosztonyi (2) grant (1) grass (2) gróf (1) groó (1) gulyás (2) guyana (1) guyon (1) gyárfás (3) gyöngyösi (8) gyöngyöspata (12) gyóni (1) győr (2) györgy (1) györgyey (1) györgyi (1) győri (1) győrkös (1) gyulai (1) gyurcsány (24) gyurta (1) habán (1) habony (5) habsburg (1) hack (1) hadházy (7) hagyó (4) hajdú (5) hajdu (1) hajnal (2) hajós (1) halász (3) hamvas (1) hankiss (4) harangozó (2) hargitay (1) haris (1) harrach (3) hász-fehér (1) hatvany (4) havas (1) havasi (2) havros (1) haza (1) hazugsággyár (1) heffentrager (1) hegedüs (1) hegedűs (2) heim (1) héjja (1) heller (4) hellókarácsony (1) hende (1) herceg (1) herczeg (3) herczog (1) herényi (1) hering (1) hernádi (2) hetesi (2) híd (1) himnusz (1) hitel (4) hitgyülekezete (6) hitler (4) hoffman (2) hoffmann (3) hofi (1) hök (1) hold (1) hollán (1) holland (1) holoda (1) hóman (1) homoki (1) homoszexuális (10) Hőnyi (1) horn (4) hornok (3) hornyák (1) horoszkóp (1) horthy (36) horvát (4) horváth (16) hosszú (4) hrabovzsky (1) humor (95) hunvald (2) húsvét (1) huszár (1) huszti (1) huth (5) hutteritak (1) ideologia (4) idiota (2) igazság (3) igazságszolgáltatás (1) II. Erzsébet (1) iklad (1) illés (4) illiberális (2) illyés (1) ima (1) imf (3) incze (3) index (2) indoeurópaiak (2) infláció (2) inotai (1) ipar (2) ír (2) irak (3) Irán (2) irán (5) írnok (1) ISIS (6) iskola (20) Isten (1) isten (1) iszlám (6) ivády (2) iványi (2) izabella (2) izland (1) izrael (1) jakab (3) jáksó (2) jakupcsek (1) jámbor (1) jancsó (2) janet jackson (1) janics (2) jankovics (2) jános (4) janukovics (1) jány (1) jan kuciak (1) ján kuciak (1) járai (1) jászberényi (1) jászi (2) jegybank (1) jeles (1) jensen (1) jezsuita (1) Jézus (2) Jimmy Safechuck (1) jobbik (129) jobboldali (1) jog (1) johan (1) johnperkins (2) jones (1) jordán (1) Jordie Chandler (1) josip tot (1) jövő (1) jövőkép (1) józsef (5) judaizmus (1) juhász (8) julian (1) juncker (1) junker (1) juszt (1) kabai (1) kádár (3) kadirov (1) kaffka (1) kahn (1) kajászó (1) kakas (1) kaláka (1) kalifátus (2) kálium (1) káliumsó (1) kálmán (2) kaltenbach (2) kálvinista (2) kamatozású (1) kaminski (1) kánaán (1) kanada (1) Kancsendzönga (1) kányádi (3) kapitali (1) kapitalizmus (1) kaposvár (1) kapronczay (2) kapu (1) karácsony (12) karafiáth (1) karass (1) karinthy (2) kármán (1) károli (1) károlyi (7) kárpát (1) karsai (1) kásler (5) kaslik (1) kassai (1) kassák (1) kasza (1) katar (2) Katar (1) katrein (1) kaya ibrahim (1) kazincbarcika (1) kazinczy (1) Kazinczy (1) kdnp (32) kedvenc (69) kékfrank (2) kele (1) kémrepülő (1) kende (1) kennedy (2) kepes (1) képíró (2) kerdvenc (1) kerényi (4) keres (1) keresztény (5) keresztenyseg (30) kereszténység (8) keresztes (1) keresztúri (1) kéri (2) kern (1) kertész (8) Kesznyéten (1) kétfarkú kutya (1) kilián (1) kína (5) kincses (1) király (8) királyság (1) kisgazda (2) kisgergely (1) kishantos (2) kiskunhalas (1) kiss (3) klára (1) klebelsberg (3) klein (1) klímaváltozás (1) klub (1) knézy (1) kocsis (6) kóczián (1) koeman (1) kohászat (1) kóka (6) kóla (1) kölcsey (1) kollár (2) kolompár (2) koltay (1) komlós (1) komment (1) kommentár (1) kommunista (5) kommunizmus (2) koncz (2) kondor (1) kongresszus (1) konrád (5) kónya (3) konyár (1) konzerv (4) konzervatív (4) kopátsy (2) kopp (1) koppány (1) körmend (2) kornis (3) korona (6) koronavírus (2) korondi (1) kőrösi (2) korten (1) körtvélyesi (1) kósa (1) kossuth (2) kőszeg (2) kosznovszki (1) koszorús (1) koszta (1) kosztolányi (2) kóté (1) kötvény (1) kovács (9) kovalik (2) kővári (1) kövér (14) köves (1) kozenkay (1) közgazdász (2) közgép (2) kozma (1) krassó (2) krasznahorkai (1) krasznai (1) kratochvil (1) krausz (1) Krawiec (1) krím (3) krug (1) kuba (2) kubatov (1) kukorelly (3) kulcs (2) kulka (2) kultúra (1) kultura (59) kun (3) kuncze (1) kunó (2) kunszabó (4) kuruc (2) l. (1) labanc (2) laborc (3) lackfi (1) ladik (2) lakat (1) lakatos (2) lánczi (1) lanto (1) lantos (8) lányi (2) laogai (1) lascsik (1) lászló (3) latinovits (26) lator (1) latoya jackson (1) lauda (1) lázár (17) lazáry (1) leaving neverland (1) legszebb (1) léhmann (3) leisztinger (2) lendvai (2) lengyel (5) lenhardt (4) lenkei (2) lenkey (1) lepen (1) lépold (1) letelepedési kötvény (1) lévai (1) lezsák (2) Le pen (1) líbia (1) lipták (1) liszt (1) litván (1) lmp (55) lobbi (1) lomb (1) lomnici (2) london (1) lóránt (2) lovakrul (3) lovas (1) lovasíjász (1) lukács (3) M&Ms (2) Macaulay Culkin (1) mack (1) mackensen (1) maczó (2) madách (1) madár (2) madárirtás (1) mádl (1) mága (1) mager (1) magor (1) magvasi (1) magyar (13) magyarorszag (2) magyarország (126) magyarzene (1) Magyar Hang (1) makovecz (6) mal (2) maléter (4) malév (2) malina (2) málna (1) málta (1) mandela (2) mandiner (14) mann (1) mansfeld (1) márai (1) marcell (1) marianum (2) márki (1) Marokkó (2) Marrakech (2) martinovics (1) márton (2) martonyi (7) marx (1) matolcsy (4) matovic (1) mátra (1) matyi (1) máv (1) McConnell (1) mdf (21) mécs (4) medgyaszay (1) medgyessy (4) media (6) média (8) megadja (1) megafon (1) meggyes (2) megyeri (1) mekka (1) meleg (1) merkel (6) mese (2) mesterházy (6) mészáros (8) metró (3) mezőgazdaság (12) mhm (1) michael jackson (2) mici (4) micimackó (3) microsoft (1) mihály (2) mihók (1) mikepércs (1) mikes (1) miklós (1) mindszenty (2) mirkóczki (4) miskolc (2) mítosz (4) mi hazánk (1) mma (1) mohácsi (5) Mohamed (2) Mohammed (2) mok (1) mol (2) molnár (3) momentum (1) monarchia (5) mong (2) monitor (1) monsanto (3) móra (1) morell (1) móricz (2) morszi (1) morvai (1) moszkva (1) moys (1) MP (1) msz (1) mszmp (1) mszp (165) MTA (1) mta (2) mubarak (1) mugabe (2) müller (1) multikulti (6) mundruczó (1) murányi (1) musk (1) muszty (1) művészet (1) múzeumok (2) muzorewa (1) nacl (1) nádas (2) nagy (4) nagyatády (1) nagykőrös (1) nagy gergely (1) nánási (1) narcopata (1) nav (3) navarro (1) navracsics (3) navracsis (1) negatív (1) nemes (1) német (14) németh (12) némethné (1) németország (5) nemzeti (4) neoliberalizmus (1) nép (1) népesség (1) ner (1) neverland (1) nigel (1) nobel (4) nógrádi (1) norvégia (2) nosztalgia (10) novák (13) nsa (1) nulan (1) nyáry (1) Nyékládháza (1) nyelv (3) nyelvcsalád (5) nyelvtan (5) nyemcov (2) nyerges (5) nyíri (1) nyitrai (1) nyugat (1) nyugdíj (6) obama (5) occisor! (13) ókor (1) ókovács (1) olaf (1) olaj (1) olajszőkítés (1) olajügyek (1) olasz (1) olduva (1) olduvai (1) olimpia (4) olvasó (1) onfray (1) ontológia (1) orbán (124) orbán balázs (1) orbán kormány (1) ördög (1) orgován (1) origo (1) örmény (2) orosz (19) orvos (2) őstörténet (3) ostrom (1) oszama (2) osztie (1) osztolykán (2) otp (1) paizs (1) pakisztán (3) paks (4) paksy (1) palácsik (1) palesztina (1) pálffy (6) pálinkás (2) palya (1) panama (2) pándi (1) pap (12) papa (1) pápa (1) papademosz (1) papcsák (2) papp (3) parászka (1) paraszt (1) parks (1) parlament (4) parti (1) partizán (1) pásztor (1) pásztory (1) patai (1) patkány (1) patkó (1) patonai (1) paul (1) páva (1) pavarotti (2) pázmány (6) pécs (12) pécsi (5) pegasus (1) peled (1) pénz (9) pénzrendszer (1) perczel (6) perintfalvi (1) perjés (1) perkovátz (2) perzsa (2) Perzsia (2) peták (1) péter (1) péterfalvi (1) pethő (1) pető (2) petőcz (1) petőfi (5) petri (1) petró (1) picasso (1) piketty (2) pincebörtön (1) pincebörtönök (1) pintér (10) placebo (1) placebó (1) plutokrácia (1) poetapolitika (7) pogány (2) pogátsa (4) pokorni (2) polcz (1) polgármester (3) polgárőr (1) polt (7) pongrátz (5) popper (2) portik (1) pörzse (4) pősze (2) posztkommunista (89) powell (1) pozsgai (1) pozsgay (4) pozsonyi (1) pránanadi (1) prezi (1) princz (1) prohászka (3) prolikrata (45) prolisztokrácia (34) prózavers (1) pruck (1) pszichológia (3) pszichopata (1) publicisztika (4) puch (1) puch lászló (1) puskás (2) pusztai (1) putyin (6) puzsér (14) pyatt (1) quaestor (1) rab (1) rábaközi (1) rabár (3) rachel (1) rácz (2) ráday (1) radics (1) radio (1) radnóti (2) raffael (1) raffay (5) rahimkulov (1) rainer (1) rajcsányi (3) rákay (1) rákóczi (1) rákosi (3) ranitzki (1) rap (1) raskó (3) rasszista (1) rasszizmus (1) Readers (1) reagan (1) reakció (2) rédly (1) református (1) regnum (2) reichmann (1) rejtvény (1) rendőr (7) repülő (1) réthelyi (3) retkes (1) rétvári (1) revizio (1) rezesova (1) rezi (1) rezsi (1) richárd (1) rickman (1) rijád (3) rizner (1) rmdsz (1) rockefeller (1) rogán (10) röhrig (1) román (5) románia (3) ron (1) róna (3) roosevelt (2) rothschild (1) royalista (2) rózsa (1) ruanda (1) rubint (1) rushdie (1) ruttner (2) safik (1) sajó (2) sajtó (3) sajto (5) sáling (1) sándor (1) sápi (1) sarajevo (1) sarka (2) sarkadi (1) sárossy (1) Sátoraljaújhely (1) saul (1) schamschula (2) schenk (1) schiff (3) schiffer (15) schmidt (2) schmitt (10) sebestyén (1) sebő (2) sekielski (1) selmeczi (2) semjén (3) seregi (1) seres (3) seuso (1) shaw (1) sickratman (1) siemens (1) sikér (1) síklaky (1) sikó (1) simicska (15) simon (4) simonyi (2) simor (9) siófok (2) skrabski (1) skultéty (2) smith (1) snowden (3) (1) soltész (1) sólyom (4) somogy (1) sopron (1) soros (7) spanyol (3) spiró (3) sport (2) stadler (1) staudt (1) stefán (1) stefka (2) steiner (1) Stiglitz (2) stiglitz (1) stohl (6) storcz (1) strabag (1) stumpf (6) suchman (1) süle (1) süveges (1) sváby (1) svájc (1) svéd (2) svédország (2) sz (1) szabadkőműves (18) szabadpénz (1) szabó (12) szájer (1) szajlai (1) szakács (1) szakály (1) szalai (3) szalay (2) Szalay-Bobrovniczky (1) szamosvölgyi (1) szamuely (2) számvetés (3) szaniszló (1) szanyi (7) szarvas (1) szatmári (1) szaúd (4) szaúdi királyság (3) Szaúd Arábia (3) száva (1) szávay (1) századvég (1) szcientológia (4) szdsz (53) széchenyi (6) szegedi (7) szeivolt (1) székely (8) székelyföld (2) szekeres (1) székhelyi (1) szekszárd (2) szél (4) szele (1) Szelényi (1) széles (2) szemere (1) szemerey (1) szendi (2) szendrő (1) szent (5) szentencia (1) szentendre (1) szentkorona (1) szepesi (1) szerb (3) szerbia (4) szexi kenyér (11) szijjártó (6) szíjjártó (1) szilágyi (6) szilvásvárad (1) szilvásy (4) szima (9) színház (7) szíria (5) Szíria (2) szitka (1) szlovák (11) sznob (1) szó (1) szociopata (1) szőcs (3) szodoma (1) szöllősi (2) szolnoki (1) szombathely (1) szombathelyi (1) szörényi (1) szotyori (1) szotyori-lázár (1) szovjet (2) szózat (1) szűrös (3) tab (1) takaró (2) takáts (4) tákos (1) tállai (1) tallér (1) tamás (3) tamáska (1) tanártüntetés (1) tánc (1) tánczos (3) tandori (1) tarlós (8) tárnok (1) tarr (5) társadalom (1) tarsoly (1) tasnádi (3) tasz (3) techet (1) technika (12) ted (2) téglás (1) tej (1) tejfalussy (1) tek (2) teket (1) teleki (1) telekom (1) telex (1) templom (1) tér (3) térey (1) terror (4) tesz (5) tétényi (5) tgm (2) thatcher (1) tibet (1) tikvicki (1) tímár (1) tisza (3) tiszavasvári (3) tíz (1) tmrsz (9) tóbiás (1) tőke (2) tőkés (2) tolerancia (1) toma (1) tomcat (1) torgyán (2) tormay (33) tornyospálca (1) törőcsik (1) töröcskei (1) toroczkai (10) toroczkay (3) török (5) Törökország (3) törös (1) tortenele (1) tortenelem (90) történelem (4) tóth (8) tóthkároly (2) trianon (9) trockij (1) trump (1) ttip (1) tudomany (26) tudomány (8) turbucz (1) turcsány (1) turner (2) túró (1) türr (1) tusup (1) tutsek (1) tv2 (5) ügynök (1) uj (1) ujhelyi (1) ujsagiras (2) ukrán (9) ungár (1) ungváry (4) unio (2) unvári (1) uruguay (1) usa (69) USA (5) usztics (3) Vácszentlászló (1) vadai (3) vágó (3) vajda (1) vajna (3) vajta (1) választás (1) valéria (1) vallas (16) vallás (11) valláspszichológia (2) vámos (1) vámosi (1) vámosszabadi (1) vanczák (1) vankó (1) várady (1) váralja (1) varga (9) varga-damm (1) várhelyi (1) várhidi (1) vári (2) várnai (2) várszegi (1) vásárhelyi (1) vass (4) vasút (2) vaszily (1) vatikán (1) vázsonyi (1) védegylet (3) veér (1) végh (1) vér (1) vérbíró (1) verdi (1) veres (1) verestóy (1) vers (225) vespa (1) veszprém (3) vida (2) video (37) víg (1) viktor (1) vilagrend (7) vilmos (1) vita (1) vitéz (1) vitézy (1) vizi (1) volner (11) vona (27) vona-szabó (1) vörösiszap (2) vörösmarty (1) vukics (2) Wade Robson (1) waldmann (1) walesi (1) weiszfeld (1) welsi (1) welszi (1) weöres (2) who (1) wiesel (1) wikileaks (7) wittner (5) witzmann (1) woodman (1) wtc (1) wu (1) ybl (1) zách (1) zach (1) zacher (1) zagyva (2) zaharcsenko (1) závada (1) zay (1) zeitgeist (1) zelenszkij (2) zelnik (2) zene (163) zentai (1) zétényi (3) zichy (2) Zimbabwe (1) zimbardo (1) zold (37) zoltai (2) zoroasztrianizmus (1) zsák (2) zsanett (1) zsidó (3) zsidók (3) zsóri (1) zs kategória (249) zugló (2)

