Miénk az autózás jövője!?
A 2008-ban elkészült magyar hibridautó, a SOLO bemutatója nagy hazai és nemzetközi visszhangot kapott, amelynek következménye a 2008-as Párizsi Autószalonon való megjelenés volt.
Az alternatív autókoncepció első, SOLO prototípusa 2008-ban, 7 éves munka eredményeként készült el saját és pályázati forrásból. A SOLO-DUO minimális tömegének és légellenállásának köszönhetően a mai autók energiaszükségletének harmadával-negyedével beéri. Vagyis a megtakarítás 65–75%!

Az autó fogyasztása 1,8–2,5 l/100 km, szén-dioxid kibocsátása 45–63 g/km (a mai legkorszerűbb autóké 90–140 g/km). Mindeközben hibridhajtásával dinamizmusa, sebessége és hatótávolsága a hagyományos autókéval vetekszik. Nemcsak két SOLO összekapcsolására lesz lehetőség bármikor, bő 10 perc alatt. Újabb változatok, így a hatszemélyes kisautó, kisteherautó és lakóautó is dokkolható lesz a SOLO-hoz, teljessé téve az egészen új módon variábilis járműcsaládot.

A fejlesztés eredményei az ANTRO Nonprofit Kft. által megalapított Solo-Duo Zrt-be kerülnek, mely jelenleg is keresi azokat az alternatív befektetőket, akik a további fejlesztések, majd a sorozatgyártás finanszírozásában fantáziát látnak. A tervek szerint a SOLO-DUO még nem összekapcsolható, egyszerűbb változata 2013-től, a dokkolható pedig 2015-től, a mai alsó-középkategóriás társakhoz hasonló áron kerülhet majd forgalomba.

![]() |
| ![]() |
A MOVEO robogó megelőzi a SOLO-DUÓt!
Az ANTRO az autófejlesztéssel párhuzamosan pár éve egy jóval kisebb jármű tervein is dolgozik, eddig a legnagyobb titokban. A MOVEO ultrakönnyű, pedál-elektromos hibridhajtású, bőrönd méretűre összehajtható robogó szintén világújdonság lehet. Az autóhoz hasonlóan egyedi műszaki és technológiai megoldásaival a személyes mobilitás új útját nyitja meg: autóban, lakókocsiban, hajón, tömegközlekedési eszközökön szállítható, parkolóhelyet nem igényel (lakásban, irodában tárolható/tölthető)! A szintén az ANTRO által alapított Moveo Zrt-hez 2008-ban kockázati tőkebefektető csatlakozott. Az ő finanszírozásával nemrég készült el a robogó működő prototípusa, s folynak a következő ütem nagybefektetői tárgyalásai. A cél az, hogy 2011-ben Magyarországon elinduljon a MOVEO robogó sorozatgyártása, majd ennek tapasztalatait hasznosítva indulhat egy decentralizált, nemzetközi gyártó hálózat kiépítése.
miért nincs normális kormány
![]() |
Utolsó írka