Előfordul, hogy az ember egy csekket nem ad fel …(pl: nem kapod meg az eufemikusan számlaértesítő levélnek becézett küldeményt, de persze lehet számtalan más oka is.) A upc-nél azonban résen vannak. Na jó, egy ideig csak csendben figyelnek, észrevétlenül, de egy szót nem mondanak. Nehogy magához térjen az ügyfél. Mit lehet tudni, talán egy ingyen tévézni, ingyen netezni akaró rezegteti a hálót…
Hogy korábban rendesen fizetett? Az már a múlt! Hogy átkötötte a szerződését egy magasabb díjcsomagra? Ja, onnan úgyse szabadul,.. csak… ha .. a keedveezméényt .. visszafizeti. (Árulja már el valaki, aki tudja, milyen kedvezményt nyújt egy szolgáltató, ha egyben emeli az árat és visszamondhatatlan lesz egy-két évig a szolgáltatás igénybevétele. Állítólag visszanézhetők benne a tv filmek, bocsi, én leginkább tízből, ha egyet egyszer végig tudok nézni - bár akkor már elnéző hangulatban vagyok általában – de persze ízlések és pofonok…)
Lehet, hogy drága az elegancia? Nagy cég a UPC, de talán, még neki se fussa erre. Sokat elvisznek a manag…, akarom mondani fejlesztések, ki tudja. De tényleg olyan költséges lenne, hogy egy kedves női hang felhívja az embert délutáni magányában, hogy „kedves uram, az Ön figyelmét vélhetően elkerülte egy velünk szemben fennálló kisebb tartozása…stb”? Hm. Vagy egy e-mail, ami gyors, hangtalan, tévedhetetlen (ezzel szemben ki nem talált a lépcsőházi postaládájában idegen küldeményt: Polgártársak, van aki ezt a helyzetet a kukába dobással zárja le!)
Ám az is könnyen lehet, hogy olcsóbb az elegancia a prosztóságnál…
De nézzük a konkrét esetet. Egyszercsak meglepetésszerűen lecsökken az interneted 10%-ra. Úristen, mi lehet, na jól van, a szomszéd srác / vagy egy kihívott szakember (aki azért nem jön ingyen), ért az internethez. De ő: „a jel gyenge”. Igen Barátaim, a szolgáltató úgy csökkenti a szolgáltatását, hogy előzőleg nem értesít róla. Tudd, meg fater, ahonnan akarod…Máskülönben, ha egy drágább szolgáltatást akar Neked eladni, minden további nélkül föl tudnak hívni, akár többször is. Mert persze a telefont is ők szolgáltatják nálunk. Meg amúgy az internetet, nem ingyen. De az, hogy küldjenek egy e-mailt, hogy „Tisztelt Ügyfelünk, ennyi- és ennyi hátraléka keletkezett…”- , áh, ők odáig nem alacsonyodnak le. (Csak zárójelben előző lakhelyünkön egy kis cég volt a szolgáltató, nekik ez nem okozott problémát. De az amúgy egyébként szintén hétpróbás T-Com /leánykori nevén Matáv/ is fel tudja hívni a késedelmes ügyfelét.)
És milyen az ügyfélszogálat? Tulajdonképpen hiába vagy 1 éve törzs-ügyfél, hiába fogadtad el az emelt díjas csomagjukat, hiába hívod fel őket, hogy minden tartozásodat rendezted (postán, bankon keresztül- mert történetesen egy értesítő nem került kézbesítésre, akkor csak bankon keresztül tudod feladni), nem ,a merev szabályzatuk nem engedi meg, hogy legyen jóhiszemű ügyfél.
Arra gondoltam, ez a poszt elbír egy beágyazott levelet is. Íme: „Kedves Multi! Akkor is léteznek errefelé jóhiszemű ügyfelek, ha egy nagy, tőkeerős és multinacionális vállalat magyarországi lerakatánál egyáltalán nem hisznek ebben. Ezt előbb-utóbb kénytelenek lesznek felismerni. Mi drukkolunk Önöknek, hogy ez sikerüljön!”
Ahhoz, hogy egyáltalán bizonyíthasd náluk a jóhiszeműségedet (!) , ehhez a bizonylataidat le kell fotózni és eljuttatni hozzájuk, vagy személyesen kézbesítve járulni a magas szolgáltató (?) színe elé az ő telephelyén (ha nem akarod megvárni a kül. könyvelési határidőket). Igaz, hogy az Általad aláírt szerződésben nincs olyan kitétel, hogy esetenként Neked faxolnod, a fax költségét viselned kell, vagy a szolgáltatót az ő telephelyén kell felkeresned. Nincs? De hát ember! Nem maga akarja a szolgáltatást?!