KKBK

Kultúra, poetapolitika, vers, vita, igazság, szociális érzékenység, Nemzet, forradalom, meg amit akartok. Térjünk mindannyian konszenzusra.

A magánnyugdíj és a feltörekvő kisegér

2010.11.27. 02:41 | tesz-vesz | 73 komment

Címkék: zene gazdaság fidesz magyarország bank nyugdíj zs kategória elitposzt

 

Az elmúlt húsz év egyetlen igazán időtálló, ugyanakkor alapvetően felvilágosult abszolutista szellemben fogant reformját tervezi megszüntetni a kormány.

Török Gábor, politológus, 2010. november 24.

 

Török Gábor exeszdéeszes. Neoliberális fajtársai pajtásaival még mindig egy hajóban evez. Hiába minden. Kilóg a lóláb Gábor.

 

Az államnak kell a pénz, hogy ne legyen deficites, egy lyukas hajó, amibe áramlik be a víz, az adósság, és senki nincs aki kimerje. hosszútávon elsüllyedünk, mindenki tudja.


ez egy vödör. tény hogy lehetne erőteljesebb szivattyúhoz nyúlni, de a fidestől ilyet ne várjunk

 
a liberálbolsevikok építették le az államot, egy nagyhatalmú oroszlánból lett egy cincogó kisegér, aki mindig elmenekül a macska elől. És ki lett az oroszlán? a koszos, áruló kommunista, aki előmászott a kövek alól 18-ban, és még mindig nem hajlandó visszakúszni a helyére, és nincs!, aki noszogassa kicsit.

de lehet oroszlán úgy is, ha már létezik egy lompos vörös oroszlán. ennek kommunistakímélő kezdeti lépései azok, amikre most rátalált Matolcsy miniszter.

 

az államnak kell a pénz, de nekünk is kell a nyugdíjunk, és a befizetett pénzünk. ha az állam nem nyúlna hozzá a befizetéseinkhez, sokkal inkább biztonságban lennének a letétek, de neki nem ezért kell. neki most kell a pénz, és ő ezt el is költi, lehetséges, hogy a fides nem a mezőgazdaságunk talpraállítására fogja költeni a pénzünk, amiből igazán lehetne profitot nyerni, és amiből nemhogy önellátóak lennénk, de 30 millió embert tudnánk eltartani élelmiszerrel, hanem a külföldi kölcsönökre költi jónagyrészét, és így fogalmunk sincs mi lesz jövő időben a nyugdíjunk értékével, mert ez a pénz úgy megy a semmibe, mintha elégetnénk azt.

de a magánszektor, aminek erősítéséhez oly nagy kedve van az áruló liberálbosevikoknak, vajh miért elvtársak, is hozzányúl a lekötött, zárolt összeghez. a külföldi kivonulhat, beint a cincogó kisegérnek, hiszen ma már a magánszektorban vannak az igazi leviatánok, és elviharzik anélkül hogy retorzió érné. Hozzányúl a pénzünkhöz kereskedik vele, és a válságok és egyéb előrejelzések mutatják, hogy bármikor eltűnhet ez a pénz, ami a számlánkon van. a számlánkon amúgy nem is pénz van, hanem csupán egy jel, ami jobb esetben a pénzünket mutatja. de válságkor ez a jel eltűnhet, mintha nem is lett volna. egy élet gyűjtögetése tűnik így el egy másodperc alatt a gazdaság feketelyukában.

 

az, hogy a fides megmenti a nyugdíjunkat, lehet simán csak propaganda is, de lehet nyomós alapja, ha megnézzük a korábban említett előrejelzéseket. egy normális liberális gazdaságban teljesen mindegy, hogy a pénzünk hol van, ugyanúgy kezelik, és kapjuk vissza békés éveinkre, de a világgazdaság haldoklik a túlfogyasztás vagy inkább túltermelés és profitéhség miatt. kontra Magyarországon nincs fiatalság, egyre több nyugdíjas lesz, személyre szóló számlát tartani kívánatos, de nehéz lesz majd fizetni

de mi nem a liberális, senem neoliberális gazdaságban hiszünk, hanem az


Arany Oroszlán-gazdaságban.

 

 az Államnak hatalmasnak kell lennie, és erősnek, és igazságosnak. nem kommunizmus ez, de afelé tendál. ne feledjük: az első államosítók a régi nagy királyok és császárok voltak, nem a kommunisták. meg kell hagyni a magánember szabadságát a kis- és középvállalkozásokra, és esetenként, de ritkán, a nagyvállalatokra. de a nagyvállalatok többsége kincstári tulajdonban kell hogy legyen. mit venne észre abból a magyar állampolgár, ha a Tesco, Obi, stb állami tulajdonban lenne és nem külföldi tulajdonban? külföldi tulajdonba viszi ki innen a hasznot: értéket, munkát és irgalmatlan mennyiségű pénzt. mit venne észre az átlagember abból ha ezen cégek profitja nem magánzsebekbe folyna irreális társadalmi igazságtalanságokat okozva, hanem az Államba, a közös tulajdonba folyna bele? gyakorlatilag semmit, csak idővel, elméleti okoskodásom szerint, annyit venne észre hogy javulna a saját és környezete, Hazája életszínvonala, hiszen a hajóból kimertük a vízadósságot, befoltoztuk a lyukat, olyannyira, hogy már haszon keletkezik.

 

de ne legyünk naivak, jelenleg ezek a nagyvállalatok irányítják a pártokat, sajtót. főleg a bankok. így nehézkes a megvalósítás. Bizony Európában nem divat a merénylet. Európában a baleset a divat, irgalmatlan mennyiségű profitról és ellenérdekről van itt szó, Dávid és Góliát, de hát így szép a csatába, sportba, vitába beszállni, mert így a kihívás is sokkal nagyobb.

de ha egy elhullik baleset révén, jönnek még százak a vezetésre, mi vagyunk többen, és a milliárdosok kevesebben.

 

ha beválik, ez igazi reform.

de nem biztos hogy meg fogjuk érni, hogy lássuk: történelmi tettek voltak-e a fideszesek cselekedetei.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kkbk.blog.hu/api/trackback/id/tr192474051

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.11.27. 10:12:11

Gold lion's gonna tell me where the light is,
Gold lion's gonna tell me where the light is,
Take our hands out of control,
Take our hands out of control

Now, tell me what you saw,
Tell me what you saw,
There was a crowd of seas,
Inside, outside,
I must have done a dozen each

It was the height I grew, the weight,
The shell was crushing you,
I've been around a few

Tell me what you saw,
I'll tell you what to...
Ooh ooh, ooh ooh, ooh ooh, ahh ohh
Ooh ooh, ooh ooh, ooh ooh, ahh ohh

Gold lion's gonna tell me where the light is,
Gold lion's gonna tell me where the light is,
Take our hands out of control,
Take our hands out of control

outside, inside
This is a moon without a tide,
We'll build a fire in your eyes
We'll build a fire when the colors getting brighter,
Cold desire, makes a moon without a tide

Tell me what you saw,
I'll tell you what to...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.11.27. 12:50:30

@tesz-vesz:

Nézd a fidesznyik, a Kasszaürítő,
Hogy' vigyorog bele most a pofádba!
Múltnak a szelleme: égen a felhő!
Jól jövedelmez a bor, meg a bánya.

Új arany alkony: az állami csecsről,
Csak nyalogatnia kell az öregnek,
Ízleni fog neki! -döntenek erről,
Tapsol a zember e komcsi szövegnek!

Nyúljatok! Itt van a házam a telkem!
Gépkocsi, fél vese, vérem, a májam!
Mind a tiétek: a szívem, a lelkem,
Adni csak, adni csak, ennyi a vágyam!

Hát Jó Uram, mit tennie kell, tegye!
Országot épít! Áldva legyen neve!

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.11.27. 12:51:18

Hát ez így, ahogy van mehetne a kurucra is...

Egyébként mi a bajod Törökkel?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.11.27. 13:04:16

@TaTa86.: ne sértsél már meg. mi az hogy kurucra? miért?

az a bajom törökkel, amit olvastál. exeszdszes, és ez meg is látszik rajta.

guma 2010.11.27. 13:06:05

@tesz-vesz: A konzervatívok, ha csak egy kicsit is nézték volna az ország érdekeit és nem ezeknek a közös mutyiknak az alapjait rakják és építik, akkor meg is érteném mondanivalódat...

Így csak egy mondat rész lesz igaz : "nem biztos hogy meg fogjuk érni"

Valamint jogos @TaTa86.: kérdése :Egyébként mi a bajod Törökkel?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.11.27. 13:07:07

@kolbászoszsömle: nem rossz, de a magánnyugdíj at külfödi bankokban van. most a fidesz ezt teszi át magyarba. ezzel nem viszi el a fél májam, és azzal a - 1000-5000-rel sem, amit levon a fizetésből. bár igaz, adócsökkentést ígért. és azt , hogy nem az embereket hanem a bankokat feji meg,

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.11.27. 13:10:53

@guma: hol látsz te a kormáynban konzervatívokat?
én csak neoliberális kommunistabarát, cionistákat látok, akiknek nem törték még szét a csigaházukat

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.11.27. 13:15:20

@tesz-vesz: Alapvető tévedésed az egészben, hogy nem magyar bankba teszi át, hanem beönti a kincstárba, és abból fogja finanszírozni a dzsipók segélyét, meg a nyuggerek ingyenes buszozását, valamint Kósa stadionját.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.11.27. 13:36:42

@kolbászoszsömle: beönti, de magyar bank fogja kezelni az összeget. ezt nem fogják szétlopni ilyen pitiáner ügyekre, abban biztos vagyok. ezt globálisan, országosan fogják szétteríteni.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.11.27. 14:41:24

@tesz-vesz: Kevesebb liberálisbolsevik, neoliberális kommunista cionista, több értelmes poszt...

Komolyan nem értem, miért csináltál az írásodból semmitmondó bélyeggyűjteményt.

"exeszdszes, és ez meg is látszik rajta. "
Izé... ö... mikor volt ő eszdéeszes? Ennek van valami nyoma?
Másrészt konkrétan miben is látszik meg rajta?
Én beszéltem vele egyszer személyesen is, az alapján egy nyílt, őszinte, lelkes fickó, aki komolyan veszi az elveit.
Én tőle még sosem hallottam magyarellenes kirohanásokat, zsidó dominanciát erősítő kijelentéseket, megbélyegzést, sem pedig látványos nyalást, tehát semmit ami eszdéeszes.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.11.27. 14:46:22

@tesz-vesz: " én csak neoliberális kommunistabarát"
Na, most olvasd el szépen a neoliberális definícióját, és írd le a közös halmazát a kommunizmussal.

Divatos mostanában mindenre rárakni a "neo" képzőt ( ez képző?) mintegy súlyosbítva a vádat, de itt utoljára neoliberalizmushoz közeli rendszer Bethlen István alatt volt Magyarországon. És egyébként az működött.

guma 2010.11.27. 15:03:35

@TaTa86.: Köszönöm!!!

Én is így látom. Nyílt, őszinte, lelkes és soha senkit nem lerohanó, semmilyen formában.

Marcellusca 2010.11.27. 15:12:45

@tesz-vesz: Hát, most megleptél.
Nem gondoltam volna, hogy ennyire naiv vagy.

Miféle magyar bankról beszélsz?
Meg, hogy nem fogják pitiáner dolgokra szétlopkodni? Már elkezdték. (Folytatják?)

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.11.27. 17:09:56

@TaTa86.: szdsz tanácsadó volt, nekem el is mondta.

persze kivált belőlük. ezért van ott hogy EX.
de ugyanúgy neoliberális, igaz a fidesz is annak tűnik.

az hogy nem tudod mit jelent a neoliberális, nem az én bajom,
hogy nem tudod mit jelent a liberálbolsevik, kommmunista végképp, nem az én bajom. cionistával keresd meg benjamin freedmant, nem mintha nem ismernéd, nem tudom mit játszod itt a libsit.

elhiszem, h török g rendes ember, nem is mondtam róla soha mást. sőt még meg is védtem őt az oldalán mikor egy szintre helyezték őt tóta árpáddal. egyértelmű h nem olyan ő. de neolib ő is, és a fenti idézete kicsapta a biztosítékot.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.11.27. 17:14:54

@TaTa86.: Bethlen István alatt inkább kapitalista, sima liberális gazdaság volt, ahol az államnak voltak érdekeltségei. volt földje gondolom, királyi birtok, és voltak gazdaságai, cégei

szerinted kik adták el kilencvenben az állami vagyont? a postások? nem a kommunisták! akik fekete jános vezetésével már átpártoltak a neoliberális szerkezetre már a 80-as évektől egyértelműen.

már múltkor is baj volt veled csak ezzel a neoliberális szóval

www.youtube.com/watch?v=sK1JOvvVFNQ

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.11.27. 17:20:18

@Marcellusca: na megszólalt az exmszp-s

hol lopja szét a fidesz? mit lop szét? pitiáner ügyekben lopnak csak, egy-két vállalkozásoknál lopnak, elhiszem,
de a nyugdíj visszavételekor lehetetlen hogy ahhoz hozzányúljanak, olyan jelentős pénz, amire szükség van, hogy megnyerjék a következő választást.

a magánnyugdíjas cégeket is bankoknak tekintem. nem hinném h olyan sok különbség lenne. kereskedik a pénzzel, aztán visszafolyósítja. most a magyar bankot azt arra értettem, hogy elveszi ezektől, és saját hivatalában kezeli a pénzt. így értettem ezt, az állam már nem úgy fog kereskedni gondolom a pénzzel, de ezt már nem tudom

csak ennyi naivitás van benne?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.11.27. 17:30:40

@TaTa86.: ja és gondolom Bethlen alatt nem akarták eladni a kórházakat, akkor mintha lett volna állami bank is. állami vasút, busz monopol állami helyzetben volt.

nem torzították el a piacgazdaságot az állam rovására, és a közfeladatokat sem adták magán célra, nem az állam szolgálta ki a piacgazdaságot, nem volt az állam a piac kutyája.

persze nálad az ÁLLAM szó is problémás volt a múltkor

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.11.27. 17:50:07

@tesz-vesz: "Bethlen István alatt inkább kapitalista, sima liberális gazdaság volt, ahol az államnak voltak érdekeltségei. volt földje gondolom, királyi birtok, és voltak gazdaságai, cégei"

Mi a lényegi különbség a szabadversenyes kapitalista és a neolib között?