A slusszpoén mindig végére marad: mi nem akartunk a Postának fizetni, kézenfekvőnek tartva az ingyenes e-mailt – hiszen- ők szolgáltatják az internetet. A cég címéről a köv., válasz jött vissza: „Köszönettel vettük e-mailen küldött megkeresését, melyet ezen a címen a továbbiakban nem tudunk regisztrálni.”
(Na most itt persze a bölcsészkaron végzettek helyzeti előnnyel bírnak: ez azt jelenti, hogy ezt most még ők kivételes kegyként továbbküldték egy másik ügyintézői asztalra, de a továbbiakban ne merészeljük őket zavarni, vagy még ezt se tették meg, vagy azt, hogy ők idáig ilyesmivel foglalkoztak ugyan, de azután egyszer és mindenkorra befejezték ezt és lehet, hogy már régen kirakták a táblát, hogy zárva…)
Ezután megadnak további címeket, ahol azután különböző Direct műsorszolgáltatáshoz kapcsolódó és egyéb biztosan izgalmas információk olvashatók…a kör bezárult.
Persze, lehet, hogy nem szándékosan tervezték ennyire primitívre, de az így sikerült. Internetedet annyira lecsökkentik, hogy nemhogy ügyeket intézni, bankolni már nem lehet vele, de még egy honlapot sem tudsz teljesen megjeleníteni, nem számít. Amolyan 22-es csapdáját azért sikerült így megvalósítani nekik: küld el a lefotózott bizonylatokat a honlapjukon keresztül, de lecsökkentett szolgáltatásukkal az ő honlapjuk sem működik a gépeden. ..azért kommunikálj a céggel…utaljál bankon keresztül, stb. Nem megy? Biztos rossz a rendszered. Vagy menj át a szomszéd sráchoz, ő úgyis netezik állandóan…Vagy hívj szakembert..
Hát ez az, a szakértelem.. Azt mondják, az ügyfélszolgálatot meg lehet szervezni ügyfélbarát módon is. Ez a történet persze másról szól: Még mindig ott tartunk, hogy a Lajtán túl kellett volna ehhez születnünk?
Azt állítják, hogy ők harminc napon túli késedelemnél a tv-jeladást is csökkentik, nemcsak a netet. Nopersze ezt mondják, mert jobb nekik megelőzni egy olyan pert, ami azért folyna, hogy hátrányosan különböztetik meg a netezőket a tévézőktől. És, a nyuggerekkel (a szóhasználat okán bocsánat a kivételnek) kikezdeni..?
„ Te, Papa, úgy elhomályosult mostanában ez a tv, te, ne menjek el szemorvoshoz?” „Húazáldójátneki Mama!, Te! Mi most a jupíszít nézzük??? Az istállóját neki, nem elfelejtettem harminc napja befizetni i a csekkjét nekije! ”
Avagy:
„Drágám?!! Mostanában állandóan nyaggat a gyerek, hogy nem tud netezni a gépén. Úgyhogy ma kihívtam a szerelőt.” „És? Mi volt” „Hát… kért hatezer forintot és azt mondta, keressük meg a szolgáltatót”
Köszönjük UPC, Önök nélkül ilyen élceket nem faraghatnánk! De aki látott már tv-jelcsökkenést díjfizetési késedelem miatt, kérjük, jelentkezzen! De tényleg, milyen lehet a Csillagok Háborúja a upc-s 10%-on továbbítva??
A Homáron is olvastam a upc-ről falrengető dolgokat. Jackyll-nek innen üzenem: szuper a posztod, a upc azóta még azt is kitalálta, hogy a hűségidő nem a upc-hez, hanem a csomagjához mérten hűség: ha drágábbra kötsz, akkor hűséges vagy, ha olcsóbbra visszaállnál NÁLA, mert mondjuk az jobb volt, akkor nem vagy hűséges…azért jól meg lett csűr-csavarva a hűség fogalma, nem? Legyél a profit-növeléséhez hű, az már döfi! (Aki hallja, adja át!)
Lépcsőházi gondolat : azért remélem senki sem olyan eretnek Köztetek, hogy megkérdezze: azokon a napokon, amikor 10%ot szolgáltat a cég , hány %-ot számláz ki…? De tényleg: a józanész szerint mennyit kellene neki???
Késedelmi kamatot viszont napra pontosan felszámít. Á,… hagyjuk…
Utolsó írka