Az állam jóval kisebb volt mint most, és tipikusan neoliberális elven működött: az állam nem veszi el a pénzed, vállalkozhatsz szabadon, cserébe ha elqrod éhen halsz.

Földje egyébként nem volt olyan túl sok, mint írtad kapitalista állam volt, nem feudális. Az egyháznak és az arisztokráciának(, meg néhány zsidónak) voltak hatalmas földjei. A gyárak leginkább magánkézben voltak.

És hogy a mi posztkomcsijaink neoliberálisok lennének?
Az állam csöcsén meggazdagodni mutyikkal, politikai befolyással üzérkedni, rohadtul nem neoliberális, hanem tipikusan szoci.
De úgy általában: egy neoliberális törekszik arra, hogy az államot minél távolabb tudja a versenyszférától. Nálunk ez pont fordítva van: lényegében( kormányfüggetlenül) az állam maffiaként működik, a gazdaság legnagyobb részét ellenőrzése alatt tartja, mindenki neki adós, vagy lekötelezett.

"persze kivált belőlük. ezért van ott hogy EX."
Vagyis megundorodott az szdsztől, ezért otthagyta őket.

"de ugyanúgy neoliberális"
Erről valami konkrétumot kérnék! Igen, szerintem Törökhöz a liberalizmus áll a legközelebb, de nem ahhoz a soviniszta szdszliberalizmus amit úgy szeretünk.
Innentől megint nem értem, miért akarod megbélyegezni.

"de ugyanúgy neoliberális, igaz a fidesz is annak tűnik."
Bár csak az lenne...

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.11.27. 18:15:34

@tesz-vesz: "ja és gondolom Bethlen alatt nem akarták eladni a kórházakat"
Persze, hogy nem mivel a legnagyobb része nem is az állam felügyelete alatt működött.

"állami vasút, busz monopol állami helyzetben volt."
Ez szerintem csak a háború előtt következik be, de utána fogok nézni. (De pl a budapesti tömegközlekedést Károlyi Mihály államosította 1918 nov 22.
hu.wikipedia.org/wiki/Budapesti_K%C3%B6zleked%C3%A9si_Zrt.
22ben megszületett a BSZKRT, de hogy ez állami volt-e azt ebből nem tudom megállapítani. Minden esetre közel sem volt akkoriban triviális, hogy a közösségi közlekedésnek állami monopóliumban van a helye. )

"és a közfeladatokat sem adták magán célra"
Milyen közfeladatok? Magyarország nagyobbik részén gyakorlatilag a csendőrpofonban kimerült az állam gondoskodása.
Pl: ha orvos kellett, kihívattad az orvost, és ott helyben kifizetted.
A papot szintén.
Állami nyugdíj nem volt, csak magánnyugdíjpénztárak.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.11.27. 18:25:00

@TaTa86.: bfl.archivportal.hu/id-1115-fovaros_kozuzemei.html

Na ez már bővebb. Szóval a BKV elődje valóban a fővároshoz került, és törekedett a főváros a közösségi közlekedés monopolizálására, azonban ez még elég sokáig nem történt meg.

A következő években (22tő- én) átvette a Svábhegyi Fogaskerekű Vasutat, a Budai Hegypályát (Sikló), a Fővárosi Autóbuszüzemet. 1933-ban megvásárolta a Budapesti HelyiérdekűVasutak Rt. (BHÉV) részvényeinek 76%-át.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.11.27. 18:35:11

@tesz-vesz: "nem az állam szolgálta ki a piacgazdaságot, nem volt az állam a piac kutyája."

De, az állam pont hogy kiszolgálta a piacgazdaságot, mindent megtett a vállalkozások szabadságának biztosításáért, küzdött a befektetőkért. A pocsék munkakörülmények miatt lázadó munkásokba belelövetett stb.

Kutya bizony nem volt az állam, az biztos! Üzletet kötött: valamit, valamiért.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.11.27. 18:36:57

frissítés

török gábor 2010.11.27. 17:03:31

félek, hogy tesz-vesz nem érti a felvilágosult abszolutizmus kifejezést. ha nem lenne egyértelmű: kifejezetten nem pozitív értelemben használtam. lásd: kolcsey.ttfk.hu/file/schlett.pdf

torokgaborelemez.blog.hu/2010/11/26/289_csak_a_fidesz/fullcommentlist/1#c11710725

tesz-vesz · kkbk.blog.hu 2010.11.27. 18:10:56
@török gábor: félek, hogy így az olvasók 90%-a nem értette a felvilágosult abszolutista szókapcsolatot.

nálam ez a szó pozitív csengésű, úgyhogy nem kell visszaszívnom a szavaimat és a mérgemet :D

ugyanúgy ellentétes oldalon állunk

a mellékelt link: a felvilágosult nem azt jelenti alapvetően, hogy az elképzeléseinek végrehajtására alkalmas, link nélkül elég könnyű félreérteni...

A felvilágosult abszolutizmus polgári jellegű reformokat bevezető bürokratikus kormányzati rendszer

hu.wikipedia.org/wiki/Felvil%C3%A1gosult_abszolutizmus

Török Gábor:
és még egy ajánlott olvasmány, ami ma is aktuális lehet: www.kommentar.info.hu/schlett_istvan_reform_vagy_kormanyzas.pdf

tesz-vesz
a habitus nem feltétlenül ideológiai tényező, de a vérmérséklet végképp nem az. a felvilágosult abszolutizmusban meg végképp nem tényező a vérmérséklet (legyünk pontosak, és ne habitusról beszéljünk).
az abszolutizmusban viszont tényező lehet!

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.11.27. 18:42:55

@TaTa86.: mindent megtett a vállalkozások szabadságának biztosításáért"

ez nem egyenlő azzal hogy a magánvállalkozások kutyája legyen az állam, mert pont ez a neoliberalista gazdaságpolitika.
az h megtett a vállalkozások szabadságáért mindent, azt aláírom hogy úgy volt.
de nem voltak a kórházak, a vasút magánkézben értsd már meg hogy a szociálisan érzékeny részek nem profitorientált kézben voltak!

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.11.27. 18:45:57

@TaTa86.: és ezzel mit akarsz? pont h nekem adsz igazat vele. a főváros hozta létre a BSZKRT-t

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.11.27. 19:00:04

@TaTa86.: most mondom a bszkrt-t a főváros hozta létre, gondolom oda került a profit egy része is, már ha volt, mert nem zrt, csak rt.

az, hogy

"a kórházakat legnagyobb része nem is az állam felügyelete alatt működött. "

ezt nem is értem, mármint a kórházskst nem az állam finanszírozta a Horthy-korszakban, hanem magáncégek? nem voltak állami kórházak???
tán a papot és a tanárt is a magánszektor fizette.
mert ugye az lehetetlen - mondanák a liberálbolsevikok - hogy a magyar állam a magyarul beszélni sem tudó papot és tanárt is fizesse.
ugyanis Tormay Cecile ezt mondja, annak bizonyítására, hogy nem voltak elnyomva a magyarországi kisebbségek trianon előtt, és ezt csak károlyi és bűnbandája találta ki.

mert azt még aláírom, hogy nem voltak egységes állami nyugdíjak a Horthy-korszakban és kevés befekvős kórház volt, így nem is volt olyan sok kiadása, és lehetett bevétele az államnak, amiből az összes külföldi hitelét vissza tudta fizetni.
de azt már soha nem fogom aláírni, hogy a Horthy-kor gazdasága a magánszektor cselédje lett volna - márpedig ez a neoliberalizmus

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.11.27. 19:04:45

@TaTa86.: neoliberális elven működött: az állam nem veszi el a pénzed, vállalkozhatsz szabadon, cserébe ha elqrod éhen halsz."

ez a liberális gazdaság

a neo, igen, ezzel van a bajod. a neokonzervet én a konzervvel se tartom egyenértékűnek. lehet a cionista, filoszemita (remélem nem baj hogy kiírom, dehát tény, istenem) Konzervatórium neokonzervatív nem bánom, még mindig jobb, mint a nem nemzeti liberális, de akkor a valódi konzervatívokat ne hívjuk így!

a neoliberális meg mondom: amik eltorzították a piacgazdaságot az állam rovására

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.11.27. 19:08:06

@tesz-vesz: "nálam ez a szó pozitív csengésű, úgyhogy nem kell visszaszívnom a szavaimat és a mérgemet :D"
Nálad a felvilágosult pozitív? Miféle forradalmi szélbalos vagy te? XD
De ez most bizonyít valamit?

"de nem voltak a kórházak, a vasút magánkézben értsd már meg hogy a szociálisan érzékeny részek nem profitorientált kézben voltak! "
Bethlen kifejezetten "antiszociálisan" kormányzott. Persze, hgoy nem voltak a szociálisan érzékeny részek profitorientált kézben, mivel nem voltak szociálisan érzékeny részek.
Ld: amit te is linkeltél még egy másik témánál, József Attila verse, Illyés véleménye.

"ez nem egyenlő azzal hogy a magánvállalkozások kutyája legyen az állam, mert pont ez a neoliberalista gazdaságpolitika."
Ez mondjuk nézőpont kérdés. Kérdezd meg TGMet, szerinte pontosan azt történt akkoriban. (Megjegyzem van benne valami. Morvainak a jelentéséből azért látszik, hogy tényleg nem bántak kesztyűs kézzel a melósokkal. Ennek nyilván egyik része az volt, hogy féltek a komcsiktól, de a másik az, hogy kellettek az államnak a befektetések, a termelőüzemek, amik bizony magánkézben voltak. Úgyhogy "lementek kutyába".

"és ezzel mit akarsz? pont h nekem adsz igazat vele. a főváros hozta létre a BSZKRT-t "
Nem azért linkeltem be, hogy igazam legyen. :)
Írtam, hogy nem vagyok biztos a dologban, és hogy utána nézek. Hát ennyi.
Utána is néztem, és ez részben neked ad igazat. Bár te állami monopóliumot írtál, ami a forrás alapján nem áll meg. Pl a HÉV csak 33ban lett fővárosi többségű. De mindjárt utána nézek a MÁVnak is.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.11.27. 19:10:59

"A korszakban fejeződött be a vasúti rendszer államosítása: 1932. július 1-jén az állam kezelésébe vette az államosított Duna-Száva-Adria Vasúttársaság (korábbi nevén Déli Vasút) mintegy 560 km-es magyarországi hálózatát, és ezzel majdnem nyolc évtizedre gyakorlatilag véget ért a magyarországi magánvasutak korszaka. Ugyanez a tendencia érvényesült Európa-szerte."
hu.wikipedia.org/wiki/Magyarorsz%C3%A1g_vas%C3%BAtt%C3%B6rt%C3%A9nete

Tehát Bethlen alatt nem volt állami kézben az összes vasúttársaság.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.11.27. 19:14:31

@tesz-vesz: "lehet a cionista, filoszemita"
Ebbe már a legelején sem kötöttem bele nem véletlenül. :)

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.11.27. 19:15:59

@tesz-vesz: "a neoliberális meg mondom: amik eltorzították a piacgazdaságot az állam rovására "
Megint nézőpont kérdése.
Mindenesetre a tény tény marad: nálunk az utóbbi 70 évben semmi neolib nem volt.

Lone Wolf 2010.11.27. 19:17:21

Az alapelképzelés szép. Csak éppen nem működik, és nem működhet.

A maradék pénzügyi szervezetek, minket cirka 24 óra alatt kicsinálnának... Mint ahogyan, a többi ország is, akik a bankok zsebében vannak.

Az már csak hab a tortán, hogy erre bizony rámenne a teljes gazdaságunk. Akármennyire is köcsög módon csinálják a dolgokat, EZT nem élné túl a gazdaságunk. Hogy miért? Mert ők tudják hogyan kell fenntartani a rendszert, amit üzemeltetnek az állam nem. Tehát, nélkülük még ez a sz@r szisztéma is összeomlana.

Természetesen ez nem mentség, és nem kifogás, egyszerűen más módszerekre más megoldásokra van szükség. Kezdetnek itt van a pénzügyi szektor megregulázása, erőteljes pórázra rakása... INNEN lehet majd továbblépni, a kialakult helyzettől függően.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.11.27. 19:24:01

@TaTa86.: Földje egyébként nem volt olyan túl sok, mint írtad kapitalista állam volt, nem feudális. "

szerintem meg rohadt sok földje volt a 20-as években. ebből élt az ország, a mezőgazdaságból, ahogy most is kéne, a király csak most ment el. és a mezőgazdasági termelésnek sok köze nincs a feudalizmushoz, a földeken csak jobbágyok dolgozhatnak? és csak hűbérúr és király lehet a tulajdonosa? nem lehetnek ott szabad munkások is?, parasztok, amik a 970-as évekig voltak, míg szét nem verték őket a 50-es, 90-es évektől elkezdődően.

bár ez mondjuk kuruc info, de ott is lehet értelem
kuruc.info/r/20/21554/

és mi a bajod a csendőrökkel? vidéken gyakran 100%-os volt a felderítési ráta, az hogy belelövetett rendszeresen a munkásokba, nem sportszerű ilyet állítani, mert nyilván úgy írtad, érted h rendszeresen, pl hol, mikor?
azt én tudom, h volt szegénység, de pont ezért találtam ki az aranyoroszlán gazdaságot, hogy a nép életszínvonala most is emelkedjék.
ez ellen az életszínvonal ellen vagy pont te, aki a Horthy-kor szegényéségét felhozod, ha nem engeded a bankokat, nyugdíjat államosítani.

"Az állam csöcsén meggazdagodni mutyikkal, politikai befolyással üzérkedni, rohadtul nem neoliberális, hanem tipikusan szoci."

hát ezt meg hogy a fenébe érted? neolib szerintem azért mert ők adták el a piacnak az állami vállalatot, pont maguknak, mert ők voltak a piac, ezért vannak vörös milliárdosok.

"egy neoliberális törekszik arra, hogy az államot minél távolabb tudja a versenyszférától. "

pontosan!

"Nálunk ez pont fordítva van"

nem , pont így van nálunk, nincs az állam a versenyszférában benne, ha benne lenne, neki is lenne bankja, neki is lenne útépítő cége, ami VERSENYZIK a MAGÁNCÉGGEL.
de nem ezt teszi, hanem kiadja bérba a munkát a magáncégnek, amik tulajdonképpen a régi komcsitársai

" a gazdaság legnagyobb részét ellenőrzése alatt tartja, mindenki neki adós, vagy lekötelezett."

????

"persze kivált belőlük. ezért van ott hogy EX."
Vagyis megundorodott az szdsztől, ezért otthagyta őket.

a pártot, a gazdaságpolitika ideológiáját nem, mutatta a fenti idézet, amit nem értettél, de közben kiderült, ő azt nem is úgy érti

"de ugyanúgy neoliberális"
Erről valami konkrétumot kérnék! Igen, szerintem Törökhöz a liberalizmus áll a legközelebb, de nem ahhoz a soviniszta szdszliberalizmus amit úgy szeretünk.

az ideológiát és a gazdaságpolitikia ideológiáját miért kevered?
m.blog.hu/kk/kkbk/image/2010/politikabra.jpg

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.11.27. 19:25:39

@TaTa86.: Kevesebb liberálisbolsevik, neoliberális kommunista cionista, több értelmes poszt... "

kontra:

" "lehet a cionista, filoszemita"
Ebbe már a legelején sem kötöttem bele nem véletlenül. :) "

szerintem ott a cionista az elsőben is

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.11.27. 19:28:36

@Lone Wolf: végre egy jó komment :)

Dávid és Góliát, de hát így szép a csatába, sportba, vitába beszállni, mert így a kihívás is sokkal nagyobb.

ha szép lassan okosan csináljuk, sikerülhet szerintem
lassan azért is jó csinálni, mert ha nem működik, bármikor visszafordulhatunk

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.11.27. 19:31:14

@TaTa86.: keresztényszocialista konzervatív vagyok :)
nem kommunista, nem fasiszta

hanem egy kollektivista konzervatív
hivatalosan.

amúgy egy szabad szellem, aki szeretné a magyar nép életszínvonalát emelni, úgy hogy közben a magyar állam is hatalmas lesz.
ennek legjobb eszköze az aranyoroszlán gazdaság
koprájt teszvesz :)

Lone Wolf 2010.11.27. 19:33:14

"ha szép lassan okosan csináljuk,"

Igen így igaz. De az még véletlenül sem jutott az eszedbe, hogy jelenleg is ezt csinálja a kormányunk? Csak éppen nem pont úgy, ahogy azt te elképzeled...

Dehát sok út vezet fel a hegyre, csak a csúcs ugyanaz. ;)

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.11.27. 19:40:04

@TaTa86.: na jó akkor elmondom , h nem nézópont kérdése.

a maláv tudtommal jövedelmező cég volt. a horty-korszak nemzeti érzelmű politikusai soha nem adtak volna el egy profitábilis céget.

de a neoliberális posztkomcsik eladták. mert érdekeltek is voltak benne nyilván. ezért a piac cselédje az állam. ez a beteges piacgazdaság, ami kiadja a kórházakat is magáncégeknek, mikor erre semmi szükség sem lenne. az orangeways, aminek támogatásáért kóka olyannyira lobbizott a parlamentben, asszem egy fideszes pont le is árulózta ezért nagyon helyesen. na

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.11.27. 19:41:55

@Lone Wolf: de eszembe jutott, hát írtam is :

"ennek ezdeti lépései azok, amikre most rátalált Matolcsy miniszter."

"de nem biztos hogy meg fogjuk érni, hogy lássuk: történelmi tettek voltak-e a fideszesek cselekedetei."

de a bankokat soha nem fogja államosítani, ahhoz túl puhányok. :)

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.11.27. 19:44:36

@tesz-vesz:

Gold Lion
Artist(Band):Yeah Yeah Yeahs

Lone Wolf 2010.11.27. 19:46:43

@tesz-vesz: Igen... Majd meglátjuk.

És tudod mit? NEM is kell, államosítani nem is szabad! EBBE tényleg jobb ha nem pofázik bele az állam. Ha rossz ötlet, és rossz rendszer magánkézben, akkor rossz ötlet állami kézben is...

Megváltozatni, szabályozni kell, kötőféket rakni rá. És ami még ennél is fontosabb, az az, hogy ŐK FÜGGJENEK MITŐLÜNK, és az államtól, ne pedig fordítva!

(Itt valami olyasmibe gondolkozz, mint a szakszervezetek voltak eredetileg...) ;)

Lone Wolf 2010.11.27. 19:47:25

@Lone Wolf: Vagy amit a VÉSZ csinál.

Lone Wolf 2010.11.27. 19:47:57

És hirtelen visszanyalna a fagyi. XD

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.11.27. 19:56:03

@Lone Wolf: megváltozatni, szabályozni kell, kötőféket rakni rá, és elvenni a profitját, jól mondod :)

kkbk.blog.hu/2010/06/10/bankok_hilton

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.11.27. 20:13:24

Bazdmeg ennyi. Megyek tanulni. A rohadt kurva élet!!!
Shift helyett Ctrl-t nyomtam és egy R-betűt akartam írni => baszhatom a 2oldalas kommentem.

Picsába.

Lone Wolf 2010.11.27. 20:23:58

@TaTa86.: Részvétem... Így már én is jártam. És az volt valami 5 oldalnyi szöveg. Pedig rám jellemző, hogy nem szeretem a bőbeszédűséget. :)

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.11.27. 20:34:20

Az előzőt lehet moderálni. :S

Röviden: "" a gazdaság legnagyobb részét ellenőrzése alatt tartja, mindenki neki adós, vagy lekötelezett."

????"

Nagyon nem vagy képben. :)

"nem , pont így van nálunk, nincs az állam a versenyszférában benne, ha benne lenne, neki is lenne bankja, neki is lenne útépítő cége, ami VERSENYZIK a MAGÁNCÉGGEL."
Szóval szerinted az állam, vagyis a politikai elit nincsen benne a versenyszférában és viszont?
Széles, Csányi, Bajnai, Gyurcsány, Veress, Kóka, Leisztinger stb stb szerinted mégis mit csinálnak?

"keresztényszocialista konzervatív vagyok :)"
"Ilyen állat márpedig nincs!" :D
Legfeljebb keresztényszociális.

Egyébként helyes. Kell egy szélső jobboldali-liberális kormány, amilyen Bethlené volt, aminek kell egy keresztényszociális konzervatív ellenzék, ami felfogja a prolik elégedetlenségét, nehogy a komcsikhoz menjenek.

"a horty-korszak nemzeti érzelmű politikusai soha nem adtak volna el egy profitábilis céget."
Horthyék nem adtak el túl sok mindent, már csak azért sem, mert a prenoilib államnék semmije sem volt. De az a helyzet, hogyha a tulajdonviszonyokat ma úgy akarnánk átalakítani ahogy akkor volt, még Tóta W is állami felügyeletért ordítana, és nehezményezné, hogy az ipar nagy része zsidó kézben van.

"de a neoliberális posztkomcsik eladták. mert érdekeltek is voltak benne nyilván. ezért a piac cselédje az állam. ez a beteges piacgazdaság, ami kiadja a kórházakat is magáncégeknek, mikor erre semmi szükség sem lenne."
Ez szín tiszta korrupció, kár benne akármilyen ideológiát látni.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.11.27. 20:36:33

@Lone Wolf: Az élet nem habostorta... :'(
Pedig olyan jó jólmegmondás volt. QQ

@TaTa86.: Még egyszer bocsánat. Mindenre részletesen válaszoltam, de elúszott.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.11.27. 21:20:56

@TaTa86.: " a gazdaság legnagyobb részét ellenőrzése alatt tartja, mindenki neki adós, vagy lekötelezett."

????"

Nagyon nem vagy képben. :)"

szerintem te nem vagy képben, ellenőrzése alatt tartja??? mit?? mikor minden második vállalkozó minibálbérre van bejelentve, mikor a saját érdekeit nem tudja megvédeni, mikor mindig kartelezés megy őellene, mikor tele van adócsalással minden, mikor az alvállalkozókat soha nem fizeti ki a felette lévő vállalkozó. mikor ööszedül a vörösiszap tározó, de előtte járt ott az ellenőr, mégis mit felügyel? mikor a magyar nemzeti bank nem a parlament utasításait nézi, mégis mit felügyel a magyar állam, amikor az imf utasításai szerint jár el simor, aki korábban bajnai üzlettársa volt?
neki lekötelezett? azért lehet a margit-híd felújításából egy új hidat építeni, és azért épülnek az autópályák tripla áron. mert mindenki neki tartozik? ugye csak viccelsz?

"Szóval szerinted az állam, vagyis a politikai elit nincsen benne a versenyszférában és viszont?

Széles, Csányi, Bajnai, Gyurcsány, Veress, Kóka, Leisztinger stb stb szerinted mégis mit csinálnak?"

ők magánemberként vannak benne, ők nem az állam, helló. bevallom azt hittem az előző kommentem ez a része KO lesz, de nem lett...
az állam mióta a politikai elit? pont azért akarja LEÉPÍTENI az államot a NEOLIBERALIZMUS, mert akkor a magánoldal erősödik meg.

" "keresztényszocialista konzervatív vagyok :)"
"Ilyen állat márpedig nincs!" :D
Legfeljebb keresztényszociális."

ua.
amúgy a kollektivista konzervatív elnevezés jobban tetszik, aki odafigyel a közösségére

"Horthyék nem adtak el túl sok mindent, már csak azért sem, mert a prenoilib államnék semmije sem volt. "

ja csak a posta, a máv, a hajózás, a hadsereg (nem a mai költségvetéssel), a világszínvonalú egyetemei, a Klebelsberg milliárdos tán trilliárdos iskolarendszere az egész országban, az egyház mindegyik kiemelt fizetéssel, családi pótlékkal, egészségügyi támogatással; a vitézi rend, mindegyik vitéz életképes birtokot kapott az államiból (tehát amiből meg lehet élni - és elég jól). a királyi birtokból. és valahonnan profitot is szerzett az állam, hiszen mondom HortHy visszafizette az nemzetközi adósságait.

de a neoliberális posztkomcsik eladták. mert érdekeltek is voltak benne nyilván. ezért a piac cselédje az állam. ez a beteges piacgazdaság, ami kiadja a kórházakat is magáncégeknek, mikor erre semmi szükség sem lenne.

"Ez szín tiszta korrupció, kár benne akármilyen ideológiát látni."

Ez a NEOLIBERALIZMUS. leépíti az államot, LEGYENGÍTI AZ ÁLLAMOT A MAGÁNSZEKTOR KEDVÉÉRT
na.
ezért a cselédje a magánszektornak az állam, mert a neolib gazdaságpolitika legyengíti.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.11.27. 21:24:13

@TaTa86.: érts már meg az állam minél távolabb van a versenyszférától.

nem az állam gazdagszik meg csányi üzletein, hanem csányi, kóka, gyurcsány, a magánvállalkozó

mi a basszuskulcsot nem lehet ezen megérteni

ennek a kommentnek már revelálónak kellett volna lennie, de a kognitív disszonancia nem engedi:

@tesz-vesz:

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.11.28. 00:17:48

@tesz-vesz: "nem az állam gazdagszik meg csányi üzletein, hanem csányi, kóka, gyurcsány, a magánvállalkozó"

Miért talán az állam gazdagodott meg a cucilizmusban az államosított gyárakból, vagy a pártfunkci igazgató?

Vagy akkor a cucilizmus is neolibarlizmus?

"mikor minden második vállalkozó minibálbérre van bejelentve,"
Igen, például ez egy eszköze az ellenőrzésnek. Olyan szabályokat teremt a szoci államunk, aminek a piacon nem lehet megfelelni. Így a vállalkozó máris kiszolgáltatott. Egyszer tegyen keresztbe egy kiskirálynak jön az apeh. De ha ő is részt vesz a korrupcióban? Hát akkor sosem jönnek rá, hogy lett minimálbérből kacsalábon forgó palota...

"mikor a saját érdekeit nem tudja megvédeni, mikor mindig kartelezés megy őellene, mikor tele van adócsalással minden,"
Honnan tudod, hogy ebből az állam irányítói nem járnak nagyon jól? Az előbb írtam, hogy a lehetetlen adóterhek miatt adócsalásba üldözött vállalkozó milyen jól jön a kiskirályoknak...

"mikor ööszedül a vörösiszap tározó"
Azt a vörösiszaptározót kik is üzemeltették? Gyurcsányék haverjai... Megint csak a politikai elit. (Más kérdés ugye, hogy a különböző lobbik miatt pl a neolib/khon USA sem tud fellépni a hasonló esetekben. Tökéletes rendszer nincs.)

"ők magánemberként vannak benne, ők nem az állam, helló. "
Azt ugye vágod, hogy az államot magánemberek működtetik? És

"az állam mióta a politikai elit? pont azért akarja LEÉPÍTENI az államot a NEOLIBERALIZMUS, mert akkor a magánoldal erősödik meg."
XIV. Lajos óta. XD
Nem azért akarja, mert amikor az állam (vagyis az államot irányító emberek (vagyis a politikai elit)) rátehénkedik a gazdaságra, abból mindig irdatlan nagy korrupció van.
A magánoldal meg erősödjön csak mi van abban? Te nem akarsz erősödni?
Vagy te azt hiszed, hogy a versenyszférában csak multik és nagytőkések vannak?

Végül: a neoliberalizmus nem csak privatizációt jelent. Hanem pl alacsony adóterheket, minimális bürokráciát, áttekinthető vállalkozásbarát szabályokat, és ténylegesen egy nagy adag szabadságot.
Lehet itt érvelni, hogy az USÁban mennyi minden szar, és egyébként én sem vagyok neoliberális csak látom a pozitív oldalait, de gondold bele: Ott lényegében a teljes fizudat megkapod. Innentől te döntesz, mit kezdesz vele. Befektetheted, felélheted, kialakíthatsz magad alatt egy szociális hálót, félreteheted a gyermekeidnek stb.
Itthon elveszik a 60%-át, rezsi, kaja stb után ténylegesen nem marad semmi. Persze sokaknak jó így, de pl a vállalkozószellemet megöli. ( Ez egyébként pont abba az irányba hat, hogy az állam könnyen irányítható cselédeket termeljen.)

mediocris 2010.11.28. 01:31:43

Ami a cikk stílusát illeti, szerintem a metaforákat kicsit ritkábban kéne használni és az ideológiákat sem szerencsés erőltetni, mert ma Magyarországon akkora identitászavar van a politikai közéletben, hogy szegény átlagember teljesen összezavarodik ha meghallja valamelyik varázsszót. Szerintem az identitászavaros nagypártok (már csak kettő van szerencsére, remélem a jövőben ezek is eltűnnek) kizárólag demagógiai célokból erőltetik ezeket a fogalmakat. Szerintem ilyen írásnál mindig az a fontos hogy legyen közérthető és lényegre törő, nem félreérthető. Ez a poszt alapvetően egy vélemény, amire az olvasó reagálhat, ezért nagyon fontos hogy pontosan megértse a szerzőt.

A tartalomról: Hát ezen a tágabb értelemben vett témakörön (az állam szerepe) én is elgondolkodtam amikor Bodoky blogjára írtam legutóbb. Szerintem nem egyértelmű a helyes megoldás, de a nyugdíj ügyben személy szerint kizárólagosan az állami szerepvállalást támogatom. Szerintem a szociális hálóhoz kapcsolódik a nyugdíj bizonyos vonatkozásban, és a szociális háló utolsó rétege szerintem megkérdőjelezhetetlenül állami feladat. Egyáltalán mi értelme lenne államot fenntartani anélkül hogy elvárnánk hogy törődjön a rászorulókkal? Gondolkodjunk el hogy mi is az a nyugdíj és mire jó.

Csinálhatnánk azt is elméletben hogy mindenki félretesz magának idősebb korára és nem fizet semmilyen nyugdíjjárulékot, aztán ha már nincs kedve tovább dolgozni, akkor felmond és abból él amije van. Tudom kicsit abszurd és életszerűtlen, de a nyugati országokban is vannak olyan nyugdíjasok akik kénytelenek dolgozni a nyugdíj mellett (megjegyzem ha sokan vannak, akkor az az ország részéről egy szegénységi bizonyítvány hogy ilyen rosszul bánik az állampolgáraival miközben jóléti társadalomban élnek).

Mivel azonban nyugdíjrendszer nélkül sokan kerülhetnének nehéz helyzetbe idős korukra akár önhibájukon kívül is, ezért szerintem egyértelmű hogy kell a nyugdíjrendszer. Hogy többpilléres, az is rendben van és védhető álláspont. A magánnyugdíjpénztárak viszont nem értem mire jók (illetve azt hiszem sajnos értem). Egyszerűen nonszensz hogy kötelezővé teszik. Ez egy álliberális szemfényvesztés. 2004-ig ráadásul az állam még garanciát is vállalt rá hogy felvételkor eléri a nyugdíjhoz viszonyított 25%-os szintet (Én azt garantáltam volna hogy az államnak gyakran ki is kellett volna egészítenie a magánnyugdíj részt). Így meg pláne felvállalhatatlan az egész, és ez a rendszer élt itt azt hiszem majdnem a rendszerváltás óta. Ennyi erővel csinálhatnánk kétpilléres rendszert is, amit egyébként én is támogatnék. Lenne egy alanyi jogon járó állami nyugdíj, ami mindenkinek járna, és ezután mindenki fizetné a járulékot, viszont nem lenne túl magas és a fő funkciója az lenne, hogy biztosítsa a létminimumot minden nyugdíjas állampolgár számára. A második pillér pedig az öngondoskodás lenne, ami teljesen az állampolgárra van bízva, azaz szabadon választható, vagy ki is lehet hagyni. Ez valódi liberális megoldás lenne, valódi állampolgári beavatkozással és még az állami pillérre sem lehetne panasz, hiszen mindenki tudná hogy az csak a szükséges mértékben von el, annak a kormánynak pedig a körmére kéne csapni aki ebből akarja finanszírozni a költségvetési hiányt amit a haveroknak kibulizott. A magánnyugdíjpénztár az nem liberális intézmény. Ellenőrizhetetlen, irányíthatatlan, nem kiszámítható, nem megbízható. Ha ideológiához kéne társítanom, akkor a korporációs fasizmus jutna róla eszembe, vagy valami jó kis antidemokratikus önkényuralmi rendszer.

Ami a fideszt illeti, viszont velük sem értek egyet. A módszereik finoman szólva is hagynak kívánnivalót maguk után. Úgy viselkedik a párt mint az elefánt a porcelánboltban, akit éppen rendrakás céljából választottak meg az egerek, és most éppen rendet rak. Számomra nem elfogadható ahogy az alkotmánybírósággal bánnak. Egy valamit pedig szeretném ha felfogna már végre az egész ország: A cél nem szentesíti az eszközt. Még akkor sem szentesítené ha tényleg makulátlan jószándék vezérelné a kormányt. Esetünkben egyáltalán nem biztos hogy valóban eléri a célját ez az eszköz. És itt nem csak a nyugdíjakról van szó, hanem ott van a még ennél is botrányosabb végkielégítés megadóztatás. Az nem elfogadható megoldás hogy diszkriminatív és alkotmányellenes törvényeket hozunk. Ha nem tetszik hogy egyes alkalmazottak túl magas végkielégítést kapnak, akkor ezen a jogszabályon kell módosítani, nem pedig adóztatni. Ez utóbbi csak a probléma kozmetikázását szolgálja, és marad a régi rossz szabályozás érvényben. Nagyon sokat lehetne még írni a fidesz gazdaságpolitikájáról és a szociális politikájáról is. Nem tetszik az irányvonal ami fele az adórendszer halad és nagyon aggasztónak találom hogy Matolcsy egyáltalán beleszólhat ezekbe.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.12.01. 19:34:56

@TaTa86.:

"Vagy akkor a cucilizmus is neolibarlizmus?"

akár lehetne az is, hogyha minden állami tulajdon az igazgató elvtárs kezébe megy, de csak magas fizetést kapott, gondolom.

.

"mikor a saját érdekeit nem tudja megvédeni, mikor mindig kartelezés megy őellene, mikor tele van adócsalással minden,"
Honnan tudod, hogy ebből az állam irányítói nem járnak nagyon jól? "

értsd meg! az állam és az állam irányítói nem ugyanazok. a buszvezető és a busz, rajta az utasokkal nem ugyanaz.
amikor a buszvezető saját zsebre teszi el a pénzt, akkor nem a buszcég fog rajta meggazdagodni, márpedig te ezt mondod, h ugyanaz a buszvezető és ugyanaz a buszcég zsebe.

"mikor ööszedül a vörösiszap tározó"
Azt a vörösiszaptározót kik is üzemeltették? Gyurcsányék haverjai."

és ki ellenőrizte? az állam. én az ellenőrzésról beszélek. ki ellenőrzi a kaját a tescóban? elvileg az állam, mégse tudja eléggé hatékonyan.

"ők magánemberként vannak benne, ők nem az állam, helló. "
Azt ugye vágod, hogy az államot magánemberek működtetik? És

nem. magánemberek a gazdaságot működtetik, az államot a politikusok működtetik. mondom én h nagy a zavar nálad az állam és a neolib gazdaság kérdésében, előre megmondtam!

"A magánoldal meg erősödjön csak mi van abban? Te nem akarsz erősödni?"

de akarok, ezért írtam, hogy a nagyvállalatokat kell erősíteni, a kis és középv kkvk-t meg kell hagyni a magánemberek kezében.

"Vagy te azt hiszed, hogy a versenyszférában csak multik és nagytőkések vannak?"

ezért írtam, hogy a nagyvállalatokat kell erősíteni, a kis és középv kkvk-t meg kell hagyni a magánemberek kezében.

"Végül: a neoliberalizmus nem csak privatizációt jelent. Hanem pl alacsony adóterheket, minimális bürokráciát, áttekinthető vállalkozásbarát szabályokat, és ténylegesen egy nagy adag szabadságot."

aláírom, emellett leépíteni a szociális intézményeket. áttenni magánkézbe, gyengíteni az államot.

" Ott lényegében a teljes fizudat megkapod. Innentől te döntesz, mit kezdesz vele. Befektetheted, felélheted, kialakíthatsz magad alatt egy szociális hálót, félreteheted a gyermekeidnek stb."

elvileg ugyanott tarthatnánk akkor is ha teljes fizut kapnánk, és nem kéne adót fizetni, mintha mindent elvennének, és minden ingyen is lenne. de gyakorlatilag az előbbinél az emberek nem tudnának megegyezni, hogymost mire mennynit fizessenek, mert utakat, kórházat, sereget csak úgy tudnak fizetni, ha sokan adnak hozzá pénzt. előbbi individuális, utóbbi kommunista szemlélet. de az ember csak társaságban társadalomban tud alkotni, különben éhenhal, és nem tud fejlődni.

előbbit nem lehet megoldani, ezért ha egy olyan államunk van ami profitot termel, azt vissza tudja szolgáltatni a népre. életszínvonal emelkedhet.

a cselédnép nem jó, de az összes jelenlegi nagypárt azt akar csinálni az országból a külföldiek behívásával. jön a mercedes és hurráznak, mikor az ott dolgozók csak szalagmunkások lesznek.
szerintem ha lezárjuk a határoknál a pénzforgalmat, akkor egy keringő egységet kapunk, ilyenkor már mindegy hogy mi van az állam pénzével, mert akkor csak az a lényeg hogy a pénz forogjon a gazdaságban. tehát akár azért is lehetne fizetést adni, mert tanul az ember, miért is ne? itt már mindjárt nem cselédnép lenne, hanem főállású tanuló értelmes nemzet, aki nem ostoba, h mindent elhiggyen.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.12.01. 19:38:18

@mediocris: milyen kétpilléres rendszerről beszélsz?

és mi lesz a nyugdíjunkkal orbánék kezében? ők ezt elköltik, és nagyon lehetséges hogy nem látjuk viszont,

mediocris 2010.12.02. 01:41:23

@tesz-vesz:

Kétpilléres rendszer alatt azt értem hogy van az állami nyugdíjrendszer ami kötelező, és vannak tőle teljesen függetlenül hasonló célt betöltő termékek a piacon, amik szabadon választhatóak ha valaki akarja őket. Ilyenek az életbiztosítások, vagy egyéb biztosítások, önkéntes nyugdíjpénztár, hosszú távú befektetések, stb. Ezt hívják öngondoskodásnak, és ez a második pillér. Én ezzel a rendszerrel szimpatizálnék. A dolgot sajnos bonyolítja hogy Magyarországon nem pénztári, hanem felosztó-kivonó rendszer működött eddig, azaz a jelenlegi befizetések finanszírozták a nyugdíjfolyósításokat. Ugyebár ezért probléma most a magánpénztár és hogy nő a nyugdíjasok aránya.

A második részben nagyjából egyet értek veled (a cikkel is). Pár napja lenyilatkozták a kormány oldaláról hogy 400 milliárd feletti hiányt generált a magánnyugdíjpénztár. Viszont ez nem a mostani kormány hibája, hanem azé aki ezt a rendszert kidolgozta. Lehet hogy ezt a pénzt nem látják viszont az emberek nyugdíj formájában. De szerintem a kormány törekedni fog rá hogy kompenzálja a kiesést a jövőben, csak az alkotmánybíróságnál ez a kompenzáció még nem látszott. Arra pedig oda kell figyelni a jövőben nehogy a fidesz elherdálja a pénz egy részét amihez így jut az állam. Szerintem a nyugdíjjal kapcsolatos pénzügyek a közérdekű adatok kategóriájába tartoznak, ezért átláthatónak kéne lennie ezeknek a pénzmozgásoknak és akkor nem lehetne velük egyszerűen trükközni. Egyébként egy elvonás most, még mindig jobb mintha kölcsönökből finanszíroznánk a nyugdíjakat és közbéreket (elég volt ebből az elmúlt 8 évben). Szóval én is támogatom a magánnyugdíjpénztárak megszüntetését, de szerintem a fidesz kicsit ügyetlenül csinálta. Nem az alkotmánybíróság félreállításával kellett volna megoldani. Ez a véleményem :).

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.12.02. 09:26:27

@mediocris: ezért szűkítette az ab jogkörét? hogy lehessen államosítani? biztos ez? szerintem nem

mediocris 2010.12.02. 13:33:03

@tesz-vesz:

Azért szűkítette mert alkotmányellenes a fidesz által benyújtott törvényjavaslat, nem?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.12.02. 13:37:15

@mediocris: nem hiszem. akkor alkotmányellenes lett volna az mszp-s magánnyugdíjba kényszerítés is, nem?

mediocris 2010.12.02. 15:03:57

@tesz-vesz:

Nem feltétlenül. Nem ismerem pontosan a fidesz törvénytervezetét (bár ha jól tudom még talán ők sem), és nem is néztem nagyon utána a részleteknek, de tudtommal alkotmányellenes.

premier.mtv.hu/Hirek/2010/10/27/07/Korlatozna_a_Fidesz_az_Alkotmanybirosag_hataskoreit_a_98.aspx

Talán azért alkotmányellenes, mert nem alapjaiban alakítja át a nyugdíjrendszert, hanem olyan feltételeket kínál a mostani magánynyugdíjpénztár tagoknak, amik jelentős hátrányba helyezik a maradni kívánókat, kvázi büntetik őket. Ugyanez a büntetés volt a gond a végkielégítésekkel is. Idézek Lövétei István alkotmányjogásztól: "ha jogszabály mondja meg, amelyet évekkel ezelőtt hoztak, hogy ennyi lesz a jogszabály alapján számítható összeg, akkor az nem lehet jó erkölcsbe ütköző, kivéve, ha maga a jogszabály ütközik jó erkölcsbe. Ha meg a jogszabály ütközik jó erkölcsbe, akkor azt a jogszabályt kell megsemmisíteni, nem pedig az ez alapján kiszabandó vagy adandó kifizetéseket kell büntető adóval elvonni."

Amikor a magánnyugdíjpénztárak rendszerét bevezették, akkor az akkori tagok szabadon választhattak a kettő között, csak azoknak volt kötelező akiknek még nem volt megtakarításuk, azaz új belépők voltak. Őket nem érte hátrány. Ez lett az "új rendszer" és kész. Talán nem a legetikusabb megoldás, de alkotmányellenesnek nem alkotmányellenes. Egyébként nekem sem szimpatikus és egyetértek azzal (a fidesszel is) hogy nem jó ez a jelenlegi rendszer és meg kell változtatni. Az irányvonallal is egyetértek (mármint nyugdíj ügyben). Csak azzal nem hogy az alkotmánybíróságot kiiktatjuk. Továbbá nem éppen elegáns módszer hogy kirántjuk a magánnyugdíjpénztárak alól (és a tagok alól) a szőnyeget (bár az pozitív hogy a harmadik pillért (pl. az önkéntes pénztárakat) támogatják adókedvezménnyel.). Ettől függetlenül lehet jó eredménye az új rendszernek, csak a módszerek vitathatóak. Egyébként itt egy új index cikk ami érdekelhet:

index.hu/gazdasag/magyar/2010/12/02/ki_lopja_el_a_nyugdijakat/

"Ha az állam világosan megmondaná, hogy az egész vagyont az államadósság csökkentésére fordítja, ez biztos pont lenne a külföldieknek és csökkenne az országkockázat"

"Vélelmezhető, hogy a megtakarított vagyon egy részéből folyó kiadásokat akar finanszírozni a kormányzat, ez pedig bűn lenne"

"A deficitünk lefelé halad, de az állomány maga nagyon nagy, aminek a finanszírozására újabb és újabb hitelt kell felvenni."

Én is hasonlóan látom a helyzetet, és szerintem ez itt a lényeg most. Ha már nem túl elegánsan átkényszeríti az embereket a fidesz és pénzhez jut az állam, akkor a minimum az lenne hogy ezeket a pénzeket makulátlanul használják fel. Ha nem így történik, azzal szerintem nagyot éghet a fidesz. Én remélem azért lesz annyi eszük.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.12.04. 18:13:25

@tesz-vesz: "nagyvállalatokat kell erősíteni" - helyett: ÁLLAMOSÍTANI

elírtam

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.12.04. 18:19:25

@mediocris: ennyi eszük biztos h lesz, ezt mondtam korábban marcelluska nevű kommentelőnek is, ezt az összeget nem lopják el, ezek nem olyan barbárok mint az mszp.

de nekem úgy rémlik hogy mindenkinek kötelezővé tették h belépjenek a magánnyugdíjba nem? nem létezett állami nyugdíj. de nem akarok hülyeséget mondani, fogalmam sincs, de így rémlik

a másik, az AB jogkörét a fidsz-újságok szerint azért nyírbállták meg, hogy lehessen alkotmáynt módosítani, így vettem ki futólag olvasva, persze lehet, hogy a mgnyugdíjba is csak így tudtak érdemben beleszólni, de azt nem hiszem, h csak a mgnyugdíj miatt korlátozzák az ab-t.

mediocris 2010.12.05. 14:53:06

@tesz-vesz:

Annak volt kötelező aki 97 után kezdett dolgozni. A többieknek választható volt.

Ha jól emlékszem az AB jogköre akkor merült fel először amikor a végkielégítések után kivetették a büntetőadót, és ezt az alkotmánybíróság alkotmányellenesnek minősítette. Ekkor jött a fidesz hogy ne szólhasson bele olyan dolgokba amiről nem lehet népszavazást tartani. A magánnyugdíj pedig a következő ilyen ügy volt. Nekem sem teljesen világos hogy hogyan lehetett volna alkotmányos keretek között megoldani a nyugdíjtörvényt. Én szívem szerint államosítottam volna a magánnyugdíjpénztárakat, de szerintem az is alkotmányellenes :). Talán ha nem a pénztárakkal akart volna kiszúrni a fidesz és nem akarja a pénzre is rátenni a kezét, akkor valahogyan kivásárolhatta volna a tagokat a pénztáraktól, csak ez nyilván sokkal drágább, és zsírosabb üzlet egy mszp közeli mutyicsoportnak. Az az érzésem hogy a fidesz nem szereti ezeket a csoportokat. Azon mekkorát nevettem amikor hazaküldték a metrókocsikat. Ez azért elég konkrét üzenet volt, nem :)?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.12.07. 21:28:10

@mediocris: most ez államosítás tulajdonképpen, csak éppen finomabb módszer. de már értem te hogy gondolod, hogy a mostani magánpénztárak összes eddigi profitját elvennéd az államosítással, ami egy nagyon jó ötlet

ebből a metrókocsiból kimaradtam, meséld el

mediocris 2010.12.08. 16:19:34

@tesz-vesz:

Közben rájöttem hogy a pénztári kifizetések 14 hónapos felfüggesztése volt alkotmányellenes, az "államosító" törvényjavaslat csak később született. Azt csak most próbálják alkotmányellenesnek minősíttetni a magánpénztárak (de már nincs jelentősége a jogkör szűkítése miatt).

Alstom metrókocsik? Nem történt semmi különös, csak nagyon emlékeztet a Combino beszerzésekre. Ha abból indulok ki hogyan működnek de facto ezek a közbeszerzési eljárások, akkor valószínű hogy a fővároshoz is érkezett némi kenőanyag a cégtől. A fidesz pedig nem szereti ha kihagyják őket a fontos dolgokból.

index.hu/belfold/budapest/2010/10/20/a_bkv_felmondta_az_alstom-szerzodest/

Ilyen indokokkal a Siemensnek is felmondhattak volna a Combinoval (megjegyzem jogos is lett volna. eleve nem azt a könnyűvázú villamost kaptuk amiről eredetileg szó volt és amivel nyertek).

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.12.08. 17:26:40

@tesz-vesz: eddigi profitját illetve vagyonát

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.12.08. 17:28:37

@mediocris: és akkor végülis : te is átmész állami nyugdíjba?
nincs más választásunk, úgy hiszem

remélem írtam, hogy az magán nyugdíjak is eltüntettek pár forintot a fidesz szerint

mediocris 2010.12.08. 17:33:50

@tesz-vesz:

Szerintem egyértelmű hogy az állami nyugdíjjal most jobban jár szinte minden fiatalabb munkavállaló, hozamoktól most teljesen függetlenül. Ugyanis aki marad magánpénztártag, az kiszerződik az állami rendszerből és közben ugyanúgy fizeti majd a munkáltatói 24%-os TB-t. Persze lehet hogy ezen enyhít majd a kormány valamikor a jövőben, de jelenleg szinte senkinek nem éri meg maradni.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.12.09. 18:28:19

@mediocris: nyilván a munkáltatónak kell szólni az átjelentkezéshez, és nekünk papírmunkánk nincs, ugye?

mediocris 2010.12.10. 15:33:20

@tesz-vesz:

Ez nem a munkáltatók, hanem a munkavállalók döntése. De akkor kell csak nyilatkoznod, ha nem akarsz visszatérni az állami rendszerbe:

www.parlament.hu/irom39/01817/01817.pdf

"Abban az esetben, ha a tag a megadott határidőn belül nem nyilatkozik, a végelszámoló intézkedik a tag társadalombiztosítási nyugdíjrendszerbe történő visszaléptetése érdekében."

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.12.11. 06:42:32

@mediocris: ejha, nagyon akarnak a fideszben :)

ez új

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.12.16. 19:55:28

mostanra rájöttem hogy sok propaganda van a fidesz szövegében

személy szerinti számlavezetés? mikor az állam most elkölti a pénzt. hogyan? sehogy. miből lesz majd 40 év múlva, senki nem tudja.

és hogy a magánnyugdíjak eldőzsdézték, ellopták, sikkasztották a pénz egy részét is csak üres hazugság úgy hiszem. mikor mindig jövedelmezőek a bankok. mindig sikeresek.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.02.04. 10:48:28

Orbán: visszafizetjük az IMF-től fölvett hatalmas hiteleket a nyugdíjjal
(kossuthon hallottam)

ha igaz így tényleg nem lesz nyugdíjuk.
a nemzetközi adósságot megszüntetni kell, csökkenteni, nem visszafizetni, most a pénzünket orbán kidobja egy fekete lyukba, kidobja a szemétbe a pénzünket

abból derül ki, hogy melyik kormány a hazaáruló, hogyha még csak nem is kérvényezi a hitelek csökkentését
süti beállítások módosítása